Liekin laululintta eli Oldsmobile Delta 88 Royale 79´
Piti käydä pikkusen tilkitteen pakoputken sauman vuotoa kun meinaa tulla pakokaasun käryt sisälle. Noh kotimatkalla huomasin että haisee edelleen. Hokasin sitten että takaluukun tiivisteestä ei ole kuin riekaleet jäljellä niin varmaan imasee savut konttiin ja siitä hyttiin. Pitänee uusia se ja ovien tiivisteet kunhan rikastuu.
Tännään sitten kaveri kysyi että onko koneen huohotusletkut missä kunnossa... Mitkä letkut??? Eihän niistäkään ole mitään jäljellä muutaku venttiilikopissa ne jutut mihin letkut tulis kiinni. Sieltähän se pukkaa huohotuskäryt varmasti suoraan pirttiin. Pitää rakennella huohotusjärjestelmäkin kuntoon kunhan rahaa tulee. Tietäis vaan että miten ne kuuluu mennä ne letkut...
Että semmosta entisöintiä on luvassa lähiaikoina. Suoran putken lärinä on tuonut mukavasti lisää fiilistä ajeluihin. Vappuajoissakin tuli käytyä ja lintta tuntui olevan ainakin tenavien suosikkiauto.
Että tämmöstä tällä kertaa...
Muutama kuva taas mausteeksi.
Tupoksen vanhalla Teboililla...
Tännään sitten kaveri kysyi että onko koneen huohotusletkut missä kunnossa... Mitkä letkut??? Eihän niistäkään ole mitään jäljellä muutaku venttiilikopissa ne jutut mihin letkut tulis kiinni. Sieltähän se pukkaa huohotuskäryt varmasti suoraan pirttiin. Pitää rakennella huohotusjärjestelmäkin kuntoon kunhan rahaa tulee. Tietäis vaan että miten ne kuuluu mennä ne letkut...
Että semmosta entisöintiä on luvassa lähiaikoina. Suoran putken lärinä on tuonut mukavasti lisää fiilistä ajeluihin. Vappuajoissakin tuli käytyä ja lintta tuntui olevan ainakin tenavien suosikkiauto.
Että tämmöstä tällä kertaa...
Muutama kuva taas mausteeksi.
Tupoksen vanhalla Teboililla...
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Hienosti oli LiekkiLintta Oulun vappuajoissa edustettuna !
Oltiin Seittenneliskanttisella, kun Satalankku on vielä ihan liian uusi semmoisiin karkeloihin, joissa pitää olla 25 vuotta kulunut valmistusvuoden päättymisestä.
Oltiin Seittenneliskanttisella, kun Satalankku on vielä ihan liian uusi semmoisiin karkeloihin, joissa pitää olla 25 vuotta kulunut valmistusvuoden päättymisestä.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Joo sinne on kaverit sullonu tyhjiä tölökkejä Oldsin puskurin sisälle. Ei ole siis suora näkymä takakonttiin.Sergey kirjoitti:kattelin että kaljapurkit vaa pilkisti takakontista tuon puskurin ruostereijän läpi, taitaa siitä imasta aika hyvin sauhut sisälle
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Kiitoksia. Joo pitihän se käydä ilahduttamassa ihmisiä Oldsmobiililla. Lintta on onneksi jo tarpeeksi iäkäs tollaisiin tapahtumiin. Jostain syystä jollakin liikenteenohjaajalla oli aika mielenkiintoinen ilme naamalla siellä Prismalla. Ei vissiin miellyttänyt Oldsin ulkoinen olemus...740 GLE kirjoitti:Hienosti oli LiekkiLintta Oulun vappuajoissa edustettuna !
Oltiin Seittenneliskanttisella, kun Satalankku on vielä ihan liian uusi semmoisiin karkeloihin, joissa pitää olla 25 vuotta kulunut valmistusvuoden päättymisestä.
Oliskohan kukaan ottanut kuvaa Oldsista siellä vappuajoissa?
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
xr kirjoitti:harvoin tulee kommentoitua kenenkään rakennelmia mutta
kun tavasin mitä tuossa takapellissä lukee niin täys 10 siitä
aikoinaan mulla oli chevrolet caprice classic niin voin ymmärtää tuon pointin
Kiitoksia.
Joo ei tarvinnut miettiä kahta kertaa kun näin myynnissä tuon tarran.
On tuossa kyllä ihan omanlainen se tunnelma.
Öistä fiilistelyä...
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Käytiinpä lauantaina pikkusen cruisailemassa Oldsilla ja mukavaa oli. Mukana lintan kyytissä oli tuttuja Meseläisiä eli Sergey, Sankari ja Arestes.
Pittää kyllä ottaa joku kerta uusiksi tommoinen ilta. Jos vaikka itekkin pääsis viihteelle seuraavalla kerralla.
Tässäpä muutama kuva illalta. Ei kauhiasti tullu kuvattua.
Pittää kyllä ottaa joku kerta uusiksi tommoinen ilta. Jos vaikka itekkin pääsis viihteelle seuraavalla kerralla.
Tässäpä muutama kuva illalta. Ei kauhiasti tullu kuvattua.
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Oldsiin piti välttämättä saaha keltaiset kusivalot niin arestes sitten teippaili semmoset. Kiitokset siitä. Tai on siitä vissiin jo usiampi viikko aikaa mutta aattelin tässä mainita senkin.
Levipellit lähti sitten eilen maailmalle. Kiitos kaupoista sinne Tornion suuntaan. Ens viikolla pitäs hakia Oldsiin parempi kone Lapin kultamailta. Saapi linttaan pikkusen voimaa että saattaa se kumikin alkaa jo palaan. Nykyinen moottori on jo sen verran ehtoopuolella että joutaa jo teuraaksi.
Tyylikäs kattotelinekkin saattaa tarttua mukkaan sieltä lapista. Sinnehän pittää sitten kerätä kaikkea mahdollista rojua...
Eipä tässä sitten sen kummempia. Laitan vielä kuvan nuista Oldsin hienoista kusivaloista.
Levipellit lähti sitten eilen maailmalle. Kiitos kaupoista sinne Tornion suuntaan. Ens viikolla pitäs hakia Oldsiin parempi kone Lapin kultamailta. Saapi linttaan pikkusen voimaa että saattaa se kumikin alkaa jo palaan. Nykyinen moottori on jo sen verran ehtoopuolella että joutaa jo teuraaksi.
Tyylikäs kattotelinekkin saattaa tarttua mukkaan sieltä lapista. Sinnehän pittää sitten kerätä kaikkea mahdollista rojua...
Eipä tässä sitten sen kummempia. Laitan vielä kuvan nuista Oldsin hienoista kusivaloista.
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Jatketaanpas yksinpuhelua...
Tiistaina tuli haettua Oldsiin parempi kone tuolta Rovaniemen pohjoispuolelta. Saa nyt sitten nähä että milloin sen saa paikalleen asti... Polte olis kyllä kova mutta en tiijä että uskaltaako sitä kesken kesäkuden alkaa vaihtamaan. Helposti käy sitten niin että homma venähtää ja menee kesä pilalle. Voipi olla että keräilen tässä kesän aikana kaikki tarvittavat roippeet valmiiksi koneenvaihtoa varten ja sitten syksyllä ajan lintan telakalle.
Noh moottori kuiteskin on jo odottamassa. Takertui sieltä lapista matkaan myös tyylikäs kattoteline ja sehän piti heti ährätä Oldsiin paikalleen.
Pari kuvaa jälleen viestin mausteeksi.
Keskimoottorinen peräkärry powered by V8.
Kattoteline
Tiistaina tuli haettua Oldsiin parempi kone tuolta Rovaniemen pohjoispuolelta. Saa nyt sitten nähä että milloin sen saa paikalleen asti... Polte olis kyllä kova mutta en tiijä että uskaltaako sitä kesken kesäkuden alkaa vaihtamaan. Helposti käy sitten niin että homma venähtää ja menee kesä pilalle. Voipi olla että keräilen tässä kesän aikana kaikki tarvittavat roippeet valmiiksi koneenvaihtoa varten ja sitten syksyllä ajan lintan telakalle.
Noh moottori kuiteskin on jo odottamassa. Takertui sieltä lapista matkaan myös tyylikäs kattoteline ja sehän piti heti ährätä Oldsiin paikalleen.
Pari kuvaa jälleen viestin mausteeksi.
Keskimoottorinen peräkärry powered by V8.
Kattoteline
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
kattoteline on kyllä aika tyylikäs tapaus.
ja koneen vaihto.. hmm.. itse myös jättäisin sen loppusyksyn tai talven projektiksi.. etenkin jos nykyinen vielä toimii. ajelisin kesän sillä vanhalla vain kiltisti. remontoisin tai fiksailisin sitä toista irrallaan kaikessa rauhassa että on hyvä sitten kun alkaa asentamaan.
konetta pois ottaessa voi tulla yllätyksenä esim se että poikkipalkki on täysin ruostunut päälipuolelta ja pitää hankkia uusi tai alkaa hitsaamaan kasaan.. kuten itselle kävi. ja auto olikin sitten loppujen lopuksi koko kesän telakalla sen takia.
jos voi olla varma että on joku viikko/viikonloppu aikaa ja energiaa itsellä ja mahdollisesti kavereilla myös että sen koneenvaihdon voi tehdä loppuun asti oli miten oli tietyssä sovitussa aikataulussa tuli eteen mitä vikoja tahansa siinä purkaessa niin sitten tietenkin.. uusikone paikalleen vaan
ja koneen vaihto.. hmm.. itse myös jättäisin sen loppusyksyn tai talven projektiksi.. etenkin jos nykyinen vielä toimii. ajelisin kesän sillä vanhalla vain kiltisti. remontoisin tai fiksailisin sitä toista irrallaan kaikessa rauhassa että on hyvä sitten kun alkaa asentamaan.
konetta pois ottaessa voi tulla yllätyksenä esim se että poikkipalkki on täysin ruostunut päälipuolelta ja pitää hankkia uusi tai alkaa hitsaamaan kasaan.. kuten itselle kävi. ja auto olikin sitten loppujen lopuksi koko kesän telakalla sen takia.
jos voi olla varma että on joku viikko/viikonloppu aikaa ja energiaa itsellä ja mahdollisesti kavereilla myös että sen koneenvaihdon voi tehdä loppuun asti oli miten oli tietyssä sovitussa aikataulussa tuli eteen mitä vikoja tahansa siinä purkaessa niin sitten tietenkin.. uusikone paikalleen vaan
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
Kiitos kattotelineen kehuista Kaverin varastosta löytyi tuollainen aarre. Lojunut siellä muutaman kymmenen vuotta tarpeettomana. Nyt pääsi sitten koristaan Oldsmobilea.
Joo tuo koneenvaihto pitää tosiaan ajoittaa silleen että siinä ei mene sitten puolta vuotta ihmetellessä. Palkit yms on kunnossa. Tuo nykyinen konehan kävi irtaallaan kun vaihdettiin siihen pakosarjan tiivisteet. Tuohon uuteen koneeseen saa tehdä saman jumpan mutta sehän menee jo rutiinilla. Pitää laitella kaikki kuntoon ja sitten valmis paketti keulille. Peltisarjojen hankintaa olen nyt pohtinut kovasti. On nuo orkkis valusarjat niin kauhiat kyllä että huhhuh...
455cid isolohko kyllä polttelis kovasti mutta nyt täytyy tyytyä vielä ehjään 350cid pikkulohkoon. Kylläpä se tuokin liikuttaa tuota linttaa ihan kohtuudella sitten. Saattaa se kumikin jo palaa.
Joo tuo koneenvaihto pitää tosiaan ajoittaa silleen että siinä ei mene sitten puolta vuotta ihmetellessä. Palkit yms on kunnossa. Tuo nykyinen konehan kävi irtaallaan kun vaihdettiin siihen pakosarjan tiivisteet. Tuohon uuteen koneeseen saa tehdä saman jumpan mutta sehän menee jo rutiinilla. Pitää laitella kaikki kuntoon ja sitten valmis paketti keulille. Peltisarjojen hankintaa olen nyt pohtinut kovasti. On nuo orkkis valusarjat niin kauhiat kyllä että huhhuh...
455cid isolohko kyllä polttelis kovasti mutta nyt täytyy tyytyä vielä ehjään 350cid pikkulohkoon. Kylläpä se tuokin liikuttaa tuota linttaa ihan kohtuudella sitten. Saattaa se kumikin jo palaa.
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Jos oldsin hävität joskus niin paiskaa tellinki pihan toiselle puolelle. Raidi-ässä oottaa semmosta kylmässä tallissaLiekki kirjoitti:Kiitos kattotelineen kehuista Kaverin varastosta löytyi tuollainen aarre. Lojunut siellä muutaman kymmenen vuotta tarpeettomana. Nyt pääsi sitten koristaan Oldsmobilea.
Jaa ookko nääki nuita Mersuparantolan hurjia?XUX63 kirjoitti:Jos oldsin hävität joskus niin paiskaa tellinki pihan toiselle puolelle. Raidi-ässä oottaa semmosta kylmässä tallissaLiekki kirjoitti:Kiitos kattotelineen kehuista Kaverin varastosta löytyi tuollainen aarre. Lojunut siellä muutaman kymmenen vuotta tarpeettomana. Nyt pääsi sitten koristaan Oldsmobilea.
Vaan eipä tollasesta lintasta kukaan mitään maksa niin sama pitää itellä.
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Jäi sitten siiderihäröilyt toiseen kertaan kun oli se cruisinki samalle illalle. Noh tulipahan ulkoilutettua tuota tunkiota taas monen päivän tauon jälkeen.Sergey kirjoitti:On se Tuuppa illalla siidereines kylään ota omat eväät mukaa ni saat varmaa makkaranki siinä sivussa lämpimäks
Tossapa taas pari kuvaa että ei ole ihan niin tylsä päivitys.
Raggen går!
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Niin on.XUX63 kirjoitti:On tuo vaan Raggar Bil ISOlla Riillä
Ostinpa tossa sitten raggariautoon ne ainoat ja oikeat hottentottivanteet eli slot magsit. 8,5x15 joka kulmassa ja et-lukema on noin -20 luokkaa. Edessä 225/60/15 ja takana 255/60/15 renkaat.
Harvoin on myynnissä 4,75 jaolla ja 15" kokoisina nuita vanteita mutta nyt ne löytyi niin pitihän ne heti pelastaa talteen. Täytyy sanoa että kyllä ne vanteet tekee vaan paljon auton olemukseen.
Tykkään ja kovasti. Tähän semmoinen sydän-hymiö.
Katolle pääsi jo vararengas ja kisabensa-astia.
Tossapa kuva Oldsin nykyisestä ulkoasusta:
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
VanneSpecialistinkin siunaus siis saatu vanteille. Kiitos.Sergey kirjoitti:onpas se makia kyl noil vanteil.
Lisätääs vettä myllyyn. Lauantaina pitäs rämähtää tuplaputket paikalleen niin pääsee kuunteleen stereona veekasin lärinöitä.
Tämä oli nyt tämmöinen kuvaton välispiikki.
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Ei muutaku Oulujärvi Cruisinkiin mukaan ens lauantaina. Olishan nuita mukava kuvata muutenkin.Sergey kirjoitti:pitäs mun ässä ja oldsi ottaa sellainen YYA sopimus kuva jossain
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Kiitoksia.NonSenCe kirjoitti:hienot vantehet. paljonko kustansivat? uusia vai käyettyjä?
tuo oma oldsi vähän kans kaipaisi ulkonäön muutosta. helpoin olisi tosiaan vanteiden vaihto kun auto on mun tietojen mukaan kai jo kohta 10v kulkenut samoilla.
500€ oli sarjalla hintaa renkaineen. Käytetyt ovat mutta siistissä kunnossa kuitenkin ja renkaillakin vielä ajaa.
Hienot vanteet tekee todella paljon auton olemukseen. Joku viisas onkin todennut että vanteet tekevät auton.
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Noniin se olis jälleen uusia päivityksiä Oldsiin. Eilen asennettiin siihen tuplaputket vihdoin ja viimein.
Ränneillä on kokoa 2 tuumaa ja vaimentajiksi tuli Simonssin valmisteet. Putkenpäiksi ostin kaverilta hienot kromatut pöydänjalat.
Jonkun aikaa kummitteli mielessä että olis tehny ihan suorat putket mutta kyllä se on kuiteskin mukavampi ajella laillisella autolla. Makiasti murisee nuilla Simonsseillakin.
Takalokasuojan kantteja piti pikkusen leikellä rälläkällä kun meinas kihnuttaa renkaat kiinni.
Uusia ilkeyksiä on jo mielessä Oldsiin mutta niistä lisää sitten myöhemmin.
Sitten muutama kuva taas viestin mausteeksi.
Stancea slottien kans. Paikallaan vielä alkuperäinen putki...
Siinäpä ne torvet sojottaa.
Tunnelmointia Toppilansaaressa.
Ränneillä on kokoa 2 tuumaa ja vaimentajiksi tuli Simonssin valmisteet. Putkenpäiksi ostin kaverilta hienot kromatut pöydänjalat.
Jonkun aikaa kummitteli mielessä että olis tehny ihan suorat putket mutta kyllä se on kuiteskin mukavampi ajella laillisella autolla. Makiasti murisee nuilla Simonsseillakin.
Takalokasuojan kantteja piti pikkusen leikellä rälläkällä kun meinas kihnuttaa renkaat kiinni.
Uusia ilkeyksiä on jo mielessä Oldsiin mutta niistä lisää sitten myöhemmin.
Sitten muutama kuva taas viestin mausteeksi.
Stancea slottien kans. Paikallaan vielä alkuperäinen putki...
Siinäpä ne torvet sojottaa.
Tunnelmointia Toppilansaaressa.
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Tulipa käytyä eilen Oulujärvi Cruisingissa Oldsilla. Voin kertoa että pikkuisen oli semmonen hikisen nihkeä reissu ku auto nosteli lämpöjä ja sai sitten ajella lämppäri täysillä suurimman osan matkaa...
Mukava reissu oli kuiteskin ja paljon näkyi tuttuja. Vaan eipä sielä saanu sitten enää rumimman auton pokaalia eli oon mää jotain saanu aikaan ton Oldsin "entisöinnin" suhteen. Pitikö se ruveta hieroon pohjia ja turauttaa orkkis metallinhohtokuparin värinen maali pintaan...
Kokoontuminen Maikkulan Nesteellä:
Oulujärvellä Oldsi pääsi vähän vanhemman sukulaisen seuraan. Taempi Oldsi oli 20-luvulta.
Oldsit vierekkäin.
PS: Laitetaan kuiteskin vielä harkintaan tuo lintan entisöinti. Sisusta on nimittäin seuraavaksi mylyhäysvuorossa ja sen myötä museointi on taas askeleen kauempana...
Mutta siitä lisää sitten kun on jotain tapahtunut.
Mukava reissu oli kuiteskin ja paljon näkyi tuttuja. Vaan eipä sielä saanu sitten enää rumimman auton pokaalia eli oon mää jotain saanu aikaan ton Oldsin "entisöinnin" suhteen. Pitikö se ruveta hieroon pohjia ja turauttaa orkkis metallinhohtokuparin värinen maali pintaan...
Kokoontuminen Maikkulan Nesteellä:
Oulujärvellä Oldsi pääsi vähän vanhemman sukulaisen seuraan. Taempi Oldsi oli 20-luvulta.
Oldsit vierekkäin.
PS: Laitetaan kuiteskin vielä harkintaan tuo lintan entisöinti. Sisusta on nimittäin seuraavaksi mylyhäysvuorossa ja sen myötä museointi on taas askeleen kauempana...
Mutta siitä lisää sitten kun on jotain tapahtunut.
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
And the monologue keeps going...
Kävin toissapäivänä eli tiistaina ulkoiluttaan Oldsia tuolla Martinniemen suunnalla. Siellä venesatamassa juttusille tuli pari vanhempaa herrasmiestä jotka pikku rupattelun jälkeen tunnistivat auton.
Oldsihan on tosiaan ollut uutena Haukiputaalla taksina. Sattui sitten sillä tavalla että se Oldsin omistanut autoilija oli näiden miesten tuttuja. Mielenkiintoisia tarinoita kuulin Oldsin virka-ajoilta. On kuulemma ollut suosittu taksi aikoinaan ja ajoja on riittänyt.
Ikävä kyllä tämä autoilija oli jo edesmennyt mutta sain sitten hänen poikansa nimen. Yllätyksekseni löysin sitten tämän henkilön facebookista niin päätin pistää viestiä hänelle. Kerroin omistavani kyseisen auton ja olevani kiinnostunut mahdollisista Oldsin virkavuosina otetuista valokuvista yms historiasta. Tässä nyt sitten jännään että vastaako ikinä mitään...
En tiijä että onko minulla tulossa jo vanhuus vai mikä mutta Oldsin entisöinti on pyörinyt mielessä edelleen sitkeästi. Se operaatio ei tapahtuis vaan ihan hetkessä kun tuossa on kaikki niin mukavasti rempallaan... Aattelin kuiteskin pikkuhiljaa alkaa ehostaan tuota. Nyt on hakusassa ehjät maskinritilät. Toiset umpiot on jo hankittuna. Sais ainakin tuon keulan ilmeen ehjemmäksi. Pussihousujen vyötärö kuristaa vissiin jo kurkkua ettei veri kierrä päähän...
Nojoo näkkyypähän sitten että miten lopulta käy. Mukava pelihän tuo on tolleenkin. Talven aikana parempi motti vaan keulalle.
Pari parempaa kuvaa Oldsin nykyasusta slottien ja kattotelineen romujen kans.
Kävin toissapäivänä eli tiistaina ulkoiluttaan Oldsia tuolla Martinniemen suunnalla. Siellä venesatamassa juttusille tuli pari vanhempaa herrasmiestä jotka pikku rupattelun jälkeen tunnistivat auton.
Oldsihan on tosiaan ollut uutena Haukiputaalla taksina. Sattui sitten sillä tavalla että se Oldsin omistanut autoilija oli näiden miesten tuttuja. Mielenkiintoisia tarinoita kuulin Oldsin virka-ajoilta. On kuulemma ollut suosittu taksi aikoinaan ja ajoja on riittänyt.
Ikävä kyllä tämä autoilija oli jo edesmennyt mutta sain sitten hänen poikansa nimen. Yllätyksekseni löysin sitten tämän henkilön facebookista niin päätin pistää viestiä hänelle. Kerroin omistavani kyseisen auton ja olevani kiinnostunut mahdollisista Oldsin virkavuosina otetuista valokuvista yms historiasta. Tässä nyt sitten jännään että vastaako ikinä mitään...
En tiijä että onko minulla tulossa jo vanhuus vai mikä mutta Oldsin entisöinti on pyörinyt mielessä edelleen sitkeästi. Se operaatio ei tapahtuis vaan ihan hetkessä kun tuossa on kaikki niin mukavasti rempallaan... Aattelin kuiteskin pikkuhiljaa alkaa ehostaan tuota. Nyt on hakusassa ehjät maskinritilät. Toiset umpiot on jo hankittuna. Sais ainakin tuon keulan ilmeen ehjemmäksi. Pussihousujen vyötärö kuristaa vissiin jo kurkkua ettei veri kierrä päähän...
Nojoo näkkyypähän sitten että miten lopulta käy. Mukava pelihän tuo on tolleenkin. Talven aikana parempi motti vaan keulalle.
Pari parempaa kuvaa Oldsin nykyasusta slottien ja kattotelineen romujen kans.
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta