Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Pappi kirjoitti:Iisalmessa on pajoja jotka ilmoittaa tekevänsä huoltoja joten puhelin kouraan ja kysymään tarjousta tarkastuksesta ja mahdollisesta korjauksesta.
Kannattaa varmaan kysellä käytettyä webastoa reserviin sillai minkä saat haettua ja kiikutettua pajalle 1-2 päivän sisään jos sullakin on iskeny täystuho tuonne webastoon? Tai ainaki päällikkö on niin periaatteidenmies että maksoi mielummin tuon 1100e uudesta webastosta ku tuon 200e "tyhjästä" eli purkamisesta, diagnoosista ja kasaamisesta :D
Tuokin auto olis jäänny pajalle keikkumaan siksi aikaa että olis löytyny kaytetty weba minkä tuonne olis laittanu samoilla lämpösillä mutta ku työautoa ei viitti turhaa seisottaa päivä tolkulla muuta ku ihan huutavan pakon edessä nii oli pakko "tyytyä" toho uuteen.

Käytettyjen webojen hinnat taitaa olla alkaen sen pari sataa ja saisko välillä vähä allekkin ja sen asennus ei voi paljoa maksaa tuossa vaiheessa ku paikat on jo valmiiksi revitty auki?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Minua on jo pidemmän aikaa ihmetyttänyt tuo Webastojen melkoinen hintahaitari.
Toiset maksaa laitteesta puoltoista tonnia ja toiset ostelee niitä neljänsadan pintaan. Siis uusia.

Mikähän lienee todellinen hinta laitteelle?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29131
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Väykkyyn uus weba maksaa kai reilut 400 orkkisosana.
E39 bemariin sama laatikko 1400, just sama mutta eri numerot ... liekö kukaan kokeillut.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

dealer kirjoitti:Väykkyyn uus weba maksaa kai reilut 400 orkkisosana.
Onkos sulla tietoa paljo tuollaisen asennus maksaa autoo (tai siis väykkään) missä ei ole webastoa ollutkaan ja sellasee missä se webasto on vaan porsinu?

Tuoho 1100e hintaa sisälty siis itse weba, se joku ohjainkortti tai vastaava, puhallin, asennus ja olisko vielä jotain muuta? Toisin sanottuna kaikki paitsi sisällä oleva kello.

Asentajia ja maksuja on varmaan joka lähtöö mut nää uudet vaatii ainaki webaston valtuuttaman asentajan jos haluaa että takuu toimii.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29131
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaihdossa menee aikaa ehkä parisen tuntia.
Asentaminen sellaiseen jossa ei ole ennestään lämmitintä on ihan eri juttu.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10665
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

En tiedä mitä pitkällä aikavälillä vaikuttaisi kulutukseen, jos tuo webasto toimisi. Ensimmäinen "tonni" takana ja aika käydä tankilla. Tulos. 6.3ltr/100km. Ei ihan tehtaan arvoissa, mutta tuskin lukemia luvatessa on huomioitu noin -20c pakkasia, missä tuo tankillinen on ajettu. Puolet tuosta pelkkää matka-ajoa ja puolet semmosta kylähissuttelua ja töissä kulkemista. :?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29131
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mitäs C5 kokonaispaino on ? Vajaa 2 tonnia ? Verojen määrää tässä mietin.
*******
Viestit: 2068
Liittynyt: 16.12.2006 18:19

Viesti Kirjoittaja ******* »

Ei kai tiilerillä vaan oo patonki-kuumetta :lol: ?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10665
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jottain sitä luokkaa taisi olla. CO2 päästö oli muistaakseni alle 150gr?
Kulutus on "linjassaan" kun katselee muiden tuloksia...
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,467.0.html

Fellu vei suurin piirtein samoja määriä, mutta siinä riitti koneesta myös lämmintä sisälle :wink:
Viimeksi muokannut Pappi, 19.12.2010 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29131
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei kai tiilerillä vaan oo patonki-kuumetta ?
No ei :D muuten kyselen.
Fellu vei suurin piirtein samoja määriä, mutta siinä riitti koneesta myös lämmintä sisälle
Niinno, taitaa citikka totella kaasua paremmin ja muutenkin kovin erilaiset autot.
Painaahan tuo feliciakin kyllä vajaat 1200 kg.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10665
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Autowikistä kahtelin niin tuolle Berline mallille (eli viistoperälle) ilmoitetaan omamassaksi noin 1600kg.

Oli muuten ensimmäinen auto jota ei appiukkokaan kiertänyt kuin kissa kuumaa puuroa :lol:
Tuumasi vaan, että meijjän kylällä on yks tämmönen ja siinä pallaa koko ajan joku merkkivalo mittaristossa...

Mukavata: Jokaisessa värkissä on nyt erilaiset jäähdytin-nesteet.
Citikka: Keltainen
Honda: Vihreä
Mönkijä: Punainen.

Jokin aika sitten pihassa oli tilanne, että kaikissa ajoneuvoissa on punainen neste... Tuli mönkijän remontin yhteydessä ostettua tuota litkua kympin pönttö, joten pitäneekö tässä pitää vaihtopäivät.

Sekaisinhan näitä ei toinna mennä sotkemaan?

8)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10665
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Soittelin tuonne paikalliseen Citikka mekkaan. Tuon webaston sielunelämään pääsee näkemään kun auto viedään poppamiehen teltalle noitarumpuja kuuntelemaan. :D
Vaihdenupin jumiva pakkilukko on seurausta siitä kun kättä pidetään vaihdekepin päällä? Älkää kysykö miksi näin, mutta tuommonen mulle kerrottiin...

Viime yönä testasin lento-ominaisuuksia. Pojalle nakkasi neljän kympin kuumeen ja syke nousi samalla tuonne parin sadan kantturoille. Ei muuta kuin taikamatto lentoon ja taipaleelle. Siellä pilvien yläpuolella meno tasaantui kun päästiin ilmakuopista eroon 8)

Pojalle saatiin lääkkeet ja testeissä ei löytynnä mitään ihmeellistä. Tultiin kotiin pilvien alapuolella ja pistettiin koko porukka pitkälleen. Poikakin voi nyt paremmin.

Raitisilmasuodattimen voisi kaivaa esille jossain välissä. Meinasi eilen huurtua takasivulasit kun kolme ihmistä tuli kyytiin. Tietty tuossa oli mukana lumiset vaatteet mutta takaovien lasit huurtuivat aika voimakkaasti.

:D
Avatar
erkka
Viestit: 164
Liittynyt: 23.10.2006 23:39
Paikkakunta: Gakaani

Viesti Kirjoittaja erkka »

dealer kirjoitti:Väykkyyn uus weba maksaa kai reilut 400 orkkisosana.
E39 bemariin sama laatikko 1400, just sama mutta eri numerot ... liekö kukaan kokeillut.
Eipä taida olla muuta samaa kuin raaka runko; ohjainkortti on eri, eri määrä antureita ja bemun lootassa on kiertovesipumppu kiertomagneetti moottorilla (hiiliharjaton) ja kestomagneetti potkurilla eli ei ole rupelin akselin läpivientiä ollenkaan, joka alkaa vanhemmiten vuotamaan tuhoten pyöritysmoottorin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29131
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eihän niissä kiertovesipumppua ole ?
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Mites on lämpöä riittänyt näillä -30 pakkasilla?
Itsellä aika huonosti, johtuen toki tuosta viallisesta ilmastoinnista. Pajalle pääsee vasta 28.12., jolloin näkee tuon lämpimyyden.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

dealer kirjoitti:Eihän niissä kiertovesipumppua ole ?
Baijerilaisen C/Z thermotopissa on lähes aina. Esilämmitinvalmius siis on kaikissa E39 korisissa ainakin, vaikkakin alunperin toimintamalli on ajonaikainen ellei ole koodattu käyttöön tuota esilämmitin jutskaa. Kortti on muutenkin melko erilainen kuin muissa, yhtälailla kun VW T5 on aivan oma ohjainkorttinsa perusmalliin verrattaessa. Baijerilaisessa on vielä se että kun se on sorvattu käypäseks MID/BC puoleen niin tekee siitä monimutkaisemman, OBD:n kautta tuo mullakin melko sujuvasti keskustelee, saa statuksia, pakkoajoja päälle ja anturitietoja.

Eli ei kannata hirveästi luottaa tuohon että niillä perustein kun näyttää samalta, malli/merkkikohtaisia eroja löytyy.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29131
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eli ei kannata hirveästi luottaa tuohon että niillä perustein kun näyttää samalta, malli/merkkikohtaisia eroja löytyy.
Just :idea:
Baijerilaisen C/Z thermotopissa on lähes aina.
Niin no saattoihan se olla, en muista. Pannalla kyljessä kiinni.
Väykyssä sitä ei ole vaan systeemi käyttää auton omaa kiertovesipumppua. Jos laitetaan kellolaite niin sen mukana tulee myös kiertovesipumppu webaston kylkeen.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Joeli kirjoitti:Mites on lämpöä riittänyt näillä -30 pakkasilla?
Itsellä aika huonosti, johtuen toki tuosta viallisesta ilmastoinnista. Pajalle pääsee vasta 28.12., jolloin näkee tuon lämpimyyden.
No ei ole hurraamista lämpöjen kanssa edes webaston kanssa ku jaloille ei tule ku lehmänhönkäys siintä lämmöstä :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10665
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

En ole tänään ajanut koko taikamatolla... Hondalla hoidettu ajot kun päivystin viime yön... :?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10665
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Appiukko oli kesällä löytänyt citikan pölykapselin ja se oli just samanlainen kuin mikä meni minulta hukkaan pari viikkoa sitten.

Josko nuo huomenna nakkais takaisin paikalleen ja varmistaisi nippusiteillä. :lol:

Uudet kapselit maksaa melkeen satasen sarja jos alkuperäislaatua haluaa... :?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10665
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Citikka: Toinen ajovalopoltin pimeni töihin tullessa... Mukavan ahtaassa paikassa tuo lähivalojen poltin. Voipi olla, että irroituttaa akun vaihdon ajaksi :evil: No, lämpimässä tehtävä homma.

Honda: Jostain syystä käyntiinlähtö kylmänä erittäin nihkeää. Startti pyörii kyllä vimmatusti, mutta ei vaan sytytä???
* Akku on uusi ja virtaa riittää.
* Tulpat on uudet.
* Tunnin roikassa olon jälkeen hörähtää kuin palmun alta.
* Kaasun "rumputtaminen" ei auta.
* Käyntiin kun lähtee niin kierroslukumittarin ja hajuaistin yhteishavaintojen seurauksena voitaneen todeta, että automaattinen rikastin toimii ainakin osittain?

On aika mystinen homma. Liittyneekö tuo nyt sitten niihin alipaineletkuihin??? Appiukolle soittelin ja hän kertoi, että ei oo kertaakaan tehny vastaavaa heillä. No, meillä autot on taivasalla ja anoppilassa on käytössä talli.

:?:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10665
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ihme on tapahtunut :lol: Citikan ajovalopolttimon vaihtosavotta siirtyi toiseen ajankohtaan kun palaneeksi luultu poltin syttyi palamaan... Ne Ranskalaiset, ne Ranskalaiset :happy:
Peräkontin pohjalle nuukana ostin semmosta metrimattoa, josta sopivan kokoinen pala pohjalle suojamatoksi.

Xenon sarjan saa ainakin pitkistä valoista unohtaa... Puolivalot ovat H7 ja pitkät H4, joista lyhyet toimii sumuvaloina... Jos oikein ymmärsin käyttöohjekirjaa. Tietty lisäpitkät olisi sitten erikseen...

Honda on saanut olla tämän päivää tuolla lumen ja jään keskellä :roll:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5211
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Pappi kirjoitti:Puolivalot ovat H7 ja pitkät H4, joista lyhyet toimii sumuvaloina... Jos oikein ymmärsin käyttöohjekirjaa. Tietty lisäpitkät olisi sitten erikseen...
Mitenhän tuommoisessa viritelmässä ... toimivatkohan sumuvalot ja pitkät yhtäaikaa? Polttimo ja umpio saisivat ainakin ihan mukavasti lämpöä. :?

Oliko 202:ssa vai Vitossa samanoloinen järjestely?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3032
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Vitossa taisi ainakin olla.

202:ssa, ainakin ennen naaman nostoa taisi olla omat kynttilät joka toiminnolle. Siis niissä missä oli sumari vielä siinä keskimmäisenä.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10665
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Roiston kysymykseen vastaus... Eivät toimi yhtäaikaa. :?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Vitossa tosiaan on mutta siinäkään ei pala yhtä aikaa.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10665
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Honda: Ryypyn saa päälle kun polkasee pari kertaa kaasun pohjaan ennen käynnistystä? Ainakin appiukko tuon taikoi eilen kerrasta käyntiin eilen. Ei kuulemma muistanut kertoa asiaa... :oops:

Citikka: Syytä sammuttaa tankkauksen ajaksi. Polttoainemittari kun ei reagoi tankkaukseen mikäli autossa on virrat päällä. Mukava kun tietää, että tankki täynnä ja silti mittarissa palaa opiskelijavalo. Auto levikkeelle, minuutin hiljainen hetki ja uudelleen käynnistys. Polttoainemittari näytti tuon jälkeen oikeaa lukemaa. Pakkaset pikkusen nosti kulutusta, mutta ei mahottomasti. Olisko tässä jokin ranskalainen turvasysteemi, että auto täytyy sammuttaa tankkauksen ajaksi mahdollisen tulipalovaaran takia :?

Näillä eväillä uuteen vuoteen... :D
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Pappi kirjoitti:Olisko tässä jokin ranskalainen turvasysteemi, että auto täytyy sammuttaa tankkauksen ajaksi mahdollisen tulipalovaaran takia :?
Ettei tuolla olis jotain tekemistä sen lisäaineen shitsteemien kanssa?
Nää nerot ku on keksiny mitata sen lisäaineen määränkin takinluukun avauskertojen perusteella ku oma mitta-anturi sinne lisäainesäiliöön olis ilmeisesti ollu teknisesti liian yksinkertanen systeemi :ttu:
Eli ajotietokone rupeaa ilmoittavamaan vähäisestä lisäaineen määrästä kun tietty määrä tankinluukun avauksia on suoritettu tankkasit sitte sinne kerralla litran tai tankin täyteen. Ja homman hienoushan on siinä että tuo lisäaineen täyttö on etukäteen hinnoilteltu operaatio merkkiliikkeessä eli maksaa saman meni sitä "kusta" sinne desi tai täys tankillinen.
Litkun hinta oli jotain 60-70e/L joten varsin mukavat katteethan tuosta jää hommalle jos sitä menee alle puolet siintä mitä pitäisi mennä :wink:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10665
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mikä lisäaine? Meinaakko että tuossa pitäisi olla joku urea säiliö? Taitaapi olla uudempien varuste.

Sitrosen myyjä kun kertoi suoraan, että elä sitten sotkeennu 2.2hdi koneeseen... Viittasi juuri näihin uudistuneisiin ja tiukempiin päästönormeihin. :wink:
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Taitaa pastorilla tulla aiempaa-aikasemmin auton ja merkin vaihto kyseeseen :idea:
Mukana hengessä.. Taistelussa saattaa Cittari sinne mistä on tullutkin :!:

Pappi on ennakkoluuloton autojen käyttötestaaja :halm:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”