Audi tavoittelee keskiluokan herruutta
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Onko tuohonkin pökätty vetokoukulla?dealer kirjoitti:Kävi uudenkarhea Audi öljynvaihdossa, jäin näiden tehtaan insinöörien merkintöjen perusteella miettimään miten mahtaa olla tekniikan toimivuuden laita
Meillä oli Fordin ilmansuodattimelta moottorille menevässä muoviputkessa samanlainen klommo, joka pienensi putken halkaisijaa. Tilasin merkkiliikkeestä uuden putken kalliilla. Siinä oli samanlainen klommo kuin paikallaan olleessa
Audi uudistuu taas – tällä kertaa vuorossa ovat A6 ja A7
http://tekniikanmaailma.fi/autot/audi-u ... ssa-a6-a7/
http://tekniikanmaailma.fi/autot/audi-u ... ssa-a6-a7/
Ainakin suorituskykynsä puolesta malli on vielä kilpailukykyinen - tämä, jos mikä on asettanut jonkinlaisen mittapuun E: tulevalle ///AMG-versiolle:
http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen ... motor.html
http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen ... motor.html
Audin historian paras aloitusneljännes maailmanlaajuisesti
http://www.uusisuomi.fi/autot/195390-au ... aajuisesti
http://www.uusisuomi.fi/autot/195390-au ... aajuisesti
Audi A5:n esittelyyn tämän verran aikaa:
https://www.audi-mediacenter.com/en/wor ... coupe-6121
https://www.audi-mediacenter.com/en/wor ... coupe-6121
Audi-tehdas jäi tulvan jalkoihin Saksassa
http://www.iltalehti.fi/autot/2016053021650025_au.shtml
http://www.iltalehti.fi/autot/2016053021650025_au.shtml
Audi aikoo tuplata tehokkaiden RS-malliensa määrän seuraavan 18 kuukauden aikana:
http://autot.fi/2016/11/10/audi-aikoo-t ... en-aikana/
http://autot.fi/2016/11/10/audi-aikoo-t ... en-aikana/
Seuraava A8 rakentuu samalle pohjalevylle Porsche Panameran kanssa:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 36910.html
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 36910.html
Audi RS5 turbo-V6 - 456 hv:
http://www.autozeitung.de/auto-neuheite ... sche-daten
http://www.autozeitung.de/auto-neuheite ... sche-daten
P*skaks vaan ja palamaan:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017013 ... 1_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017013 ... 1_uu.shtml
Tulevaisuudessa ehkä myös takaveto-Audeja:
https://www.motor1.com/news/149950/audi ... tting-rwd/
https://www.motor1.com/news/149950/audi ... tting-rwd/
Audi RS6:sta 705 hv Nogaro-malli:
http://www.autobild.de/bilder/neue-audi ... html#bild6
http://www.autobild.de/bilder/neue-audi ... html#bild6
Se on 50 TDI, eli pellin alta löytyy 3 litran V6, 286 hv & 620 Nm.Magge-- kirjoitti:5.0TDI
Audin uusi mallimerkintäjärjestelmä ei enää perustu iskutilavuuteen, vaan kaksinumeroiset mallimerkinnät kertovat auton teholuokan, ja kirjaimet käyttövoiman.
Esim. 55 TFSI on 3 litran bensa-V6 teholtaan 340 hv & 500 Nm
45 TDI on 3 litran diesel-V6, 231 hv & 500 Nm
jne.
Tätä tapaa on jo kritisoitu, mutta toisaalta eihän mersullakaan numerot enää kerro iskutilavuutta, eikä liioin bemarillakaan.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Eikös ainakin dieselmalleissa (esim E-sarja) ne kromatut päät ole mersullakin ihan pelkät koristeet joissa on vielä muovi perällä (=umpinainen), varsinainen pakoputki on käännetty alaspäin. Joskus Roiston kanssa noita Veholla tutkittiinkin kontallaan ryömien.dealer kirjoitti:Siinä tosin pakokaasut tulee oikeasti noiden kautta, siltikin.
Joissakin malleissa ne on toki toiminnalliset, isommissa bensoissa ainakin.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Niinpä se taisi ollakin 213. Muisti vanhuksella jo pätkii.Roisto kirjoitti:Taisi olla 213:ssa, mistä katseltiin niitä feikkejä. Työkaverin 212:n röörien seutu oli aamulla sen verran huurteessa, että kaiketi sieltä jotain pöllyää.
t.
Risto
Hienot vanteet tässä punaisessa yksilössä, voipi tosin vaikuttaa ajomukavuuteen jo jonkin verran:
Kojetaulu on samaa kosketusnäyttöjen sinfoniaa mikä on jo tuttu isommista A7- ja A8-malleista:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"