Latolöytö pohjanmaalla: Volvo Amazon 196x 4D
Latolöytö pohjanmaalla: Volvo Amazon 196x 4D
Volvo Amazon 196x 2,x bensa
Topicin auto ei ole minulle oikeastaan mikään löytö. Auto on vaarini entinen kulkupeli. Sijaitsee Pohjanmaalla.
Syytä auton "maatumiseen" en tarkalleen tiedä, kuulemma suoraan ajosta jäi niille sijoilleen joskus 1987-1990???. Volvo kait jäi pyhä/kakkosautoksi, laitettiin talliin (jostain syystä) ja vaarin avioeron jälkeen unohtui täysin.
Tässä pari kuvaa Amatsoonista jotka otin 2004 joulukuussa:
http://www.edu.stadia.fi/~0401821/AMZ/Amz1.jpg
http://www.edu.stadia.fi/~0401821/AMZ/Amz2.jpg
http://www.edu.stadia.fi/~0401821/AMZ/Amz3.jpg
http://www.edu.stadia.fi/~0401821/AMZ/Amz4.jpg
http://www.edu.stadia.fi/~0401821/AMZ/Amz5.jpg
http://www.edu.stadia.fi/~0401821/AMZ/Amz6.jpg
http://www.edu.stadia.fi/~0401821/AMZ/Amz7.jpg
http://www.edu.stadia.fi/~0401821/AMZ/Amz8.jpg
Lattiamattojen alta en kaivellut, joten hitsaamistarve on vielä
Historiasta: Ostettu kolariautona aikoinaan joskus 1980 luvun alussa. Kolarivauriot oletettavasti olleet keulassa koska lokasuojat ovat lasikuitua. Vaikka lokarit ovat lasikuitua ja ehkä jopa itse tehdyt niin ne ei ole huonot. Kunnostus on tehty omin voimin, jonka jälkeen mennyt maalaukseen paikalliseen amikseen. Kunnostuksen jälkeen on ajeltu n.5 vuotta ja sitten talliin unohtumaan.
Vaari on kuulemma yrittänyt joskus 10v. sitten myydä tuota mutta taisi pyytää liikaa. On varmaan paha myydä kun laittamista tuossa on kuitenkin ja paljon, teki sitten mobiilin tai customin. Mobilisti porukat vierastavat kolarikorjauksia, lasikuitulokareita ja amismaalausta. Customoijille taas 4 ovea on liikaa. Nykykunnossa (n.15-20 v. jälkeen) kaikki paikat on varmasti jumissa, pelkästään trailerille saaminen on päivän homma.
****** ** ** *** *** * ** * * *
Projektina tuo on laajuudessaan sellainen ettei minulla ole panoksia, taitoa tai aikaa siihen. Osina saisi varmaan parhaimmat rahat mutta lopulta talliin jäisi kaluttu "torso" joka pitäisi viedä sulatettavaksi. Parempi varaosina kuitenkin kuin Kuusankoskella.
Suvussa ei tällä hetkellä ole kuin yksi käyttömobilisti (minä) enkä usko muiden olevan kiinnostuneita tuosta. Saas nähdä miten käy. Jokatapauksessa roikkuisin kuitenkin ovenkahvassa estämässä jos tuota yritettäisiin viedä sellaisenaan Kuusankoskelle roskalavalla, sen verran mobilisti minussa on.
****** ** ** *** *** * ** * * *
Mitenkä foorumilaiset ovat toiminneet vastaavissa tapauksissa?
Onko toiveita että tuollaisesta voisi olla joku järkevä mobilisti kiinnostunut herranvuonna 2005-2010, ilman että tarvii maksaa pois viemisestä?
En ole mitenkään mainostanut tätä mutta jos joku potentiaalinen ostaja ilmaantuu niin mitenkä saan hinnan jotenkin järkevöitettyä? Vaari varmaan perustaa hintapyyntinsä siihen mitä on itse sijoittanut tuohon. Pitäisi saada käsittämään että joku joutuu tekemään kaikki ja muutakin uudestaan. Onneksi hän ei ole höpertynyt tai dementoitunut, eli järkevä keskustelu on mahdollinen. Autollakin ajelee vielä.
*** * ** * * * W123 tunnelmakuva vielä kuvausreissusta (jouluk-04):
http://www.edu.stadia.fi/~0401821/AMZ/Tunnelmakuva.jpg
Sama teksti on "yhdellä toisella" foorumilla. Nyt kun en tiedä ketkä käyvät ja missä niin postasin tämän molempiin.
Topicin auto ei ole minulle oikeastaan mikään löytö. Auto on vaarini entinen kulkupeli. Sijaitsee Pohjanmaalla.
Syytä auton "maatumiseen" en tarkalleen tiedä, kuulemma suoraan ajosta jäi niille sijoilleen joskus 1987-1990???. Volvo kait jäi pyhä/kakkosautoksi, laitettiin talliin (jostain syystä) ja vaarin avioeron jälkeen unohtui täysin.
Tässä pari kuvaa Amatsoonista jotka otin 2004 joulukuussa:
http://www.edu.stadia.fi/~0401821/AMZ/Amz1.jpg
http://www.edu.stadia.fi/~0401821/AMZ/Amz2.jpg
http://www.edu.stadia.fi/~0401821/AMZ/Amz3.jpg
http://www.edu.stadia.fi/~0401821/AMZ/Amz4.jpg
http://www.edu.stadia.fi/~0401821/AMZ/Amz5.jpg
http://www.edu.stadia.fi/~0401821/AMZ/Amz6.jpg
http://www.edu.stadia.fi/~0401821/AMZ/Amz7.jpg
http://www.edu.stadia.fi/~0401821/AMZ/Amz8.jpg
Lattiamattojen alta en kaivellut, joten hitsaamistarve on vielä
Historiasta: Ostettu kolariautona aikoinaan joskus 1980 luvun alussa. Kolarivauriot oletettavasti olleet keulassa koska lokasuojat ovat lasikuitua. Vaikka lokarit ovat lasikuitua ja ehkä jopa itse tehdyt niin ne ei ole huonot. Kunnostus on tehty omin voimin, jonka jälkeen mennyt maalaukseen paikalliseen amikseen. Kunnostuksen jälkeen on ajeltu n.5 vuotta ja sitten talliin unohtumaan.
Vaari on kuulemma yrittänyt joskus 10v. sitten myydä tuota mutta taisi pyytää liikaa. On varmaan paha myydä kun laittamista tuossa on kuitenkin ja paljon, teki sitten mobiilin tai customin. Mobilisti porukat vierastavat kolarikorjauksia, lasikuitulokareita ja amismaalausta. Customoijille taas 4 ovea on liikaa. Nykykunnossa (n.15-20 v. jälkeen) kaikki paikat on varmasti jumissa, pelkästään trailerille saaminen on päivän homma.
****** ** ** *** *** * ** * * *
Projektina tuo on laajuudessaan sellainen ettei minulla ole panoksia, taitoa tai aikaa siihen. Osina saisi varmaan parhaimmat rahat mutta lopulta talliin jäisi kaluttu "torso" joka pitäisi viedä sulatettavaksi. Parempi varaosina kuitenkin kuin Kuusankoskella.
Suvussa ei tällä hetkellä ole kuin yksi käyttömobilisti (minä) enkä usko muiden olevan kiinnostuneita tuosta. Saas nähdä miten käy. Jokatapauksessa roikkuisin kuitenkin ovenkahvassa estämässä jos tuota yritettäisiin viedä sellaisenaan Kuusankoskelle roskalavalla, sen verran mobilisti minussa on.
****** ** ** *** *** * ** * * *
Mitenkä foorumilaiset ovat toiminneet vastaavissa tapauksissa?
Onko toiveita että tuollaisesta voisi olla joku järkevä mobilisti kiinnostunut herranvuonna 2005-2010, ilman että tarvii maksaa pois viemisestä?
En ole mitenkään mainostanut tätä mutta jos joku potentiaalinen ostaja ilmaantuu niin mitenkä saan hinnan jotenkin järkevöitettyä? Vaari varmaan perustaa hintapyyntinsä siihen mitä on itse sijoittanut tuohon. Pitäisi saada käsittämään että joku joutuu tekemään kaikki ja muutakin uudestaan. Onneksi hän ei ole höpertynyt tai dementoitunut, eli järkevä keskustelu on mahdollinen. Autollakin ajelee vielä.
*** * ** * * * W123 tunnelmakuva vielä kuvausreissusta (jouluk-04):
http://www.edu.stadia.fi/~0401821/AMZ/Tunnelmakuva.jpg
Sama teksti on "yhdellä toisella" foorumilla. Nyt kun en tiedä ketkä käyvät ja missä niin postasin tämän molempiin.
Viimeksi muokannut Kipsu, 24.9.2006 11:33. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Wautsi, arvaa vaan hotsittaisko ottaa huostaan ja projektiksi!
Ei vaan nyt voi...
Pata taitaa olla B18A... tai sitten B20A. Oletko varma vuosikymmenestä, tiedon mukaan B18A:ta sai viimeksi vuonna 1968. Ja ainakin suurin osa vikan vuoden (-70) Mattsoneista oli 2D...
Kaivapa vielä auton valmistenumero tai edes volvon tyyppinumero niin alkaisi selviämään
Ei vaan nyt voi...
Pata taitaa olla B18A... tai sitten B20A. Oletko varma vuosikymmenestä, tiedon mukaan B18A:ta sai viimeksi vuonna 1968. Ja ainakin suurin osa vikan vuoden (-70) Mattsoneista oli 2D...
Kaivapa vielä auton valmistenumero tai edes volvon tyyppinumero niin alkaisi selviämään
Mistään en oo varma. Olen vähän arvaillu noiden vuosimallien kanssa. Olis pitänny kirjoittaa vaan kiltisti "vanha Volvo" kun joku löytää tästä asiavirheitä kuitenkin ja meikä ei osaa kommentoida sen enempää.
Tuo onnistuu aikaisintaan jouluna. Teen silloin jokavuotisen mummola vierailun. Onko nuo numerot on tuossa autossa samassa paikassa ku mersussa jos paperit on jemma-Y nimisessä paikassa? Paperit tuohon on kuulemma tallessa jossain ja avaimetkin. Ei vaan tiedä onko ne Hikiässä (omistajan nykyinen asuinpaikka) vai Pohjanmaalla (Volvo).raul kirjoitti:Kaivapa vielä auton valmistenumero tai edes volvon tyyppinumero niin alkaisi selviämään
Näyttäisi olevan kyltti tuossa lämppärinmoottorin vieressä, tulipellissä kuskin puolella. Siitä selviää väri, sisustan väri, vuosimalli, kone, laatikko jne...Dunkelblau123 kirjoitti:Onko nuo numerot on tuossa autossa samassa paikassa ku mersussa
Ja kyllä joo, tuolta ruottin ama-klubin sivuilta löytyvästä taulukosta päättelin että vikat 4D:t tehtiinkin tosiaan jo 1967...
Kävin sitten muuttamassa raulin mukaan otsikin 196x muotoon. Pääseepä isoimmista asiavirheistä eroon. Toi 197x oli villi veikkaus. Ainakaan 195x toi ei pitäsi olla. Olen mielestäni sen verran hyvin lukenut Mobilisitini. Arvailuksi menee toistaiseksi noiden speksien kanssa.
Ei ketään kiinnostais noi Antarktis-tyyppiset istuinsuojat?
Ei ketään kiinnostais noi Antarktis-tyyppiset istuinsuojat?
AK2, 2004 syksyllä aloitin. Auto - ja kuljetusala, kuljetuslogistiikan ryhmä. AS taisi olla autosähkö, eikös juu? Huomennahan siellä pitäisi taas käydä piipahtamassa.
Mulla alkaa th maaliskuussa, siihen asti joutuu veittää elämää aika no-life tyyliä.
Mulla alkaa th maaliskuussa, siihen asti joutuu veittää elämää aika no-life tyyliä.
Viimeksi muokannut Kipsu, 09.11.2005 23:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mä lähen selvittelemään kevätpuolella millä mielellä nyt ollaan tuon kanssa. Jonkinlainen hintapyynti saattaa sitten tulla ja ostaja vastaa kuljetuskustannuksista. Pitää muistaa että auto on vaarin omistuksessa, hän päättää lähteekö se ja millä hinnalla. Asia tarvii ehkä huolellisen pohjustuksen.
Nyt pitää sen verran kiirettä itsellä että auto saapi olla. Tässä ehtii lumetkin tulla ja sehän on selviö ettei tuota saa liikkeelle ilman traktoria. Jarrut varmaan jumineet. Maaliskuussa meikäläisellä alkaa semmoínen ajanjakso jossa ehtii harrastelemaan, pitää katsoa sitten.
Nyt pitää sen verran kiirettä itsellä että auto saapi olla. Tässä ehtii lumetkin tulla ja sehän on selviö ettei tuota saa liikkeelle ilman traktoria. Jarrut varmaan jumineet. Maaliskuussa meikäläisellä alkaa semmoínen ajanjakso jossa ehtii harrastelemaan, pitää katsoa sitten.
Konjakkipullolla voisi varmaan aloitella pohjustustaDunkelblau123 kirjoitti:Pitää muistaa että auto on vaarin omistuksessa, hän päättää lähteekö se ja millä hinnalla. Asia tarvii ehkä huolellisen pohjustuksen.
Se on todennäköisesti kuitenkin paremmassa kunnossa kun vuoden 2000 väykkyDunkelblau123 kirjoitti:Tässä ehtii lumetkin tulla ja sehän on selviö ettei tuota saa liikkeelle ilman traktoria. Jarrut varmaan jumineet.
Ei juo kun pilsneriä ja sitäkin (joskus) saunan yhteydessä sunnuntaisin. Tässä tarvitaan joku muu lähestymistapa asiaan.jusamb kirjoitti:Konjakkipullolla voisi varmaan aloitella pohjustusta
Väykyn kestävyyteen en ota kantaa, mutta tuossa Amazza päälli pellit ei ainakaan näyttänny pahoilta. Kaiken muun tuosta joutuukin rakentamaan uudestaa. Moottorissa kasvaa varmaan sammalta ja jarrut on yhtäpuuta pahimmassa tapauksessa. Niinhän se on että öljytuotteet palautuvat alkuperäiseen muotoonsa jos niitä ei käytetä ennen eräpäivää.
Nonniin, nyt on sitten joulureissu tullut tehtyä. Kävin katsomassa Volvoa tallissa ja kirjoitin tyyppikilven tiedot ylös. Varmaan joku saa näistä tolkkua:raul kirjoitti:Kaivapa vielä auton valmistenumero tai edes volvon tyyppinumero niin alkaisi selviämään
TYPE : 12134-VG
Ch. Nr : 165856
COLOUR : 80
KLÄDSEL : 158-250
Nyt en ottanut enempää kuvia, mutta eipä tilanne ole mihinkään muuttunut. Kurkkasin tällä kertaa lattiamattojen alle ja yllätyin positiivisesti Ei ole päässyt ruoste nakertamaan lattioita rikki. Oli kuulemma pohjasta massattu juuri ennen seisontaa. Muita havaintoja: vaihteet tuntuivat löytyvän ja käsijarru löysä, hyvä hyvä.
Re: Amazon
Sanotaan vaikka että Keski-Pohjanmaalla koska auto ei ole yleisessä myynnissä, eikä nyt oikeastaan myynnissä ollenkaan. Matkaa tulee ainakin 350 km (yhteen suuntaan) kun lähtee Vantaalta ajelemaan.roude kirjoitti:Mullakin voisi olla tuolle käyttöä.
Missäköhän päin pohjanmaata se mahtaa sijaita
Roude
Nurmijärvi
Millaisesta käytöstä olisi kysymys, mobilismi, osien hyödyntäminen, vai jokumuu mikä? Jos oikeeen vakavissaan ollaan liikkeellä niin paljonko olisit valmis sijoittamaan pelkästään projektikuntoiseen autoon? Luulen että vanha haluaisi jotain korvausta luovareiden kirjoittamisesta.
Pitää huomioida että N-järveltä matkaa tulee ~600km ja jos sen ajaa traileri perässä ja tullessa +1500kg ruotsalaista rautaa kyydissä niin sillekkin tulee jo aika hyvin hintaa. Nyt en tiedä missä voisit säilyttää Volvoa, joten tämä oli vaan olettamus.
Hei kaikille. Katsoin aiheelliseksi avata vanhan topicin uudestaan kun juttuun on tullut uusi käänne.
Nyt kävi niin että 83-vuotiaan ukkini terveydentila heikkeni huomattavasti huhti-toukokuun vaihteessa. Aiemmin määrätyt lääkkeet eivät enään toimineet ja ennen niin tarmokas mies joutui ensin sairaalaan ja sitten hoitokotiin n. kuukaudeksi. Toimeliaalle ja raittiille kaverille löhöily ja lääkehuumalatilassa vietetty aika hoitokodissa ei ollut niitä elämän hohdokkaimpia hetkiä. Piina päättyi kun kesäkuun alussa tulikin aika lähteä ajelemaan leveimmille teille. Paljon mahtui kuitenkin 83-vuotiseen elämään; syntymäkoti Karjalassa (Vuoksessa), evakkoretki Pohjanmaalle sotaa pakoon, sota-aika autokomppaniassa, maanviljelyä, putkien korjausta ja muuta rankkaa, arvostettavaa työtä.
Rauha hänen muistolleen.
En viitsinyt tätä asiaa tuoda esiin aikaisemmin kun perinnön jako ym. muut asiat olivat vielä kesken. Nyt on käynyt selväksi että tätini on perinyt ukin omaisuuden, hänelläkään ei ole aikomusta entisöidä Volvoa. Aikaisemmin, vaarin vielä eläessä en ole viitsinyt keskustella Volvosta koska aihe on ollut lievästi sanottuna arkaluontoinen. Volle on siis saanut levätä rauhassa tallissaan kohta kaksi vuosikymmentä.
Jos ketään vielä kiinnostaa ko. laite niin nyt olisi mahdollista päästä järkeviin hintoihin (projekti) autokaupoissa.
Kustomoijat ja romuroopet ovat kiinnostavuudessa viimeisiä vaihtoehtoja. Näitä neliovisia ei ole liikaa jäljellä varsinkaan 1970-1980 lukujen kustomointi-innostuksen jälkeen. Tämä auto myydään mieluiten mobilisteille, vaikka se menisi pelkästään varaosakäyttöön. (piste)
Nyt kävi niin että 83-vuotiaan ukkini terveydentila heikkeni huomattavasti huhti-toukokuun vaihteessa. Aiemmin määrätyt lääkkeet eivät enään toimineet ja ennen niin tarmokas mies joutui ensin sairaalaan ja sitten hoitokotiin n. kuukaudeksi. Toimeliaalle ja raittiille kaverille löhöily ja lääkehuumalatilassa vietetty aika hoitokodissa ei ollut niitä elämän hohdokkaimpia hetkiä. Piina päättyi kun kesäkuun alussa tulikin aika lähteä ajelemaan leveimmille teille. Paljon mahtui kuitenkin 83-vuotiseen elämään; syntymäkoti Karjalassa (Vuoksessa), evakkoretki Pohjanmaalle sotaa pakoon, sota-aika autokomppaniassa, maanviljelyä, putkien korjausta ja muuta rankkaa, arvostettavaa työtä.
Rauha hänen muistolleen.
En viitsinyt tätä asiaa tuoda esiin aikaisemmin kun perinnön jako ym. muut asiat olivat vielä kesken. Nyt on käynyt selväksi että tätini on perinyt ukin omaisuuden, hänelläkään ei ole aikomusta entisöidä Volvoa. Aikaisemmin, vaarin vielä eläessä en ole viitsinyt keskustella Volvosta koska aihe on ollut lievästi sanottuna arkaluontoinen. Volle on siis saanut levätä rauhassa tallissaan kohta kaksi vuosikymmentä.
Jos ketään vielä kiinnostaa ko. laite niin nyt olisi mahdollista päästä järkeviin hintoihin (projekti) autokaupoissa.
Kustomoijat ja romuroopet ovat kiinnostavuudessa viimeisiä vaihtoehtoja. Näitä neliovisia ei ole liikaa jäljellä varsinkaan 1970-1980 lukujen kustomointi-innostuksen jälkeen. Tämä auto myydään mieluiten mobilisteille, vaikka se menisi pelkästään varaosakäyttöön. (piste)
Case closed
Homma selvä. Auto myyty!
Meni Amazon harrastajalle jonka aikomuksena on ilmeisesti koota kahdesta puolikuntoisesta amasta yksi toimiva. Ja alkuperäisyyttä vaalien.
Meni Amazon harrastajalle jonka aikomuksena on ilmeisesti koota kahdesta puolikuntoisesta amasta yksi toimiva. Ja alkuperäisyyttä vaalien.