

Tässä on toimimiva perusvarma tekniikka. Vain pari seikkaa kannattaa muistaa. Vaihtaa öljty 4-5 tkm välein, voidella kytkimen painelaakeri säännöllisesti, voidella vesipumppu säännöllisesti, alustan nivelten rasvaus säännöllisesti ja tarkistaa ohjausvaihteen öljy säännöllisesti. Eli suoraan sanottuna ei kannata vaihtaa uudempaa tekniikkaa kun vanhallakin pärjää hyvin, etenkin kun kilometrejä ei vuodessa paljoa tule.dealer kirjoitti: ↑22.1.2021 19:37 Tällainen tyylikäs vanha auto tuo minun mieleeni aina sellaisen käytön, että asennellaan jostain mahdollisimman tavallisesta perusautosta (lue: osia saa ja hyvin toimii) jarrut ja moottori, vaihteisto, perä ja sitten nautitaan ajamisesta kesäisin. Kori toki korjataan oikein hyvään kuntoon ja maalataan värillä joka itseä miellyttää.
Tokikin kaikki muutokset ovat turhia, sikäli kun oma tekniikka pelaa![]()
Nyt kun säädökset muuttuivat maaliskuun alusta tuli tähänkin uusia näkökulmia.dealer kirjoitti: ↑22.1.2021 19:37 Tällainen tyylikäs vanha auto tuo minun mieleeni aina sellaisen käytön, että asennellaan jostain mahdollisimman tavallisesta perusautosta (lue: osia saa ja hyvin toimii) jarrut ja moottori, vaihteisto, perä ja sitten nautitaan ajamisesta kesäisin. Kori toki korjataan oikein hyvään kuntoon ja maalataan värillä joka itseä miellyttää.
Tokikin kaikki muutokset ovat turhia, sikäli kun oma tekniikka pelaa![]()
Traficom kirjoitti:Muutettaessa ajoneuvo vertailuajoneuvoa vastaavaksi edellä 2 kappaleessa tarkoitetuilta osin tai, jos muutettavaa ajoneuvoa käytetään vertailuajoneuvona, ajoneuvon
omamassan suhde moottorin nettotehoon ei saa muutoksen jälkeen alittaa seuraavia
raja-arvoja:
1) vertailuajoneuvolla suhteen ollessa yli 20 kilogrammaa /kW, saa se pienentyä
muutetulla ajoneuvolla arvoon 12 kilogrammaa/kW
Tätä hommaa kävin eilen ehtoolla tekemässä. Jousi oli vaan niin vanha ja haurastunut, että sen toinen koukkupää napsasti poikki kun yritin verää sitä jousenvetotyökalulla paikalleen. Eli se homma kosahti siihen. Nyt täytyisi mieluiten löytää ihan uusi vastaava jousi, sillä taitaa joissain Octavian raadoissa olevat vastaavat jouset olla yhtä hauraita. Jos semmoisen saisinkin, niin saattaisi jarrutettaessa napsahtaa poikki, mutta jos joku tietää mistä jousesta on kyse ja tietää mistä semmoisen voisi löyträä, tai tietää missä lähistöllä olisi varaosa Octavia mistä voisi hakea semmoisen, niin kertokaapa.Vanja-eno kirjoitti: ↑26.6.2024 17:28 Seuraava homma on vetää jarrupääsylinterin mäntää liikuttavan tapin päähän kiinnitettävä jarrupolkimen palauttava jousi paikalleen. Kuulostaa helpolta mutta jousen toinen kiinnitys kohta on yhden palkin päällä aika ahtaassa paikassa, joten näytyy nostaa autoa hieman ylemmäs että pääsen paremmin mestoille.
No, nyt tiedän missä voi tuollaisen jousen teettää. Ei oo edes kaukana kotoani, mutta ei oo vaan saanut aikaiseksi kun Kian korjaaminen on vei viime syksynä korjauksiin liikenevän ajan, niinkuin nyt tässä keväälläkin. Pitäis vaan alkaa ryhtymään, perkeles...Vanja-eno kirjoitti: ↑21.7.2024 11:04Tätä hommaa kävin eilen ehtoolla tekemässä. Jousi oli vaan niin vanha ja haurastunut, että sen toinen koukkupää napsasti poikki kun yritin verää sitä jousenvetotyökalulla paikalleen. Eli se homma kosahti siihen. Nyt täytyisi mieluiten löytää ihan uusi vastaava jousi, sillä taitaa joissain Octavian raadoissa olevat vastaavat jouset olla yhtä hauraita. Jos semmoisen saisinkin, niin saattaisi jarrutettaessa napsahtaa poikki, mutta jos joku tietää mistä jousesta on kyse ja tietää mistä semmoisen voisi löyträä, tai tietää missä lähistöllä olisi varaosa Octavia mistä voisi hakea semmoisen, niin kertokaapa.Vanja-eno kirjoitti: ↑26.6.2024 17:28 Seuraava homma on vetää jarrupääsylinterin mäntää liikuttavan tapin päähän kiinnitettävä jarrupolkimen palauttava jousi paikalleen. Kuulostaa helpolta mutta jousen toinen kiinnitys kohta on yhden palkin päällä aika ahtaassa paikassa, joten näytyy nostaa autoa hieman ylemmäs että pääsen paremmin mestoille.