Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Korjattu että kyseessä oli Skoda. Origami käy leimalla vuoden päästä.
Omaa hölmöyttä mukana kun en testannut vapailla ollessa. Luotin siihen että korjaamo katsoisi kokonaisuutta mutta pitää jatkossa olla tarkempi työtä tilatessa.
Josko tuo nyt toimisi. Jos ei ala toimimaan niin satulat vaihtoon.
Omaa hölmöyttä mukana kun en testannut vapailla ollessa. Luotin siihen että korjaamo katsoisi kokonaisuutta mutta pitää jatkossa olla tarkempi työtä tilatessa.
Josko tuo nyt toimisi. Jos ei ala toimimaan niin satulat vaihtoon.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Kumpikin takasatula tilattu korjaamolle. Tilauksessa maininta ”käsijarrun toiminnan tarkastus / säätö sekä jarrunesteen vaihto”. Ei kuulemma ole homma eikä mikään tuossa yhteydessä.
Pitää viettää pidempi lounashetki jossain puarissa ko päivänä.
Autokaupassakin käyty ja potkittu renkaita. Onneksi on muutakin mietittävää kuin rahoitusten korot.
Pitää viettää pidempi lounashetki jossain puarissa ko päivänä.
Autokaupassakin käyty ja potkittu renkaita. Onneksi on muutakin mietittävää kuin rahoitusten korot.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Sokota suoraan korjaamolta leimalle. Jälkitarkastus 20€.
Ajellaan nyt menemään. Korjaamolta suklaalevy ja uusi huoltokirja mukaan. Saa kerätä leimoja jatkossakin.
Kyllä tuo nelikko on vaan mukava risteyksissä ja liikennevaloissa.
Ajellaan nyt menemään. Korjaamolta suklaalevy ja uusi huoltokirja mukaan. Saa kerätä leimoja jatkossakin.
Kyllä tuo nelikko on vaan mukava risteyksissä ja liikennevaloissa.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Origamille tuli 2v täyteen. 54tkm suorite takana. Tänä vuonna tullut enemmän ajoa kun ajan työmatkaa.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Huomenna paluu arkeen ja tarve kahdelle autolle. Origami on seissyt nämä pakkaset ulkoruokinnassa. Ylläpitolaturin laitoin lataamaan akkua. Moottorinlämmitin on 300w säteilylämmitin josta erikseen mainitaan sen olevan öljynlämmitin. Öljypohjan kupeessa näyttää olevan asennusohjeen mukaan.
Pa suodattimen vaihtoa ajattelin mutta kun katsoo videon aiheesta niin ei ole pihalla tehtävissä tällä kelillä.
https://youtu.be/qbAs5_YxYlM?feature=shared
Verkkokalvoille piirtyy kuva muovisilpusta lumipenkassa sen jälkeen kun hinuri on hakenut raadon pois ja siistin pihaa. Suodatin maksaa motonetissä kuutisen kymppiä.
Diesel 100 oli hakusessa. Prisma, motonet, tokmanni hyllyt tyhjänä. Nesteellä oli mutta hinta tuplat vrt muut paikat.
En edes katsonut viimeksi tankatessa mitä diesel laatua prismalla möivät.
Talvi on kokonaisuutena hienoa aikaa mutta jossain menee raja pakkasen suhteen.
Jonkun verran on näkynyt työmatkalla hyytyneitä autoja. Myös yksi ”nappisilmä” Lada.
Pa suodattimen vaihtoa ajattelin mutta kun katsoo videon aiheesta niin ei ole pihalla tehtävissä tällä kelillä.
https://youtu.be/qbAs5_YxYlM?feature=shared
Verkkokalvoille piirtyy kuva muovisilpusta lumipenkassa sen jälkeen kun hinuri on hakenut raadon pois ja siistin pihaa. Suodatin maksaa motonetissä kuutisen kymppiä.
Diesel 100 oli hakusessa. Prisma, motonet, tokmanni hyllyt tyhjänä. Nesteellä oli mutta hinta tuplat vrt muut paikat.
En edes katsonut viimeksi tankatessa mitä diesel laatua prismalla möivät.
Talvi on kokonaisuutena hienoa aikaa mutta jossain menee raja pakkasen suhteen.
Jonkun verran on näkynyt työmatkalla hyytyneitä autoja. Myös yksi ”nappisilmä” Lada.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1918
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Tuollainen Diesel 100 purkki oli hyllyllä mutta en laittanut alkutalvesta työkoneeseen kun tuoteseloste puhuu pelkästään veden "liottamisesta". Onko sitä vettä järkevää saada sekoittumaan polttoaineeseen jos on suodattimen pohjalle kertynyt (ei juuri pitäisi olla jos varoitusvalo ei syty)? Tankin pohjalla jäässä paitsi ehkä pidemmän ajomatkan jälkeen.
Muistelisin että aikojen alussa Diesel 100 auttoi myös vähentämään parafiinin kiteytymistä ja auttoi setaanilukuun. Onko vain jätetty tuoteselosteesta pois? Juoksevuuden parantamiseen ja syttymiseen oli joku ihan oma aine, 1:1000 käyttösuhteella. Ei kyllä siitä mitään kokemusta.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Ei noita juuri nykypäivänä commonraileihin kannata laittaa. Tuohan tosiaan liottaa veden itseensä ja mihinkäpä se muualle menee kuin korkeapainepumpun kautta suuttimille.
Talvilaatu ei muutenkaan juuri paikkoja voitele niin ei sinne minusta kannata mitään "kuivaavaa" lisäainetta kaataa.
Johonki vanhaan rivipumppu mersuun laitoin aikanaan bensaa muutaman litran diisselin sekaan, voiteluksi vielä puol litraa moottoriöljyä kun pakkaset oli nelijässä kympissä. Ei se siitä hajonnu mutta eipä nämä nykyiset vehkeet moista kaipaa.
Talvilaatu ei muutenkaan juuri paikkoja voitele niin ei sinne minusta kannata mitään "kuivaavaa" lisäainetta kaataa.
Johonki vanhaan rivipumppu mersuun laitoin aikanaan bensaa muutaman litran diisselin sekaan, voiteluksi vielä puol litraa moottoriöljyä kun pakkaset oli nelijässä kympissä. Ei se siitä hajonnu mutta eipä nämä nykyiset vehkeet moista kaipaa.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Mystinen on kyllä origami tänään. Pakkasta -16c ja ei tuo ees yritä käyntiin. Polttoainesuodattimen lämmitin kuumaksi ja täydellä akulla kokeilin käynnistää. Öljytikusta kokeilin ja öljytkin olivat lämmenneet säteilijällä.
Joko otti ihteensä pakkasesta tai sitten on oikeesti polttoainelinjat jäässä.
Sokota nimittäin teki la aamuna myös oharin kun webasto ei ollut käynnistynyt kellolla. Kumpikin auto taidettiin tankata samasta paikasta viimeksi.
Aamulla kokeilen vielä ja sitten mietin seuraavaa siirtoa. Tuon suodattimen saa vaihdettua kunhan lauhtuu mutta jos vika on muualla niin sitten korjaamon hommia.
Jatkuu kunhan käyn välillä töissä.
Joko otti ihteensä pakkasesta tai sitten on oikeesti polttoainelinjat jäässä.
Sokota nimittäin teki la aamuna myös oharin kun webasto ei ollut käynnistynyt kellolla. Kumpikin auto taidettiin tankata samasta paikasta viimeksi.
Aamulla kokeilen vielä ja sitten mietin seuraavaa siirtoa. Tuon suodattimen saa vaihdettua kunhan lauhtuu mutta jos vika on muualla niin sitten korjaamon hommia.
Jatkuu kunhan käyn välillä töissä.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Oliko sinulla jokin testilaite tuolle ? Jos se näyttäisi polttoaineen paineen jne ? Tai vikakoodit ainakin.
wiimax.fi
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Ex työpaikalla on testeri mutta tälle iltaa en lähe enää kyselemään. Yksi toinenkin testeri on käytettävissä mutta tiistain hommia.
Onneksi on vain yksi vuoro nyt alkuviikkoon. Joutaa setvimään vapaalla ollessa. Oli kyllä ihan kaikkee muuta ajatuksissa kuin alkaa rassaamaan kulkuneuvoja
Kirjanpitoa selasin ja viimeksi origami tankattu prismalla. Tuskin oli arktista laatua säiliössä. . Talvilaadun luulisi vielä menevän putkista läpi mutta olihan tuota pakkasta
Onneksi on vain yksi vuoro nyt alkuviikkoon. Joutaa setvimään vapaalla ollessa. Oli kyllä ihan kaikkee muuta ajatuksissa kuin alkaa rassaamaan kulkuneuvoja
Kirjanpitoa selasin ja viimeksi origami tankattu prismalla. Tuskin oli arktista laatua säiliössä. . Talvilaadun luulisi vielä menevän putkista läpi mutta olihan tuota pakkasta
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Ei tuo kyllä siitä ole kiinni että talvilaatua (kunnollista, ettei mitään p*skaa seassa) on tankissa. Jos se aiheuttaisi ongelmia, niin vasta ajossa sitten.
Pari kertaa näyt maininneen että öljyt ja "suodattimet" vaihdettu, niin ei pitäisi olla polttoainesuodattimestakaan kiinni.
Toivotaan että auto heräilee kun ilmat lauhtui / lauhtuu.
Pari kertaa näyt maininneen että öljyt ja "suodattimet" vaihdettu, niin ei pitäisi olla polttoainesuodattimestakaan kiinni.
Toivotaan että auto heräilee kun ilmat lauhtui / lauhtuu.
wiimax.fi
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Ei heränny tänä aamuna. Sinne jäi pihaan oottamaan. Sokotalla töihin ja rouvalle etäpäivä. Poikakin sai hyötyliikuntaa kun kävi pyörällä kaupassa.
Mittarissa nyt -4c. Prisman mittarilla kävin ja siellä oli nyt myynnissä -35 diesel. Mitä lie ollut 27.12 kun viimeksi tankattu.
Hiukan tuottaa logistiikan ihanuuksia tämmönen mutta minkäs teet. Pienet on omat murheet kun katselee mitä vahinkoa muualla on sattunut nyt pakkasten aikaan. Yksi jäätynyt auto ei maailmaa kaada.
Sokotan konehuonetta silmäillyt ajatuksella. Siinä on sentään suodattimet hyvin näkösällä vrt Toyota. Onneksi kummassakin akku konehuoneessa. Vanhemmassa avessa akku oli suojamuovien alla. Saatavilla sekin mutta kiinteä ylläpitolaturi helpotti paljon.
Paikalliselle pajalle soittelin ja huomenna siirretään yöksi sulamaan ja ke aamuna vaihtuu varuilta pa suodatin. Ollut aika paljon ongelmia meidän alueen tankkauspisteillä.
Mittarissa nyt -4c. Prisman mittarilla kävin ja siellä oli nyt myynnissä -35 diesel. Mitä lie ollut 27.12 kun viimeksi tankattu.
Hiukan tuottaa logistiikan ihanuuksia tämmönen mutta minkäs teet. Pienet on omat murheet kun katselee mitä vahinkoa muualla on sattunut nyt pakkasten aikaan. Yksi jäätynyt auto ei maailmaa kaada.
Sokotan konehuonetta silmäillyt ajatuksella. Siinä on sentään suodattimet hyvin näkösällä vrt Toyota. Onneksi kummassakin akku konehuoneessa. Vanhemmassa avessa akku oli suojamuovien alla. Saatavilla sekin mutta kiinteä ylläpitolaturi helpotti paljon.
Paikalliselle pajalle soittelin ja huomenna siirretään yöksi sulamaan ja ke aamuna vaihtuu varuilta pa suodatin. Ollut aika paljon ongelmia meidän alueen tankkauspisteillä.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Origamin vika ei ollut suodattimessa. Vikakoodien perusteella päästölaitteissa jotain hämärää. Hinuri käy tänään hakemassa ja viikon päästä aikasintaan ehtivät katsomaan merkkikorjaamolla kun paikallinen korjaamo ei pääse kaikkeen dataan kiinni.
Pa suodatin, työt ja vikakoodien luku 146€.
Ehkä se bensa corolla ois aika jees.
Pa suodatin, työt ja vikakoodien luku 146€.
Ehkä se bensa corolla ois aika jees.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Olivat saaneet origamin tänään käyntiin. Diagnoosi oli tukkeutunut dpf.
Kokemusta pesuista yms ei ole joten tarjosivat uutta suodatinta. Hinta pisti ottamaan pöydästä tukea. Uusi suodatin 4970€ plus työt.
Nyt on kyselyä menossa erääseen firmaan pesun suhteen. Selvitellään vienkö koko auton vai pelkän suodattimen mikäli merkkiliike suostuu tekemään työt.
Töiden puolesta joutaisi auto olemaan vaikka kuopiossa parkissa.
Piti alahuulta purra kun selittivät autolla ajetun jo noin paljon. Kait se on kohta merkkiä vaihdettava.
Sijaisautona Bora ja hallintalaitteet kuin Octaviassa.
Kokemusta pesuista yms ei ole joten tarjosivat uutta suodatinta. Hinta pisti ottamaan pöydästä tukea. Uusi suodatin 4970€ plus työt.
Nyt on kyselyä menossa erääseen firmaan pesun suhteen. Selvitellään vienkö koko auton vai pelkän suodattimen mikäli merkkiliike suostuu tekemään työt.
Töiden puolesta joutaisi auto olemaan vaikka kuopiossa parkissa.
Piti alahuulta purra kun selittivät autolla ajetun jo noin paljon. Kait se on kohta merkkiä vaihdettava.
Sijaisautona Bora ja hallintalaitteet kuin Octaviassa.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Ei kai nuo tarvikkeena enää maksa muutamaa satasta enempää. Ei toinna alkuperästä hommata ja maksaa siitä montaa tonnia.
Esimerkki: https://www.topautoosat.fi/auto-merkki/ ... tteri.html
Mutta kannattaaha sitä pesuakin toki kokeilla. Monessa paikassa kyllä kirjoteltu ettei se ole kovin pitkä ikäinen "korjaus" mutta toki riippunee pesumyrkyistä ja laitteistakin.
Esimerkki: https://www.topautoosat.fi/auto-merkki/ ... tteri.html
Mutta kannattaaha sitä pesuakin toki kokeilla. Monessa paikassa kyllä kirjoteltu ettei se ole kovin pitkä ikäinen "korjaus" mutta toki riippunee pesumyrkyistä ja laitteistakin.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Autodocilla oli jottain 600€ kun pikaisesti katselin.
Pesu on nyt ykkösenä vaihtoehdoista. Työpaikan vieressä toimipiste.
Kiitos Mika vinkistä. Linkki vaatii minulla sovelluksen asentamisen.
Kyllä tuossa on yksi nolla liikaa mitä merkkiliike myy?
Pesu on nyt ykkösenä vaihtoehdoista. Työpaikan vieressä toimipiste.
Kiitos Mika vinkistä. Linkki vaatii minulla sovelluksen asentamisen.
Kyllä tuossa on yksi nolla liikaa mitä merkkiliike myy?
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Logistiikka pyörii. Origami siirtyy lavetilla Toivalaan. Korjaamolla on vähän jonoa mutta sovitellaan aikataulut kohilleen ja katsotaan päivä kerrallaan eteenpäin.
Merkkiliikkeen hinnoittelu ja arvio työajasta oli aika rouhea, joten päädyin tähän.
Otin avaimet käteen huollon. Helpompaa minulle ja myös korjaamolle.
Boralla tyrkkäsin tänään töihin. 1,4 bensa. Siirtyy paikasta a paikkaan b. . Lämmintä ainakin riittää.
Merkkiliikkeen hinnoittelu ja arvio työajasta oli aika rouhea, joten päädyin tähän.
Otin avaimet käteen huollon. Helpompaa minulle ja myös korjaamolle.
Boralla tyrkkäsin tänään töihin. 1,4 bensa. Siirtyy paikasta a paikkaan b. . Lämmintä ainakin riittää.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Hei, mä olen pessyt yhden dpf:än kuumavesipesurilla, lämmöt oli täysillä, ja kyllä siitä vielä ihan toimiva peli saatiin
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Tässä tilanteessa on nyt sellainen ongelma, että tuollaista ei voi tapahtua.
Ei voi käydä niin, että autolla ajetaan normaalisti ja sitten se eräänä päivänä ei lähde käyntiin hiukkaspöntön tukkeutumisen vuoksi, eikä ole ajossa varoitellut DPF täyttöasteesta tai mistään muustakaan.
Vaihtoehdot
1. Autosta ohjelmoitiin EGR pois toiminnasta ja lisättiin samalla voimaa, ja tätä ei tehty oikein vaan samalla poistettiin DPF liittyviä vikakoodeja näkymästä kuljettajalle/vaikuttamasta moottorin toimintaan.
Seuraus: auton käyttö ei yksinkertaisesti onnistu pitkässä juoksussa, koska tällaisia tilanteita tulee eteen säännöllisesti. Lisäksi rasitus moottorille on aina jonkin aikaa ennen lopullista pöntön tukkeutumista poikkeuksellisen kova, kun järjestelmä ei tunnista ahdistusta eikä osaa ilmoittaa siitä ja mennä vikatilaan.
2. Vika ei ole tukkeutunut DPF vaan tukkeutunut pakoputki, eli putkessa vettä joka nyt sen viimeisimmän ajon jälkeen riitti tukkimaan paikat kokonaan jäätyessään sopivaan mutkaan.
Tämä ei harmittavasti ole se todennäköisempi vaihtoehto, koska vikaa on merkkiliikkeen toimesta paikallistettu.
Toisaalta se, että auto oli saatu käyntiin seuraavana päivänä siitä kun olivat vikakoodit ottaneet, niinpä; auto oli korjaamolla sisätiloissa lämpimässä yön yli, jää suli pakoputkessa ja ---> käyntiinhän se lähti... Tässä skenaariossa sitten asiakas maksaa DPF irrotuksen ja puhdistuksen turhaan, mutta kaikki ovat tyytyväisiä koska auto tulee kuntoon eikä sitä korjannut liike edes tajua että korjasi väärästä kohtaa. Jos tajuaa, niin ei varmasti kerro kenellekään.
Tai olisivat olleet tyytyväisiä, ellen olisi tätä kirjoittanut.
Omistajalla sitten sydän jättää pari lyöntiä väliin jonka jälkeen pulssi kiihtyykin mukavasti, kun muutaman viikon kuluttua korjaamolta palaamisen jälkeen eräänä aamuna auto taas jää käynnistymättä, kun DPF puhdistuksen yhteydessä pakoputkesta poistuneen veden tilalle on kertynyt uutta ja taas ahdistaa perärei...takaäänenvaimenninta.
Tosin se vielä ihmetyttää miten auto ei olisi osannut ilmoittaa pakopuolen tukkeutumisesta oli tukos missä tahansa kohtaa, tekisi mieli väittää että softaa on joka tapauksessa sorkittu huonosti.
-----------
Itse kun olen tällainen laskeskelija autoihin liittyvissä aiheissa jäin miettimään tällaisen DPF vaivan kustannuksia ja niiden suhteuttamista autoilun sellaisiin kuluihin, joista yleensä keskustellaan paljon ja lasketaan ja vertaillaan hyvinkin tarkkaan.
Oletetaan että tässä nyt tulisi noin tuhannen euron kulut kaikkineen, kun on vikakoodeja luettu ja ongelma paikallistettu, irrotetaan DPF ja puhdistetaan se, asennetaan takaisin paikalleen ja tehdään testerillä tarvittavat sopeutukset ja koeajetaan auto. Summa sisältäisi myös mahdolliset sivukulut; ylimääräiset omat ajot, sijaisauton kustannukset tms.
Ajattelin että tässä on hyvä tilaisuus avata aihetta siltä osin miten minä näitä joskus mietin, kun kyseessä on sellainen vika jota ei varmasti tule vanhempiin autoihin, koska niissä ei ole lainkaan DPF:ää eikä mitään muutakaan sen tilalla.
EI ole tarkoitus kiertää sissipuukkoa haavassa papin suuntaan.
Niin, ne tonnin ylimääräiset kulut. Ajosuorite 25000 kilometriä vuodessa. Tonnilla saa dieseliä 526 litraa jos litrahinta on 1,90€.
Sen 526 litraa kun jakaa 25000 kilometrille niin "keskikulutus nousee" 2,1 litralla sataa kilometriä kohden.
Jos laskee kahdelle vuodelle, niin reilu litra sadalle.
Tai toisinpäin, jos auto kuluttaa keskimäärin 5,8 niin tuhannella eurolla ajaa 9000 kilometriä.
Tai jos autolla ajetaan vain noin 10000 kilometriä vuodessa, jolloin hankintavaiheessa yleensä pidetään hirveät arpajaiset kumpi kannattaa bensa vai diesel kun tosiasiassa kumman vaan kannattavuus verrattuna toiseen kaatuu vuosikausiksi tuosta vaan naps tonnin remonttiin.
Tarkoitan, että omasta mielestäni usein tuijotetaan liikaa polttoainekuluihin kun ollaan hankkimassa autoa tai vertaillaan autoilun kustannuksia.
Se on loppupelissä niin pienestä kiinni mitä kokonaiskulut on. Eihän esimerkiksi tonnin remontti ole mihinkään uudehkoon (suhteellista joo mikä on uudehko, mutta vaikka tämän ikäiseen kuin aiheena oleva ajopeli) autoon yhtään millään lailla tavaton juttu.
Jos ajaa "riittävän vanhalla" autolla - enkä tässä nyt mihinkään museoautoon kuitenkaan viittaa - jota on mahdollista itse huoltaa ja tehdä joiltain osin korjauksiakin itse, esimerkiksi jarruremonttia tai laturin vaihtoa tms. niin hyvin nopeasti säästyy polttoaineenkulutuksen erotus kun korjaamolaskuja jää pois.
Noin muuten tällaisten yllättävien korjaustarpeiden ennakointi on totta kai mahdotonta, eihän sellaista autoa ole tehtykään johon ei voisi tonnin parin remonttia tulla niin kauan kun autolla on arvoa sen verran että kannattaa korjata.
Enkä minä, tai kukaan muukaan, voi sana kenellekään että älä osta bemaria, osta kia, siinä on vähemmän vikoja. Kukapa meistä ennustaja olisi.
Käyttöveroja vertaillessa näkee keskusteluja joissa 400 euron vero jossain autossa ja 500 euron vero jossain toisessa tarkoittaa sitä että jälkimmäinen auto putoaa pois harkinnassa olevien listalta, koska vero on niin kova.
Sen voisi kuitata pois yhdellä itse tehdyllä moottoriöljyn ja raitisilmasuodattimen vaihdolla, mutta se ei ole vaihtoehto. Ja kyllä, saman säästön saa tehtyä se halvempiveroisenkin auton kanssa, eli umpikujassa ollaan
Anteeksi pitkähkö avautuminen, tämä viestiketju on niin mahtava (lukukerroistakin näkee), kun pappi avautuu autoilusta ja sen kustannuksista niin rehellisesti ja kattavasti. Kerrassaan mukavinta tarjontaa autoista missä vaan foorumilla.
Ei voi käydä niin, että autolla ajetaan normaalisti ja sitten se eräänä päivänä ei lähde käyntiin hiukkaspöntön tukkeutumisen vuoksi, eikä ole ajossa varoitellut DPF täyttöasteesta tai mistään muustakaan.
Vaihtoehdot
1. Autosta ohjelmoitiin EGR pois toiminnasta ja lisättiin samalla voimaa, ja tätä ei tehty oikein vaan samalla poistettiin DPF liittyviä vikakoodeja näkymästä kuljettajalle/vaikuttamasta moottorin toimintaan.
Seuraus: auton käyttö ei yksinkertaisesti onnistu pitkässä juoksussa, koska tällaisia tilanteita tulee eteen säännöllisesti. Lisäksi rasitus moottorille on aina jonkin aikaa ennen lopullista pöntön tukkeutumista poikkeuksellisen kova, kun järjestelmä ei tunnista ahdistusta eikä osaa ilmoittaa siitä ja mennä vikatilaan.
2. Vika ei ole tukkeutunut DPF vaan tukkeutunut pakoputki, eli putkessa vettä joka nyt sen viimeisimmän ajon jälkeen riitti tukkimaan paikat kokonaan jäätyessään sopivaan mutkaan.
Tämä ei harmittavasti ole se todennäköisempi vaihtoehto, koska vikaa on merkkiliikkeen toimesta paikallistettu.
Toisaalta se, että auto oli saatu käyntiin seuraavana päivänä siitä kun olivat vikakoodit ottaneet, niinpä; auto oli korjaamolla sisätiloissa lämpimässä yön yli, jää suli pakoputkessa ja ---> käyntiinhän se lähti... Tässä skenaariossa sitten asiakas maksaa DPF irrotuksen ja puhdistuksen turhaan, mutta kaikki ovat tyytyväisiä koska auto tulee kuntoon eikä sitä korjannut liike edes tajua että korjasi väärästä kohtaa. Jos tajuaa, niin ei varmasti kerro kenellekään.
Tai olisivat olleet tyytyväisiä, ellen olisi tätä kirjoittanut.
Omistajalla sitten sydän jättää pari lyöntiä väliin jonka jälkeen pulssi kiihtyykin mukavasti, kun muutaman viikon kuluttua korjaamolta palaamisen jälkeen eräänä aamuna auto taas jää käynnistymättä, kun DPF puhdistuksen yhteydessä pakoputkesta poistuneen veden tilalle on kertynyt uutta ja taas ahdistaa perärei...takaäänenvaimenninta.
Tosin se vielä ihmetyttää miten auto ei olisi osannut ilmoittaa pakopuolen tukkeutumisesta oli tukos missä tahansa kohtaa, tekisi mieli väittää että softaa on joka tapauksessa sorkittu huonosti.
-----------
Itse kun olen tällainen laskeskelija autoihin liittyvissä aiheissa jäin miettimään tällaisen DPF vaivan kustannuksia ja niiden suhteuttamista autoilun sellaisiin kuluihin, joista yleensä keskustellaan paljon ja lasketaan ja vertaillaan hyvinkin tarkkaan.
Oletetaan että tässä nyt tulisi noin tuhannen euron kulut kaikkineen, kun on vikakoodeja luettu ja ongelma paikallistettu, irrotetaan DPF ja puhdistetaan se, asennetaan takaisin paikalleen ja tehdään testerillä tarvittavat sopeutukset ja koeajetaan auto. Summa sisältäisi myös mahdolliset sivukulut; ylimääräiset omat ajot, sijaisauton kustannukset tms.
Ajattelin että tässä on hyvä tilaisuus avata aihetta siltä osin miten minä näitä joskus mietin, kun kyseessä on sellainen vika jota ei varmasti tule vanhempiin autoihin, koska niissä ei ole lainkaan DPF:ää eikä mitään muutakaan sen tilalla.
EI ole tarkoitus kiertää sissipuukkoa haavassa papin suuntaan.
Niin, ne tonnin ylimääräiset kulut. Ajosuorite 25000 kilometriä vuodessa. Tonnilla saa dieseliä 526 litraa jos litrahinta on 1,90€.
Sen 526 litraa kun jakaa 25000 kilometrille niin "keskikulutus nousee" 2,1 litralla sataa kilometriä kohden.
Jos laskee kahdelle vuodelle, niin reilu litra sadalle.
Tai toisinpäin, jos auto kuluttaa keskimäärin 5,8 niin tuhannella eurolla ajaa 9000 kilometriä.
Tai jos autolla ajetaan vain noin 10000 kilometriä vuodessa, jolloin hankintavaiheessa yleensä pidetään hirveät arpajaiset kumpi kannattaa bensa vai diesel kun tosiasiassa kumman vaan kannattavuus verrattuna toiseen kaatuu vuosikausiksi tuosta vaan naps tonnin remonttiin.
Tarkoitan, että omasta mielestäni usein tuijotetaan liikaa polttoainekuluihin kun ollaan hankkimassa autoa tai vertaillaan autoilun kustannuksia.
Se on loppupelissä niin pienestä kiinni mitä kokonaiskulut on. Eihän esimerkiksi tonnin remontti ole mihinkään uudehkoon (suhteellista joo mikä on uudehko, mutta vaikka tämän ikäiseen kuin aiheena oleva ajopeli) autoon yhtään millään lailla tavaton juttu.
Jos ajaa "riittävän vanhalla" autolla - enkä tässä nyt mihinkään museoautoon kuitenkaan viittaa - jota on mahdollista itse huoltaa ja tehdä joiltain osin korjauksiakin itse, esimerkiksi jarruremonttia tai laturin vaihtoa tms. niin hyvin nopeasti säästyy polttoaineenkulutuksen erotus kun korjaamolaskuja jää pois.
Noin muuten tällaisten yllättävien korjaustarpeiden ennakointi on totta kai mahdotonta, eihän sellaista autoa ole tehtykään johon ei voisi tonnin parin remonttia tulla niin kauan kun autolla on arvoa sen verran että kannattaa korjata.
Enkä minä, tai kukaan muukaan, voi sana kenellekään että älä osta bemaria, osta kia, siinä on vähemmän vikoja. Kukapa meistä ennustaja olisi.
Käyttöveroja vertaillessa näkee keskusteluja joissa 400 euron vero jossain autossa ja 500 euron vero jossain toisessa tarkoittaa sitä että jälkimmäinen auto putoaa pois harkinnassa olevien listalta, koska vero on niin kova.
Sen voisi kuitata pois yhdellä itse tehdyllä moottoriöljyn ja raitisilmasuodattimen vaihdolla, mutta se ei ole vaihtoehto. Ja kyllä, saman säästön saa tehtyä se halvempiveroisenkin auton kanssa, eli umpikujassa ollaan
Anteeksi pitkähkö avautuminen, tämä viestiketju on niin mahtava (lukukerroistakin näkee), kun pappi avautuu autoilusta ja sen kustannuksista niin rehellisesti ja kattavasti. Kerrassaan mukavinta tarjontaa autoista missä vaan foorumilla.
wiimax.fi
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Minulla samanlaisia ajatuksia kuin dealerilla. Kauhulla odotan sitä päivää jolloin tuo minun luottokulkineeni S210 320 4-matic sanoo yhteistyösopimuksen lopullisesti irti. Vai kestääkö pienillä- ja vähän isommillakin rempoilla jotka voi ja jaksaa itse tehdä(75v sydäntautinen) jota jotkut jopa mieheksi kutsuvat. Tähän mennessä ei ole vielä tarvinnut euroja kippiovien taakse kiikuttaa. Syöhän se korkeaoktaanista enempi kuin uuden tekniikan vehkeet mutta niitten korjaamiseen ei älyni eikä työkalut riitä.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Kiitos avautumisesta. Piti ottaa läppäri syliin ja lukulasit silmille kun kirjoitit hyvin pelkkää asiaa.
Olen jokaisen puhelun yhteydessä merkkihuoltoon kysynyt "mikä on mahdollinen syy tämän vian syntymiseen". Vastausta en ole saanut, vain kommentin että kun on niin paljon ajettu. (p*ska puhetta minusta). Volvot ilmoittelivat suoraan mittaristossa poltoista ja mitään ongelmia ei ollut. Eikä ole ollut Skodassakaan. Siitä näkee ja haistaa milloin polttoa tehdään... Volvoissa mitä taloudessa on ollut voi lukea tästä topicista ja Skodassakin häämöttää 360tkm rajapyykki.
Itse käännän katseen auton historiaan ja edelliseen vikaan minkä vuoksi auto vietiin hinurilla pajalle. Minulle tullessa tähän vaihdettiin takaisinkutsuna imusarja, egr venttiili ja joku paineanturi. En olisi tästä saanut edes merkintää huoltokirjaan, mutta erikseen pyysin listan vaihdetuista osista ja se kulkee nyt auton mukana. Uskallan väittää, että viallinen egr on osaltaan edistänyt tukkeutumista ja takaisinkutsun yhteydessä on vaihdettu vain ne osat mitkä olivat välttämättömät. Tuohon noin 5000€ hintaan ymmärrän hyvin miksi kat / dpf on jätetty ennalleen. Tähän eivät ota merkkihuollossa mitään kantaa... takaisinkutsu on käsitelty ja dpf ei kuulu sen piiriin. Takaisinkutsun hintakin oli noin 2500€ pelkistä osista. Egr vian vuoksihan vastaavia bemareita on palanut.
Autohan toimi tuon jälkeen moitteetta noin 60tkm. Päästöjen osalta ei ollut mitään ongelmia katsastuksessa yms.
Ensimmäisen yön auto vietti paikallisella korjaamolla lämpimässä ja siellä sitä ei saatu käyntiin, vaikka testerillä oli nollattu vikakoodit. Merkkihuolto sai tuon käyntiin, mutta takeita toimivuudesta ei anneta, joten en sillä nyt lähde ajamaan. Merkkikorjaamon asentaja totesi minulle, että hän ei saanut pakkopolttoa päälle vaikka oli puheidensa mukaan käyttänyt 2 eri testeriä autossa kiinni. En tiedä yrittikö nyt "jussittaa" lupaa uuteen suodattimeen, tässä tapauksessa lupaa ei annettu.
Kysyin tarjousta, jossa OK auto Iisalmi olisi irroittanut suodattimen ja asentanut sen paikalleen pesun jälkeen. Kustannukset 7h a 98€. Mitään takuuta ei olisi annettu, että auto toimii tuon jälkeen.
Pesupaikka oli jo tiedossa ja he tekevät nyt huollon avaimet käteen periaatteella. Heidän hinnasto menee siten, että työ 75€h ja arvio oli noin 3h irroitus / kiinnitys + pesu 295€. Ollaan summassa, joka on murto-osa alkuperäisestä 5000€ + työt hinnasta. Todellinen loppulasku selviää kunhan auto on käynyt reissun www.sawonwoimalaitos.fi nimisessä paikassa. Tämä korjaamo on antaa työlleen takuun ja ennuste auton ajoon saattamisesta on hyvä.
Hinnoittelin auton joululomalla ja mietin jo tuoreempaa... Olisi nyt kiva ajaa uudehkolla autolla ja odottaa laskua vaihtoauton korjaamisesta, koska autoliike olisi varmasti kysellyt minun lompakon perään ko vian suhteen. Tässä on vastaava Tojota, josta voi laskea mikä olisi ollut hyvitys noin 20 kiloeuron autoon https://www.kamux.fi/cars/Toyota/Avensis/TZU-800
Aamukahvilla töissä mietin, että joku "Esko Eläkeläinen" olisi maksanut laskun, jotta Tojota saadaan kuntoon. Automyyjälle itkiessä huonoa tuuria auto olisi vaihtunut uudempaan välirahalla, jossa tehtyä remonttia ei edes näkyisi.
Tulen jatkossakin kirjoittamaan autoiluni ihanuuksia ja kustannuksia. Elämäntilanne on nykyään sellainen, että on asioita mitä ei voi tehdä itse vaikka haluasi. Auton huollot ja varsinkin tämän tyyppiset savotat ulkoistan mielelläni ja osallistun ihmisten työllistämiseen. Palautuu veronmaksajien rahat takaisin kentälle ostettuina palveluina. . Kustannuksia olisi odotettavissa enemmänkin, mikäli autossa olisi ad-blue järjestelmä.
Kunhan Origami saadaan ajoon niin kerron miten homma eteni ja woimalaitoksen somea kannattaa seurata, tiedä vaikka saataisiin infoa suoraan korjaamolta
Lisätään tähän loppuun linkki videoon. https://www.youtube.com/watch?v=fOUzXFYv2CI tässä tilanteessa melkein terapeuttista katsoa kun miehet tekee töitä.
Olen jokaisen puhelun yhteydessä merkkihuoltoon kysynyt "mikä on mahdollinen syy tämän vian syntymiseen". Vastausta en ole saanut, vain kommentin että kun on niin paljon ajettu. (p*ska puhetta minusta). Volvot ilmoittelivat suoraan mittaristossa poltoista ja mitään ongelmia ei ollut. Eikä ole ollut Skodassakaan. Siitä näkee ja haistaa milloin polttoa tehdään... Volvoissa mitä taloudessa on ollut voi lukea tästä topicista ja Skodassakin häämöttää 360tkm rajapyykki.
Itse käännän katseen auton historiaan ja edelliseen vikaan minkä vuoksi auto vietiin hinurilla pajalle. Minulle tullessa tähän vaihdettiin takaisinkutsuna imusarja, egr venttiili ja joku paineanturi. En olisi tästä saanut edes merkintää huoltokirjaan, mutta erikseen pyysin listan vaihdetuista osista ja se kulkee nyt auton mukana. Uskallan väittää, että viallinen egr on osaltaan edistänyt tukkeutumista ja takaisinkutsun yhteydessä on vaihdettu vain ne osat mitkä olivat välttämättömät. Tuohon noin 5000€ hintaan ymmärrän hyvin miksi kat / dpf on jätetty ennalleen. Tähän eivät ota merkkihuollossa mitään kantaa... takaisinkutsu on käsitelty ja dpf ei kuulu sen piiriin. Takaisinkutsun hintakin oli noin 2500€ pelkistä osista. Egr vian vuoksihan vastaavia bemareita on palanut.
Autohan toimi tuon jälkeen moitteetta noin 60tkm. Päästöjen osalta ei ollut mitään ongelmia katsastuksessa yms.
Ensimmäisen yön auto vietti paikallisella korjaamolla lämpimässä ja siellä sitä ei saatu käyntiin, vaikka testerillä oli nollattu vikakoodit. Merkkihuolto sai tuon käyntiin, mutta takeita toimivuudesta ei anneta, joten en sillä nyt lähde ajamaan. Merkkikorjaamon asentaja totesi minulle, että hän ei saanut pakkopolttoa päälle vaikka oli puheidensa mukaan käyttänyt 2 eri testeriä autossa kiinni. En tiedä yrittikö nyt "jussittaa" lupaa uuteen suodattimeen, tässä tapauksessa lupaa ei annettu.
Kysyin tarjousta, jossa OK auto Iisalmi olisi irroittanut suodattimen ja asentanut sen paikalleen pesun jälkeen. Kustannukset 7h a 98€. Mitään takuuta ei olisi annettu, että auto toimii tuon jälkeen.
Pesupaikka oli jo tiedossa ja he tekevät nyt huollon avaimet käteen periaatteella. Heidän hinnasto menee siten, että työ 75€h ja arvio oli noin 3h irroitus / kiinnitys + pesu 295€. Ollaan summassa, joka on murto-osa alkuperäisestä 5000€ + työt hinnasta. Todellinen loppulasku selviää kunhan auto on käynyt reissun www.sawonwoimalaitos.fi nimisessä paikassa. Tämä korjaamo on antaa työlleen takuun ja ennuste auton ajoon saattamisesta on hyvä.
Hinnoittelin auton joululomalla ja mietin jo tuoreempaa... Olisi nyt kiva ajaa uudehkolla autolla ja odottaa laskua vaihtoauton korjaamisesta, koska autoliike olisi varmasti kysellyt minun lompakon perään ko vian suhteen. Tässä on vastaava Tojota, josta voi laskea mikä olisi ollut hyvitys noin 20 kiloeuron autoon https://www.kamux.fi/cars/Toyota/Avensis/TZU-800
Aamukahvilla töissä mietin, että joku "Esko Eläkeläinen" olisi maksanut laskun, jotta Tojota saadaan kuntoon. Automyyjälle itkiessä huonoa tuuria auto olisi vaihtunut uudempaan välirahalla, jossa tehtyä remonttia ei edes näkyisi.
Tulen jatkossakin kirjoittamaan autoiluni ihanuuksia ja kustannuksia. Elämäntilanne on nykyään sellainen, että on asioita mitä ei voi tehdä itse vaikka haluasi. Auton huollot ja varsinkin tämän tyyppiset savotat ulkoistan mielelläni ja osallistun ihmisten työllistämiseen. Palautuu veronmaksajien rahat takaisin kentälle ostettuina palveluina. . Kustannuksia olisi odotettavissa enemmänkin, mikäli autossa olisi ad-blue järjestelmä.
Kunhan Origami saadaan ajoon niin kerron miten homma eteni ja woimalaitoksen somea kannattaa seurata, tiedä vaikka saataisiin infoa suoraan korjaamolta
Lisätään tähän loppuun linkki videoon. https://www.youtube.com/watch?v=fOUzXFYv2CI tässä tilanteessa melkein terapeuttista katsoa kun miehet tekee töitä.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Aamulla alimmillaan -34c. Sijaisautosta kyykkäsi akku. Akkuliikkeen kautta 130€ köyhempänä. Saa auton omistaja nyt turvalliset lähdöt. Entinen akku kesti kuulemma 4 vuotta. Perus Exide Premium.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Emännän W211 200 CDI -09 kulkineessa on ollut sama akku autonostohetkestä 2013 asti. En ole katsonut edes mitä merkkiä. Nyt alkaa kovemmilla pakkasilla (-33 astetta) veivata konetta käyntiin verkkaisammin vaikka piuhassa parituntia. Ihan pitää koputtaa puuta. Omassa Väykyssä akku sippasi kertalaakista viime syyskesällä Sonkajärvellä sunnuntaiaamulla kun olis pitänyt lähteä kotiapäin. Onneksi tuttu entinen taxiyrittäjä käytti minua Iisalmen Motonetissa josta sain uuden akun. Väykkykin ostettu 2013 ja samana kesänä uusittu akku Exide merkkiseksi.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Logistiikka toimi ja origami siirtyi maanantaina korjattavaksi. Tuli kuitenkin viivästys ja huoltoaika venyy. Samapa tuo. Seisköön korjaamon pihassa. Borakin joutaa olemaan parkissa kun työreissua pukkaa.
Sen verran sain infoa, että dpf irroitus vaatii apurungon purkamisen ja työmäärä on isompi kuin alustavasti arvioitiin.
Eletään nyt päivä kerrallaan.
Sen verran sain infoa, että dpf irroitus vaatii apurungon purkamisen ja työmäärä on isompi kuin alustavasti arvioitiin.
Eletään nyt päivä kerrallaan.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Siistit työvaatteet. Vähän kaipais nelipyöräsuuntauta videon kärry kun koeajoa katsoo.Pappi kirjoitti: ↑13.1.2024 10:23 Lisätään tähän loppuun linkki videoon. https://www.youtube.com/watch?v=fOUzXFYv2CI tässä tilanteessa melkein terapeuttista katsoa kun miehet tekee töitä.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Monella tapaa on tullut noita pönttöjä pestyä.
Paikallaan ollen ruiskulla pesuaine anturin reiästä kennolle, puolen tunnin päästä toinen litku perään ja auto käyntiin. Ei mieluusti sitä virhettä, että sisällä käynnistäisi
No se ei onnistu ellei auto käy ollenkaan. En muista onko yhtään sellaista ollut ettei käynnistyisi DPF tukkeutumisen vuoksi.
On tehty myös niin että pönttö irti, pesuaineet yöksi sisään ja seuraavana päivänä vedellä huuhtelua. Käyntikuntoisestakin autosta irrotettu pönttö voi olla sen verran tukossa, ettei mene pesuaineet läpi vaan saa kaataa pöntön täyteen myrkkyä. Pikkuhiljaa siitä liukenee.
Sitten kun on saatu pestyä tavalla tai toisella niin käyntiin ja koeajolle ja jonkin ajan päästä testerillä pakkopolttoa päälle.
Ikävä tuo juttu että DPF on noin hankala irrottaa. Sitten jos se tukkeutuu uudestaan niin sama homma taas, tai jos ei puhdistus jotenkin onnistu.
Juuri tämä kaikki jotenkin ylimääräiseltä tuntuva työ/kustannus on vienyt itseltä kaiken mielenkiinnon uudempien autojen omistamiseen.
Sitten vielä se, että ne ensimmäiset uudemmat autot alkaa olla jo 10 vuotta vanhoja
Paikallaan ollen ruiskulla pesuaine anturin reiästä kennolle, puolen tunnin päästä toinen litku perään ja auto käyntiin. Ei mieluusti sitä virhettä, että sisällä käynnistäisi
No se ei onnistu ellei auto käy ollenkaan. En muista onko yhtään sellaista ollut ettei käynnistyisi DPF tukkeutumisen vuoksi.
On tehty myös niin että pönttö irti, pesuaineet yöksi sisään ja seuraavana päivänä vedellä huuhtelua. Käyntikuntoisestakin autosta irrotettu pönttö voi olla sen verran tukossa, ettei mene pesuaineet läpi vaan saa kaataa pöntön täyteen myrkkyä. Pikkuhiljaa siitä liukenee.
Sitten kun on saatu pestyä tavalla tai toisella niin käyntiin ja koeajolle ja jonkin ajan päästä testerillä pakkopolttoa päälle.
Ikävä tuo juttu että DPF on noin hankala irrottaa. Sitten jos se tukkeutuu uudestaan niin sama homma taas, tai jos ei puhdistus jotenkin onnistu.
Juuri tämä kaikki jotenkin ylimääräiseltä tuntuva työ/kustannus on vienyt itseltä kaiken mielenkiinnon uudempien autojen omistamiseen.
Sitten vielä se, että ne ensimmäiset uudemmat autot alkaa olla jo 10 vuotta vanhoja
wiimax.fi
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Ajamalla siirtivät korjaamolla halliin. En käyny kahtomassa viikolla vaikka olisi ollut mahdollisuus. Maanantaina olin kaverina siirtämässä kuljetukseen kun piti lunastaa pois.
Käytetään tuo suodatin nyt irti kun on aloitettu ja pestään koneessa. Josko tuo kestäisi seuraavan 300tkm. Minä tuskin tulen tuota päivää enää näkemään.
En tiedä miten tukkeutumista voisi estää omassa ajossa. Autolla kuitenkin ajetaan pitkää matkaa ja moottori on lämmin. Suosittelivat kyllä maskipeitettä mutta nyt se on myöhäistä.
Josko tuo ensi viikolla alkaisi selviämään.
Bora on muistuttanut vag konsernin lukoista ja niiden toiminnasta pakkasella. Onneksi töissä voi jättää vaikka avaimet lukkoon.
Käytetään tuo suodatin nyt irti kun on aloitettu ja pestään koneessa. Josko tuo kestäisi seuraavan 300tkm. Minä tuskin tulen tuota päivää enää näkemään.
En tiedä miten tukkeutumista voisi estää omassa ajossa. Autolla kuitenkin ajetaan pitkää matkaa ja moottori on lämmin. Suosittelivat kyllä maskipeitettä mutta nyt se on myöhäistä.
Josko tuo ensi viikolla alkaisi selviämään.
Bora on muistuttanut vag konsernin lukoista ja niiden toiminnasta pakkasella. Onneksi töissä voi jättää vaikka avaimet lukkoon.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Yhtäkkiä muistin, ettei ole täällä tullut uutta viestiä Toyotan tilanteesta - joko sait pirssin ajoon ja millainen korjaus lopulta tehtiin ?
wiimax.fi
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Vastaus löytynee alta:
Pappi lie pasteeraa työmaalla Volkkarin vieressä kun ovet on menneet lukkoon ja avaimet on sisällä
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Olin työreissulla ja tämän valmistuminen siirtyi viikolla. Asentaja tuli kipeeksi ja kun autolle ei ollut akuuttia tarvetta niin tekivät nyt valmiiksi.
Dpf ei meinannut aueta sivistyneesti. Toiminnan kannalta kun pitää pyrkiä säästämään sisuskalut ehjänä. Saivat pestyä kuitenkin tasolle, jossa virtaumat ovat hyvät.
Eilinen paluu venähti sen verran myöhään, että meen käymään maanantaina korjaamolla. Origami on koeajettu ja todettu toimivaksi. Näin ollen minulle jäänee laskun kuittaus ja paluu kotiin.
Nyt pitää käyttää vielä suuntauksessa ja ajaa ”turbo puhtaaksi”. Hiukan oli sielläkin karstaa.
Toyotalta tuli kyselyä huollon suhteen missä vika selvitettiin. En malttanut olla avautumatta viasta ja sen hinnasta merkkiliikkeen korjaamana.
Bora on ollut nöyrä palvelija. Yksi ovi on ollut koko ajan lukossa. Kävi se vuorokauden sulana mutta taas jäässä. Parempi lukossa kuin auki ajon aikana.
Kirjoitan lisää kunhan käyn origamin pihaan ja saan selvityksen koko savotasta. Lopullinen hinta selviää maanantaina.
Dpf ei meinannut aueta sivistyneesti. Toiminnan kannalta kun pitää pyrkiä säästämään sisuskalut ehjänä. Saivat pestyä kuitenkin tasolle, jossa virtaumat ovat hyvät.
Eilinen paluu venähti sen verran myöhään, että meen käymään maanantaina korjaamolla. Origami on koeajettu ja todettu toimivaksi. Näin ollen minulle jäänee laskun kuittaus ja paluu kotiin.
Nyt pitää käyttää vielä suuntauksessa ja ajaa ”turbo puhtaaksi”. Hiukan oli sielläkin karstaa.
Toyotalta tuli kyselyä huollon suhteen missä vika selvitettiin. En malttanut olla avautumatta viasta ja sen hinnasta merkkiliikkeen korjaamana.
Bora on ollut nöyrä palvelija. Yksi ovi on ollut koko ajan lukossa. Kävi se vuorokauden sulana mutta taas jäässä. Parempi lukossa kuin auki ajon aikana.
Kirjoitan lisää kunhan käyn origamin pihaan ja saan selvityksen koko savotasta. Lopullinen hinta selviää maanantaina.