Sportswagon

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Karvanaama
Viestit: 798
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Sportswagon

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Edit: muutin otsikkoa

No sitä pensakäyttistä olen aprikoinut, on kytätty satalankkuja, tenavia, rangeroovereita, volvoja, saappeja ja vaikkamitä.

Nyt sitten kävin hakemassa Turusta Volvo 850 T5 vm.96:n.
On se outo vehje, ohittaessa repii keulaa kaikkiin suuntiin, toki siksi jos painaa tarpeettoman paljon kaasua tällöin.

Halpa kun oli, on kaikenlaista kotkausta tiedossa.
Mutta tuossa nyt aluksi, kuviakin tulee myöhemmin, vaikka kaikki nyt kuitenkin tietää miltä volga näyttää..
850 T5 -96
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Avatar
Karvanaama
Viestit: 798
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Jatketaanpa sitten:

Hakumatkalla aprikoin mikäköhän takana oikein klapajaa, myyjä arveli josko kontissa olevat talvirenkaat siellä keikkuvat..
Eihän se ihan niin ollut.

Kotona tutkiskelin, vasemman takaiskarin kuminen yläkiinnike oli revennyt kahteen palaan ja näinollen iskarin yläpää työnteli kontin lattiaverhoiluja ylös-alas. :lol:

Motonetista uusi kumilimppu paikoilleen. Pikku viivettä asennukseen aiheutti toisen kiinnikepultin kiinteän vastamutterin irtoaminen alapuolelta. Onneksi pultti ehti aueta pari kierrosta, joten sain katkaistua pultin rautasahan terällä. Uusi pultti ja alapuolelle nylokki. -> OK. Tästä ed. omistaja kertoikin katsurin suositelleen vaihtoa seuraavaan katsastukseen. Tällöin kumi ei tainnut vielä olla kahdessa osassa.

Seuraavana päivänä päätin tankata auton laskeakseni matkakulutuksen (9,58l / 100km).
Kotona auton ympärillä pyöriessäni ihmettelin VAHVAA pensan hajua, kurkkasin alle ja siellähän tuli lähes valumalla pensua.
Kanistereita ei kotoa löytynyt, joten kaverin luo tyhjäämään tankkia.
Otettiin n.10litraa pois ja vuoto loppui. Lähempi tarkastelu osoitti että tankin yläpuolella oleva pensapumpun asennuslaippa vuoti. Uusi tiiviste (12e) on nyt tilattu siniseltä, kuten Volvoväki leikkisästi kutsuu virallista edustusliikettä.

Etuveto..hmm..no..kai tuohon tottuu.

Pultin nakerrusta:
Kuva

Eipä ehdi nyt enempää..kuvat pitäisi vielä pienentää.
850 T5 -96
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Avatar
dealer
Viestit: 27709
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kiva, ei ole tainnut 850 malleista paljon juttua täällä ollakaan sen mustan TDI jälkeen mikä minulla (ja papilla) oli.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 9635
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuttua huttua tuon pultin irroitus. Eräässä exässä vaihdettiin nivomaticit pois. Muutama kierros pulttia auki ja wd40 kierteeseen... Muutaman kerran kun teki edestakaisin ko liikkeen, pultti nousi ehjänä pois.

Helmamuovien alle kannattaa kurkata. Muutenhan nämä vastustaa ruostetta hyvin ellei autoa ole kolaroitu ja korjattu "sinne päin".

Kuvia ootellessa... Lämpimät muistot omista Volvoista kun tätä lukee. 8)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Karvanaama
Viestit: 798
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Tässäpä pari kuvatusta, kaikenlaista pientä (ja yksi iso) kolhua on joka puolella.
Talvirenkaissa on hieman rupiset T5 vakio aluvanteet.
Sisusta on ehjä mutta likainen, nahkajakkarat, toimimaton ilmastointi,

Kävi isäukon tontilla hieman ryöstöretkellä, hänellä kun lojuu pihallaan konevikaiset V70 ja 850, joita pystyn hyödyntämään, vilkut ja umpiot ryöväsin, sekä puuttuvan ilmanoton putken. Ratti on omassani melko surkeassa kunnossa, joten sekin löytyy noista raadoista.
V70:ssä olisi jonkinlainen jalopuuratti, jos se nyt sitten käy tähän.

Ajovalojen valokuvio seinää vasten on vähintäänkin kummallinen, vasemmalla puolella on pistekaukovalon oloinen pieni läiskä, oikealla puuttuu polttimon pidike, joka on korvattu vaahtomuovin palalla.

Vetokoukun pistoke on ilmeisen ulosajon seurauksena vääntynyt takahelman alle piiloon, ettei töpseliä saa kiinni.

Kuva

Kuva

Pohjaa en ole päässyt tutkimaan, mutta pinnassa ei juuri ruosteita näy paitsi takaluukussa.
Vastaavan hintaisissa mersuissa (124) oli rupea näkyvillä jo selvästi enemmän.
Laatikon toiminta on myöskin parempi kuin ajamissani automaattimersuissa.
Voimaakin tuntuu olevan dieselmersun jälkeen hämmästyttävästi.
850 T5 -96
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Avatar
Karvanaama
Viestit: 798
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Isäukon 850 raadosta kähveltämäni umpiot ja oikean vilkun vaihdoin paikalleen, valokuvio on seinäävasten kait kelvollinen, mutta korkeussäätö toimii vain vasemmalla. Oikea puoli surisee kyllä mutta valokuvio ei liiku. Taitaa säätövivusto olla poikki tai irti.

Oikean puolen etu joustintuen yläpää narisee ja vaikuttaa eläköityneeltä, joten ostin uuden (Biltema), saas nähdä miten sopii paikoilleen.

Käsijarrun pito on heikohko, säätö täytyy ottaa selville aluksi.
Yhä edelleen joka kerta liikkeelle lähtiessä vasen käsi etsii seisontajarru hantaakia. Kyllä te tiedätte mistä.

Osat bensavuodon tilkitsemiseen on tilattu. Kiristysmutteri ja tiiviste bensapumpun luukkuun. Toivottavasti saan viikonlopuksi.

Hypistelin jo Biltemassa kahvallista imukupppia, jolla ajattelin nykiä etuloksun lommoa ulospäin, mutta en vielä ostanut. Jonkun topikissa (Lerssinen?) oli joku lommonoikaisutyökalukin esitelty, ehkä se olisi paree.
Edit-Tämmöne:
Kuva
850 T5 -96
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Avatar
Karvanaama
Viestit: 798
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Tankkausluukku ei totellut keskuslukitusta, mutta vrcf.fi:ltä löytyi nopeasti ohje luukun aukaisemiseen. Peräluukussa on takavalon kohdalla sisäverhoilun alla rautalankalenkki, josta vetämällä lukko surahtaen vapautui ja alkoi myöskin totella keskuslukitusta. Olkoon niin toistaiseksi.

Bensapumpun uutta mutteria ja tiivistettä aloin vaihtamaan, kaveri varoitteli notta on sitten tavallisen vittumainen saada uusi mutteri jengoilleen.
Eikä muuten valehdellut yhtään!
Tiivisteessä näkyi selvästi että huuli ei ollut osunut edellisellä asentajalla koloonsa ja jäi näinollen vuotamaan.
Aikansa ährättyäni luovutin ja laitoin vanhalla mutterilla. Siitä en vikaa löytänyt, mutta tuopa lähti jengoilleen vaivatta ja kiristyikin.
Mikä tärkeintä, vaikuttaa myös pitävän, otin tankin täyteen ja seurailin tilannetta -> OK.

Nuhjaantuneen ja kuluneen ratin tilalle vaihtoin varaosa 850:stä ehjän, mutta hieman mattaantuneen vastaavanlaisen. Sekin OK.

Kuva

Yritin kissasaippualla parantaa, likaa toki lähti mutta hieman mataksi jäi.
Bägissä olevat valkoiset (maali?)tahrat eivät täysin lähteneet joten laiton omastani bägin.
850 T5 -96
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 9635
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuo väri on yksi parhaita mitä kyseiseseen autoon on saanut.

:)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Karvanaama
Viestit: 798
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Karvanaama kirjoitti: Oikean puolen etu joustintuen yläpää narisee ja vaikuttaa eläköityneeltä, joten ostin uuden (Biltema), saas nähdä miten sopii paikoilleen.
Tämän vaihtoi kaveri nosturillaan ja myös siksi ettei minulla ole tähän passaavia jousipuristimia. Narina ja kolina loppui siihen paikkaan.

Samalla kävi ilmi että oikean ulomman vetonivelen suojakumista puuttuu se isompi klemmari, Kumi näkyi olevan se liimattava malli. Uutta klemmaria on hankittu, mutta ei vielä asennettu.
Saas nähdä mitä seuraavaksi. Joka kerta korjauksen yhteydessä on löytynyt jotain uutta korjattavaa.

Etupenkit kerkesin peseskellä kissasaippualla. Kai ne jonkin verran vaaleni, pitää vielä tallissa lojunut nahkapenkin hoitoaine pyyhkiä pintaan.
850 T5 -96
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Avatar
Karvanaama
Viestit: 798
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Edellisessä viestissä erheellisesti mainittu ulompi nivel onkin siis sisempi, mikä tässä korjattakoon. Ja kiristinklemmari laitettu, IKH:lta kapea ruuvikiristeinen sinne meni.

Vetokukun pistokkeen kiinnitys(kulmarauta) on myöskin ährätty irti ja suoristeltu.
Vastoin odotuksiani itse pistoke oli ehjä alkuperäisosa, johtimien liitokset näyttivät umpeen valetuilta, joten en alkanut vaihtamaan tilalle markettiosaa.

Tämä kulmarauta on kiinni koukun taaemman pultin alla, olin toki valmistautunut tähän suihkuttamalla siihen muutaman päivän ajan WD-40:ä.
Mutterimopolla jouduin paukuttamaan auki melko pitkään.
Kiristäessä pultti menikin sitten poikki, vaikka pienimmällä momentilla sitä ajelin.
Laitoin tilalle tavallisen M12 pultin, alkuperäisessä oli 17mm kanta ja mutteri 18mm.
Onkos se sitten jotenkin erikoinen kovuudeltaan, eli tarttuuko katsastaja tähän, jos huomaa?

Piti heti testata kärryn valot, toimihan ne. Autossa on omat vilkun merkkivalot autolle ja kärrylle. Jännän näköistä kun kojetaulussa vilkkuu kaksi vihreää valoa.

Edit : Palaneen lampun merkkivalo jää palamaan startatessa mutta sammuu välittömästi jarrua painaessa?
Etuparkissa oli kyllä kosketushärö, mutta tuo merkkivalo toimii silti tuolleen.
Kai siellä on silti joku rikki tai väärän tehoinen.
Edit 2 ->* eipä ole, vaan joissain malleissa kuuluu toimia noin.*
Viimeksi muokannut Karvanaama, 28.11.2020 12:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
850 T5 -96
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 9635
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuolla tavallaan testataan valojen toimivuus. Minusta fiksua. Vilkulle 2 merkkivaloa muistuttaa kuljettajaa kärrystä perässä. 😎
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Karvanaama
Viestit: 798
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Kyllä se ruotsalainen osaa ajatella turvallisuutta!
Tuo mainittu tupla vilkkuvalo ja kelivaroitus. Punainen ledi syttyi ajotietokoneessa aamulla mökille lähtiessä. Ilmeisesti koska oli 1 aste lämpimän puolella, takaisin tullessa mittarissa 4 astetta, valo ei pala. En tarkistanut ohjekirjasta, mutta näin ma luulen.

Eilisistä huoltotoimenpiteistä jäi listaamatta jäähdytysneste vuoto.
Entinen omistaja mainitsi vaihtaneensa alavesiletkun, niimpä vaan tiputteli vaikka olin jo kiristänytkin.
Otin letkun syylärin päästä irti, en letkussa halkeamia nähnyt ja tuoreelta vaikuttikin.
Vaan syylärin putkessa ulkopinnalla oli melko terävä valutörsö putken suuntaisesti ylä - ja alapuolella. Hinkuttelin sen paperilla sileäksi ja pistin varuulta kaksi klemmaria kun hyvin mahtuivatkin, ja katso -> vuoto loppui.
Outoa sinänsä että syylärin putkessa on vain puoli kierrosta sitä pullistusta.

Rupiset talvivanteet pesin vaihtoa varten sisä - ja ulkopuolelta.
Minua alkaa aina ahistamaan kun näen pesemättömät vanteet varastoituna edellisen kauden paskoineen. :x
850 T5 -96
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Avatar
Karvanaama
Viestit: 798
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Heikkotehoisen käsijarrun parantamiseen varustauduin hakemalla Biltemasta uuden jarruhihnasatsin hintaan 21,90. Vähänniinkuin taikoja tehdäkseni.
Taika auttoi, hihnat olivat ihan tuoreet, vain säätöä vailla.

Samalla hoksasin oikealla puolen takavanteen olevan vaan neljällä pultilla kiinni.
No kun yhdessä reiässä ei ollut kierteitä ensinkään.
"SAAT**A KU EI MIKKÄÄN MEE KOHTUUVELLA!"
Olisihan tuohon voinut uuden navankin hakea, mutta päätin kuitenkin kokeilla helicoilia. Pultithan ovat M12 * 1,75, joka on normipultin nousu. Samalla vanteella olevat 4 pulttia olivat lähes "valmiit". Kierteet pahasti kulahtaneet.

Kuva

Ja kuin sattumalta Bilsun 10 kpl. pulttisetti maksoi 21,90, joten vaihdoin tarpeettomat hihnat pultteihin. Kyllähän nuo vanhatkin vielä kiristyivät, mutta ei viittiny niitä jättää.

Myöskin letkulämmitin on todettu kuolleeksi.
Saas nähdä milloin tulee se hetki kun yhtä paikkaa korjatessa ei enää samalla löydy toista ja kolmatta.

Talvirenkaat on samalla kertaa vaihdettu alle, 16" T5 rupiset orkkisvanteet Colombiana tai jotain.. Matkanpäästä näyttävät paremmilta kuin peltivanteet ja 3 markettipölykapselia.
850 T5 -96
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Avatar
dealer
Viestit: 27709
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Saas nähdä milloin tulee se hetki kun yhtä paikkaa korjatessa ei enää samalla löydy toista ja kolmatta.
Tuttua, tosin enemmänkin mersujen kuin volvojen kanssa itsellä 8)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 9635
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Columba. Semmonen vähän potkurin mallinen vanne. Itsellä oli tuollaiset yhdessä volvossa.

Toimiiko takaluukun kaikki sähköt? Ongelmia jos esiintyy niin kuskin puolen saranan kohdalla on kuivan kesän oravan paksuinen johtonippu. Omassa oireili jonkin verran.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Karvanaama
Viestit: 798
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Pappi kirjoitti:
Toimiiko takaluukun kaikki sähköt?
Kas kun kysyitkin. :)

Takaosan sisävalo katossa ei toimi, lampun testasin toimivaksi, mittari ei ollut kotona joten tutkimukset keskeytyi.
Vettä ei takalasille tule, tutkimuksia ei ole edes aloitettu.
Muut taitaa toimia, jopa keskuslukitus luukun lukosta.
Jaa..nytpäs en ole varma rekisterikilven valosta.

Tuohon helicoil - kierteeseen pistin uuden pultin. ->ok.
Kokeilin vaihtaa yhden kulahtaneen, eipä suostunut uusi lähtemään kohtuudella kierteille.
Enkä viitsinyt väkisinkään vääntää, pitää kokeilla putsata tapilla kierteet. :lol:
850 T5 -96
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Avatar
Karvanaama
Viestit: 798
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Jotain pientä parannusta taasen:

Kojelaudan kytkimien taustavaloja 7 kappaletta, Sekä tuhkakupin valo.
Ekonoomi/Sport valo jäi vaihtamatta toistaiseksi kun en uskaltanu vääntää kytkintä auki.

Kuva

Loput takapyörän pultinkierteet putsasin tapilla ja uudet pultit paikalleen.
Ainakin ne kiristyi sen mitä ristikkoavaimella yleensäkin olen vetänyt.
Harmillista vaan että bilsun pulteissa on 17mm. kanta, kun taas alkuperäisissä isompi (taisi olla 19).

Harrastekäyttöautoissahan on aina harrasteakku, kuten tässäkin.
Perjantain pakkasiltana (-0,5) ei jaksanut startata, puolen tunnin lataus kyllä riitti käynnistymiseen.
Todellinen syy kyllä saattaa olla se, että parina edellisenä iltana noita kytkimien lamppuja vaihtelin pihalla hämärässä ja sisävalot päällä.
Edellinen omistaja oli kyllä hankkinut uuden Biltema - akun keväällä.
Kai sen pitäisi olla vielä ihan käyttökelpoinen.

Kävi myöskin ilmi, ettei abs - merkkivalo toimi, no siksi että se on poistettu.
Tämän abs - boksi on korjattu keväällä ja samalla on huomattu että vikavalo jää kiilumaan, sekä toimii väärinpäin. ABS toimii kylllä kuten pitää.
Kas kun oli kyllä katsurille kelvannut.
Korjaamo oli huomannut, että tähän on vaihdettu mittaristo -94 mallista ja se ilmeisesti olisi syynä tähän.
Saattaa pitää paikkansa, ainakin netistä löytämäni kytkentäkuvat näyttävät erilaisilta.
Tuo on ratkaistava kevääseen mennessä.
850 T5 -96
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Avatar
Karvanaama
Viestit: 798
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Harrasteakku (62Ah) on korvattu uudella 70Ah Vartalla.
Pari päivää oli Volga ajamatta ja ainakin käynnistyi paremmin kuin entisellä akulla.

Oikean etulokasuojan lommon sain vedettyä siedettäväksi Bilsun imukuppityökalulla, joka on tarkoitetu levyn/lasin nostoon.
Parempaan tulokseen ehkä pääsisi irrottamalla sisälokasuojan ja tuuppaamalla sisäpuolelta. Jäihän siihen vielä vekki, naarmut pahentavat vielä vaikutelmaa.

Kuva

Ikivanhojan ajovalopolttimoiden vaihto auttoi kummasti, mutta taisi oikealta polttimo jäädä jotenkin vinoon. Oli kyllä saatanallinen saada hieman vääntynyt lukitusjousi tarttumaan hakaseensa. Valokuvio jäi oudoksi.

Aiemmin mainittua mittaristopulmaa olen setvinyt ja kytkentäkuvien mukaan uudemmissa (96->) on merkkilampun ja liittimen välissä transistori.

Uudempi:
Kuva

Vanhempi:
Kuva

Alustavasti on uutta hankittava, tarjoa jos sellainen varastossa lojuu.
Toki myös vrcf:llä on verkot vesillä.

Isän V70 raadosta ryöväsin takaspoilerin, mutta on väritettävä se jotenkin ennen asennusta
850 T5 -96
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 2928
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Tuommoinen 850 oli meilläkin 14 vuotta sitten. Hyvä auto, kiva ajaa, bensaa vei älyttömästi.
Vaimo ajeli Volvolla, minä sämpylä-Capricella silloin. Työpaikat oli melkein vierekkäin, joten olosuhteilla ei ollut vaikutusta, Capricen kulutus jäi karvan alemmaksi kuin Volvon.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Karvanaama
Viestit: 798
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Polttoaineenkulutus on kyllä yllättänyt, vaikka tiesin näiden olevan janoisia. Mutta että NÄIN janoisia..

Talvirenkaat täristää ärsyttävän paljon, huomasi matka-ajossa kun hain pari projektimittaristoa lähiseudulta.

Tänään ohjelmassa moottoriöljyn vaihto. Kokeilin imupumpulla, kun se mersussa toimi hyvin.
Toimpa se tässäkin, putki sopi mittatikun reijästä, mutta putki ei tökännyt öljypohjaan sillätavalla selkeästi kuten 124:ssä. Oikea kohta piti vaan hakea.

Öljyt oli alamerkissä, ulos tuli pumpun säiliön mukaan 4 litraa + suodatinjalasta valui puolisen litraa.
Motonetista alkuperäissuti + Castrol Magnatec 5W40.
Kilometrit 338727.

Ostin myös 90-92 ast.merkityn termostaatin, tiiviste tuli paketissa. Lämpömittari putoaa maantieajossa asteikon neljäsosaan ja jopa alle. En vielä vaihtanut, katsoin parhaaksi liotella ensin öljyllä termarikotelon pultteja (torx).
850 T5 -96
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Avatar
Karvanaama
Viestit: 798
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Re: Sportswagon

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Onkohan tästä joku raapustelu jäänyt pois..luulisin.

No termostaatti on jo vaihdettu, lämpö pysyy nyt normaalissa pakkasillakin.
Lämmön suuntausmoottoreissa on ehkä jotain vialla, lukulaite antaa muutamia vikakoodeja lämmityslaitteesta ja tuntuu että tuulilasille ei tule ihan niin paljon ilmaa kuin haluaisin.

Mittariston ABS valo on hoidettu, hommasin -96 vaparin mittariston, johon vaihdoin omastani ahtopainemittarin ( tälle on paikka vaparin mittaristossa valmiina), sekä lämpö - ja polttoainemittarit, niiden navat oli eri järjestyksessä. Mutta mittaristonpohjassa oli kuitenkin liittimet molemmille malleille.
Niin ja matkamittarin otin myös, koska tiesin omassa olevan uuden hammasrattaan.

Väsäilin omatekoisen vikakoodin lukulaitteen..melko samanlaisen kuten tein mersua varten, mutta banaanipistokkeet eivät vaan käy tähän OBD pistokkeeseen. Tosin sain työkaverilta lainaksi oikean lukulaitteen, olisi varmaan sellainen hankittava itellekin.

Takavaimentimella on vuotokohta, jolle pitää jotain keksiä. Jos on sitte hitsauskelpoinen, tai sitten motonetistä uusi, jotain 160e taisi olla.
Ylävesiletkun liitos syylärille tihuttaa nestettä hieman, on kosteana jatkuvasti.
850 T5 -96
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Avatar
Karvanaama
Viestit: 798
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Re: Sportswagon

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Lieviin teknisiin epäkohtiin en ole epäsopivien keliolosuhteiden johdosta puuttunut, joten ajankulukseni tein pieniä hankintoja:
Keskiökupit Kiinasta:
kupit.jpg
kupit.jpg (699.95 KiB) Katsottu 243 kertaa
Columba 16" vanteet:
columba1.jpg
columba1.jpg (486.48 KiB) Katsottu 243 kertaa
columba2.jpg
columba2.jpg (522.36 KiB) Katsottu 243 kertaa
columba3.jpg
columba3.jpg (451.39 KiB) Katsottu 243 kertaa
columba4.jpg
columba4.jpg (513.62 KiB) Katsottu 243 kertaa


Nuo 2kpl ilman kumeja ovat ihan ostettuja varsin hyväkuntoisia.
2 kpl. joissa on kumit, ovat vararenkaat omastani ja isän varaosaautosta. Ei niin hyviä, mutta menkööt toistaiseksi jos tasapainotettua saa.
Edit: Enimmäiseen kuvaan jäi vannesuoja paikalleen. WD40 auttaa myöskin vanteisiin varsin hyvin!
850 T5 -96
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”