Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ihan asiallisessa kunnossa kyllä. Ei montaa ruosterupea löydy. Pitää ne vähätkin tässä keväällä kelien lämmetessä ottaa kiinni.

Yllättäen sivuoven alareunassa kukkaa, mutta ei vielä pahasti.
Takaovien alareunat päällepäin ihan kuosissaan, toisessa takaovessa sisäpinnalla vähän kiinni otettavaa.
Tämähän on maalattu joskus vuosien saatossa, alunperin perus sininen, nyt tuollainen uudemman mersun metallisininen.


Ja joo hupiakku löytyy ja selvis vasta tuosta varustelistauksesta että sehän on alkuperäinen :shock:

Ihmettelinkin että kovin on tehdastekoisen näköset johdotukset sinne. Toki siitä lähti semmonen harakanpesä kaikenmaailman musiikkivehkeitten ja valojen johtoja jotka purinkin kaikki eilen pois.
Tuo erotusrele pitää kaivaa esille ja tarkistaa että se varmasti toimii. Kuskinpenkin alla käy kyllä aika napse kun virtoja kääntelee että sieltä se erotusrelekkin varmaan löytyy.

Muuten aikalailla kaikki tarvittavat autosta löytyy, paitsi vakionopeussäädin, se pitääkin kyllä laittaa pikimmiten.
Ilmastointikin toimi kun eilen hallissa kokeilin. :shock:

Lämppärin puhalluksen suuntauksen rulla oli umpijumissa. Keskikonsolin purku ja käsin lievää väkivaltaa käyttäen vaijerit liikkeelle ja wd40:llä kyllästäen alkovat liikkumaan ihan keveästi. Sekin säätö nyt toimii.

Kuva

Kuva


Ja perinteisesti ilmasuuttimet rikki. Onneksi vain pelkääjän puolelta.
Näitä sai vissiin jostain uusiakin?

Takatila ei ole erityisen siisti vaikka verhoomon tekemä onkin. Mutta eiköhän tuokin saada tässä pilattua. :lol:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10641
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Komia aihio.

Katolle paneli ja sillä jääkaappi toimintaan. Hupiakun kautta😎. Joko olet petiä pohtinut. Tuossahan riittää pituutta taaksepäin jos ei tarvitse tavaratilaa koko korkeudelta. Vai tuleeko säännöt vastaan👹

Luetaan ja seurataan edelleen.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pappi kirjoitti:Komia aihio.

Katolle paneli ja sillä jääkaappi toimintaan. Hupiakun kautta😎.
No vähän tämmönen ois suunnitelmissa.
Tallissa on jo parissakin autossa ollut 2.5kW invertteri. Se pitää laittaa tähänkin, tuolla sais myös tuollaisen induktiolieden pelaamaan jos oikein innostuis varustelemaan.
Ja lämmitin pitänee myös laittaa, joko safire tai perus ilmawebasto.
Pappi kirjoitti:Joko olet petiä pohtinut. Tuossahan riittää pituutta taaksepäin jos ei tarvitse tavaratilaa koko korkeudelta. Vai tuleeko säännöt vastaan👹
Kyllä sitä tässä on vähän pähkäilty.
Taidan tehdä vaan tuosta nykysten takapenkkien niskatukien tasolta vaakaan 2metriä taaksepäin ja siihen pystyseinä. Ei pitäisi olla mutisemista tuollaisesta.
Jää kivasti tavaratilaa sinne alle ja jääkaapin saisi keskelle kun poistaa tuon keskipenkin.
Se pitääkin käydä kysäsemässä konttorilta että minkälainen sota syttyy jos poistan yhden istuinpaikan.

Jos tekee niinkuin aluksi ajattelin että siirtäisin koko väliseinää metrin taaksepäin niin nuo vaneripenkit joutus tekeen kokonaan uudet kun noiden selkänojat on tuo väliseinä.
Turvavyöt ei aiheuta päänvaivaa. Nuo nykyset on pultattu vaan pohjapellistä läpi ja sonsiinä.


Kuva

Tämmönen hieno tarkka ja mittakaavassa oleva piirrustus tuli rutastua tuossa yks ilta. :lol:

Mutta joo. Taidan tosiaan unohtaa tuon väliseinän alaosan siirron.
Viimeksi muokannut Mika.T, 31.1.2020 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Mika.T kirjoitti: Ilmastointikin toimi kun eilen hallissa kokeilin. :shock:

Lämppärin puhalluksen suuntauksen rulla oli umpijumissa. Keskikonsolin purku ja käsin lievää väkivaltaa käyttäen vaijerit liikkeelle ja wd40:llä kyllästäen alkovat liikkumaan ihan keveästi. Sekin säätö nyt toimii.
Mökki-rinttelissä sama sisusta ja sama ongelma, en uskalla kääntää kun on sopivasti vähän lasille ja jalkoihin :D
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10641
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kaverin vastaavassa rintterissä on tuossa kuskin penkin takana pöytä, minkä alla jääkaappi. Toimii hupiakun kautta ja panelilla lataus.

Kaappi on tämmönen: https://www.tuontitukku.fi/tuote/jaakaa ... 700164159/ virrankulutus olematon. Paneli oli vissiin joku 100 - 140W teholtaan.

Samassa nurkkauksessa televisio. Sänkyä ei ole tehnyt kun kuskaa kelkkaa takaosassa.

Itse kun ajelen paljon töissä 516 ja 519 rinttereillä niin tämä on mielenkiintoista luettavaa.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mullakin on pöytä tuossa kuskinpenkin takana. Mietin myös sitä jääkaappia siihen alle mutta sitten menee jalkatilat tuolta laitimmaiselta istujalta.

Jostain kun löytäisi tämmösen purkulinjurin josta sais ostettua yläkaapistot tuohon kuskinpuolelle.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10641
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuonne kannattaa soittaa.

https://autopurkaamo.info/jv-bussi-group

Toinen vaihtoehto on katsella paikallisten yrittäjien takapihoja... Jotkut yrittäjät jättää varaosanautoja pihoille, sieltä saattaa löytyä sisustan osaa.

8)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Termostaatin vaihdoin vielä muun huollon jälkeen tuossa eilispänä.
Nyt lämpenee sinne 80asteeseen kun losottaa isoa tietä 20km. Muuten ei lämpene kyllä huonostikkaan.

Olipa kiva yllätys imusarjassa kun irrotin ahtoputken edestä pois.

Kuva

Aloin sitten enempi kattelemaan.
Tässähän ei ole ilmamäärämittaria, ei EGR:ää, ei imusarjan läppiä eikä katalysaattoria. :shock:

Rail-paineanturin johdon käytin samassa termarin vaihdossa irti. Siitä lähtien onkin EDC valo välillä palanut ja kone menee vikatilaan. Vissiin joku noista paineanturin johdoista poikki kun johtoa vääntelemällä välillä toimii.
Pikkusen väänsin jo anturin johtopinnejäkin kierteelle että saisi liittimestä paremman kontaktin mutta ei auttanut ---> johtosarjan puolella tuo hämminki.

Nyt kääntelin piuhan kulkemaan kuten se olikin hankalasti mutkien kautta. EDC-valo sammu ja mylly tuntuu pellaavan.

Häätyy joskus uusia pätkä tuota johtoa.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10641
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Nettivaraosaa katselin. Siellä on purkuvaunuja aika paljon myynnissä. Löytyisikö sieltä sopivaa kaappia tuohon kuljettajan taakse...

Mikä on muuten kaapin mitta, mikä tuonne ylös sopii?

https://www.nettivaraosa.com/matkailuva ... et/2794911

Minulla on tuossa pihassa vastaava 5602i, siitä voin ottaa mittoja mutta purkamaan en vielä ala :shock:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No mie ajattelin että jos hommais ihan tämän mallin rintteristä olevat yläkaapistot. Ei tarvis tehhä patentteja kiinnityksiin eikä taikoja sen suhteen että sais asiallisen näkösen.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

https://www.vapaa-aika.com/product/2178 ... 12v-kirkas
Tuomosen luukun kun raskisi investoida. Vois olla kiva kesälämpimillä parkissa ollessa.


Niijja tämmönen.
https://www.vapaa-aika.com/product/4168 ... kehyksella

Ja tämmönenki...
https://www.vapaa-aika.com/product/8321 ... -0-c----12
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10641
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tänään syvennyin rakenteisiin.

Nähdäkseni nuo hyllyt lähtee irti suosiolla. Olivat vaan tässä autossa kokopitkät, eli puukkosahalla töitä ja päädyt tehtävä.

Kuva

Takana L mallin sohva, tankopöydällä. Jääkaappi ja kahvinkeitin tuolla nurkassa... Oli vielä ajossa, mittarissa noin 800tkm :)

Nettikonetta selaamaan ja tiedä vaikka kylähullujen sivuilta löytyisi jollain myynnissä sisustan osia.

EDIT; https://www.nettivaraosa.com/varaosa-ja ... ot/1389434 Purettuna useita rinttereitä...
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Junnu88
Viestit: 113
Liittynyt: 15.8.2017 9:06
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Junnu88 »

Mika.T kirjoitti:https://www.vapaa-aika.com/product/2178 ... 12v-kirkas
Tuomosen luukun kun raskisi investoida. Vois olla kiva kesälämpimillä parkissa ollessa.
Ei noiden laatu ole oikein hyvä missään karavaaniluukussa... laitoin asuntovaunuun ja melkein itku pääsi kun otin sen uuden paketista, niin ohutta muovia ja hepposet saranat ja salvat että ihme ettei mennyt kuin yksi poikki eka kokeilulla.

Ite haaveilen löytäväni tuommoisen linja-autoissa käytetyn lasiluukun omaan rintteriin. Pitäs vaan jostain purkuautosta saada otettua, uus kun maksaa enempi kuin mun auto
:lol:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Joo se voi kyllä olla ettei nuo kovin laadukasta tekoa ole. Mutta silti voisi olla kiva.
Kuinka lie sitten kohisee ajossa jos ovat oikein hepposta tekoa. :roll:



Tässä yllättäen ei ole tuo eeberi toiminu ollenkaan ja edellinenkin omistaja on sen kanssa paininut ja vaihdellut osia.
Itte kans tuskaillu sen kans kun tämähän ei nurkka-ajossa lämpene yhtään ilman tuota lisälämppäriä.
ex omistaja oli vaihtanu paloilmapuhaltimen ja ohjainpoksin, ei ollut korjaantunut. Itte vaihtelin alkuviikosta hehkun ja palopesän eikä eloa tullut silläkään. Savua kyllä...

Meni sitten hermot ja tänään ratkaisin ongelman näin...

Kuva

Kuva

Eli hommasin kokonaan uuden lämmittimen. Jospa tuo toimis jonku aikaa vittuilematta.
Sytty ainakin heti tulille ja pirssi lämpenee kivasti. :D


Jonnii verran pukkas savua kun tuo vanha lämmitin on pukannu pakoputken täyteen löpöä...

Kuva
Junnu88
Viestit: 113
Liittynyt: 15.8.2017 9:06
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Junnu88 »

Ei kai siinä ku pääsee eka ropeltaa sitä luukkua nin ei pety, vanha oli noin 4,335 kertaa vakuuttavampaa teko kuin uusi. Eli seuraavalla kerralla katon käytetyn.

Kyllä tuo munkin eeperi savuttaa aluksi, sit kun kunnolla syttyy niin häipy savut.
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Olisit heittäny binarin sinne, pelaa pitempään ku nuo ja on puolet halvempi :D
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mietinkin sitä binaria, sellasenhan laitoin suburbaniin.

Tässä toimii nyt tuo lämmitin kuten kuuluukin, joko automaattisena ajonaikasena lisälämmittinenä tai ajastettuna esilämmittimenä, alkuperästen nappuloiden kautta.

Varmaan sen binarinki ois saattanu saaha toimiin noilla alkuperäsillä nappuloilla, mutta tämä oli nopein konsti saaha auto lämpenemään.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tässä tullu nyt tonnin verran rynsterilä ajeltua, ja muutamia parannuskohteita on tullu mieleen.

Ensiksi lattian totaalinen äänieristys. Tarkotus vetää 4mm bituminen äänieristematto pellille ja sen päälle jotain korkeampia ääniä vaimentavaa mattoa.
Pitää purka rintapeltiå myöten nuo alaverhoilut pois että saa eristeet kunnolla sinne.

Kojelaudan alla rattiakselin vieressä oleva moottorinohjain pitää tosi vittumaista korkeataajuista sirinää sillon kun suuttimet ruiskuttaa soppaa koneeseen.
Eli ecun äänieristys. Osaako joku sanoa paljon tuo poksi lämpenee? Eli kuoleeko se lämpöhalvaukseen jos sen vaan käärii johonkin superloniin tms?

Löytyisikökän tähän egs51 loovan ohjausta? 3.7xx välitykselle. Tässä on ilmeisesti egs52 kun käyttää turbiinilukkoa joka vaihteella kiihdytyksissäkin? Jurruttaa hiljasissa vauhdeissa lukko päällä 1200rpm menemään ja senhän tietää että näissä tuo voimansiirto jyristää aika vitusti kun lukko päällä mennään matalilla kierroksilla.
Toinen konsti olis laittaa kardaaniin kumilaipat henkilöautojen tyyliin.

Ja vielä yks.

Tuo helvetin honottava vitoskoneen imuääni pitäs saaha vaimennettua. Kuuluu sisälle tosi vittumaisesti.
Oikein kaikuu kun kone imee ilmansa tuolta vänkärin etulokasuojan sisältä.

Kulutus suht positiivinen yllätys, talvikelissä tasan 10l/100km.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10641
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Se on kyllä aika jännä tuo äänieristys.

Työautoissa huomaa eron koritehtaiden ja varustelun myötä. Ns "kouluautot" on paljon äänekkäämpiä kuin "turistiautot".

Esimerkit

Kouluauto:
https://autoway.fi/ajoneuvo/mercedes-be ... ter-102050

Turistiauto:
https://autoway.fi/ajoneuvo/mercedes-be ... ter-102066

Vanhemmassa turistiautossa kuuluu nuo moottorin imuäänet myös melko voimakkaasti läpi.

Kulutus on positiivinen asia. Yrittäjän kanssa ajettu vähän kisaa ja viikolla tuli puhelimeen kuva, missä aamun ajojen jälkeen oli kulutus 9.9ltr / 100km. Autona tuollainen turistimalli.

Videolla näkyy kun pakkaavat laatikot takatilaan. Muuttuu painopiste aika mukavasti kun takahyllyt täytetään "lasinpesuneste laatikoilla" ja matkustajat menee istumaan mahdollisimman taakse. Jossain vaiheessa huomaa, että ohjaus on aika kevyt. :twisted:

Mukava lukea näitä kokemuksia ja ajatuksia mitä Mika jaat rintteristä. :)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Junnu88
Viestit: 113
Liittynyt: 15.8.2017 9:06
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Junnu88 »

Ikä hoitaa äänieristyksen puutteet, ainakin itellä :lol:

Vaan tuo jyristäminen tuntuu persiissä ja vie mielenrauhan että taasko kartaaninvaihtoon :roll: Mun autos auttaa kun on kuormaa niin vaimenee jyrinät.

Josko siihen ecun ja kiinnikeklipsujen väliin laittais teippiä?
Junnu88
Viestit: 113
Liittynyt: 15.8.2017 9:06
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Junnu88 »

dealer kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Ja kuorma-autona 80e

Melekein vuoden löpöt. No ei nyt sentään mutta aika kivan roadtripin tuolla erotuksella käväsee. Parikin hieman lyhyempää lapin reissua.
Oli kauan sitten hauska tilanne kun meillä oli 310D pussimersu matkailuautona ja eräällä puolitutulla sattui samaan aikaan 208D "kevyt kuorma-auto" viereen kaupan parkkipaikalla, naureskeli ettei hänellä olisi varaa maksaa meidän auton veroja. Kysyin siinä että paljonko vakuutuksen hinta mahtaa olla niin ei ihan tarkkaan muistanut, mielenkiinnosta sitten vakuutusyhtiön laskureilla katsoin mitä minulle olisi maksanut niin liikennevakuutus olikohan 400-500 kalliimpi kuin matkailuautossa.
Näin ei enää varmasti ole, mutta minkähän hintainen lienee kuroma-auton tai linja-auton vakuutus ?
Matkailuauto-retkeilyauto-Sprinterissä rapiat satasen vuosi, jos täydet bonukset.
Mä hylkäsin kevytkuorkki rintterin aikoinaan siksi että jos vetää kärryä pitääkin olla sitten yhdistelmä kortti... sen hinnalla sit kiertääkin euroopan pariin kertaan retkeilyautolla asuntovaunu perässä.
:shock:
Avatar
Magge--
Viestit: 645
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Junnu88 kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Ja kuorma-autona 80e

Melekein vuoden löpöt. No ei nyt sentään mutta aika kivan roadtripin tuolla erotuksella käväsee. Parikin hieman lyhyempää lapin reissua.
Oli kauan sitten hauska tilanne kun meillä oli 310D pussimersu matkailuautona ja eräällä puolitutulla sattui samaan aikaan 208D "kevyt kuorma-auto" viereen kaupan parkkipaikalla, naureskeli ettei hänellä olisi varaa maksaa meidän auton veroja. Kysyin siinä että paljonko vakuutuksen hinta mahtaa olla niin ei ihan tarkkaan muistanut, mielenkiinnosta sitten vakuutusyhtiön laskureilla katsoin mitä minulle olisi maksanut niin liikennevakuutus olikohan 400-500 kalliimpi kuin matkailuautossa.
Näin ei enää varmasti ole, mutta minkähän hintainen lienee kuroma-auton tai linja-auton vakuutus ?
Matkailuauto-retkeilyauto-Sprinterissä rapiat satasen vuosi, jos täydet bonukset.
Mä hylkäsin kevytkuorkki rintterin aikoinaan siksi että jos vetää kärryä pitääkin olla sitten yhdistelmä kortti... sen hinnalla sit kiertääkin euroopan pariin kertaan retkeilyautolla asuntovaunu perässä.
:shock:
C1E riittää. Rovaniemellä maksoin kortista kaikkineensa noin 600e.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Junnu88
Viestit: 113
Liittynyt: 15.8.2017 9:06
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Junnu88 »

Magge-- kirjoitti:
C1E riittää. Rovaniemellä maksoin kortista kaikkineensa noin 600e.
No, perhana...eihän tuo ole enää kalliskaan.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No ja mikähän perkele...

Eemelin lämppärin puhallin ei sanonu aamulla yhtikäs mittään.
Ei käsin pyöräyttämällä eikä moottoria kolistelemalla.

Hiilivammanen moottori olis kyllä pyörähtäny kolluuttelulla ja käsin vauhtia antamalla. Tämä ei sanonu mittään.

Rynsteriki tuli eilen purettua vakkarin asennuksen takia sille mallille ettei silläkään päässy aamulla töihin.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No nyt illalla puhallin lähti vaivalloisesti pyörimään ja hetken päästä kiekas täydet kiekat kun väänsin hantaakit selälleen.

Saapa nähä mikä on puhaltimiaan. Tilasin kyllä jo uuden kun tuo nykynen kitisee välillä aika vittumaisesti.


No rynsteristäki jotaki.
Sain kötöstettyä vakionopeussäätimen viiksen paikalleen ja vedettyä piuhat moottoriohjaimelle.
Piti käyä paikalliselta hajottamolta rapsasemassa pätkä ecun johtoja että sai eculle sopivat liitinpinnit.

Melkein pääsi nauru ihan äänen kun käväsin kurkkimassa mersujen piuhasarjoja.
Yhessä w210:ssä oli pellin alla om615. :shock: :lol:
Junnu88
Viestit: 113
Liittynyt: 15.8.2017 9:06
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Junnu88 »

Mika.T kirjoitti: Ja perinteisesti ilmasuuttimet rikki. Onneksi vain pelkääjän puolelta.
Näitä sai vissiin jostain uusiakin?
Tuolta hommasin omaani:
https://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-SPR ... 2749.l2649
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Muuan tyhyjänpäivänen kuvakin.

Vakkarin sain tänään toimimaan. Ei ollu ihan naps ja kops homma kun viiksi on ML:stä
Noissa on erilainen kytkentä, sprintteri vs. ML.

Aikansa kun raapi päätä niin kun katsoin ecun kytkennän sprintterin kytkentäkaavasta ja viiksen pään ml:n kaavoista niin tuli järki tuohon touhuun.
Sprintterin viiksessä on 6 johtoa ja ml:ssä 8. Vähän raavitutti päätä kun liittimen numeroinnitkaan ei täsmänneet, mutta löyty sieltä ne karvat joilla vakkari alkoi toimimaan.
Staarin tempomat mittausarvo valikko oli kyllä kultaakin arvokkaampi selvittämään mikä johto on millekkin toiminnolle.

Limitteri ei ole käytössä, pitää vielä joskus lisätä eculle yks johto ja kokeilla alkaisko sekin toimimaan. Viiksen merkkivalossa on kyllä eloa mutta tieto ei mene vielä eculle saakka.
Rintterin mittaristossa vaan ei taida olla LIM kuvaketta ollenkaan.
Meniskö tähän ML:n mittaristo... Muoto ei kauas heitä. :roll:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eemeli sai tänään uuden lämppärin puhaltimen.
Hiilethän sieltä oli vanhasta ihan loppu. No jospa menis seuraavat kymmenen vuotta.

Aika näppärä vaihtaa. Kojelaudan alamuovissa ainoat ruuvit. Puhallin on vain kiertämällä kiinni pesässään. Ja tietysti johtoliitin. Ei varmaan mennyt työkalujen hakemisen kanssa kymmentä minuuttia kauempaa pihalla vaihtaessa.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10641
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mika. Puuilossa: https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/ ... s/10124702

Mietin jo vaunun katolle kun pakkaset "kuoletti" akun... :?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pappi kirjoitti:Mika. Puuilossa: https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/ ... s/10124702

Mietin jo vaunun katolle kun pakkaset "kuoletti" akun... :?

https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/ ... s/10127490

Tuossa 140w sarjassa olis halvemmat watit/euro :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”