Kilanderin Arcticktrucks 35"
Kilanderin Arcticktrucks 35"
Jep,niinkuin tuolla toisaalla kirjoitin,vähissä ollut varteenotettavat vaihtokohteet LandCruiserin kanssa,jopa niin että samaa pitänyt ostatella kahteen otteeseen.
Ensimmäisen kerran maaliskuusssa 2015 kun tämä oli Arctick truksilla myynnissä,mutta välrahanäkemykset niin kaukana toisista että jäi.
Tämän osti sitten eräs etelä-suomalainen toimitusjohtaja yksityiskäyttöön,vaimon heppaharrastuksen takia.
Jostain kumman syystä nyt elokuussa oli vaihtanut hiluksin G mersuun.
Heti sitten taas kauppaa tekemään kun tämä oli myynnissä.Nyt päästiin välirahasta niin lähelle yhteisymmärrystä että kaupat voisi syntyä,ongelma vain että olin seuraavana päivänä lähdössä Englantiin ja auto toisella puolella Suomea.
Ei arvannut odottaa paria viikkoa,siispä maksoin välirahan ja lähdin reissuun.
Toissayönä kotiin päin tullessa Sipoon kohdalla motarilla muistui mieleen että tämmöinen tuli ostettua .. Tänään sitten kävin vaihtamassa Land Cruiserin Hiluxiin.
Eli 2014 elokuussa käyttöön otettu 3.0 d4d automaatti.
Ajettu 33400 km.viime kuussa tehty kolmenkympin huolto.
Molemmat huollot tehty Sipoossa Arcticktrucksilla.
Tehdastakuuta jäljellä noin vuosi.
Seuraavaksi pitää laittaa pellin alle lämmitin ja Voimaa.comia.
Nyt pari kuvaa ja saunaan.
Ensimmäisen kerran maaliskuusssa 2015 kun tämä oli Arctick truksilla myynnissä,mutta välrahanäkemykset niin kaukana toisista että jäi.
Tämän osti sitten eräs etelä-suomalainen toimitusjohtaja yksityiskäyttöön,vaimon heppaharrastuksen takia.
Jostain kumman syystä nyt elokuussa oli vaihtanut hiluksin G mersuun.
Heti sitten taas kauppaa tekemään kun tämä oli myynnissä.Nyt päästiin välirahasta niin lähelle yhteisymmärrystä että kaupat voisi syntyä,ongelma vain että olin seuraavana päivänä lähdössä Englantiin ja auto toisella puolella Suomea.
Ei arvannut odottaa paria viikkoa,siispä maksoin välirahan ja lähdin reissuun.
Toissayönä kotiin päin tullessa Sipoon kohdalla motarilla muistui mieleen että tämmöinen tuli ostettua .. Tänään sitten kävin vaihtamassa Land Cruiserin Hiluxiin.
Eli 2014 elokuussa käyttöön otettu 3.0 d4d automaatti.
Ajettu 33400 km.viime kuussa tehty kolmenkympin huolto.
Molemmat huollot tehty Sipoossa Arcticktrucksilla.
Tehdastakuuta jäljellä noin vuosi.
Seuraavaksi pitää laittaa pellin alle lämmitin ja Voimaa.comia.
Nyt pari kuvaa ja saunaan.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Tämä topikki menee seurantaan. Lisäkuvia odotellessa (sisältä ja ulkoa). Mahtaako Hilux olla yhtä hiljainen kuin LandCruiser? Oletan, että Hilux on tehty työkaluksi ja LandCruiser olisi mukavampi ja hiljaisempi. Onko näin? Paljonko muuten LandCruiserissa oli kilometrejä vaihdettaessa?
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Sen verran kävin netissä vakoilemassa, että taisin löytää vanhan myynti-ilmoituksen. Näköjään vaalea nahka on nyt muuttunut mustaan kangassisustaan.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Arctick trucks varusteita tässä teräksiset pohjapanssarit moottorin ,laatikon ja takaperän alla,helmapanssarit.
Rengaskoko 315/70 -17,vanteet 10 x 17,et -56
En ole ihan 100 varma mutta olisiko välityksiä hieman tiheämmiksi muutettu.
Jouset, iskarit vaihettu.
Keulassa vahvistepalkki mihin saa vinssin tai vetokoukun.
Siinähän nuo isoimmat muutokset.
Meluisampi on kyllä kun hyppäsi LandCruiserista tähän.Pärjää kyllä,satasen vauhdissa kierroksia 1800,ei tarvitse kuulotulppia
Jousitus,etenkin takana muuttui toki huonompaan,mutta vähemmän tämä pompottaa mitä ihan uusi hilux-kävin kesällä ajamassa 75 km.ajetulla ja siinä haittasi perän pompotus tyhjänä asfaltilla.
Tasaakohan tässä paksummat renkaat menoa??
Semmoinen parisataatuhatta väheni kilsat tässä kaupassa,230 000 oli mittarissa LandCruiserissa.
Entisessä oli kasettisoitin,tässä peruutuskamera ja kosketusnäyttö
Lavapressut kehittyneet takavuosista ,aika huomaamaton on ja kestää tuohon päälle laittaa muutakin kuin työrukkaset.
Äsken laitoin 500 w TT- thermo lämmittimen,voimaa en kun erilaiset liittimet kuin entisessä
Rengaskoko 315/70 -17,vanteet 10 x 17,et -56
En ole ihan 100 varma mutta olisiko välityksiä hieman tiheämmiksi muutettu.
Jouset, iskarit vaihettu.
Keulassa vahvistepalkki mihin saa vinssin tai vetokoukun.
Siinähän nuo isoimmat muutokset.
Meluisampi on kyllä kun hyppäsi LandCruiserista tähän.Pärjää kyllä,satasen vauhdissa kierroksia 1800,ei tarvitse kuulotulppia
Jousitus,etenkin takana muuttui toki huonompaan,mutta vähemmän tämä pompottaa mitä ihan uusi hilux-kävin kesällä ajamassa 75 km.ajetulla ja siinä haittasi perän pompotus tyhjänä asfaltilla.
Tasaakohan tässä paksummat renkaat menoa??
Semmoinen parisataatuhatta väheni kilsat tässä kaupassa,230 000 oli mittarissa LandCruiserissa.
Entisessä oli kasettisoitin,tässä peruutuskamera ja kosketusnäyttö
Lavapressut kehittyneet takavuosista ,aika huomaamaton on ja kestää tuohon päälle laittaa muutakin kuin työrukkaset.
Äsken laitoin 500 w TT- thermo lämmittimen,voimaa en kun erilaiset liittimet kuin entisessä
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Joo ,sellaisethan nämä.
Tuosta ajoneuvoluokituksesta,jännästi teknisissä tiedoissa lukee mallin kohdalla Avolavakuorma-auto (BA),ja ajoneuvoluokka taas on pakettiauto.
Niin kaksipaikkainenhan tämä.
Jos tarvitsee suuria väkijoukkoja kuskata,sitä varten on CLK
Vuotuiset verot pitäisi hieman halventua edeltäjään verrattuna.
Tuosta ajoneuvoluokituksesta,jännästi teknisissä tiedoissa lukee mallin kohdalla Avolavakuorma-auto (BA),ja ajoneuvoluokka taas on pakettiauto.
Niin kaksipaikkainenhan tämä.
Jos tarvitsee suuria väkijoukkoja kuskata,sitä varten on CLK
Vuotuiset verot pitäisi hieman halventua edeltäjään verrattuna.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Onko takana lehtijouset vai miksi pompottaa? Aika tyyriit on takapenkit...mitä muuten noiden takaovien takana on, jos ei takapenkkejä (tyhjä lattia/säilytystilaa)? Miten tuon lavakatteen saa auki, lienee manuaalinen?
Laitahan lisää sisäkuvia näytille!
Laitahan lisää sisäkuvia näytille!
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Joo, alkuviikosta voisi sisäkuvia laittaa.
Tuossa oli ihan tasainen lattia takana, tasattu takajalkatila vanerilla ja kumimatto päällä.
Otin ne jo pois, huomenna vaneria ja "työkalulaatikko" tehtävä takaseinän viereen, ei tarvitse kyytiläisten lattialla istua. Satamassa ja tehdasalueella siis.
Jännä että takavyöt paikallaan vaikka 2h.paku..
Hiluxeissa taitaa olla aina lehtijouset takana, ja vakiona se vika että hieman ovat pintakovat.
Jos ei koko ajan 1000 kg.kuormaa lavalla niin voi ottaa lehtiä pois ja takoa vähän, saa paremmin toimivaksi.
Mittasin juuri kulutuspinnat, 12/11 mm.löytyy, eli heti ei pakko Vianorille mennä..
Edit. Joo manuaalilukitus katteella, takalaita auki niin siinä on vipu.
Tuossa oli ihan tasainen lattia takana, tasattu takajalkatila vanerilla ja kumimatto päällä.
Otin ne jo pois, huomenna vaneria ja "työkalulaatikko" tehtävä takaseinän viereen, ei tarvitse kyytiläisten lattialla istua. Satamassa ja tehdasalueella siis.
Jännä että takavyöt paikallaan vaikka 2h.paku..
Hiluxeissa taitaa olla aina lehtijouset takana, ja vakiona se vika että hieman ovat pintakovat.
Jos ei koko ajan 1000 kg.kuormaa lavalla niin voi ottaa lehtiä pois ja takoa vähän, saa paremmin toimivaksi.
Mittasin juuri kulutuspinnat, 12/11 mm.löytyy, eli heti ei pakko Vianorille mennä..
Edit. Joo manuaalilukitus katteella, takalaita auki niin siinä on vipu.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Komia kampe!
Nuo vanteet ja pyöräkaarien levitykset on myös arctic trucksin omaa käsialaa.
http://www.arctictrucks.fi/?PageID=4510
AT35 Sisältää
35" Renkaat
Kevytmetallivanteet 15" tai 17"
Momenttiavain
Lokasuojien levikkeet, korin väriin maalattuna
Astinlaudat kiinnikkeineen
Roiskeläpät
Nopeusmittarin kalibrointi
Jousitus etu /taka: kierrejouset /
pitkäjoustoiset lehtijouset
Ohjauskulmien tarkastus ja säätö
Muutostyöt
Sammutin
Ensiapupakkaus
Lisävarusteena tiheämmät etu-ja taka-akselin välitykset
Nuo vanteet ja pyöräkaarien levitykset on myös arctic trucksin omaa käsialaa.
http://www.arctictrucks.fi/?PageID=4510
AT35 Sisältää
35" Renkaat
Kevytmetallivanteet 15" tai 17"
Momenttiavain
Lokasuojien levikkeet, korin väriin maalattuna
Astinlaudat kiinnikkeineen
Roiskeläpät
Nopeusmittarin kalibrointi
Jousitus etu /taka: kierrejouset /
pitkäjoustoiset lehtijouset
Ohjauskulmien tarkastus ja säätö
Muutostyöt
Sammutin
Ensiapupakkaus
Lisävarusteena tiheämmät etu-ja taka-akselin välitykset
Joo nuo Mika T:n listaamat löytyy kaikki paitsi sammutin,ja astinlautojen tilalla helmapanssarit.
Tänään sisätiloissa näytti tältä,tabletilla otettu huonoja kuvia.
Keskiviikkona tuli taas käytyä Tampereen talousalueella,enemmän mersufoorumilla vaikuttava s1jviita laittoi bitit uuteen järjestykseen , 240/585
Tänään sisätiloissa näytti tältä,tabletilla otettu huonoja kuvia.
Keskiviikkona tuli taas käytyä Tampereen talousalueella,enemmän mersufoorumilla vaikuttava s1jviita laittoi bitit uuteen järjestykseen , 240/585
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Aika usein nykyään autoilua koskevat uudistukset on huononnuksia.
Niinkuin nyt tämä ettei tule enää rekisteriotetta , no nyt on, piti vain pari kertaa kipaista konttorilla.
Tiiä vaikka lähiaikoina ulkomaille suuntaisi kun on ote ja greencard.
Löytyi netin syövereistä kuva jossa AT 33 ja 35 vierekkäin.
Niinkuin nyt tämä ettei tule enää rekisteriotetta , no nyt on, piti vain pari kertaa kipaista konttorilla.
Tiiä vaikka lähiaikoina ulkomaille suuntaisi kun on ote ja greencard.
Löytyi netin syövereistä kuva jossa AT 33 ja 35 vierekkäin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Varmaan iteltäkin ottavat sen pois ens kuussa. Saako sitä samalla reissulla konttorilta edes rahalla vai pitääkö jostain netin syövereistä se tilata?kilander kirjoitti:Niinkuin nyt tämä ettei tule enää rekisteriotetta , no nyt on, piti vain pari kertaa kipaista konttorilla.
EDIT: Maastureista mitään ymmärtämättömänä ... onko tuo 35 tuumaa renkaan korkeus?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Ite kysäsin sitä rekisteriotetta kun käytin toijjotan konttorilla.
Anto ilman eri maksua.
Tuumamittaisissa renkaissa vannekoko ei vaikuta ulkohalkasijaan..
Esim 35/12.5/15 on samankokoinen kuin 35/12.5/18
Anto ilman eri maksua.
On.Roisto kirjoitti:
EDIT: Maastureista mitään ymmärtämättömänä ... onko tuo 35 tuumaa renkaan korkeus?
t.
Risto
Tuumamittaisissa renkaissa vannekoko ei vaikuta ulkohalkasijaan..
Esim 35/12.5/15 on samankokoinen kuin 35/12.5/18
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Joopa, nuin se menee, muttei kuitenkaan yleistäen. Esim. 5.30-13 tai vaikka pikkukaivurin 8.25-20 ei mene mittajärjestelmissä samaan kastiin.Mika.T kirjoitti:Ite kysäsin sitä rekisteriotetta kun käytin toijjotan konttorilla.
Anto ilman eri maksua.
On.Roisto kirjoitti:
EDIT: Maastureista mitään ymmärtämättömänä ... onko tuo 35 tuumaa renkaan korkeus?
t.
Risto
Tuumamittaisissa renkaissa vannekoko ei vaikuta ulkohalkasijaan..
Esim 35/12.5/15 on samankokoinen kuin 35/12.5/18
Joku kun vielä kertoisi miksi 14.5 R 20 on reippaasti matalampi kummi kuin 14.00-20 tai 14.00 R 20. Näin on myös esim. 12.5 R 18 vs. 12.00-18.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Perjantai aamuna tuli sitten lähdettyä näyttämään Neuvostoliittoa "uudelle" autolle.
Kello 8 Nuijamaalta yli,Nesteellä tankki täyteen ja itäänpäin..Ja heti siinä miliisin tarkistuspisteellä,vai mikä lie liikennepoliisi,liputettiin sivuun.Kymmeniä kertoja ohi ajanut,nyt arpaonni ei suosinut.
No nyt riitti kun sama nimi ajokortissa ja rekisteriotteessa.
Sitten tuli kunnon ukkoskuuro,vettä satoi kaatamalla ja salamoi.Onneksi meni melko noppeesti ohi.
Pietarin kohilla meni tunti hyvää ajoaikaa kun tietyö ruuhkissa vähän kesti.
Siitä kun pääsi ohi alkoi matka sujumaan.
Laatokan itäkulmassa tuli keksittyä,kun poistuu Murmanskin tieltä ja ajaa Lotinapellon läpi,oikaisee 13 km.
Lotinapellon keskustaa.
Ja kohta tullaan pääväylälle takaisin ja sillalle joka ylittää Syvärinjoen.
Sitten vaan jauhettiin eteenpäin erittäin hyväkuntoista Muurmanskin tietä.
Kunnes alettiin lähestyä Kontupohjaa,alkoi ensimmäinen etappi häämöttää.
Siellä tuotti ongelmia löytää varattua hotellia.
Nimittäin nokia here ei tuntenut osoitetta missä Karelia hotel sijaitsee.
Kyllä oli hankalaa,paikallisilta kyselemällä sitten lopulta löytyi.
Oli semmoinen hyvään Neukku aikaan 72 rakennettu kerrostalo,missään ei lue nimestä tai hotellista mitään.Eikä tarvitsekkaan kun ei kai tänne usein turisteja eksy.
Urheilijoita käy kun vauraassa Kontupohjassa hyvät harrastusmahdollisuudet.
Ihan hyvä oli hotelli ja hinta/laatu etenkin,iltaruoka,aamupala ja yöpyminen kahdelta 22 euroa.
Lauantaina käytiin katsomassa Kontupohjan vuonna 1774 rakennettua hirsikirkkoa.Ihme että on pystyssä sotien ja muiden melskeiden jälkeen.
Siinä sitten ihan lähellä on paperitehdas OAO Kondopoga,joka on tuonut vaurautta pitäjään urheilun ja kulttuurinkin saralle.
Vuonna 2001 rakennettu jäähalli on kyllä siisti näky tällaisessa kylässä.
Jotain 1800 paikkainen katsomokin on.
No sitten eteenpäin,vasta 700 kilometriä takana,monta edessäpäin.
Aika lähellä on Kivatsun putous,euroopan toiseksi suurin tasankoputous,käytiin tsekkaamassa.
Ja taas jatkui matka pohjoista kohti.Päätettiin poiketa ohimennen Karhumäessä eli Medvezegorskissa.
Täällä ei ole paljon mitään,wikipediakin sanoo:"matkailijaa voi viehättää korostunut tavanomaisuus,pysähtyneisyys ja näköalattomuus"
Siinä toisen maailmansodan muistoksi asetettu T34-panssarivaunu.
Ja entinen Vienanmeren kanavahallinnon hotelli,nykyinen hallintorakennus.
Ja eikun eteenpäin,Vienanmerelle vielä matkaa.Juttu jatkuu myöhemmin..
Kello 8 Nuijamaalta yli,Nesteellä tankki täyteen ja itäänpäin..Ja heti siinä miliisin tarkistuspisteellä,vai mikä lie liikennepoliisi,liputettiin sivuun.Kymmeniä kertoja ohi ajanut,nyt arpaonni ei suosinut.
No nyt riitti kun sama nimi ajokortissa ja rekisteriotteessa.
Sitten tuli kunnon ukkoskuuro,vettä satoi kaatamalla ja salamoi.Onneksi meni melko noppeesti ohi.
Pietarin kohilla meni tunti hyvää ajoaikaa kun tietyö ruuhkissa vähän kesti.
Siitä kun pääsi ohi alkoi matka sujumaan.
Laatokan itäkulmassa tuli keksittyä,kun poistuu Murmanskin tieltä ja ajaa Lotinapellon läpi,oikaisee 13 km.
Lotinapellon keskustaa.
Ja kohta tullaan pääväylälle takaisin ja sillalle joka ylittää Syvärinjoen.
Sitten vaan jauhettiin eteenpäin erittäin hyväkuntoista Muurmanskin tietä.
Kunnes alettiin lähestyä Kontupohjaa,alkoi ensimmäinen etappi häämöttää.
Siellä tuotti ongelmia löytää varattua hotellia.
Nimittäin nokia here ei tuntenut osoitetta missä Karelia hotel sijaitsee.
Kyllä oli hankalaa,paikallisilta kyselemällä sitten lopulta löytyi.
Oli semmoinen hyvään Neukku aikaan 72 rakennettu kerrostalo,missään ei lue nimestä tai hotellista mitään.Eikä tarvitsekkaan kun ei kai tänne usein turisteja eksy.
Urheilijoita käy kun vauraassa Kontupohjassa hyvät harrastusmahdollisuudet.
Ihan hyvä oli hotelli ja hinta/laatu etenkin,iltaruoka,aamupala ja yöpyminen kahdelta 22 euroa.
Lauantaina käytiin katsomassa Kontupohjan vuonna 1774 rakennettua hirsikirkkoa.Ihme että on pystyssä sotien ja muiden melskeiden jälkeen.
Siinä sitten ihan lähellä on paperitehdas OAO Kondopoga,joka on tuonut vaurautta pitäjään urheilun ja kulttuurinkin saralle.
Vuonna 2001 rakennettu jäähalli on kyllä siisti näky tällaisessa kylässä.
Jotain 1800 paikkainen katsomokin on.
No sitten eteenpäin,vasta 700 kilometriä takana,monta edessäpäin.
Aika lähellä on Kivatsun putous,euroopan toiseksi suurin tasankoputous,käytiin tsekkaamassa.
Ja taas jatkui matka pohjoista kohti.Päätettiin poiketa ohimennen Karhumäessä eli Medvezegorskissa.
Täällä ei ole paljon mitään,wikipediakin sanoo:"matkailijaa voi viehättää korostunut tavanomaisuus,pysähtyneisyys ja näköalattomuus"
Siinä toisen maailmansodan muistoksi asetettu T34-panssarivaunu.
Ja entinen Vienanmeren kanavahallinnon hotelli,nykyinen hallintorakennus.
Ja eikun eteenpäin,Vienanmerelle vielä matkaa.Juttu jatkuu myöhemmin..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Mukava on hyvää tietä ajella,Belomorsk siellä jo häämöttää.
Tuossa kävi vähän jännä juttu;ajelin toisena noin kahdeksan auton letkassa ,lähdin ohittamaan etummaista autoa, 90 alue kyseessä.
Vauhtia rinnalla 115-120 kun huomaan peilistä miliisiauto tulee imussa,se on ollut piilossa siellä letkan hännillä.
Palailen omalle kaistalle ja himmailen vauhdin sallittuihin lukuihin,vähän aikaa jaksaa poliisit ajaa perässä,menee ohi ja jatkaa matkaa
Huhhuh,ei ennen ollut tällaista.Vaikka kaikki ajoi samaa vauhtia niin vain ulkomaalaisia sakotettiin.Niin se maailma muuttuu.
Tässä Vienanmeren kanava kohtaa Vienanmeren.
Belomorskissa meillä oli yöpyminen todella hyvässä hotelli Gandvikissa,paljon muuta täällä ei ole.
Vilskettä hotellin pihalla sunnuntaiaamuna.
Tännehän ei oikein muuten turistit tule kuin matkalla Solovetskin saarille tai kanavia katsomaan.
Siinä Stalinin kanavaa,neliluukkuinen pato ennen voimalaa.
Belomorskin tie seurailee hyvän matkaa tuota kanavaa jolla on kovin synkkä maine.
Samoja jälkiä joutui nyt ajamaan jonkin matkaa takaisinpäin,kunnes erkaannuttiin Murmanskin tiestä länteen,kohti Kostamusta.
Heti alkuun otetaan kulkijalta luulot pois,tie on sellaista etten lähtisi henkilöautolla sitä tulemaan.
Tämä on käytännössä ainoa väylä Venäjän suunnasta Kostamukseen,maantie siis.
Ja kun rautatiellä kaivoksen takia kovasti liikennettä,valitettavasti tänne riittää liikkujaa.
33 kilometriä alkumatkasta on lähes ajokelvotonta,sitten noin 50 km.loistava kuntoista tietä,ja loppu n.120 km. vaihtelevaa pomppimista.
Kostamukseen päästiin,1330 km.taivalta takana.
Majoituttiin vuonna 2015 valmistuneeseen hotelli Nordiin,melkein luksusta.
Kyllä oli asiaa kun saatiin saunavuoro klo.19-20.
Sitä ennen käytiin vähän ihmettelemässä ympäristöä.Paikoin näytti kuin olisi ollut 70 luvun Suomalaisessa lähiössä.
Merkkimiesten patsas,vuosimallia 2013.
Kaikki talot eivät ole Suomalaisten käsialaa täällä.
Ja karttakuvaa.
Maanantaina lähdettiin hyvissä ajoin,pitkä ajomatka vielä ja noista rajanylityksistä kun ei koskaan tiedä.
Tässä Venäjän tulli takana,enää rajasta yli ja Suomen tulliin.
Olihan vielä ajamista,kello 17 aikoihin kotikulmilla ja mittarissa semmoinen 1900 km.
Reissu meni kokolailla hyvin,dieseliä kului 9,1l./100 km.joka ei nyt ihan älytön ole noilla renkailla.
Autokauppiaskin soitteli tuossa iltapäivällä ja sanoi laittavansa matkahuoltoon kierroksen Nokian Rotiiva AT + LT 315/70-17 kumeja.
Tuossa kävi vähän jännä juttu;ajelin toisena noin kahdeksan auton letkassa ,lähdin ohittamaan etummaista autoa, 90 alue kyseessä.
Vauhtia rinnalla 115-120 kun huomaan peilistä miliisiauto tulee imussa,se on ollut piilossa siellä letkan hännillä.
Palailen omalle kaistalle ja himmailen vauhdin sallittuihin lukuihin,vähän aikaa jaksaa poliisit ajaa perässä,menee ohi ja jatkaa matkaa
Huhhuh,ei ennen ollut tällaista.Vaikka kaikki ajoi samaa vauhtia niin vain ulkomaalaisia sakotettiin.Niin se maailma muuttuu.
Tässä Vienanmeren kanava kohtaa Vienanmeren.
Belomorskissa meillä oli yöpyminen todella hyvässä hotelli Gandvikissa,paljon muuta täällä ei ole.
Vilskettä hotellin pihalla sunnuntaiaamuna.
Tännehän ei oikein muuten turistit tule kuin matkalla Solovetskin saarille tai kanavia katsomaan.
Siinä Stalinin kanavaa,neliluukkuinen pato ennen voimalaa.
Belomorskin tie seurailee hyvän matkaa tuota kanavaa jolla on kovin synkkä maine.
Samoja jälkiä joutui nyt ajamaan jonkin matkaa takaisinpäin,kunnes erkaannuttiin Murmanskin tiestä länteen,kohti Kostamusta.
Heti alkuun otetaan kulkijalta luulot pois,tie on sellaista etten lähtisi henkilöautolla sitä tulemaan.
Tämä on käytännössä ainoa väylä Venäjän suunnasta Kostamukseen,maantie siis.
Ja kun rautatiellä kaivoksen takia kovasti liikennettä,valitettavasti tänne riittää liikkujaa.
33 kilometriä alkumatkasta on lähes ajokelvotonta,sitten noin 50 km.loistava kuntoista tietä,ja loppu n.120 km. vaihtelevaa pomppimista.
Kostamukseen päästiin,1330 km.taivalta takana.
Majoituttiin vuonna 2015 valmistuneeseen hotelli Nordiin,melkein luksusta.
Kyllä oli asiaa kun saatiin saunavuoro klo.19-20.
Sitä ennen käytiin vähän ihmettelemässä ympäristöä.Paikoin näytti kuin olisi ollut 70 luvun Suomalaisessa lähiössä.
Merkkimiesten patsas,vuosimallia 2013.
Kaikki talot eivät ole Suomalaisten käsialaa täällä.
Ja karttakuvaa.
Maanantaina lähdettiin hyvissä ajoin,pitkä ajomatka vielä ja noista rajanylityksistä kun ei koskaan tiedä.
Tässä Venäjän tulli takana,enää rajasta yli ja Suomen tulliin.
Olihan vielä ajamista,kello 17 aikoihin kotikulmilla ja mittarissa semmoinen 1900 km.
Reissu meni kokolailla hyvin,dieseliä kului 9,1l./100 km.joka ei nyt ihan älytön ole noilla renkailla.
Autokauppiaskin soitteli tuossa iltapäivällä ja sanoi laittavansa matkahuoltoon kierroksen Nokian Rotiiva AT + LT 315/70-17 kumeja.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Jälleen kerran mukavaa luettavaa ja katseltavaa vähän harvinaisemmilta seuduilta. Saas nähä tuleeko koskaan lähdettyä itärajan taakse omalla autolla...Oman kesäreissun aikana seurasin naamakirjasta lähes livenä kun duenomat.de- sivuston kaveri ajoi Vladivostokkiin w123 200D:llänsä, siinäpä tavoitetta
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
No joo, meilläpäin helpottaa näille retkille lähtemistä kun on tuo Venäjä ihan lähellä.
Kyllä hattua nostan ketkä ajaa Vladivostokiin ja takaisin, on tiet, liikenne, liikennekulttuuri, erot kalustossa mitä tiellä samaan aikaan liikkuu, ym.muuttujat vähän eri kuin länsi-euroopassa.
Nyt ei tullut kuin jotain 1300 km. Venäjän puolella ajoa.
Toimintasäde voisi Hiluxissa olla parempi, tuonne sivumpaan kun menee alkaa olla huoltamoita harvassa.
Jotkut asemat vähän sellaisia että ajattelin jos sitä sitten seuraavalla tankkaa.. Ajaa muutaman kymmentä km.ja tulee kyltti: huoltamo 92 km.
Tuli testattua että valo kun palaa pääsee yli 70 km.
Eilen Ups toi paketin, helmapanssarit vaihtuu astinlautoihin.
Kyllä hattua nostan ketkä ajaa Vladivostokiin ja takaisin, on tiet, liikenne, liikennekulttuuri, erot kalustossa mitä tiellä samaan aikaan liikkuu, ym.muuttujat vähän eri kuin länsi-euroopassa.
Nyt ei tullut kuin jotain 1300 km. Venäjän puolella ajoa.
Toimintasäde voisi Hiluxissa olla parempi, tuonne sivumpaan kun menee alkaa olla huoltamoita harvassa.
Jotkut asemat vähän sellaisia että ajattelin jos sitä sitten seuraavalla tankkaa.. Ajaa muutaman kymmentä km.ja tulee kyltti: huoltamo 92 km.
Tuli testattua että valo kun palaa pääsee yli 70 km.
Eilen Ups toi paketin, helmapanssarit vaihtuu astinlautoihin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Viime perjantai-sunnuntai Pietarissa,vielä ehti käymään hyvän sään vallitessa.
Tänä vuonna tullut ihmeteltyä mitä viljasiiloa ne oikein rakentaa siihen kaupungin lähelle.
Näkyy parhaiten pikatien viimeisen maksupisteen jälkeen.
Pikaisella googletuksella löytyi että öljy-yhtiö Gazprom siinä rakentaa huimaa tornia,olikohan että tulisi euroopan korkein rakennus,jotain reilut 400 metriä..?
Ensin olisivat tehneet keskustaan mutta kaupungin matalan profiilin vuoksi lupa tuli vain suomenlahden rannalle.
Pitänee joskus vilkaista lähemmin.
Hotelli taas Kazanin kirkon luona ihan keskustassa ja sisäpihalla vartioitu parkki.
Tuli käytyä tuon erikoisenmuotoisen kirkon sisälläkin.
Lauantaina kohteena Talvipalatsi/Eremitaasi,joskus hyytynyt meneminen pitkien jonojen takia.Yli 3 miljoonaa kävijää vuoteen tuolla..
Melkoinen paikka,olikohan 365 huonetta.
Tuossa muutama.
Moskovalainen erikoiskilpi.
Reissu meni nopeasti ja mukavasti,toisin kuin nyt keskiviikko aamuna kun kävin Viipurissa pyörähtämässä.
Vuokra-alueella kopsahti vähän yhteen x3 bemarin kanssa,kolmea autoa ei mahdu kanavatiellä rinnakkain.
Osuma tuli onneksi pääasiassa tuohon vetokoukun palkkiin,bemarin puskuri ja etusiipi menivät aika huonoon kuntoon,mutta maalaamoon tuli asiaa itsellekin.
Astinlaudatkin ehti olla hetken paikallaan,otan ne pois kun samalla korjataan kiveniskemiä helmoista ja takalevikkeistä.
Venäläiselle osapuolelle piti maksaa kun toinen vaihtoehto oli miliisit paikalle.
Ei hermo pidä ensin odotella jokunen tunti niitä paikalle,sitten kirjoittavat sakon ja ala sitten selvittämään asiaa vakuutusyhtiön kanssa.
Kerran Venäläinen peruutti tullissa mesen keulaan,ootettiin miliisiä 3,5 h.
Kysyivät miten kävi,nimet paperiin ja Venäläinen sai 35 ruplan sakon (silloin 1 euro),ja se oli siinä.
Nyt jos ensiviikolla veisi maalaamoon tuon.
Tänä vuonna tullut ihmeteltyä mitä viljasiiloa ne oikein rakentaa siihen kaupungin lähelle.
Näkyy parhaiten pikatien viimeisen maksupisteen jälkeen.
Pikaisella googletuksella löytyi että öljy-yhtiö Gazprom siinä rakentaa huimaa tornia,olikohan että tulisi euroopan korkein rakennus,jotain reilut 400 metriä..?
Ensin olisivat tehneet keskustaan mutta kaupungin matalan profiilin vuoksi lupa tuli vain suomenlahden rannalle.
Pitänee joskus vilkaista lähemmin.
Hotelli taas Kazanin kirkon luona ihan keskustassa ja sisäpihalla vartioitu parkki.
Tuli käytyä tuon erikoisenmuotoisen kirkon sisälläkin.
Lauantaina kohteena Talvipalatsi/Eremitaasi,joskus hyytynyt meneminen pitkien jonojen takia.Yli 3 miljoonaa kävijää vuoteen tuolla..
Melkoinen paikka,olikohan 365 huonetta.
Tuossa muutama.
Moskovalainen erikoiskilpi.
Reissu meni nopeasti ja mukavasti,toisin kuin nyt keskiviikko aamuna kun kävin Viipurissa pyörähtämässä.
Vuokra-alueella kopsahti vähän yhteen x3 bemarin kanssa,kolmea autoa ei mahdu kanavatiellä rinnakkain.
Osuma tuli onneksi pääasiassa tuohon vetokoukun palkkiin,bemarin puskuri ja etusiipi menivät aika huonoon kuntoon,mutta maalaamoon tuli asiaa itsellekin.
Astinlaudatkin ehti olla hetken paikallaan,otan ne pois kun samalla korjataan kiveniskemiä helmoista ja takalevikkeistä.
Venäläiselle osapuolelle piti maksaa kun toinen vaihtoehto oli miliisit paikalle.
Ei hermo pidä ensin odotella jokunen tunti niitä paikalle,sitten kirjoittavat sakon ja ala sitten selvittämään asiaa vakuutusyhtiön kanssa.
Kerran Venäläinen peruutti tullissa mesen keulaan,ootettiin miliisiä 3,5 h.
Kysyivät miten kävi,nimet paperiin ja Venäläinen sai 35 ruplan sakon (silloin 1 euro),ja se oli siinä.
Nyt jos ensiviikolla veisi maalaamoon tuon.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Miten tuossa tilanteessa menee vakuutuksien kanssa? Sinulla on varmaan sellainen vakuutus mikä pelaa myös Venäjällä? Yleensä kun itse ottanut vakuutuksia, saanut lukea pienellä präntillä olevan tekstin. Siinä mainitaan ettei kasko pelaa Venäjällä. Pitää yleensä ottaa paras kasko, jotta kattaa Venäjän myös. Tuolla puolen suomalainen on aina syypää..
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Joo Suomalainen on aina syypää rajan tuolla puolen.
Tuo homma meni niin että Igor sanoi 600 €, joka neuvoteltiin 500 €.
Minulla kaskossa ulkomailla 20 % omavastuu, joten mietin että maksan ite.
Säästi sen puljaamisen että ensin miliisit käy paikalla. Sitten ei tietoa minkälainen projekti tuo vakuutusyhtiön kanssa olisi.
Tuo x3 oli vm. 2009, puskuri meni ihan päreiksi, etusiipi vääntyi, sumarit ja valonpesimet, maalaus.. Kai sen Venäjällä tuohon rahaan kuntoon saa.
Tosiaan omavastuu ja bonuksien aleneminen, sakot ja ajan kuluminen olisi tullut myös maksamaan. Että sinänsä hyvä että hoitui edes näin nyt tämä homma.
Tuo homma meni niin että Igor sanoi 600 €, joka neuvoteltiin 500 €.
Minulla kaskossa ulkomailla 20 % omavastuu, joten mietin että maksan ite.
Säästi sen puljaamisen että ensin miliisit käy paikalla. Sitten ei tietoa minkälainen projekti tuo vakuutusyhtiön kanssa olisi.
Tuo x3 oli vm. 2009, puskuri meni ihan päreiksi, etusiipi vääntyi, sumarit ja valonpesimet, maalaus.. Kai sen Venäjällä tuohon rahaan kuntoon saa.
Tosiaan omavastuu ja bonuksien aleneminen, sakot ja ajan kuluminen olisi tullut myös maksamaan. Että sinänsä hyvä että hoitui edes näin nyt tämä homma.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----