Volvo 960 myyty, matka jatkuu toyotalla

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Volvo 960 myyty, matka jatkuu toyotalla

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Se oli taas isä-ukolla sitä aku-ankan tuuria... Tarkoitus oli että isä-ukko ajelisi huomenna tänne meidän luokse, matkaa vajaat 500km. Iltapäivällä aikoi lähteä tankkaamaan auton aamua varten valmiiksi, kerran hörähti ja sammui eikä sitten ampumallakaan enää käyntiin. Startti puörittää kovin nopeaan tahtiin, ukko soitti ja kertoi tilanteen ja samalla yritti käynnistää. Ihan kuin tulpatonta skootteria yrittäis pyörittää, semmoinen ihme hihitys vain kuuluu pellin alta... Olisikohan jakopää korkannut??? Moottori on 2.5 bensa suora kuutonen. Tällä kone tyypillähän on myös taipumusta venttilien jumittamiseen ja jopa katkeamiseen, jakopää jos on mennyt niin romua tulee sitten koko rahalla. Koneremontin tai vaihtokoneen hinnalla saa monta hyvää vanhaa kakssatasta mersua :kuningasajatus: , en vain viitsinyt alkaa tänään isälle viisastelemaan :rollin:
Viimeksi muokannut man 12-224, 21.1.2016 8:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
nmmake
Viestit: 13
Liittynyt: 11.11.2010 13:40
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja nmmake »

Olisiko mahdollista, että olisi liimaventtiili?
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Tänään sitä joku tohtori tuntuu tutkivan tuossa illemmalla... Varovasti jo ehdottelin että jos siitä vollesta on kone tiltannut niin kutsuu kuusakosken auton hakemaan ja ostaa mersun. Onhan se 200tkm pitkä pätkä pensa-volvolle :naama: Jakohihna vaihdettu noin 20tkm sitten... volvo vanha voiman pesä, korjaa sitä koko kesä
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Ihan leluja ne nuokin tuntuu olevan :lol: Isäukolla on viimeisiä tehtyjä 740 Volvo 2.3 patarauta motilla ollut nyt jokapäiväisessä ajossa 4vuotta ja eilen meni katsastuksessakin heittämällä läpi ja kilsoja tällä hetkellä mittarissa 506 tkm ja tiettävästi ei konetta ole vielä auottu kertaakaan eikä siltikään hukkaa öljyä eikä nesteitä ollenkaan :roll: Vitsillä aina olenkin isäukkoa kiusannut tuosta sen autosta että älä vaan hukkaa sitä kun se on ainoa auto mihin voi lähipiirissä luottaa 100% :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Taisi olla joku tohtori tohelo asialla... Ukko soitti äsken ja sanoi ettei siitä löytynyt vikaa. Ei ollut käyttänyt venttiilikoppaa eikä edes jakopään koppaa auki :nocando: Joopa joo... Hinurin selkään ja pajalle.
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Toimiikohan siinä varmasti bensapumppu tahi antaakohan ilmamassamittari mitään tietoa,itellä oli joskus 940 volvossa samankaltainen ongelma ja siitä oli pimentynyt tuo ilmamassamittari :roll:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Korjaamolla saavat tutkia että mitä se on syönyt...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Eiks öljykorkista näkis pyöriikö nokat?

Kyl jos pyörii vimmatusti kone "hihittäen", niin jakopää yleensä kiusaa... :(
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Jospa ensi viikolla ukko ilmoittelis mikä sitä riivaa... Katselin uteliaisuuttani volvo sivustoja, ihan ihme-vikoja. Anturia anturin perään saa vaihtaa eikä välttämättä sittenkään toimi, jotenkin tulee kummasti pösö ja sitikka mieleen :nocando: Kyllä ranskalaisten sähkövikoja moititaan mutta kuuluuko volvosta samaa??? Zätti-autossa olisi eräs w126 mersu myynnissä iisalmessa, siinä olisi isä-ukon tyyliin sopiva kulkine :D Mitä tuommoisista pitää katsoa ihan ens-töikseen???
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Eikös ne ole aika kuuluisia noista hihnaongelmista. Ei tommosia kuminauhavehkeitä kannata, ketjukonneella se olla pitää eli nissanprimera :lol:

Ittellä kun on ollu aina mersu niin tolla audilla kun tuli jonkun aikaa ajeltua niin vaihoin jaohihnan siinä kolomenkympin vaihtovälillä, jotenkin pitää sellasta pikku fobiaa yllä vaan kun noita on kavereilla koneremppoja tullu juurikin vaikka hihnanvaihosta jotain alta 20tkm...... ja se se on halpaa lystiä. Mikäänhän tietysti ei ole varmaa mutta kyllä itse jotenkin mieluummin ketjuun luotan.

(veikkaisin että loppuun ajetut jakohihnat ovat suurena osasyynä näiden kaikkien 90-luvun klassikkoautojen äkilliseen katoamiseen maantieltä, 500 autoon ei kannata vaihattaa joten kun se sanoo poks niin hyvä priima datsuni paalataan mieluummin kuin että tilattais japanialasta uusi kones) :cry:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Kampiakselin asentotunnistimen pimeneminen voi aiheuttaa moista, että starttaa hienosti/normaalisti, mutta ei edes lupaa. Moottorinohjaus kun ei tiedä missä asennossa kone on, niin ei osaa antaa kipinää & polttoaine-ilmaseosta oikeaan aikaan. :wink:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Minäku olen vastarannan kiiski niin en näe remmissä mitään ongelmaa sehän on ihan perus huoltoa vaihella sitä noihi ritsoihin ja ne sentäs pitää jaon kohillaan kun ne ei tartte automaatti kiristintä mittailkaas paljon saman mittanen ketju vaatii liikevaraa kiristimeltä :wink: mutt jokkainen tyylillään.

kumpasiakin olen nähny totaalipaskana niin remelikonneita kun ketjukoneita mutt selitykset on ihan eri aina vaikka molemmissa on jako pettännä ...
Jos tahtoo luotettavan jakopään niin ne on sit ratasjaollisia ne pitää asemansa ja kestää niin pitkää ku konekkin :idea:

Ps. misäs kaukana tää volle on
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Nurmijärvellä... Ei minullakaan hihnaa vastaan mitään ole mutta aikani luettuani niitä volvo sivuja, ei voinut kuin ihmetellä. Itselläni oli aikoinaan seitenneliskantti volvo, siitä kerran hävisi valot ajon aikana pimeällä, onneksi oli magneetilla varustettu taskulamppu mukana... Lamppu konepellille ja matka jatkuu... Katkaisijalta lähti kyllä virta eteenpäin mutta ei se koskaan tullut releelle asti, laitoin hyppyjohdon väliin. Käynti häiriöt vaivasivat sitä loppuajasta, edes volvo liikkeellä eivät löytäneet vian aiheuttajaa kun sytytys meni myöhäselle vaikka olisi pitänyt mennä aikaselle... Hienosti paukkui putkessa ja pensaa söi reilu 18L/100km kun yritti nätisti ajaa. V-tutus päissäni vaihdoin sen vanhaan ooppeliin :ttu:
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

man 12-224 kirjoitti:Nurmijärvellä... Ei minullakaan hihnaa vastaan mitään ole mutta aikani luettuani niitä volvo sivuja, ei voinut kuin ihmetellä. Itselläni oli aikoinaan seitenneliskantti volvo, siitä kerran hävisi valot ajon aikana pimeällä, onneksi oli magneetilla varustettu taskulamppu mukana... Lamppu konepellille ja matka jatkuu... Katkaisijalta lähti kyllä virta eteenpäin mutta ei se koskaan tullut releelle asti, laitoin hyppyjohdon väliin. Käynti häiriöt vaivasivat sitä loppuajasta, edes volvo liikkeellä eivät löytäneet vian aiheuttajaa kun sytytys meni myöhäselle vaikka olisi pitänyt mennä aikaselle... Hienosti paukkui putkessa ja pensaa söi reilu 18L/100km kun yritti nätisti ajaa. V-tutus päissäni vaihdoin sen vanhaan ooppeliin :ttu:
No tuota ku lukee noita merkki foorumeita niin kaikki autot on paskoja, kun tämänkin foorumin topikseja lukee ei mersumiehen silmin niin johan alkaa mesen osto pelottaan :wink:
Olispa ollu lähempänä ni pahimmassa tapauksessa oltas veljen kans lunastettu pois toi ... jos jo äiteen 240 laitettas säilöö eikä pidettäs perheen aina toimivana vara autona vanhusta enee
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

man 12-224 kirjoitti:Nurmijärvellä... Ei minullakaan hihnaa vastaan mitään ole mutta aikani luettuani niitä volvo sivuja, ei voinut kuin ihmetellä. Itselläni oli aikoinaan seitenneliskantti volvo, siitä kerran hävisi valot ajon aikana pimeällä, onneksi oli magneetilla varustettu taskulamppu mukana... Lamppu konepellille ja matka jatkuu... Katkaisijalta lähti kyllä virta eteenpäin mutta ei se koskaan tullut releelle asti, laitoin hyppyjohdon väliin. Käynti häiriöt vaivasivat sitä loppuajasta, edes volvo liikkeellä eivät löytäneet vian aiheuttajaa kun sytytys meni myöhäselle vaikka olisi pitänyt mennä aikaselle... Hienosti paukkui putkessa ja pensaa söi reilu 18L/100km kun yritti nätisti ajaa. V-tutus päissäni vaihdoin sen vanhaan ooppeliin :ttu:
Sulla tais olla meikäläisen edesmenneen isäukon seiskanelikantti, jotakuinkin samalta kuulostaa.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Kajaanista ostin sen volvon vuonna 2000, taisi olla -91 mallia. Jälkiasennus ilmastointikin siinä oli, puhaltimen moottori halvaantui ja uutta samanlaista ei löytynyt mistään??? Jonkun fiiatin puhallin oli melkein sopiva, pientä jalostusta ja se meni paikoilleen. Se vain ihmetytti kun sitä vikaa ei löytynyt toisellakaan korjaamolla, siihen aikaan kyseisellä pajalla oli iisalmen paras testi-laitteisto. Pari kertaa ajettiin koko ohjelma läpi, aikaa meni noin 6 tuntia yhteensä, vika oli tiedossa, mutta sen aiheuttaja ei selvinnyt...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

man 12-224 kirjoitti:Kajaanista ostin sen volvon vuonna 2000, taisi olla -91 mallia. Jälkiasennus ilmastointikin siinä oli, puhaltimen moottori halvaantui ja uutta samanlaista ei löytynyt mistään??? Jonkun fiiatin puhallin oli melkein sopiva, pientä jalostusta ja se meni paikoilleen. Se vain ihmetytti kun sitä vikaa ei löytynyt toisellakaan korjaamolla, siihen aikaan kyseisellä pajalla oli iisalmen paras testi-laitteisto. Pari kertaa ajettiin koko ohjelma läpi, aikaa meni noin 6 tuntia yhteensä, vika oli tiedossa, mutta sen aiheuttaja ei selvinnyt...
Nooo, ei se sitten sama ole, vaan tullu varmaan samana maanantaiaamuna liukuhihnalta........ niin täsmällisesti samanvaivanen. Isäukkokin taipui sittemmin takaisin mersukantaan ja ei kauheasti käännytystyötä tarvinnu tehdä kun päätös oli tehty ja mentiin hakemaan autoa volvon sijaan.
Äijän mieleen jäänyt ohje autoja koskien on tämä: Kun jostain syystä mersusta luovut tai vaihat merkkiä kokeilleksasi vaan....kaipaat mersua kohta ja et ehkä enää viisaasti pääsekään takaisin siihen mistä luovuit takaisin.

Koitan tässä käännyttää teitä harhauskoisia :lol:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

On ukolla ollut parikin mersua... -60 luvulla on ollut 180 ponttooni malli ja -80 luvun loppupuolella oli 209 umpikaappi, kaapin huippunopeus 85 km/h ja meteli sen mukainen, osti uutena ja ajoi sillä pari vuotta, sitten vaihtoi uuteen chevy vaniin vuonna -89. Kyllä oli hienoo kurvailla kylille iskän letukalla... Kerran ajelin sillä illan kaupungilla ja sattui tavallista virkeämpi "rouva" ihminen kyytiin, maksoi matkan luott... eikun luontokortilla :lol: Aamulla isä-ukko tuli herättelemään ja kyseli miksi autossa haisee silli aika vahvasti, pitäisi mennä mummon kanssa asioille mutta eihän tuolla voi lähteä mihinkään, menee rattilukko päälle ihan väkisin. Lähtivät sitten minun autolla ja minä jäin siivoomaan vania :happy:
kylläpäs taas lipsuu ihan muihin aiheisiin... :oops:
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Olivat sen verran tänään volvoa katsoneet että viitos ja kuutos pytyistä on paineet karanneet... Muissa olleet noin 10bar mutta vitosessa 4bar ja kutosessa 4,5bar.
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Kunnossa ollessaan tuossa kakspuolikkaassa kutosessa pitäis olla joka pytyssä 13-15bar, autodatasta lunttasin. Aika kovat paineet minun mielestäni...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
jaanne
Viestit: 278
Liittynyt: 10.11.2010 18:08
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jaanne »

iha normaalia että n.14bar, nyt ei saa sekoittaa puristuspainetta ja puristussuhdetta :wink:
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Olikohan 10.1 puristussuhde... Tänään olivat soittaneet isä-ukolle pajalta. Vitos ja kutos pytyn venttiilit olivat "ns" liimautuneet auki. Jollain myrkyllä olivat huuhdelleet konetta ja sehän oli lähtenyt käyntiin, moottoritielle antamaan happea sille rakkineelle. Eli sitä vaivasi vaan AJON PUUTE :protest: Ukko käy pari kertaa viikossa kaupalla muutaman kilometrin päässä, kone ei ehdi lämmetä kunnolla, huvikseenkaan ei kuulemma halua ajella. Eläkkeellä oleva rekka-kuski, on enimmät ajo-halut jo mennyt ohi, saattaa jokunen miljoona kilometriä olla takana :kuski: Pitäisiköhän käydä hakemassa itselle se ajoon vähäksi aikaa??? Ei ainakaan pahaa tekis...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10634
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

www.vrcf.fi ja hakuun liimaventtiili. Ostettu ominaisuus, joka vaivasi varsinkin silloin kun Teboil lanseerasi Terra bensiinin. :(

Nähtävästi pystyy estämään kun ei sammuta suoraan ajosta vaan käyttää hiukan ajon jälkeen. Näin on viisaammat ja isommat kertoneet.
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Nyt on isä-ukko ajellut muutaman päivän taas onnellisena volvolla :D . Korjaamon tirehtööri oli "nuhdellut" ukkoa kuulemma ihan kunnolla... Olisi aiheellista vaihtaa öljyt koneeseen hiukan useammin, öljyillä ajettu reilusti alle 10tkm mutta edellisestä vaihdosta on kulunut aikaa noin 2 vuotta :rollin:
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Löytyihän tämä vanha volvo juttu. Pari vuotta on mennyt eikä auto ole temppuillut enempää kuin vasta viime sunnuntaina. Kolmeen viikkoon ei ole ajettu metriäkään kun ukko on taas vaihteeksi sairaalassa, oli aiemmin puhetta että pitäis sitäkin välillä juoksuttaa joten lähdettiin su-aamuna volvolla sairaalalle ukkoa moikkaamaan. Pitkä tovi piti houkutella että suostui käynnistymään, samat oireet kuin viimeksi... startti pyörittää kuin mielen köyhä mutta mitään ei tapahdu. Muutaman kerran hörähti ja aina vaan uudestaan yrittämään... lopulta alkoi käymään mutta epätasaisesti, ilmeisesti joku pytty oli vielä talvi-unilla. Reilun parin minuutin jälkeen heräsi viimeinenkin sylinteri ja käynti oli taas tutun tasaista. Öljytkin on vaihdettu nykyään pari kertaa vuoteen eli ei niitäkään voi syyttää ongelmasta. Nyt olen päivittäin kurvaillut tuolla eikä ole mitään kujeita ollut, seisokoon pösö vuorostaan. Ukko ilmoitti että vois harkita volvon myyntiä ja laittavansa tilalle jonkun automaatti-vaihteisen auton, semmoinen hiukan korkeampi mihin on helppo mennä sisälle ja tulla pois. Poikien kanssa kierreltiin iisalmen liikkeet ja ford connect olisi korkeudeltaan hyvä, helppo-kulkuinen. Sitä vaan ei löydy automaattina ja toisekseen se on voorti... Chryslereitä olisi tarjolla mutta antaahan niiden olla ihan rauhassa. Opel zafira olisi myös vaihtoehto tai jopa numeroa pienempi meriva. Vitoa ukon kuulemma tekis mieli mutta eikös siinäkin pidä nousta ensin astinlaudalle ja sitten vasta sisälle? Äkkiä ei tule muita pakuja mieleen kuin pösö expert/ fiat scudo/ citroen jumpy mikä olisi sopivan korkuinen mutta niitäkään ei ole automaattina. Hinta luokka saa olla noin 7000e tai alle, hyviä ehdotuksia kuunnellaan.
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Onko Mitsubishi Outlander vaihtoehto?
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Tuttavalla on tuommoinen ja sitä pitää käydä testaamassa. Ettei kuitenkin olisi jo turhan korkea, 168cm pitkä kampura-jalkainen lähes invalidi ukko kyseessä... :( Pakuun noustaan, henkilöautoon laskeudutaan, pitäis sopiva välimalli löytää.
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Kolmisensataa tuhatta km on kokemusta saman moottorin viisisylinterisista versioista vailla moottoriongelmia. Mutta ei meidän autoja ole koristeeksi ostettukaan, ja polttoaineet hankitaan Nesteen asemalta, joten moottoriongelmia ei ole vielä ilmennyt.

Hihna sinänsä on ihan kelvollinen ratkaisu, mutta oma viitseliäisyyteni loppuu siinä kohdassa kun normaali voimansiirto rikotaan asentamalla moottori väärin päin. Edes S80 jakopäähän ei mahdu kädet oikein mistään, työkaluista puhumattakaan.

Euron kolikko pysyy syrjällään tyhjäkäyntiä hyrisevän tinaviitosenkin kopan päällä, kuutonen toki käy siistimmin 8)

Yksi Volvoista tuli meillekin iäkkäältä kuskilta, joka mieluummin kiipesi CR-V:hen kuin laskeutui Volvoon. Mercedes vaihtoehto samaan kategoriaan voisi olla B?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1018
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Ssangyong Tivoli jos uutta halamoi, Renault Captur myös pätevä.
petrereesa
Viestit: 64
Liittynyt: 13.12.2010 16:14

Viesti Kirjoittaja petrereesa »

man 12-224 kirjoitti:Tuttavalla on tuommoinen ja sitä pitää käydä testaamassa. Ettei kuitenkin olisi jo turhan korkea, 168cm pitkä kampura-jalkainen lähes invalidi ukko kyseessä... :( Pakuun noustaan, henkilöautoon laskeudutaan, pitäis sopiva välimalli löytää.
Helpompi Outlanderiin (ykköskoppainen) on istuutua kuin 900-sarjan Volvoon. Tykkäsin 940:n aut.vaihteesta enemmän kuin tuosta "Lipsuvitsin" muka oppivasta laatikosta. Pensaa se syö n. litran enempi kuin 2,3 FT Volvo. Kaarteet ja kadunkulmat kannattaa ottaa rauhallisemmin kuin Volvolla (etupyörät lipsuvat liukkaalla herkästi sivulle). A-pilarit vaikeuttavat tehokkaasti näkyvyyttä sivuille. Huollot selkeästi kalliimmat kuin Volvossa (esim. jakohihna Volvoon n. 100:n ja tuohon 800 AD:lla, Volvoon kun ei tarvinnut vahingonvaralta vaihtaa vesipumppua). Mitään autosta johtuvia vikoja ei ole Outlanderissa ilmennyt 30 tkm:n ajon aikana (nyt mittarissa 104 tkm.)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”