330d manuaali ripauksen verran piristettynä, pienin todellinen kulutus reippaasti ajettuna 5,3l/100km
Tu-84 - 530dAT E39 - Aikansa kutakin
6,1 on pienin kesäkelissä sukkasillaan ajettuna. Peilejä en kääntänyt aerodynamiikan parantamiseksi kuitenkaan... 225/35/19 renkailla. Vakkarilla 6,3
. 4-5 vaihteella ei eroa kulutuksessa ~90km/h nopeuksilla, tuli tämäkin testattua joskus ajamalla sportilla ~50km ja D:llä sama pätkä toiseen suuntaan.
Suurin matka-ajossa n. 9l/sadalle, pyörä ja kelkka kärryllä, ahtopainemittari näytti ~1bar kun normaalisti mennään 0,2-0,4 välillä matkajolkotuksessa @ 100km/h.
Arkipyörityksessä lyhyellä ajolla mittari näyttää 8,5-9,5 lukuja. Tosin talvisin tulee käytettyä melkein joka aamu sen ~30min jotta laturi edes vähän lataisi.
Summasummarum: 6-8 litraa sadalle, +200hp, +500nm, 1880kg omamassa. Kyllä ne baijerissa jotain on tehneet oikein
Suurin matka-ajossa n. 9l/sadalle, pyörä ja kelkka kärryllä, ahtopainemittari näytti ~1bar kun normaalisti mennään 0,2-0,4 välillä matkajolkotuksessa @ 100km/h.
Arkipyörityksessä lyhyellä ajolla mittari näyttää 8,5-9,5 lukuja. Tosin talvisin tulee käytettyä melkein joka aamu sen ~30min jotta laturi edes vähän lataisi.
Summasummarum: 6-8 litraa sadalle, +200hp, +500nm, 1880kg omamassa. Kyllä ne baijerissa jotain on tehneet oikein
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Näyttää siltä että webasto lämmittää vain kabiinia!
Webasto on siis tehty taukolämmitystä eikä esilämmitystä varten. Käsittämättömän kuuloinen väite mutta perustan sen seuraaviin faktoihin:
Tänään laitoin lukijan paikalleen ja näytti parin tunnin seisomisen jälkeen +31C. Noh weba päälle ja vartin päästä uudestaan: Lasit sulat ja kone +27C.
Webasto naksuttaa, vesipumppu pyörii, polttoainepumppu naksuttaa ja savuakin pukkaa... eikä edes ylikuumene. Lämmintä pukkaa lasille.
BNV-voorumeilla kerrotaan että ohjelmallisesti on asetettu webasto toimimaan siten että ensin lämmitetään kajuutta lämmityslaitteen lukemaan jonka jälkeen venttiili aukeaa koneelle....
Ei voi ku ihmetellä taas.
Lähde: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=241742
Webasto on siis tehty taukolämmitystä eikä esilämmitystä varten. Käsittämättömän kuuloinen väite mutta perustan sen seuraaviin faktoihin:
Tänään laitoin lukijan paikalleen ja näytti parin tunnin seisomisen jälkeen +31C. Noh weba päälle ja vartin päästä uudestaan: Lasit sulat ja kone +27C.
Webasto naksuttaa, vesipumppu pyörii, polttoainepumppu naksuttaa ja savuakin pukkaa... eikä edes ylikuumene. Lämmintä pukkaa lasille.
BNV-voorumeilla kerrotaan että ohjelmallisesti on asetettu webasto toimimaan siten että ensin lämmitetään kajuutta lämmityslaitteen lukemaan jonka jälkeen venttiili aukeaa koneelle....
Ei voi ku ihmetellä taas.
Lähde: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=241742
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Joo löytyi kuvio... Mutta entäs tuo venttiilin ohjelmointi? Helpompi tehdä hommia sarjaportilla ku putkipihdeillä... eikä tarvis purkaa koko autoa. Taas.
Lisäksi vielä talviauton ominaisuuksista:
"Omassa autossa webasto toimii esilämmittimenä muuten ok, mutta olen pitkään ihmetellyt ihmeellistä akun kulutusta. Noin -15 asteen pakkasessa maksimi websaton käyttöaika on noin 20min, että auton saa vielä käymään. Kovemmilla pakkasilla homma on vielä epävarmempaa. Lueskelin jostain juttua, että 530D:ssä olis myös muita laitteita päällä webaston käytön ajan. Eilen aamulla tarkastelin hiukan tarkemmin ja huomasin, että autossa lämpiää myös peilit ja pissapojan suuttimet kun webastin on päällä . Joten ei ihme, että akku kyykkää nopeasti.
"
Lisäksi vielä talviauton ominaisuuksista:
"Omassa autossa webasto toimii esilämmittimenä muuten ok, mutta olen pitkään ihmetellyt ihmeellistä akun kulutusta. Noin -15 asteen pakkasessa maksimi websaton käyttöaika on noin 20min, että auton saa vielä käymään. Kovemmilla pakkasilla homma on vielä epävarmempaa. Lueskelin jostain juttua, että 530D:ssä olis myös muita laitteita päällä webaston käytön ajan. Eilen aamulla tarkastelin hiukan tarkemmin ja huomasin, että autossa lämpiää myös peilit ja pissapojan suuttimet kun webastin on päällä . Joten ei ihme, että akku kyykkää nopeasti.
"
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Defan älylaturi säteilylämppärin kanssa on hyvä kaveri virta-ahneelle Webastolle bemussa.
Rasittavin piirre omassa autossa kylmien nahkapenkkien lisäksi on ehdottomasti kuljettajan sivulasin herkkä huurtuminen. Ei ollut W124:ssä samaa ongelmaa, vaikka ei ollut edes kylmästöintiä.
Tässä on jälkikäteen ohjelmoitu Webaston ajastus, mutta kone ja kabiini lämpeävät samaa tahtia. Tuntuu olevan useita eri versioita noista lämmittimen letkuista.
Tässä on jälkikäteen ohjelmoitu Webaston ajastus, mutta kone ja kabiini lämpeävät samaa tahtia. Tuntuu olevan useita eri versioita noista lämmittimen letkuista.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Päivitys
Fuel inject fail pukkas tuossa taannoin. Tyhjäkäynti humpaili ja nakuttikin kuuluvasti välillä. Tuommonen Sonaxin vitosen puhdistuslitku sisään, puolikas tankillinen ajoa, uus suodin pesään ja tutkimaan tilannetta.
INPA:lla arvot kohdillaan, suuttimet kuivat, railpaine tasainen... taas mennään /../ 35€ maksoi tämä remppa.
Tulevaisuuden tuumailua; Hifistelyä? Rainbow & //ALPINE linjalla, jälleen. Autossa on alunperin ollut Business-CD ja nyttemmin soitin on korvattu tuolla //Alpinen CD-117Ri DSP:llä varustetulla soitimella. Mitenhän tästä nyt järkevästi saisi soivan paketin?
Tavoitteena aktiivinen 3-tie.
Melko vaikealta vaikuttaa piuhojen vedot... miten tuota alkuperäistä 10-kaiuttimen härdelliä voisi hyödyntää?
Fuel inject fail pukkas tuossa taannoin. Tyhjäkäynti humpaili ja nakuttikin kuuluvasti välillä. Tuommonen Sonaxin vitosen puhdistuslitku sisään, puolikas tankillinen ajoa, uus suodin pesään ja tutkimaan tilannetta.
INPA:lla arvot kohdillaan, suuttimet kuivat, railpaine tasainen... taas mennään /../ 35€ maksoi tämä remppa.
Tulevaisuuden tuumailua; Hifistelyä? Rainbow & //ALPINE linjalla, jälleen. Autossa on alunperin ollut Business-CD ja nyttemmin soitin on korvattu tuolla //Alpinen CD-117Ri DSP:llä varustetulla soitimella. Mitenhän tästä nyt järkevästi saisi soivan paketin?
Tavoitteena aktiivinen 3-tie.
Melko vaikealta vaikuttaa piuhojen vedot... miten tuota alkuperäistä 10-kaiuttimen härdelliä voisi hyödyntää?
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Mä oon ainakin ymmärtäny että letkutus pitäisi jokatapauksessa tehdä? Mersussahan se onnistui jotenkin liitin irti ja vastus tilalle huijaamaan, että liitin muka olisi kiinni? mutta onko näissä muka joku venttiili edes? Oon ymmärtäny et menee vaan sisäkennon hukkalämpö moottorille webaston kanssa...
hmm, business-CD ja 10 kaiuttimen järjestelmä? No way homie, vai onko multa menny jotain ohi? Tietääkseni se on vain DSP soittimen kanssa. Perus Business soittimella on edessä passiivinen 2-tie ja takaovista en oo varma, kai siellä pitäis ne disset olla ja sitte paksin katossa ne 6,5" bassot. Näin ainakin mulla, mutta jokseenkin mykän oloset takaovet... Etuovissakin oli kuskin puolelta midi mykkä, mutta oli vain toinen puhekela, se soitinta varten oleva, mykistyny, vaihdoin johdot toisinpäin (puhelimen ja soittimen) ja taas kuuluu.
Mut nimenomaan helppohan tohon on rakentaa aktiivinen 3-tie eteen.
hmm, business-CD ja 10 kaiuttimen järjestelmä? No way homie, vai onko multa menny jotain ohi? Tietääkseni se on vain DSP soittimen kanssa. Perus Business soittimella on edessä passiivinen 2-tie ja takaovista en oo varma, kai siellä pitäis ne disset olla ja sitte paksin katossa ne 6,5" bassot. Näin ainakin mulla, mutta jokseenkin mykän oloset takaovet... Etuovissakin oli kuskin puolelta midi mykkä, mutta oli vain toinen puhekela, se soitinta varten oleva, mykistyny, vaihdoin johdot toisinpäin (puhelimen ja soittimen) ja taas kuuluu.
Mut nimenomaan helppohan tohon on rakentaa aktiivinen 3-tie eteen.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
-
todellauupunut
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Niin on, 525XdA tankattu kulutus viideltä tankilliselta 5,9L/100km....on ne.JMTN kirjoitti:On kyllä kovaruokasia nämä 5- sarjalaiset verrattuna 3-sarjaan.
330d manuaali ripauksen verran piristettynä, pienin todellinen kulutus reippaasti ajettuna 5,3l/100km![]()
Mut eiköhän toi putoo kun sisäänajo tehty ja kone vähän vetreytyy....?
.
Kevät tuli ja kauniimpi puoliskoni kävi maitokaupassa.

Kuoppa ylävinkkelistä, auton ratista ihan eri näköinen.

Huomaa ystäväni, toyota-autoilijan vahingoniloinen irvistys. 30cm korkea kynnys.

Näkyvät vauriot puskurissa, suuremmat vauriot näkyy uusissa pyöränkulmissa... ratti vinossa n. 10astetta vasemmalle.
Saas nähdä, vahinkoilmoitus tehtiin kauppiaan piikkiin...

Kuoppa ylävinkkelistä, auton ratista ihan eri näköinen.

Huomaa ystäväni, toyota-autoilijan vahingoniloinen irvistys. 30cm korkea kynnys.

Näkyvät vauriot puskurissa, suuremmat vauriot näkyy uusissa pyöränkulmissa... ratti vinossa n. 10astetta vasemmalle.
Saas nähdä, vahinkoilmoitus tehtiin kauppiaan piikkiin...
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Muutaman kerran olen käynyt tuossa K-SUPERMARKET Pohjantähden pihalla ja aina ihmetellyt pihaan tehtyjä kaatoja tuumaillen, etteikö tämän pihan kaatoja sadevesikaivoille olis voinut tehdä toisin. Ne kaadot kaivoille on tosi jyrkkiä ja pihan käyttäjille haasteellisia jo kesäaikana. Liekkö tehty arkkitehdin suunnitelmien mukaan, vai onko urakoitsija säveltänyt oman pään mukaan? Kevätrospuuton painaessa päälle olisi kannattanut järeällä kauhakuormaajalla ottaa jääpolanne pois; eli kyllä pihanhoitourakan saaneella on peiliin katsomisen paikka. Muualla Pohjois-Suomen taajamissa on oivallettu oikeanlaisen kaluston käyttö oikeaan aikaan.Tu-84 kirjoitti:Kevät tuli ja kauniimpi puoliskoni kävi maitokaupassa.
Vai onko tuo Pohjantähden piha
Tuohan on pohjoispään K-kauppa eli olikohan tuo Säästökuopan nimellä joskus takavuosina, eteläpään K-supermarket on nimeltään Pohjantähti ja se on melko tuore rakennus.

Varmaan on nimenomaan tehty arkkitehdin suunnitelman mukaan, eihän ne poloiset ole useinkaan tällä maankamaralla suunnitelmineen...kondivo kirjoitti:Liekkö tehty arkkitehdin suunnitelmien mukaan...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Ivalontiellä, eli pohjoisen kauppa. Rabatiksi sanotaan vieläkin
Kaadoista en osaa sanoa mitään...
Eteläpäässä näyttää tältä
Kyllähän siinä oli heti maanantaiaamuna käyty kovemman kaluston kanssa ruoppaamassa... hiukka harmittaa että tässä vaiheessa pääsee rospuutto yllättämään kun kuitenkin koko talven pysyi auto ehjänä.
Odotellaanpa mitä sanoo vakuutusyhtiö...
Eteläpäässä näyttää tältä

Kyllähän siinä oli heti maanantaiaamuna käyty kovemman kaluston kanssa ruoppaamassa... hiukka harmittaa että tässä vaiheessa pääsee rospuutto yllättämään kun kuitenkin koko talven pysyi auto ehjänä.
Odotellaanpa mitä sanoo vakuutusyhtiö...
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Siisti E39Tu-84 kirjoitti:Uudet 265/30-19 Minervat taakse, 230€ asennettuna. Ei paha.
Spaceriä kehiin, eteen 15mm, taakse 10mm.
Onko Minervat olleet ihan kelvot? Emännän E91 kaipais uusia tassuja kans, ja jotkut halvahkot sinne tarttis saaha. Kehtaakko sannoo paikkaa mistä tohon hintaa sai?
-12 H1N1 Peugeot Boxer HDi
Päivitys

Takavanne takatalvella

BMW:n nokkapelti avattuna. Turbon ujellus ja vikinä selvitetty, ahtoletkussa reikä joka sai aikaan mielenkiintoisia ääniefektejä. Kerrankin meni niin päin että oletetusta tonnin viasta selvittiin kakskymppisellä.

Lamin-x on (tai ainakin oli) muotia
Puskurin osalta odotellaan edelleen vakuutusyhtiön yhteydenottoa...

Takavanne takatalvella

BMW:n nokkapelti avattuna. Turbon ujellus ja vikinä selvitetty, ahtoletkussa reikä joka sai aikaan mielenkiintoisia ääniefektejä. Kerrankin meni niin päin että oletetusta tonnin viasta selvittiin kakskymppisellä.

Lamin-x on (tai ainakin oli) muotia
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri















