Golf III jarruissa outoutta

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2568
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Golf III jarruissa outoutta

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Sammuksissa ja tyhjäkäynnillä poljin on ihan normaali ja jarrut pelaa. Hiukan kun ajaa tai vaihde päällä nostaa kytkintä kässäriä vasten, poljin painuu pohjaan :shock: . Jarrut muutoin on iskussa, palat/levyt on hyvät, samoin kuin takana kengät on uuden veroiset ja lähellä.

Onko kokemuksia moisesta?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Re: Golf III jarruissa outoutta

Viesti Kirjoittaja Boss »

aaltojarvi kirjoitti:Sammuksissa ja tyhjäkäynnillä poljin on ihan normaali ja jarrut pelaa. Hiukan kun ajaa tai vaihde päällä nostaa kytkintä kässäriä vasten, poljin painuu pohjaan :shock: . Jarrut muutoin on iskussa, palat/levyt on hyvät, samoin kuin takana kengät on uuden veroiset ja lähellä.

Onko kokemuksia moisesta?
Mahtaisko olla samanlainen viritelmä kuin audeissa eli se akku/ilmanottokaukalo täys vettä kun vedenpoistoreiät tukkeessa ja jarrutehostin imassu ittensä täyteen. En tiedä mutta audissa ainakin kävi noin, ne vesireiätkin kun sitten oli kivasti akun alla ja toisella puolen jarrutehostimen alla. Insinöörien neroutta taas kerran. Jarrutehostin ei maksanu muistaakseni kun vaivasta 700 rahaa ja persiistä vaihtaa tai melkonen fakiiri piti olla ainakin että sai taiteiltua kaikki koukut pois. Käytin talvella pesukoneessa ja se oli siinä, kaukalo täys ja sitä myöten huomaamatta jarrutehostin.... ensin toimi jarrut niin että tyhjäkäynnillä ihan toimi, ajossa alko olla poljin kun kivi, ja lopulta petti pääsylinterikin ja alkoi poljin menee lattiaan. Niin sulla lienee jo tää jälkimmäinen vaihe menossa. :roll: Jarrut ei toimi vedellä eikä ilma ja vesi tykkää toisistaan.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2568
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Mainittakoon vielä että nestettä ei kulu, poljin on joko normaali tai painuu syvälle ja alipaineletkun takaisku toimii. Ei kai tehostimen sisälle vettä pääse mistään, pentsiiniä kyllä jos takaisku falskaa :? :?: . Bensa toki pilaa tehostimen.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

aaltojarvi kirjoitti:Mainittakoon vielä että nestettä ei kulu, poljin on joko normaali tai painuu syvälle ja alipaineletkun takaisku toimii. Ei kai tehostimen sisälle vettä pääse mistään, pentsiiniä kyllä jos takaisku falskaa :? :?: . Bensa toki pilaa tehostimen.
Kuten sanoin, en tiijä volkkarista, audeissa ui akku ja jarrutehostin siellä vesikaukalossa.... oiskohan jossain passatissa sitten ollu samoja vaivoja.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

voisko silti pääsyltty valskata?nuo oireet oli ittelläkin joskus ja lopulta kun pääsyltyn tiivisteet vaihdoin...avot kun taas toimi kaikella lailla.jos et muuta keksi niin nuo oo renkaat vaihda,ei maksa paljon.
mihinä kuhuna mies
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2568
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Vois. Eikä sen vuodon tartte välttämättä hukata nestettettä jos pääsylkyn takatiiviste pitää. Ko. auton elinkaari on siinä vaiheessa että isoihin voimisteluihin ei ruveta, siksi aloinkin kyselemään ensin :D
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tohon volkkariin se koko pääsylinteri on ihan ilmainen, biltemassa ja motonetissa...jos vain putket lähtee ehjänä irti niin nopea ja halpa vaihtaa.

Muita vikoja mitä minulla on tuossa mallissa ollut on olleet:
- tehostajan kalvo vuotaa -> oli helppo vaihtaa käytetty tilalle, miltei mistä vain 2/3 sarjasta käy
- takaisku rikki -> moottorin käynti häiriintyy kun poljinta painelee hulluna

Muutoin tuo kuulostaa vähän siltä, että siinä muodostuu enemmän alipainetta ja silloin pettää tiivisteet ja poljin menee pohjaan.

Täsä mallissa tehostaja ei pääse uimaan kaukalossa.

Ai niin...viel yksi potentiaalinen vikapaikka:
- Auto niiaa -> takana oleva jarrupaineen säädin säätyy -> jarrunesteen paine (ja neste) häviävät "jonnekin". Tämän voi testa kun irroittaa sen vivuston korista, miten se nyt siellä kiekkuikin. Myös tuota osaa olen joutunut irroittelemaan joskus.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2568
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Kyllähän se pääsylkkyvialta tosiaan haisee. Tehostaja toimii ja takaiskukin on kunnossa. Kattelin motonetistä että koknaista 45€ on uusi pääsylkky... Putket pääsylkyltä lähtee vähän tyhmästi lenkillä ylöspäin, mut eiköhän ne nesteen pidä sisällään sen verran ettei tarttis pyöristä asti ilmata.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Hyvin mäkin muistin kun ajattelin että se on 15 € mutta se on biltemassa 40€

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... VW-661803/

UUsi pääsylinteri paikalleen, sitten ihan täyteen nestettä ja kaikki ilmausnipat !varovasti! auki, juot pari kaljaa niin nopsaan kun kerkiät, nipat kiinni ja ajoon. (Ai niin, lisää nestettä...sekä autolle että mekaanikolle ).

Muuten jos siinä on se jarrupaineen säädin, sinne voi joskus jäädä joku ilmakupla ihmettelemään...sitten sitä saakin veivata.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2568
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Siinäpä se, varovasti... Edessä on melko isot ilmaruuvit jotka saanee "helposti" auki, taakse taidan ottaa uudet sylinterit valmiiksi mukaan...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eikös jokaisella rumpujarruvolkkaristilla ole pari kolme jarrusylinteriä perstaskussa ihan varoiksi. Yhdeksän eurokos ne oli.

Älä sitten tee kuten mä tein joskus :lol: Laitat uudet sylinterit paikalleen, ilmaat huolella jne. kaikki kunnossa. Sitten vielä kiristät sylinterin pulttia varmuuden vuoksi ja avain nuljahtaa...ilmausruuviin osuma ja poikki.
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

tai sitte ilmaat niin että letku säiliöön ja toinen pää ilmausruuviin,ruuvi auki ja kun tulee riittävä vastus polkimeen(jarrut)niin ruuvi kiinni.seuraava pyörä ja silleen....ei tarvi seurata nesteitä kun neste kiertää säiliöstä pyörälle ja takasin.ja voipi juoda vaikka stopen samalla :lol:yhellä kädellä kun kiristää ilmaruuvin hellästi :wink: niinku pim....roa silittäis :twisted: ei katkee ruuvi...kartio kun on,ei tarvi voimaa.
mihinä kuhuna mies
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuos mun tapauksessa ei kiristetty ilmaruuvia vaan sitä sylinterin kiinnitysruuvia... :kuningasajatus:

Uudet ilmaruuvit noihin ptää aina olla, on ne niin naurettavat tikut takana. Mitähän ne on tehtaalla oikein ajatelleet...joo ei mitään, tässä tehdään nyt kertakäyttöautoa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”