Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10649
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Olipahan kertynyt tuonne keskikonsoliin kuitteja tankkauksista. Naputtelin ne koneelle ja tuolla tulosta... Tämä on nyt rouvan ajamana.

http://vanha.tankkaus.com/graph_yearcon ... hcar=42043

Polttoaineen hinta näyttää olevan nousussa... Reilusti päälle 1.6€ mennään täällä Pohjois-savossa.
:evil:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10649
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuossapa on nyt kuva näkösälle siitä, miten nuo Boschin 190:set istuu maskikiinnityksellä. Illan päälle jos kävisi vielä suuntaamassa. Ellei sitten aamulla lähde ihan pikkusen aikasemmin töihin. :?

Kuva
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Kuvia on joistain ruåtsalaisvehkeistä vaan missä ne Malmivaunut, niinkuin otsikko lupaa... ??
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10649
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

:? Rakkailla lapsilla on monta nimeä... Eipä tuota keksinyt oikein muutakaan.

Lisävalot on suunnattu. Laitoin jopa lailliset 55w polttimot, joten ei huolta katsastuksessa.

Malmivaunu... Hmmm, no oisko tuossa:
Kuva

:D
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Viestiketju on jo kovin pitkä, enkä kaikkia viestejä ole lukenut, mutta olenko edes vähän oikeassa, että kyseisillä Volvoilla on ollut aika huolettomia kilometrejä? Viitsitkö laittaa tähän vielä, että paljonko autoilla oli ajettu, kun ne ostettiin ja paljonko tällä hetkellä ajettu. Suurinpiirteinen keskikulutus vielä ois kiva tieto. Ja niin nämähän ei ilmeisesti ota ruostetta koppaansa kovinkaan helposti. Kaikkea mersuihin ja saman aikakauden volvoihin liittyvien keskustelujen ja tekniikkatopickien jälkeen voisi todeta, että Volvo on tuossa ikäluokassa osoittautunut "mersuntappajaksi" monella osa-alueella. Onko mielestäsi näin?
Puolitutullani on ollut vuosikausia samanmoinen Volvo kuin sinulla ja nyt kävin oikein katsomassa sitä lähemmin ja totesin, että kori on ruosteeton huolettomammankin auton hoitajan jäljiltä. Kilometrejä 500 tkm, ajotietokone näytti keskikulutusta 4,5 maantieajon jälkeen (manuaali) ja hyvin oli kuulemma toiminut. Toki jotain on korjattukin, kuten oliskohan se ollut vuotava ohjausvaihde.
Toki mersu on tietyillä osa-alueilla vahva, mutta jos nuita Volvoja 210-korisiin vertaa, niin huoleton taitaa tosiaan olla Volvollinen mies keskimäärin useimmin kuin väyrysellinen? Tämä ei ole provo ja haukkukaa vaan Volvot traktoreiksi, mutta minä en sitä tee :wink: Toisaalta en ole tuollaista Volvoa ostamassa, mutta hienoa, että joku ajattelee ja valitsee auton muun kuin merkkiorjallisuuden kautta.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10649
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

kardaani kirjoitti:Viestiketju on jo kovin pitkä, enkä kaikkia viestejä ole lukenut, mutta olenko edes vähän oikeassa, että kyseisillä Volvoilla on ollut aika huolettomia kilometrejä? Viitsitkö laittaa tähän vielä, että paljonko autoilla oli ajettu, kun ne ostettiin ja paljonko tällä hetkellä ajettu.
Punainen, ajettu 386tkm. Ostettaessa kesäkuussa 2011 354tkm.
Musta, ajettu 438tkm. Ostettaessa joulukuussa 2011 421tkm.

Punainen on 2:lla pitkäaikasella omistajalla ollut auto. Huoltokirja uudesta alkaen ja tiedot löytyivät myös Volvolta kun ne kysyin. Minä en ole enää huollattanut lasilinnassa, joten huoltohistoria jatkuu omana kirjanpitona. Tämä on ollut hyvä ja tykätty auto. Minun aikana ei ole tehty mitään isompaa, vielä. Alipainepumppu vähän kolkattaa... Ainoa isompi juttu oli takaiskareiden ja jousien vaihto. Nivot olivat antautuneet, joten taakse laitettiin kaasuiskarit ja kuormajouset. Hankintahinta oli rappee vuosi sitten keskiluokkaa. Väliraha ratkaisi. Huolto / omistushistoria selvisi oikeastaan vasta kun auto oli pihassa. Toki nuo huollot on huoltokirjassa. ainoa harmittava seikka on se, että kaikki vaihdettuja osia ei ole dokumentoitu. Kori on aikalailla siistissä kunnossa. Ai niin, tehtiinhän tuohon määräaikaishuoltona syöttöpumpun remminvaihto + hehkujen vaihto. Ajoitus oli pielessä jo ostaessa, eikä meinannut pakkasesta lähteä käyntiin. Ah, niin normaalia.

Musta. Saksantuonti. Suomessa 2 omistajaa ennen meitä. Ostettaessa nettiauton "halvin" ja se näkyi myös lähtötilanteessa.
Vaihdettuja osia minun aikana:
* Lämmityslaitteen kenno
* Alatukivarsi
* Raidetangonpää
* Käsijarruhilppeet
* Etujarrulevyt ja palat
* Etujarrusatula
* Vetokoukun pistorasia
* Konepellin avausvaijeri (käytetty)
* Lokasuojan sivuvilkku (johtojen kaivelu lokarin sisästä oli oma hommansa)
* Harmaa nahkaratti kuluneen beigen värisen tilalle. Ratti oli likainen, mutta rasvasin sen kotiin tultuani. Ratti on -99 mallisesta (pikkusen paksumpi kuin alkuperäinen)

Tulossa:
* Tuulilasin vaihto
* Ilmastoinnin perushuolto (typpitäyttö ja vuotojen tarkastus, jonka jälkeen tarpeellisten osien vaihto).
* mitä muuta tarvitsee katsastukseen.

Auto oli tolkuttoman p*skanen ja moni olisi saattanut jättää ostamatta. Itse näin tuon potentiaalisena vaihtoehtona ja kun mukana tuli vielä 2 uutta rengas-sarjaa aluvanteilla niin oli aika helppo ostaa. Auton värimaailma on minun mieleen. Vaalea sisusta on valoisa. Huoltokirja on olemassa, mutta ei aivan aukoton. Tällä hetkellä peruskunnostukseen ja huoltoihin on mennyt noin 800€.

Polttoaineen kulutusta seurataan punaisesta. Tiedot tässä topicissa ylempänä. Taisi olla 12kk kulutus jotain 6,5ltr/100km.

Persdynolla mitattuna Musta on vähäruokasempi. Auto on nyt maakuntakierroksella kaverilla, joten kulutuslukemia saataneen laskettua nyt viikonloppuna kun auto tulee kotiin.

Volvojen +++
+ Ruosteettomuus ja kyky vastustaa sitä.
+ Ajaton laatikkomallin muotoilu.
+ Penkit.

Volvojen - -
- Moottorissa remmit molemmissa päissä. Pitää olla vaihdettuna ajallaan.
- Alustan nivelet. Näitä menee, mutta onneksi hinnat ovat laskeneet siedettävälle tasolle.

Tässäpä näitä kokemuksia ja ajatuksia.

:)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10649
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

"musta" palautui lainareissulta. Kovasti sain kiitosta Golfin puunaamisesta. Mikäpä tässä, hyvä että kelpasi.

"mustan" peräkontissa on alkuperäinen 6:n levyn vaihtaja, joka myyjän ilmoituksen mukaan ei toimi. En ole siihen syventynyt sen enempää, mutta tänään aattelin kokeilla. Kansi auki, makasiini pois, pölyjen puhaltelua, levy makasiiniin ja boksiin. Sitten vaan räpleemään soitinta. Kohtapa kuului boksiin ladattu levy ilman ongelmia.

:)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10649
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Musta sai tänään moottoriinsa uudet öljyt. Koppasin halapahallista helix ultra 5w40 pöntöt. Olivat tarjouksessa... 59.95e 10 litraa. Suodatin 12.50e. Sitten hallille vaihtamaan... Olipa lämmin savotta kun piti ajaa auto kuumaksi Iisalmen reissulla. Oman ihanuuden toi vielä ketjumallin suodatinavain joka jumi moottorin ja suodattimen väliin. Kaikesta huolimatta sain homman tehtyä. Kustannukset noin 52e. Omalle työlle en laskenut hintaa. Ylimääräinen öljy menee seuraavassa vaihdossa tai mönkijän koneeseen.

Service valon sain nollattua itse, kun tuli aikoinaan ostettua siihen tarkoitettu palikka.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10649
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

"Musta" on osoittanut normaalit merkkinsä venyneestä syöttöpumpun remmistä... Pakkasella käynnistyminen on ollut vähän pitkässä vieterissä.

Tänään soittelin sitten kotiin tullessa hovikorjaamolle. Kuukauden jono ja kustannusarvio noin 400€. Sisältää syöttöpumpun remmin, kiristinrullat, hehkut ja työt. Joutunee tuon investoimaan. Normaalia kulumista...

Kokeilin sitten varmuudeksi lohkolämmittimen toimintaa alkuillasta... Ei pöhise :shock: Vastahan minä viime talvena tuota rassasin. Niihin Calixin liittimiin kannattaa laittaa mukana tulevat lukitusrenkaat. Oli kesän tärinöissä irronnut haaroituskappaleesta liitin. Sain sen sorkittua paikalleen ja laitettua lukitusrenkaat paikalleen. Tuokin olisi ollut helpompaa tehdä altapäin esimerkiksi öljynvaihdon yhteydessä. Liitin kun sijaitsee moottorin takapuolella tulipellin ja moottorin välissä. Justiisa sopi siellä kyykkimään kun oikein rönötti moottorin päällä.

Peiliin kahtomisen paikka... :roll: :shout: :ttu:
nmmake
Viestit: 13
Liittynyt: 11.11.2010 13:40
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja nmmake »

Pappi kirjoitti:... Justiisa sopi siellä kyykkimään kun oikein rönötti moottorin päällä.

Peiliin kahtomisen paikka... :roll: :shout: :ttu:
Kai vielä mursit sen venttiilikopan huohotin-öljynerottajan rikki, nimim. joskus sählätessä kimposi poikki, uusi maksoi melkein satasen :roll:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10649
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tännään sitten kuuntelemaan tankille ajaessa, että jostain kihnuttaa ja kahnuttaa... Oikea takakulma paljastui äänilähteeksi ja kas, jarrupalat finaalissa. Sen verran kuluneet jo nuo levytkin, että vaihtoon... Osia soittelemaan ja varaosaputkassa vastasi nainen :D Kaikki tavarat hyllyssä ja eikun turbo punaisena Iisalmeen. Kävin viemässä auton nyt illalla hallille nosturin nokkaan kuivumaan. Aamulla sitten kaverin kanssa vaihtosavottaan.

Kustannukset tässä vaiheessa 100€. Jos ei satula jostain syystä toimi niin toinen mokoma lisää... Mittarissa karvan auki 443tkm. Kyllähän noita jo vuosi sitten katseltiin, että ovat kuluneet. :oops:

Vanteeseen oli pikkusen tiukkaan ottanut tuo metallinen jarrupöly. Ihmesienellä sain sen onneksi irti.

:)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10649
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jarrut näplättiin kuntoon perjantaina. Onneksi oli kaveri mukana, minä kun en ole näitä remontteja tehnyt. Tunteroinen siinä värkättiin ja hyvät tuli... Se tuli tänään testattua kun ajelin lääkäriin tuolta metältä.

:)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10649
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Huomenna nostan sitten kytkintä... Reittinä koti - vaala - utajärvi - pudasjärvi. Ajelen pikkusen pienempiä teitä. Saatan käydä myös posiolla mutta kahtoo nyt. Kotiin ajan torstaina. Mustalla lähen ja perässä kärry... Mukaan koppaan myös mönkijän. 8)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10649
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kävästiin reissu. 700km tuli mittariin.

Kuva

Tälle yhdistelmälle mitattiin kulutukseksi 8.87ltr/100km. Peräkontti oli täynnä tavaraa, mukana oli toiset renkaat mönkijään, moottorisaha varusteineen. Kalavehkeitä, metsästystarvikkeita yms...

Matkanopeus oli vakkarissa noin 90km/h. Kierrokset pysyivät parin tonnin kantturoissa. Kelit vaihtelivat näistä suolap*ska teistä jäisiin ja talvisiin maisemiin.

:)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10649
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mustalle tuli vuosi täyteen taloudessa... Matka jatkuu hyvässä yhteishengessä, mittarissa nyt 445tkm. Vuoden aikana tahkottiin perheen kakkosautoon noin 25 tkm.

Punainen vaatinee hellää hoivaa. Takaluukun johtosarjassa on murtuma, joka aiheuttaa "takaluukku auki" merkkivalon palamisen mittaristossa ja sisävalojen sulakkeen polttamisen. Syvennytään kunhan keritään. Mittarissa nyt noin 392tkm.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10649
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Sunnuntaina sain tarpeekseni noista toimimattomista sisävaloista. Tänään oli motivaatiota tehdä asialle jotain.

Johtosarja korjattu.

Työkaluja:
Kuva
Kuvassa näkyy myös purettuja osia. Johtosarjan liitos on kuljettajan puolen takakulmassa. Älä pura pakkasessa. Säästyy kiinnikkeiden ostolta yms.

Kaiken pahan alku. Johtosarja tekee erittäin tiukan mutkan tuossa nippusiteen kohdalla. Siitähän se oletettavasti on murtunut.
Kuva

Johtosarja avattuna. Korjattu ennenkin. Parissa johdossa kuori murtunut. Niitä en katkonut, vaan teippasin suojaan.
Kuva
Tuohon olisi helppo tehdä jatkokaapeli, mutta menköön nyt näin. Kestää varmaan sen ajan mitä tuo auto pihassa on. Teippasin koko sarjan vielä suojaan ja jätin nippusiteen pois.

Rauhassa tehtynä tunnin homma. Nyt toimii taas sisävalotkin.

Ohjeen soveltaminen omalla vastuulla. :)

Hyvää alkanutta uutta vuotta 2013 ajoneuvon merkkiin katsomatta :)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10649
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Vuoden kooste polttoainekuluista punaisen osalta. :)

Kuva

Tuossa on nyt mukana kaikki ajot, mitä tuolla kuluneen vuoden aikana suoritettiin.

12kk keskikulutus 6.74ltr/100km.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10649
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mustaan asennettiin tänään uusi tuulilasi. Kustannukset noin 300e. Entinen lasi oli alkuperäinen ja nähnyt maalimaa noin 449tkm. Kunto sen mukainen. :(
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10649
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Vuosittainen niveljumppa saatiin eilen päätökseen mustan osalta. Nyt kelpaa taas huurruutella. Leimaakin on sen vuoden verran.

Spesiaalina tälle vuotta oli pakkivalon katkaisimen vaihto. Ihan omin pikku kätösin puuhastelin aikani kuluksi.

Huoltoon meni nyt semmonen 600€.

Vaihdettuja osia.
Tuulilasi. Tämä tehtiin viime kuussa.
Raidetangon ulommat päät.
Alatukivarsi oikealle.
Pakkivalon katkaisin.
Töitä ja nelipyörä suuntaus.

Kokonaishinta sisältää huoltoasemalla juodut kahvit.

Seuraavaksi pohtimaan tuon toisen huoltoa.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10649
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Olipa historian siipien havinaa... Siivoilin vanhan tietokoneen kovalevyä ja sieltä löytyi video kun käytiin tässä topicissa sivulla 1 olevaa Mersua koeajamassa. Piti ihan syventyä ajatuksella katsomaan ja muistelemaan... :D

Autokuumekin on nostatellut itseään, mutta nyt on _pakko_ pitää pää kylmänä ja painaa lompakolla ohtalohkoa. :lol:
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Joutuu todete että Pappi:n kanssa ei kyllä tultaisi keskenämme toimeen, vaikuttaisi siltä että mies on todellakin tarkka tavarastaan. :lol:

(no olin ittekin vielä nuorempana, ei saanu mikään laite nirahtaa tai narahtaa tai korjaus oli välttämätön max.15min sisään, sittemmin olen alkanut lipsua....hieman kaikessa) Kunhan kaikki sujuu ja toimii vähän paremmin kuin olettamus täydellisyydestä eikä huollon puutteen takia töki mikään riittää ittelle jo sekin nykyään.

Ps. mun autoissa on jo viime vuosina saanu jauhaa vaikka purukumia, en enää ole niin fobioissani mahdollisten sylkyroiskeiden suhteen verhoilussa kuin ennen.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10649
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Meinasin vetästä sääliventit kun purin takakontin verhoiluja tuosta mustasta noiden pakkivalojen vuoksi... Pestyn ja pesemättömän raja meinasi sylettää... No, mitä et näe on poissa mielestä.

Kyllä me varmaan Boss pärjättäisiin... :lol:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10649
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Punaseen tuli tasalukema eilen täyteen, päiväkirjaan ei kommentoitavaa. Ajetaan menemään.

Kuva

Seuraavaksi kevään pesut ja puunaukset heti kun löytyy sopiva väli kalenterista.

Kummassakin on nyt kesärinkulat alla.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10649
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Pappi kirjoitti:Tuohon olisi helppo tehdä jatkokaapeli, mutta menköön nyt näin. Kestää varmaan sen ajan mitä tuo auto pihassa on. Teippasin koko sarjan vielä suojaan ja jätin nippusiteen pois.
:evil:

Kuva

Alkoivat temppuilemaan uudelleen... No, pikku suolistamisen jälkeen tuommosta mukavoo.

Johtosarja jäi tekemättä kun satoi vaakatasossa räntää yms eilen. Kesemmällä sitten voisi syventyä. Johtoa löytyy omasta takaa. Ostattaa vaan liimasukalla varustettuja jatkoliittimiä. Tinaamaan en tuota ala.

Sama uusia sitten kaikki vähänkään murtuneet kaapelit kun tuohon savottaan alkaa...

Nyt laitoin normi jatkot ja päälle kutistesukat. :?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29123
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sehän on niin ooppelia.

Taipuvalta osin pitää tehdä uudesta johdosta, muuten ei kestä.
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Aika monessa muussakin samaa ongelmaa, eipä noita ole paljon jaksanu tinailla jatkoja koskaan vaan väännelly langat yhteen ja teippiä ja sitten teippiä ja vähän teippiä. Teipatun kohan ujuttanu johonkin ei liikkuvaan kohtaan kiinni.... niiden uusittujen johtojen puolelta ja uudet pätkät siihen missä tarvii joustaa ja suojaa päälle..... ei vaan kannata myydä autoa liian lähipiiriin niin ei häiritse itteä sitte kun tiijät mistä ne kaiki viat sitten johtuu tulevaisuudessa kun joku voivottelee sähköongelmien kanssa. Hyvinhän noi jotkut patentit on toiminu kyllä vuosia omassa käytössäkin. Paremmin kuin alkuperäinen.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Mersun ohje johtojen korjaamiseen on tinaaminen ja kutistesukka päälle. Tinauksessa kovaksi osuudeksi jää n. 5mm ja se voi kunnolla tehtynä kestääkkin tuommoisessa paikassa. Abikojen kanssa liitoksen pituudeksi tulee hyvinkin 15-20 mm ja se ei toimi ainakaan liikkuvassa paikassa, kuten sarana.

Para tapa on tietenkin uusia koko johtopätkä liikkuvalta osuudelta ja tehdä kunnon liitokset semmoiseen paikkaan, missä johtoihin ei kohdistu rasituksia.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29123
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tinalla + kutistesukalla on helppo tehdä liitokset ja tosiaan sen verran jatkoa että taipuvat kohdat on uutta niin kestää hyvin.
Kolviksi kaasupoltin. Minulla on mielestäni paremman mallinen eli suora, kuin kynä, mutten löytänyt kuvaa.

Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10649
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Paikallinen tukkuri myy jatkoja joissa on keskellä tina ja päällä kutistesukka. Mönkijän asennuksissa noita käytettiin ja varmaan teen tuon johtosarjan korjauksen noita hyödyntäen.

Joutuu vaan oottamaan sopivan ajankohdan kalenteriin. Sen verran työt haittaa harrastamista, että sopivan ajankohdan löytäminen tuottaa ongelmansa.

Tuossakaan korjauksessa ei kannata mennä sieltä missä rima on matalin. Uutta johtoa väliin.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Ei ole "malmivaunut" vaihtunu uudempii tai eri merkkisiin pitkään aikaan. Tainut mieleiset kappaleet löytyä :)
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”