Kolme kirjainta joihin voit luottaa: Volvo

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

Eipä käynyt mielessäkään ensimmäistä osasatsia kasatessa että nekin pellinpalat voisivat olla erilaiset eri lämmityslaitevariaatioissa. :D

Vielä niitä osia vähän jäikin jos tarvetta tulee :D
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tuossapa savotta kojetaulun kanssa
Kuva

Taktikilta tulleet suuttimet ja pellinlipareet löysivät paikkansa
Kuva

Kuva

Itse lämppärihän istuu tukevasti paikallaan, laittelin vielä alakiinnikkeitä varmuudeksi
Kuva

Lämppärin osia kylvyssä
Kuva

Tuohon asti pääsin tällä erää
Kuva

Ja sitten tuommoista ihmettelin että miksiköhän tuo vaihdekeppi on noin sivussa tuosta reiästään?
Kuva

Tuollain se on aina ollut, mutta ei tuo minusta ihan oikealta vaikuta :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
pumba
Rauma-giäloppi
Viestit: 1338
Liittynyt: 18.10.2010 22:38
Paikkakunta: West side Finland

Viesti Kirjoittaja pumba »

Taitaa samaan reikään mahtua myös automaattilaatikon hilut :shock: luulisin kun on noi paljon tilaa jo tehtaalta asti ollut :?:
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Onhan kone oikeassa asennossa ja kumityynyt ehjät jne? :shock: (myös vaihdelaatikon)

Nimittäin repsikan polveen lyö sekä volvon että bmw:n vaihdekeppi kun on moottorin kumi(t) rikki :D :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

----
Viimeksi muokannut cmeli, 06.4.2012 16:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
MatKa
Viestit: 314
Liittynyt: 25.3.2006 12:20
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Jovi on tainnut öljynsuodatinta vaihdellessaan pehmentää oikean puolen moottorityynyn. Vai onko tähän öljyjä edes vaihdeltu? 8)
S210 220 CDI -02
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Ja tämä Helmi meinasi mennä jäärataraaseriksi :idiot: Hienoa, että järki voitti. Maailma (Stuttgart) tarvitsee esikuvia :!:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Saatikka sitten Steenalle, joka sekin oli optioissa :shock:

Cmeli, ei kait sinun olisi tarvinnut sensuroida, kaikilla on oikeus mielipiteeseen :wink: En oo muuten ennen huomannukkaan että nää oot Oululaisia, vai ookkonää muuttannu?

Pitääpä kahtoa tosiaan kummityynyt että onko joku repsahtanut :idea:

-----------------------------------------------------------------------------

Olipa kerran kaksi vanhaa volvon mittaristoa. Toisesta oli nopeusmittarin viisari jo irronnut ja korvattu punaiseksi värjätyllä tulitikulla, ja kiinnityskorvakot olivat myös murtuneet pois. Mutta mittari oli ollut aikanaan hienompaa mallia, siinä oli jopa alkuperäinen kierroslukimittari joka sopi hyvin huippuvarustellun kartanovolvon ominaisuuksiin.

Ja sitten oli toinen, vähän uudempi mutta vanha sekin, mutta oikein ehjä perusmittaristo, joka tosin oli saanut nauttia auringonpaisteesta niin että lämpömittarin ja polttoainemittarin punaiset ja vihreät olivat ihan haalistuneet.

Sattuipa sitten eräänä päivänä eräs Jovi karvalakissaan olemaan kasailemassa vanhaa volvonrotteloa. Ja arvaattekos mitä, kun tuli mittariston asentamisen vuoro niin Jovi tuumi: Voi kun tuo alkuperäismittaristo kierroslukumittareineen olisi hieno, mutta kun siitä ovat korvakot poikki ja noepusmittarin viisarina toimii tulitikku. Tämän mittarin kanssa jos minä oikein kovasti kiihdytän niin sehän saattaa raapaista tuleen ja sitten koko mittaristo tippuu kun se ei ole kunnolla kiinni ja sitten on inhottavaa kun sylissä on palava mittaristo. Näin tuumi hän. Mutta sitten katsoi toista mittaristoa ja totesi: Mutta tässä toisessa mittaristossa ei ole edes kierroslukumittaria, kuinkas minä sitten tiedän että montako kierrosta minuutissa moottorini kiertää. Ja voi, kuinka haalistuneet onkin nuo mittaripohjat sen.

Vaan sitten sai Jovi ajatuksen: Jospa purankin molemmat mittaristot ja yhdistelen niistä yhden, täydellisen mittariston!

Niin kävi puuhaan Jovi, irroitti kierroslukumittarin ja piirilevyn toisesta
Kuva

Ja irroitteli nopeusmittarit molemmista
Kuva

Otti ehjemmän pohjan ja pesi sen
Kuva

Ja vielä kuivasi ja kiillotti. Sitten tulikin kokoamisen vuoro ja Jovi alkoi sovittaa kierroslukumittaria vanhemmasta mittaristosta uudempaan. Mutta voi surkeuksien surkeus, kiinnitysruuvit olivatkin juuri sen verran eri paikassa että eihän se siihen käynyt! No, sopisikos sitten nopeus- lämpö-, ja polttoainemittari uudemmasta mittaristosta vanhempaan runkoon? Eivätpä käy nekään, ruuvinreiät ovat jälleen muutaman millin väärässä paikassa ja rungon korkeuskin on vähän erilainen.

Niinpä Jovi alkoi tutkia mittaristojen osia vähän tarkemmin ja havaitsi että toinen mittaristo, se hienompi alkuperäinen oli Saksinmaalla VDO-sepän takoma, kun taas se toinen oli teetätetty kaukana kaukana idässä, vielä kauempana kuin lohikäärmeiden maa on, siellä mistä aurinko matkansa aloittaa.

Niinpä Jovi hieman apeissaan kokosi molemmat mittarit omilla osillaan ja päätti: Laitan nyt tuon ehjäkorvakkoisen mittaristo paikalleen, mutta ehkä vielä eräänä päivänä löydän paremman Saksinmaalla tehdyn mittariston niin voin sellaisen sitten laittaa ja siihen mukaan myös tuon käyntinopeusmittarin.

Kuva

Eihän muuten Jyväs-Kylän kyläsepällä Taktikilla sattuisi olemaan ehjää VDO:n mittariston runkoa vastaisen varalle :?: :whistle:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

Pitäisi olla yksi mittaristo irrallaan ja toinen on vielä autossa paikallaan, siinä oli ainakin kierrolukumittari paikallaan, tuosta toisesta se on jo mennyt hyötykäyttöön. Pitää jossain välissä tarkistaa oliko nuo merkiltään VDO vai se kaukomaiden Yazaki.

Sellaisia takaveto Volvon alkuperäisiä 15" alumiiniumi vanteitakin voisi olla pari sarjaa jäänyt nurkkiin... :shock:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

No hitto 8)

Tuumitaanpa vaikka jossain välissä luuritse aiheesta :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Melkein tuli mittaristo asennettua, mutta eikö mitä, siihen Yakuzan mittaristoon varten pitäisi vaihtaa erilainen nopeusmittarin vaijeri :ttu:

Soittelin sitten keskisuomeen päine :whistle: Oottako ennen kuullu että autonkin voi lähettää paikkakunnalta toiselle postitse? Pikkupaketeissa, osa kerrallaan :lol:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Ai, kun on taas makeaa luettavaa. :D
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kiitosta Romu 8)

Tänään :arrow: :postia: :arrow: Kiitosta Taktik :pusuposkelle:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

jovihava kirjoitti:Kiitosta Romu 8)

Tänään :arrow: :postia: :arrow: Kiitosta Taktik :pusuposkelle:
Toivottavasti toimiikin se mittaristo :D
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Hyvin toimii mittaristo, paitsi nopeusmittaria en ole vielä testannut :idea: Mitenhän muuten, kun siinä nopeusmittarin takana oli semmoisia numeroita kuin 0.60 toisessa ja 1.17 toisessa, onkohan ne erivälitteisistä peristä lähtöisin :?: Liekkö tuo alkaa näyttää kovastikin eriä :?

Virittelin lämmönsäätöpanelin vaijerit kiinni lämppäriin, onneksi oli Taktikin toimittamat lukkolämiskät, muuten ei olisi onnistunut 8)
Kuva

Mutta ainahan sitä jotain tietysti puuttuu, noista mustista vipukoista net lukkorikat jotka lukitsevat ne akselilleen on tietysti joutuneet hukkaan :(
Kuva

En alkanut niitä liimaamaan, mutta mietiskelin kyllä että millähän nuot saisi pysymään paikallaan... Tietysti Volvo åriginalåsa olisi paras :whistle: Hitto kun pitäisi olla varaosalähde vähän lähempänä ettei tarviisi aina Taktikkia juoksuttaa :toks:

Uuden tarvikemoottorin orggispiuhat on tietysti liian lyhyet, eivät yllä kytkimelle asti
Kuva

Joten purin lämppärin taas irti ja purin sen, irroittelin johdot suoraan juotoksista moottorin päästä, korvasin pidemmillä johdoilla, kasasin lämppärin ja asensin takas paikalleen 8) Johan alkoi humisemaan hienosti, ja lämmintäkin pukkaa, tai kylmää, riippuen säätönamiskan asennosta :D
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2561
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Tarkotatko tommosta painettavaa lukkoprikkaa? Niitä saa kiinnitytarvikekaupasta.

Kuva
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

jovihava kirjoitti:Hyvin toimii mittaristo, paitsi nopeusmittaria en ole vielä testannut :idea: Mitenhän muuten, kun siinä nopeusmittarin takana oli semmoisia numeroita kuin 0.60 toisessa ja 1.17 toisessa, onkohan ne erivälitteisistä peristä lähtöisin :?: Liekkö tuo alkaa näyttää kovastikin eriä :?
Veikkaisin että on enemmän vuosimallista johtuvaa tuo numeroiden ero. Näissä kun mittarin näyttämä passataan kohdalleen vaihtamalla vaihdelaatikon päähän vaijerinpyörittäjään erikokoista ratasta perävälityksestä riippuen. En tosin ihmettelisi vaikka erilailla näyttäisikin, tuntuu välillä ruotsalaiset kasanneen näitä niistä osista mitä milloinkin on hyllystä käteen osunut. Kuitenkin luulen sen aikalailla oikein näyttävän, jos yleensä jotain näyttää :D
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Jaa se on sillain toteutettu, toki eroa saattaa tulla tässä tapauksessa jo siitäkin että miten edellisessä mittarissa oli tulitikku liimattu :lol:
aaltojarvi kirjoitti:Tarkotatko tommosta painettavaa lukkoprikkaa?
Nekö on ihan yleistavarata? Pittääpä lähtä ruuvikauppaan ihimettelemään, jonsei sitten jo Puuilosta löytyisi :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

jovihava kirjoitti:
aaltojarvi kirjoitti:Tarkotatko tommosta painettavaa lukkoprikkaa?
Nekö on ihan yleistavarata? Pittääpä lähtä ruuvikauppaan ihimettelemään, jonsei sitten jo Puuilosta löytyisi :idea:
Hyvässä lauserakenteessa ensimmäinen vaihtoehto kerrotaan ensin. Näin ollen Jovin lause kuuluu seuraavasti. "Pitääpä lähteä Oulun Puuiloon ihmettelemään. Jonsei siellä ole, niin sitten pitää ajaa Kajaanin, Suomussalmen, Kuopion, Lahden, Lappeenrannan, Tuusulan tai Vantaan Puuiloon. Saatan mahdollisesti ehkä käydä myös paikallisessa ruuvikaupassa.

:ope:
Kein siknatuur
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

http://www.nippelit.fi/1st/html/default ... 1&p_id=113

Mikä lienee tapin läpimitta? Oisko noissa mitää?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

Sampo N. kirjoitti:Hyvässä lauserakenteessa ensimmäinen vaihtoehto kerrotaan ensin. Näin ollen Jovin lause kuuluu seuraavasti. "Pitääpä lähteä Oulun Puuiloon ihmettelemään. Jonsei siellä ole, niin sitten pitää ajaa Kajaanin, Suomussalmen, Kuopion, Lahden, Lappeenrannan, Tuusulan tai Vantaan Puuiloon. Saatan mahdollisesti ehkä käydä myös paikallisessa ruuvikaupassa.:ope:
:lol:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ihan just semmosta ei (Vantaankaan) Puuilosta löytynyt kun mitä orkkisosa, mutta tämmönen setti oli lähin mitä löytyi:
Kuva

Kuva

Ja kylläpähän ne vivut tuli ainakin tukevasti, oli aika jämäkät asentaa nuot tuommoset rikat
Kuva

Johtosavottaahan näissä aina piisaa, aikojen saatossa on syntynyt vaikka minkälaista irtopiuhaa kojetauluun. Tuosta keskikonsolista tulee muutenkin mieleen Taisteluplaneetta Galactican se jakso jossa yksi Cylonimiehistö oli jäänyt Galacticalle sotavangeiksi ja yksi sellainen oli purettuna pöydällä, siitä roikkui aivan hirveä johtokimppu, olisin kuvankin laittanut tähän, mutta rajallisilla Googletustaidoillani en nyt äkkipäätä löytänyt, ollappa Prehistorik :idea:

Tässä kuvassa on jo sähköhommat tehtynä:
Kuva

Kun johtopuoli oli kunnossa niin sitten voi alkaa jo asennella keskikonsolin runkoa:
Kuva

Sekä mallata suuttimia ja muoveja
Kuva

Tuo mankkahan on ihan kamala tuohon, mutta kun ei sattunut olemaan taloudessa mustaa CD-soittimella varustettua mistä laittaa, niin joutunee tyytymään tuohon teknohirvitykseen, ainakin toistaiseksi :(

Jos hyllyssäsi on vähemmän räiskyva CD-soitin järkihintaan niin saapi tarjota :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tämäkin etenee kuin venäjän temokratia :P

Kojetaulu alakaa olla sielläpäin
Kuva

Kuva

Ja etujalakotilan maton päräytin painepesurilla ja pinelinella puhtaaksi
Kuva

Sitta taidan käydä sulaketaulun kimppuun :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Sanokeehan mikä tuli Volovoon, koitin tuossa käynnistää ja aina ennen on lähtenyt avainta näyttämällä, mutta nyt sahuutti ja lähti vaivoin käyntiin. Hetken kävi hyvin mutta sitten tippui käymään kolmella ja kun päästin tyhjäkäynnille niin sammui.

Sitten ei sahaamallakaan käyntiin, välillä yksi pytty sytyttää, ja välillä ei.

Kahtelin että kipunaa tulee, voiskohan olla ruiskussa joku menny pieleen? Tuossahan on L-jetronic. Mites tuommosta sähköruutaa oikein tutkitaan?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

jovi kirjoitti:Sanokeehan mikä tuli Volovoon, koitin tuossa käynnistää ja aina ennen on lähtenyt avainta näyttämällä
Ei varmaan lähde käyntiin avainta näyttämällä! Minun autossa pitää työntää avain virtalukkoon ja kääntää kaiken päälle...

Kuva
Sitten ei sahaamallakaan käyntiin
En usko, että sahaamalla lähtee käyntiin...

Kuva
voiskohan olla ruiskussa joku menny pieleen?
Voi tietenkin, jos on samaa antiikkistä tekniikkaa kuin tuossa Volvo paloautossa...

Kuva
Tuossahan on nic jethro
No, niin vain on !!!

Kuva

Mites tuommosta sähköruutaa oikein tutkitaan?
Imaistaan otto-automaatilta *-ohjelma, jolla päästään tutkimaan otto-moottorin syvimpiä saloja...


Kuva
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Jatketaan samalla teemalla: siellä on ny vakava
Kuva
koska siellä saattaa olla
Kuva
tai
Kuva
vikaa, jolloin pitää lukea seuraava kappale ääneen:
Kuva
jonka jäkeen varmaan parasta tutkia ääneen tätä:
Kuva
ja lausua kovaan ääneen tämä:
Kuva

Loppujen lopuksi sitte joutuu tekemään näin:
Kuva

ja toteamaan että eivät ylläolevat "rukoukset" ole avittaneet..ja sitte jovi herää unestaan ja soittaa hesen tai/ja roiston avukseen :lol:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Nonnih, jossei noilla ohjeilla lähhe käyntiin niin vikkaa ei oo kun neuv... siis tekijässä :lol: Kiitoksia :escape:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
650000tuttavuus
Viestit: 2131
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

jovihava kirjoitti:Kiitosta Romu 8)
Joko lähti käyntiin, kun Volvoa kiittelet. :roll:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Ettei vaan olisi Hall-anturi, joka juonittelee. Se on se anturi, joka on huimapyörän kupeessa, ja joka seurailee vauhtipyörän hampaiden vilistelyä. Tuosta anterosta tahtoo iän myötä kadota (ja katoaakin) magneettisuus, niin silloin se ei "vörki" ja Volvon älypoksi ei saa yhtä tärkeää käyntitietoa ja moottori ei käynnisty.

Nimimerkki: "Erään Volvon remonttia seurannut"
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tutkimuksissa on edetty niin pitkälle että vika ei ole kipunapuolella, moottori käy tosi mallikkaasti tarttipilotilla 8)

Mutta kun ruiskusuutinten painetukille tulevan letkun ottaa irti niin sieltäpä ei tulekaan tippaakaan bensaa :shock: Korkeapainepumppu kuitenkin surisee tartatessa, eli sähköt sinne tulee. Niin ja tankissa on bensaa, juur ladoin sinne varalta 18 litraa verestä gasoa :?

Eli vika on jossain kohden polttoainelinjassa, joko siellä on tukos jossain kohden tai sitten korkeapainepumppu on mennyt yhtäkkiä kaputt. Siellähän on tankissa nostopumppu, sitten karkeasuodatin, sitten korkeapainepumppu, ja sitten hienosuodatin.

Primäärisuspekti on tietenkin kalleimmassa osassa eli pumpussa :eec:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”