Supan taivaspaikkalippu #4, Mondeo 1.8TD -99.

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tässäpä molemmat Nettiauton alle tonnin dieselfarkkuooppelit:

http://www.nettiauto.com/opel/astra/3585765
http://www.nettiauto.com/opel/vectra/3453702
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Harvassa on tuon kokoluokan ja hintaiset diesel farkut ilmastoinnilla... :wink:
Avatar
Matti H
ooppelimies
Viestit: 1125
Liittynyt: 19.10.2010 12:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Matti H »

Unohin että se piti olla savuttava ja farmari.. Jos ei niin ranttu oisi niin kyllähän nuo pesnavehkeetki kuljettaa perille asti
Pappi kirjoitti:Harvassa on tuon kokoluokan ja hintaiset diesel farkut ilmastoinnilla... :wink:
No jokainen tietty tyylillään. Jos ite kattelis tonnin autoa, niin mulle on yks ja sama onko siinä ilmastointia vai ei.. Emäntäki tuossa vaati ilmastointia kun etsittiin autoa. Manuaali tai automaatti-ilmastointi, aivan sama. Kerran käytetty. Kesällä. Helteillä. Ja vain kerran. Kyselin tässä että onko se nyt paljonki ilmastointi auttanu. Ilmankin pärjäis.

Ja jos autossa on liian kuuma, niin siinä kojelaudassahan on niitä nappuloita ja namiskoita mistä käännellä ja väännellä, niin kohta paleltaa. Jos sattuu vähän tunkkasemman hajunen pieru tulemaan niin siinä ovessahan se on se veivi mitä pyörittää niin kappas, ikkunahan siinä raottuu.


Huomaatte varmaan miten arvostan noita sähkökäyttösiä ylimääräsiä ja jossain vaiheessa pahalle haisevia systeemejä.

Mutta toisaalta nykyihminenhän on niin laiska, että kaikki pitää tapahtua nappia painamalla.

:lol:

Sori ot :D
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.

Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02

ex-Sammale-Rimera UGGly '95

® Mesen linttaklubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Matti H kirjoitti:Huomaatte varmaan miten arvostan noita sähkökäyttösiä ylimääräsiä ja jossain vaiheessa pahalle haisevia systeemejä.

Mutta toisaalta nykyihminenhän on niin laiska, että kaikki pitää tapahtua nappia painamalla.
Sitten niitä varusteita oppii arvostamaan kun niihin tottuu... Tietty, ensin pitää ostaa semmonen auto, jossa on varusteina muutakin kuin ohjaustehostin ja niskatuet :lol:

Eikä nuo ilmastoinnit haise, kun autoa vähän huoltaa. Yleensä sen tunkkaisen hajun aiheuttaa pääskysen pesän näköinen raitisilmasuodatin, jonka vaihto on monelle mahottoman ylivoimainen tehtävä.

Vähässä on tonnin vehkeet... Nettiauton tarjonta tällä hetkellä. Farmari, ilmastointi, hintaluokka max 1000e.
http://www.nettiauto.com/haku?id_car_ty ... _acc_air=7

Sitten kun jättää ilmastoinnin pois niin valinnanvaraa tulee vähän enemmän.

:wink:
Avatar
Matti H
ooppelimies
Viestit: 1125
Liittynyt: 19.10.2010 12:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Matti H »

Tarkotin tuolla pahalle haisevia.. tai jos tykkää käryävien sähkölaitteiden tuoksusta niin mikäs siinä.. :D
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.

Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02

ex-Sammale-Rimera UGGly '95

® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Liian kalliiks tulee bensavehkeellä ajelu, ei pysty.
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Matti H kirjoitti:Tarkotin tuolla pahalle haisevia.. tai jos tykkää käryävien sähkölaitteiden tuoksusta niin mikäs siinä.. :D
Voortissahan siirtyy penkkiki sähköllä. Kuten myös ikkunat. Ainaki eilen vielä ne kaikki toimi, tänään en oo kokeillu :)

Ja mitä siihen ilmastointiin tulee, nii mun normipäivään saattaa kuulua 6-10 tuntia autossa istumista, oli keli mikä hyvänsä. Kyllä siinä joskus kaipaa mahollisuutta säätää olosuhteet haluamikseen ainaki siellä sisäpuolella.

Alunperinhän mä olin lavabiiliä hankkimassa, koska onhan semmonen nyt vaan niin pirun katu-uskottava laite 8) . Ei vaan oikeen tohon tonniluokkaan rahasta puhuttaessa löydy kunnon tarjokkaita just nyt, pohjosemmasta osasta maata siis. Ei tän hintasia autoja oo järkeä hakea kovin kaukaa. Budjettiin ois mahtunu jotai vuosimallin 82-88 datsuneita tai matsaloovia, joitten kunnosta ei tietenkään mitään takeita. Plus se lava ois tietysti pitäny aina lapioida tyhjäks lumesta jos ei jotai pressua ois hommannu, niitä farmikatteita en voi sietää :)
Noh, nytte mulla on parin kuormalavan vetävä lämmin sisätila, 2 airbagia, ABSit ja "suurinpiirtein" nykyaikainen korirakenne. Ja p**keleen hyvä ajaa tuo vekotin. Etuvetoiseksi siis :wink:

Vaan katotaan ny kauanko tätä onnea ja autuutta kestää :roll:
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Peräkontin mitat huomioiden voi vaikka "vetästä kellon", jos sattuu semmonen tilanne matkan aikana. 8) :wink: :oops:

Ford foorumilla on aika kivoja juttuja siitä kun eivät ole jakopään remmiä ajoissa vaihtaneet. No, sehän on normaalia että silppua tulee tuossa vaiheessa.

Mimmoset tuossa on sun mielestä valot?
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Pappi kirjoitti:Peräkontin mitat huomioiden voi vaikka "vetästä kellon", jos sattuu semmonen tilanne matkan aikana. 8) :wink: :oops:
Jep, hyvä ominaisuus tämäkin autossa :)
Pappi kirjoitti:Ford foorumilla on aika kivoja juttuja siitä kun eivät ole jakopään remmiä ajoissa vaihtaneet. No, sehän on normaalia että silppua tulee tuossa vaiheessa.
Dokumentaation mukaan tossa ois vajaa 30 tuhatta sitten vaihettu remmi. Pitää vielä vilkasta pellin alta, näkyiskö siellä varmistusta asiaan.
Pappi kirjoitti:Mimmoset tuossa on sun mielestä valot?
Itse asiassa en oo vielä pimeessä ehtiny tolla ees ajaa, viikonloppureissuki käytiin Mersulla niin ei oo päässy valaistujen teitten ulkopuolella testaamaan. Velimies vaihto omaansa kyllä xenon-sarjan paikalleen kun ei hänen mielestään teho halogeeneillä riittäny. Tosin joillekinhan ei riitä mikään... :D
Eiköhän tässä kohta osaa tosta jotai omakohtaistaki kertoa :)
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

dealer kirjoitti:Hehkuiksi sitte tosiaan ne mersun tulpat (124 200-300D)
No ne on nyt ostettu, vielä kun ehtis vaihtaa :)

Vaan tänään mieleen ilmesty toinenki sähköasia.
Mites kun tossahan syttyy automaattisesti lähivalot kun virrat avaimesta väännetään päälle. Ilmeisesti vielä jollai alennetulla jännitteellä, ainaki "oikeessa" lähivaloasennossa kirkastuvat kummasti.
Nii kysymys kuuluu, saako ton poies jotenki nätisti?
Ihan mielelläni käyttäsin sitä valoille menevää virtaa mieluummin hehkuttamiseen, tai jättäsin säästöön. Satalankkujen kanssa on jo oppinu vääntään ne valot päälle muutenki, nii miksei voortissaki :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Laita ajovalot parkkiasentoon hehkutuksen ajaksi, menee edes hieman vähemmän virtaa :roll:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Monesti muuten kummastellut tuota että miksi helvetissä autossa pitää syttyä ne valot ennenku se on käynnissä :shock:

Ottasivat japanilaisilta tuossa mallia loput valmistajat, ei syty valot automaattisesti ennenku auto käy 8)
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ei syty täällä ainakaan, ennen kuin moottori käy.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
jerrij
"Laa-neiti"
Viestit: 1463
Liittynyt: 19.10.2010 23:07
Paikkakunta: toivakka

Viesti Kirjoittaja jerrij »

vootti ei oo auto :D
opel astma 1.6i 8v -96

Ex autoja ollu iso määrä pari w124 diesel mersuakin ollu

[miitit]0000000000000111000000[/miitit]
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Hannu.H kirjoitti:Laita ajovalot parkkiasentoon hehkutuksen ajaksi, menee edes hieman vähemmän virtaa :roll:
Toistaseks näin on tehtyki. Ärsyttää vaan moinen värkkäys kun joku "viisas" on taas "oivaltanu".
Jos tuolle löytyy joku ohjauspiuha jostai nii voishan tohon sitte asentaa semmoset mukahienot ledivalot sen kautta :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Feliciassa syttyy myös ajovalot kun laittaa virran päälle, eihän se käynnistystä haittaa ?
Fellussa tuota hoitaa yksi rele jonka voisi ottaa pois jos haluaa laittaa valot aina napista päälle.
650000tuttavuus
Viestit: 2133
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Lerssinen kirjoitti:Monesti muuten kummastellut tuota että miksi helvetissä autossa pitää syttyä ne valot ennenku se on käynnissä :shock:

Ottasivat japanilaisilta tuossa mallia loput valmistajat, ei syty valot automaattisesti ennenku auto käy 8)

Jossakin koslassa häiritsi minuakin riivatusti, kun valot syttyivät jo hehkutuksen ajaksi, mutta sammuivat sitten aina starttauksen ajaksi.
Epäilin kyllä, että oli jonkun tekemä oma kytkentä automaattisesti syttyvistä ajovaloista.
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Valot syttyy edelleenki. Ei oo kerenny tutkimaan.

Sensijaan tänään mittarin näyttäessä -5 astetta ei rakkine lähteny käyntiin, kerran hörähti 3. starttauksen kohilla ja muuten sai sahata varttitunnin ennenku luovutin.
Meinas jo iskeä rankemman luokan potutus ja mietin miten poltan tuon keksinnön ilman että palaa jätekatos & pihavarastot, joitten nurkalla auto oli parkissa... Hieman ihmetytti kuiten, autolla viimeks ajettu perjantaina jolloin ulkoilma oli -15 ja -20 asteitten välillä, ja auto toimi aivan mainiosti joka tilanteessa ilman sekunninkaan roikassa pitoa.

Irkissäkin jo asiaa käsiteltiin ja olin jo menossa vaihtamaan niitä hehkutulppia ja hinkuttamaan apuvirralla väkisin käyntiin. Taskulampulla pellin alle tuijatessapa löyty vika, ja sitten nauratti... Noissahan on hehkutulpat ketjutettu (eli piuha menee ensin yhteen, sieltä toiseen jne), ja tietysti oli sitten se piuha irti ennen ensimmäistäkään tuikkua :D
Laitoin piuhan kiinni, 5sek hehkutus ja *pränn* käyntiinhän se lähti. Näky vaan olevan johto melko kärsiny, puolet säikeistä enää ehjiä liittimen juuressa. Eli pitää uusia se pätkä... Jos en sitte muuta kytkentää niin että heti releeltä haarautuu jokaiselle hehkulle oma johto, vois olla varmempitoiminen systeemi :D

Että tämmöstä tällä kertaa, ei oo voortimiehellä helppoa :lol:
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Nonniin, nyt on hehkutulpat vaihettu. Vanhat ei näyttäny kärsineiltä, mitä ny ykkösen tuikku oli jo valmiiks väännetty poikki :x
Vaan nytte sielä on sitte w124-diisseliin tarkotetut yksilöt. Hyvin ne sinne mahtu, katotaas kun auto kerkee jähtyä että kuinka paljon vaikutti homma.

Siinä hehkuille menevässä piuhassa on jostain syystä vielä yks liitos öljytikun juuressa, liekö helpottamaan moottorin irrotusta tms. mutta ko. liitoshan oli se joka viime sunnuntaina haittas käynnistystä aika reilusti. Ja nyttenki tuli havaittua että sehän heiluu miten sattuu, joten asialle tehtiin jotain.
Eli *nips* piuhat poikki ko. liitännän molemmin puolin ja nämä juottamalla yhteen, kutistesukka päälle ja koko touhu nätisti piiloon alkuperäseen suojaputkeen. Sitte kun sen liitosmulikan vielä ruuvas irti autosta nii eipä kukaan huomaa että Voortia on viritetty :D

Muuhun ei kerenny tänään paneutua, tai no ruuvasin takalasinpyyhkijän irti kun siitä meni jousi eikä sulka siis pysy lasia vasten. Korjataan sitte jos/kun sitä joskus tartteeki. Huomena ois tarkotus käyttää nosturilla sen verran että vois suunnitella pakoputkea, ja hyvällä mäihällä tohon vois asentaa miljoonamarketista löytyneen "suht tyylikkään" ulkolämpö- ja volttimittariyhistelmän :)
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Ainiin, pitää kysyä täältäki, kun melkeen kaikkeen saa kuitenki aina apua :D

Kellään sulakeboksista karttaa tommoseen, ei tullu moista auton matkassa ja sielä on melko monta relettä ja proppua kuiten, kiinnostais tietää mikä on mikä :?:
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Jatkamme synkkenevää yksinpuheluamme itseni kanssa.

Perjantaina Mondeo sai pölykapselit. Tuli komea. :lol:

Havaintoja torstain operaatioista; autohan lähtee jopa käyntiin :!:
Lisäksi, unohin mainita että vaihoin ne suuttimien vuotoletkut ihan mersuliikkeen myymään metritavaraan, eipä enää haise niin pahalle.
Sitten en tiä mistä johtu, mutta tyhjäkäynti tasaantu kans samalla. Höh, ihme vekotin :shock:

Mitäs muuta... Niin no se lämpömittari. Tupakinsytytin ei toiminu joten virrat soittimelta. Johon EI ole irrotusrautoja auton mukana saatu (ostetaan halvalla Alpineen sopivat). Eli piti purkaa puoli kojelautaa.
Onneks myös Ford on suunniteltu korjattavaksi (eräs tuttavani sanoo kyllä että niitä vain säädetään ja huolletaan, ei koskaan korjata) ja homma oli helppo siltä osin. Samalla vaivalla vetäsin sen anturipiuhan kuskin oviaukolle piilossa.
Mitään läpivientejä aleta mettästään, ihan oviaukosta vaan piuha koripaneelien väliin ja pellin alle. Sitten se loppuki sopivasti nii lyhyeen koko johto, että piti liimata anturi konepellin etureunaan.
Luonnollisesti parkissa ollessa mittari näyttää vahvasti kompensoituja lämpötilalukemia... :x ...nooh onneks ajaessa sentään näkyvät olevan melko yhteneviä muissa tauluissa näkyvien kanssa.

Niin, ja nostin autoa ylemmäs että näin pohjanki.
Eipä veetä ihan suoraa putkea loppupätkälle, ei. Sielähän on takaripustus just linjassa ja ihan lähellä vielä. InsaneMe vois muistuttaa mua nytte niistä sivuputkisäännöksistä, semmonen tohon ehkä vielä mahtuis :D
Ihme ja kumma en löytäny ruostetta. Mikäs voorti se tämmönen on. Sensijaan löysin nestevuodon, tai ehkä kaks. Pitäs käyttää pohjamuovia poissa että näkis vuotaako syylärin vasemmastaki laidasta jotai vai mistä se neste sinne tulee, oikeessa laidassa letkun liitos vuotaa kyllä. Ei niin paljoa että oisin riskeerannu muoviosien kuntoa kiristämällä :)
Ja tuota... kompuralta puuttuu remmi. Katotaas keväämmällä miksi. Nyt ei tartte :)
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Pappi jo ajat sitten kirjoitti:Mimmoset tuossa on sun mielestä valot?
No nyt sillä on keretty ajaan pimeässäki :)
Valot on kyllä ihan kelvolliset, kuviossa piisaa mun tarpeisiin pituutta ja leveyttä. Nuo hiivatin lisävalot saa kyllä kenkää tosta nokalta, mokomilla ei nää yhtään kauemmas ku auton omilla. Varastosa ois pari isoa Boschilaista, tohonhan ne sais jopa laillisesti kun nappais omilta pitkiltä sitte virrat poies... :?
minä-itse kirjoitti:Mites kun tossahan syttyy automaattisesti lähivalot kun virrat avaimesta väännetään päälle (yms valitusta aiheesta).
johon dealer kirjoitti:Fellussa tuota hoitaa yksi rele jonka voisi ottaa pois jos haluaa laittaa valot aina napista päälle.
Konehuoneen sulakerasiassa rele 11 teki juuri tätä. Ei tee enää kun sijainti muutettiin kuskin ovitaskuun :D
Eli tästä etenemme sujuvasti :arrow:
meikäläinen taas kirjoitti:Kellään sulakeboksista karttaa tommoseen
Lainasin hyväuskoiselta lähisukulaiselta käsikirjan ja kopioin muutaman sivun. On se kumma kun ei heti tajua tämmösiä :oops:
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Supa kirjoitti:Nuo hiivatin lisävalot saa kyllä kenkää tosta nokalta...
Olisko tyyriit, jos vaikka ottaisit ehyenä irti....? :whistle:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

eseestie kirjoitti:
Supa kirjoitti:Nuo hiivatin lisävalot saa kyllä kenkää tosta nokalta...
Olisko tyyriit, jos vaikka ottaisit ehyenä irti....? :whistle:
Hyvin todennäköisesti ei olis tyyriit :wink:
Mutta en oo vielä kattonu onko ne syövytetty tohon keulaan kiinni, yritän kyllä irrottaa ehjinä :)
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Supa kirjoitti:
eseestie kirjoitti:Olisko tyyriit, jos vaikka ottaisit ehyenä irti....? :whistle:
Hyvin todennäköisesti ei olis tyyriit :wink:
Mutta en oo vielä kattonu onko ne syövytetty tohon keulaan kiinni, yritän kyllä irrottaa ehjinä :)
Pistäpä viestiä jos/ kun saat ehyenä irti, kuvatuksetkaan ei ole pahitteeksi. :wink:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Näköjään ei oo Mondeon kans ollu ongelmia kun ei oo 3 kuukauteen tarttenu kirjotella mitään :shock:

Eli tankattu ja ajettu vaan.
On tässä ideoitu kaikkea pientä mutta sinne idea-asteelle ovat jääneet kaikki. Tietysti kun ulkona oli vähintään se -20 pakkasta koko talven nii eipä siinä paljoa huvikseen ees nysväillä :D

Se hiivatin pakoputki pitäs alkaa rakenteleen kyllä, varmaan melko turha kokeilla leimata jos putki päättyy keskelle autoa. Ja ärsyttäähän tuo vähän itteäki kun savut pukkaa sisälle liikennevaloissa.
Takajouset on kans melko finaalissa, perä roikkuu melko lailla ja pieniä epämukavuustekijöitä on havaittavissa sivuteillä ajellessa.

Talvella valehtelin sujuvasti ettei ruostetta löydy. Nyt löyty, ne takakaaretpa tietysti :x
Pikku kukkasia vaan, vois ehkä tehä niille jotain. Siis jos niitä kaaria ei oo jo nyt rakennettu pakkelista.

Niin ja ne lisävalot on edelleen kiinni keulassa :oops:
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Supa kirjoitti:Niin ja ne lisävalot on edelleen kiinni keulassa :oops:
Mun takia ei tartte ainakaan kiirehtiä... :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Matti H
ooppelimies
Viestit: 1125
Liittynyt: 19.10.2010 12:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Matti H »

Haha. Lainaan itseäni tuosta ylempää..

Nyt on kans itellä mondeo ja varmari sekin. Penkki liikkuu sähköllä, ikkunat laskee ja nousee nappia painamalla ja ilmastointi tulee ku avaa kattoluukun, ONNEKSI VEIVILLÄ :huh: ja vähän raottaa ikkunaa :huh:

Nii ja sähköpeilit ja kaikkea muutakin, esim. lämmitettävä tuulilasi .. :ää: :shock: No onhan noi toisaalta ihan käteviä mutta ilmankin pärjäis! :lol:
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.

Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02

ex-Sammale-Rimera UGGly '95

® Mesen linttaklubi
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Ongelmia paratiisissa.

Oire: Sammuu satunnaisesti heti käynnistyksen jälkeen, mikäli kuljettajan paikalla istuva ei älyä pitää kierroksia tuhannen pinnassa jonkin aikaa.
Päätelmä: Polttoaineensaannissa häiriöitä.
Fakta: Missäpäin tahansa ko. ajoneuvon polttoainejärjestelmää voi esiintyä ilmavuotoja, myös suodatinjalassa :x
Toimenpide: Vaihdetaan suodatin. :D

Ei turhan ahtaassa raossa mokoma ole, juuri ja juuri sormi menee viereen. Vaan melko nätistihän se vaihtuu kun poistaa ilmanputsarikotelon ensin tieltä. Siinä samalla ohitusleikkasin polttoainepainetunnistimen pois käytöstä, kuulemma turha laite ja aiheuttaa vain käyntihäiriöitä.
Nooh joku ois voinu varottaa mimmonen homma tuo on ilmata... Sai ihan tosissaan sitä käsipumppua painella, hirvittää ajatuski siitä että tuossa ois ollu se "toisen merkkinen" systeemi mistä pumppu on jätetty poies.
Vaan käyntiinhän se lopulta lähti. Katotaas myöhemmin oliko hommalla mitään oikeaa vaikutusta.

Kiitos kauniin kevätsään intouduin myös lisäoperaatioihin, nyt ne lisävalot ovat poissa keulalta. Yritän vielä saada ne irti telineestäkin myöhemmin, melko lujaan joku vääntäny pultit. Auton ilme parani heti. Ei kuvaa ;)
Tietysti sinne jäi sitten johtoa jouten, eli kaivoin varastosta toiset lisävalot ja asensin ne puskurin alapuolelle. Pienemmätkin ovat. Noissa on ledirinkulat vielä kehällä, joten rakentelin aiemmin kirotusta automaattivalokytkennästä muutamalla piuhanpätkällä näihin päiväajovalosovelluksen. Ilman takavaloja :D

Jospa sen pakoputken vielä joskus sais rakennettua...
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Käsipumppuhan noissa justiin tuppaa aiheuttamaan nykimistä ja käyntiongelmia kun päästää ilmoja järjestelmään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”