Viton keulassa on sellaiset rakenteet että ilmastoinnin kenno tahtoo olla lyhytikäinen, eilen muistin jopa ottaa pari kuvaa remontista. Kyseessä vähän yli 100tkm ajettu 116cdi.
Maskin takana on kahden puhaltimen paketti, tässä irrotettuna ja takapuolelta kuvattuna:
Puhaltimien ja kennon väli on pieni ja puhaltimet keräävät ajan myötä sinne roskaa niin että väli tukkeutuu ja kyseinen komposti sitten hapettaa (lahottaa, mitälie) kennon puhki ja R134 karkaa järjestelmästä:
Kannattaa mahdollisuuksien mukaan puhdistaa tuo väli vaikkapa paineilmalla, maskihan on vain kolmella ruuvilla kiinni. Puhallinpaketin irrottaminen vaatisi vähän enemmälti purkamista, mutta eiköhän pahimmat saa puhallettua muutenkin.
Sitten maskin taakse hyttysverkkoa estämään isompien roskien pääsy puhaltimiin.
Vito W639 ilmastointiremontin välttäminen
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
Itellä kans kesällä täytettiin järjestelmä, kun oli pari päivää hellettä
viikon päivät se jaksoi puhaltaa kylmää, sitten alkoi pitää outoa vinkunaa kun ilmastointia piti päällä, mielestäni kuului kojelaudan sisältä, kylmää ei kuitenkaan enää jaksanut tehdä, sittemmin ei enää edes vikissyt, kun lienee tullut järjestelmä täysin tyhjäksi..
itse pelkäsin että vuotais jostain kojelaudan sisältä, mutta voisko vinkuna johtua paineen alenemisesta ja vuoto olla kennossa keulalla?
viikon päivät se jaksoi puhaltaa kylmää, sitten alkoi pitää outoa vinkunaa kun ilmastointia piti päällä, mielestäni kuului kojelaudan sisältä, kylmää ei kuitenkaan enää jaksanut tehdä, sittemmin ei enää edes vikissyt, kun lienee tullut järjestelmä täysin tyhjäksi..
itse pelkäsin että vuotais jostain kojelaudan sisältä, mutta voisko vinkuna johtua paineen alenemisesta ja vuoto olla kennossa keulalla?
W639 130cdi
Vinkuminen tulee paisuntaventtiilistä ennen höyrystintä, kun se ei saa enää täyttä nestettä kylmäaineen vähyyden vuoksi ja vuoto saa olla missäpäin tahansa kylmäkierrossa.
Kompuralle vain kaasua ja vastakkaisesti paisuntaventtiilille vain nestettä.
Kompuralle vain kaasua ja vastakkaisesti paisuntaventtiilille vain nestettä.
Kyllä voi.maxpower07 kirjoitti:voisko vinkuna johtua paineen alenemisesta ja vuoto olla kennossa keulalla?