Sprinter w903 ilmastoinnin sähköissä ongelma.
Sprinter w903 ilmastoinnin sähköissä ongelma.
Eli ongelma on seuraavanlainen. Ilmastoinnin kompura ei lähde pyörimään. Ensimmäisenä tuli mieleen, että kytkimelle ei tule virtaa. Kompuraan menee yksi johto ja virtaa tulee. Virtaa tulee jatkuvasti, oli ilmastoinnin nappi kytkettynä (valo palaa) tai ei (ei sentään auton virrat sammutettuna). Penkin alla ja ratinputkessa olevat sulakkeet irroitettu yksitellen. Edelleen tulee virtaa kompuralle. Rele ilmeisesti jossakin (lämmityslaitteen kytkentäpaneelissa vai penkin alla?) ja ilmeisesti palanut kiinni? Kun en löytänyt tota ilmastoinnin kytkentäkaaviota mistään. Kertokaa nyt joku joka tietää, että oonko ihan hakoteillä ton toimintaperiaatten kanssa...
Samalla huomasin, että ilmastoinnin kaasut on harakoilla ja ymmärsin toisesta topicista, että ei edes lähde pyörimään ilman paineita, pitääkö paikkansa vai onko kompuran kytkin entinen? Muistan että luin joskus ilmastoinnin putken puhkikulumisesta vasemman etuvalon kohdalta kiinnikkeestä vai onko joku muu paikka todennäköisempi?
Uusi kompura jo katsottu varmuudeksi kiinasta, ei ole ihan pahan hintanen vs Vehon yksilö...
Samalla huomasin, että ilmastoinnin kaasut on harakoilla ja ymmärsin toisesta topicista, että ei edes lähde pyörimään ilman paineita, pitääkö paikkansa vai onko kompuran kytkin entinen? Muistan että luin joskus ilmastoinnin putken puhkikulumisesta vasemman etuvalon kohdalta kiinnikkeestä vai onko joku muu paikka todennäköisempi?
Uusi kompura jo katsottu varmuudeksi kiinasta, ei ole ihan pahan hintanen vs Vehon yksilö...
Kiitoksia viitseliäisyydestä .dealer kirjoitti:Niin, virtapiirikaaviosta eilen katsoin että autossasi on erillinen rele kompuran virransyötölle ja tietysti sulake jonka kautta virta sille tulee
Nyt odottaa uusi kompura ja kuivain asennusta, en uskalla laitaa kiinni, ennenkuin oon saanu ongelman ratkaistua, ettei taas kompura sano sopimusta irti, kun jatkuvasti pyörii. Käsittääkseni pitäisi olla anturi kennolla, joka katkoo käytössäkin kompuran kytkintä...
Eihän siellä kaaviossa vaan näy, missä rele sijaitsee, ainakaan omassa ohjekirjassa siitä ei mainita mitään, tai sitten ei vaan oo osunu silmään etsiessä.
Googletin vähän huonolla englannilla ja jäin käsitykseen, että rele joka kytkee kompressoriin sähköt, sijaitsee lämmön/puhalluksensäätely hässäkän sisällä. Menikö ihan metsään, vai tuliko suomennettua persiilleen? Tarkemmin kun muistelen, niin kun nypin releitä ja sulakkeita irti, niin kaikki virta katosi säätimiltä ja puhaltimen moottorilta ac ja fan releen irrottaessa, eli viittais siihen, että se paneeli ohjaa kompuran relettä kennolla olevan anturin avustuksella. Kuulostaako tarpeeksi sekavalta ja kuinka paljon oon metsässä?
Jos tiedätte jonkun, joka näistä ymmärtää vaikka korvausta vastaan, niin vinkatkaa.
Jos tiedätte jonkun, joka näistä ymmärtää vaikka korvausta vastaan, niin vinkatkaa.