Viton vesiventtiili?
Viton vesiventtiili?
Missä sijaitsee vito 110cdi:n vesiventtiili. Olen soittanut monet mersukorjaamot läpi ja kukaan ei tiedä.
Vesiventtiiliä myydään cdi vitoon, eli siellä sellainen on, mutta missä?
Ongelmana on se, että vitotus puhaltaa kylmää ja kuumaa edestakaisin.
Vesiventtiiliä myydään cdi vitoon, eli siellä sellainen on, mutta missä?
Ongelmana on se, että vitotus puhaltaa kylmää ja kuumaa edestakaisin.
Käyn katsomassa valmistenumeron, mutta en tarkoita sähköistä kiertovesipumppu/venttiiliä joka on konetilassa ylhäällä.
Eli en tarkoita tätä osaa, mokkulaa joka vaan kierrättää vettä tyhjäkäynnillä.
http://www.aijaa.com/v.php?i=7127374.jpg
Kyseessä siis järempi venttiili joka on osana jo kalliskin noin 300e.
Siis tämännäköinen osa, kyseinen kuva ei ole mersun vesiventtiilistä, mutta siis tuollaista tarkoitan.
http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... ic3-01.jpg
Eli en tarkoita tätä osaa, mokkulaa joka vaan kierrättää vettä tyhjäkäynnillä.
http://www.aijaa.com/v.php?i=7127374.jpg
Kyseessä siis järempi venttiili joka on osana jo kalliskin noin 300e.
Siis tämännäköinen osa, kyseinen kuva ei ole mersun vesiventtiilistä, mutta siis tuollaista tarkoitan.
http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... ic3-01.jpg
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Se on se sama venttiili, jonka kuvan linkkasin sulle monta viikkoa sitten mersufoorumille. Se säätelee sähköllä sitä veden virtausta lämppärinkennolle. Turha uusia sitä osaa.
Mikäli haluaa mitata onko sen venttiilin vastus ok, niin sen pitää olla luokkaa 12 ohmia, ja se naksahtaa kun sille tarjoaa 12V suoraan nastoihin.
Siellä on ilmaa / pakokaasua, ja jos se ei ilmaannu niin vika on kannentiivisteessä, valitettavasti. Juuri äsken otin itseltä vastaavat osat tyhjäksi nesteitä ja nyt ne on taas täynnä.
Kun järjestelmä täytetään:
- lisää nestetä
- käytä lämpimäksi (>80 astetta)
- lisää nestettä
- anna kierroksia koneelle
- tarkista että lämppäri on täysillä ja kennolle menevät lämminvesiletkut lämpenevät.
- anna kierroksia
- lämmitä moottoria
- lisää nestettä jos on tarvis
Mikäli kaikki on nyt ok ja sitten yks kaks sinne tas tulee "ilmaa" kannen tiiviste on 100 varmasti rikki ja se ilma on pakokaasua.
Nopea lämpömittarin luikeman vaihtelu indikoi AINA ilmasta/kaasuta, suuri määrä nestettä ei voi vaihtaa lämpötilaa nopeasti mutta kaasu/ilma vaihtaa lämpötilaa juuri sitä mukaa kun sitä puristaa kasaan, ja tuo kasaan puristaminen johtuu sylinterivuodosta. Liika paine taas purkaantuu ulos jäähdyttimen korkista jne jne.
Mikäli haluaa mitata onko sen venttiilin vastus ok, niin sen pitää olla luokkaa 12 ohmia, ja se naksahtaa kun sille tarjoaa 12V suoraan nastoihin.
Siellä on ilmaa / pakokaasua, ja jos se ei ilmaannu niin vika on kannentiivisteessä, valitettavasti. Juuri äsken otin itseltä vastaavat osat tyhjäksi nesteitä ja nyt ne on taas täynnä.
Kun järjestelmä täytetään:
- lisää nestetä
- käytä lämpimäksi (>80 astetta)
- lisää nestettä
- anna kierroksia koneelle
- tarkista että lämppäri on täysillä ja kennolle menevät lämminvesiletkut lämpenevät.
- anna kierroksia
- lämmitä moottoria
- lisää nestettä jos on tarvis
Mikäli kaikki on nyt ok ja sitten yks kaks sinne tas tulee "ilmaa" kannen tiiviste on 100 varmasti rikki ja se ilma on pakokaasua.
Nopea lämpömittarin luikeman vaihtelu indikoi AINA ilmasta/kaasuta, suuri määrä nestettä ei voi vaihtaa lämpötilaa nopeasti mutta kaasu/ilma vaihtaa lämpötilaa juuri sitä mukaa kun sitä puristaa kasaan, ja tuo kasaan puristaminen johtuu sylinterivuodosta. Liika paine taas purkaantuu ulos jäähdyttimen korkista jne jne.