ML W163 ikkunat huurussa

Vastaa Viestiin
Jake-71
Viestit: 14
Liittynyt: 07.1.2014 9:51
Paikkakunta: H:ki

ML W163 ikkunat huurussa

Viesti Kirjoittaja Jake-71 »

Vajaa pari kuukautta sitten siirryttiin meillä nelivetokauteen, hyvin palvellut W639 Vito-bussi sai mennä ja ML tuli tilalle. Aktiivisen etsinnän jälkeen löytyi -02 uutena Suomeen tuotu 270CDI jolla tuolloin vasta vajaat 206 tkm tietä takana.
Ensimmäisten parin tuhannen kilometrin jälkeen kokemukset on olleet varsin myönteisiä, ja kieli pitkällä odotellaan etelään oikeata talvikeliä sekä ensi kesää että pääsee ML:n kytkemään veturiksi vaunun eteen ja nähdään kuinka tuo siinä hommassa oikeasti pärjää.
Muutamia pikkuvikoja (sammuneita valoja, kuskin penkin etäisyyssäätö, vaihdekepin jyrsitty nuppi) on jo fiksattu, ja myyjäliikkeen kanssa yhteistyössä hoidettiin kakkospytyn vuotaneen suuttimen vaihto jonka jälkeen alkoi käynnistyminenkin tapahtumaan halutulla tavalla.
Sellainen asia vielä kiusaa, että etenkin kostealla kelillä tuntuu sivulasit vetävän varsin huolella huurteeseen. Tuulilasi kyllä pysyy auki, ja puhallustehoja tuntuu piisaavan, mutta täydelläkään höökillä ei tahdo sivulasit kirkastua. Kysymykseni kokeneemmille ML-käyttäjille onkin että onko kyseessä vika vai ominaisuus? Jäähdytysnesteen häviämistä en ainakaan toistaiseksi ole havainnut eli lämppärin kenno tuskin ainakaan isommalti vuotaa.
repal
Viestit: 3
Liittynyt: 07.1.2014 10:41

Viesti Kirjoittaja repal »

No vastaavanlaiseen kulkineeseen itsekin siirryin viime syyskuussa, tosin 2003 malliin ja 100 tkm enemmän ajettuun, mutta alkuperäinen Suomeen tuotu yksilö hyvällä historialla.

Itsekin huomasin vastaavan lasien huurtumisen automaattiasennossa. Käänsin ilmansuunnan ohjaimen kohtaan, jossa ylös ja alas tulee yhtä paljon ilmaa (valo palaa säätimessä kello kolmessa) ja sivulasien huurtuminen loppui. Automaattiasento taitaa kääntää liian hätäiseen lämmitystä jaloille, joten sivulasit alkavat huurtumaan. En tiedä onko näin, mutta ainakin tepsi meidän autossa. Kesällä ilmastointi varmaan huolehtii riittävästi lasien auki pitämiseksi myös auto -asennossa; tämä jää testattavaksi sitten keväämmällä.
Jake-71
Viestit: 14
Liittynyt: 07.1.2014 9:51
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja Jake-71 »

Saman havainnon tein heti alkuunsa että etenkin jos hengittelijöitä on paikalla useampia kuin kaksi, automaattiasento ei riitä kuivallakaan kelillä. Mutta sitten kun ilma muuttuu kosteaksi (jota näillä leveysasteilla on viime aikoina jokusen kerran tapahtunut) niin ei riitä edes 4-5 teho puhallukseen eikä puhallussuunnan nostaminen kokonaan ylös.
Saa sitten nähdä kuinka käyttäytyy kuivemmassa pakkaskelissä jos niitäkin vihdoin eteläiseen Suomeen saadaan, suotavaa olisi että silloin ei tarvitsisi ainakaan kaikkea puhallusta nostaa lasille, saattaa alkaa varpaita paleltamaan...
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Omassa ei ole automaatti-ilmastointia, eikä myöskään kuvantunlaista ongelmaa. Säädöt on talvella käytännössä melkein aina siinä oikeassa reunassa, eli ilmaa ylös, alas ja keskelle. Lähtiessä täytyy kosteilla ja kylmillä keleillä nostaa vähäksi aikaa ylös laseille.

Automatti-ilmastointi taitaa aika usein vaatia säätämistä kosteilla kelelillä.
ePa-
Viestit: 38
Liittynyt: 24.5.2013 8:23
Paikkakunta: 90xxx

Viesti Kirjoittaja ePa- »

Onkos suodatin vaihdettu kartanlukjan jalkatilasta?

Itselläni asiaan aavistuksen liittyvä ongelma myöskin. Automaatti-ilmastoini lakkasi puhaltamasta kokonaan tuulilasille ilmaa. Kaikista muista räppänöistä puhaltaa eli joku läppä on ilmeisesti jumissa? Mutta missä ja miten siihen pääsee käsiksi?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lämmitys, ilmastointi”