w163 ajovalojen ohjaus ja aam moduuli juttuja.
w163 ajovalojen ohjaus ja aam moduuli juttuja.
Tere arvoisat tähtitieteilijät!
Tuli hommattua vuoden 2001 Ml vetoautoksi ja muutamia kysymyksiä leijuu ilmassa.
Eli ajovalojen ohjaus tapahtuu miten? Eli mittailin jännitteitä polttimolta ja se oli lyhkäsillä 13,7v latausjännitteen ollessa 14,5 volttia. Joten tuli mielen notta onko tuolla releet jossain vai joku ohjain yksikkö vai mikä?
Ja toinen juttu mihin hieman vihiä löysinkin on delphin vesijäähy laturi ja kun kilsoja alkaa olla reilut 330tkm niin hiilet lienee kohta vaihtokunnossa. Onkohan niitä saatavilla muualta kuin ebaysta ja oliko niitä siellä 2 vai 4 kappaletta?
Muutkin huomiot ovat tervetulleita.Kiitos.
Nimim.Ostinko helikopterin....
Tuli hommattua vuoden 2001 Ml vetoautoksi ja muutamia kysymyksiä leijuu ilmassa.
Eli ajovalojen ohjaus tapahtuu miten? Eli mittailin jännitteitä polttimolta ja se oli lyhkäsillä 13,7v latausjännitteen ollessa 14,5 volttia. Joten tuli mielen notta onko tuolla releet jossain vai joku ohjain yksikkö vai mikä?
Ja toinen juttu mihin hieman vihiä löysinkin on delphin vesijäähy laturi ja kun kilsoja alkaa olla reilut 330tkm niin hiilet lienee kohta vaihtokunnossa. Onkohan niitä saatavilla muualta kuin ebaysta ja oliko niitä siellä 2 vai 4 kappaletta?
Muutkin huomiot ovat tervetulleita.Kiitos.
Nimim.Ostinko helikopterin....
Viimeksi muokannut Bj Andy, 04.2.2017 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ok. Mitenhän nuo Samit reagoi jos valot releyttää ja ottaa vain ohjausvirrat niiltä bokseilta?
Kyselen sillä että ko.laitteessa on aika vahvasti havaittavissa toisaalta mopar yhteistyö sekä toisaalta valmistus ajankohtana vallinnut kuparin maailman markkinahinta. Eli kaapeleissa lienee ihan molemmat säikeet.
Laturin huolto nousi ajatuksiin sillä että kerran ajossa tuo vilautti latauksen merkkivaloa joka viittaisi kilsojen ohella siihen että hiilet alkaa olla finaalissa. Ilmeisesti on myös syytä tarkastella maapisteet ym. kaapeloinnit?
Kyselen sillä että ko.laitteessa on aika vahvasti havaittavissa toisaalta mopar yhteistyö sekä toisaalta valmistus ajankohtana vallinnut kuparin maailman markkinahinta. Eli kaapeleissa lienee ihan molemmat säikeet.
Laturin huolto nousi ajatuksiin sillä että kerran ajossa tuo vilautti latauksen merkkivaloa joka viittaisi kilsojen ohella siihen että hiilet alkaa olla finaalissa. Ilmeisesti on myös syytä tarkastella maapisteet ym. kaapeloinnit?
Nuo SAM poksit haistelee sytytysvaiheessa polttimoiden kuntoa ja jos havaitsevat vian niin katkaisevat/eivät kytke syöttöjännitettä lainkaan.
Eli jos siellä piuhan päässä ei ole sitä polttimon normaalia kuormaa niin SAM katkaisee virrat. Ei toimi releyttämällä. (jos on joutilasta aikaa niin voisi kokeilla että toimisiko jos molemmin puolin on sama kuormitus, epäilen)
Tästä on ollut nyt ihan lähiaikoina useamminkin juttua. esim jos laitat valot päälle ja nappaat lampun irti kannasta ja tökkäät takaisin niin lamppu ei sytykkään uudestaan kun SAM huomasi "vian"
Valokytkimen kun käyttää nollilla niin SAM haistelee lamppujen kunnon ja kytkee virrat lampuille jos ja kun ovat kunnossa.
Minusta tuo 13.7V lampulla on ihan hyvä lukema. Taitaa käydä pahasti polttimoiden kestoiän päälle jos lampun kannalla on tuo 14.5V
Laturista riippuen siellä ei välttämättä ole hiiliä lainkaan. Säädin toki voi temppuilla molemmissa malleissa.
Nämä diiselit on tietääkseni kaikki tehty euroopan mantereella? Tosin varmasti niissä on samat johdotukset oli sitten mistäpäin maailmaa tahansa. Yleisesti euroopassa tehdyt ML:t on jotenkin laadukkaammista osista ja paremmin kasattuja.
Eli jos siellä piuhan päässä ei ole sitä polttimon normaalia kuormaa niin SAM katkaisee virrat. Ei toimi releyttämällä. (jos on joutilasta aikaa niin voisi kokeilla että toimisiko jos molemmin puolin on sama kuormitus, epäilen)
Tästä on ollut nyt ihan lähiaikoina useamminkin juttua. esim jos laitat valot päälle ja nappaat lampun irti kannasta ja tökkäät takaisin niin lamppu ei sytykkään uudestaan kun SAM huomasi "vian"
Valokytkimen kun käyttää nollilla niin SAM haistelee lamppujen kunnon ja kytkee virrat lampuille jos ja kun ovat kunnossa.
Minusta tuo 13.7V lampulla on ihan hyvä lukema. Taitaa käydä pahasti polttimoiden kestoiän päälle jos lampun kannalla on tuo 14.5V
Laturista riippuen siellä ei välttämättä ole hiiliä lainkaan. Säädin toki voi temppuilla molemmissa malleissa.
Nämä diiselit on tietääkseni kaikki tehty euroopan mantereella? Tosin varmasti niissä on samat johdotukset oli sitten mistäpäin maailmaa tahansa. Yleisesti euroopassa tehdyt ML:t on jotenkin laadukkaammista osista ja paremmin kasattuja.
Valmistusmaa on USA ainakin otteessa.
Hmm. Toinen pitkä on suomi korjattu eli haaroitettu toiselta puolen. Täytyypä koittaa palauttaa se tehdas asetuksiin jos vaikka sen kanssa on joku menny halpaan.
Vaan erittäin suuret kiitokset tähän asti hyvistä tiedoista.
Hiiletön laturi? Ei ole vielä tullut vastaan semmosta mutta se ei kyllä vielä kerro muuta kuin sen että meitsi on analogiakauden hemmo... Tässä on Delphi.
Hmm. Toinen pitkä on suomi korjattu eli haaroitettu toiselta puolen. Täytyypä koittaa palauttaa se tehdas asetuksiin jos vaikka sen kanssa on joku menny halpaan.
Vaan erittäin suuret kiitokset tähän asti hyvistä tiedoista.
Hiiletön laturi? Ei ole vielä tullut vastaan semmosta mutta se ei kyllä vielä kerro muuta kuin sen että meitsi on analogiakauden hemmo... Tässä on Delphi.
Jatketaas. Jostain syystä päiväsjovalot ilmestyivät toissa päivänä jostain ja katosivat tänään kauppareissulla...????
Ajattelin alkuun että onnistuin jollain liikkeellä saamaan ne toimintaan samalla kun yritin normittaa toista kehvelin avainta joka lakkasi toimimasta.
Eli millä nuo on normisti järjestetty näissä. Ohjelmalla vai oliko siellä joku erillinen ohjaus??
Ajattelin alkuun että onnistuin jollain liikkeellä saamaan ne toimintaan samalla kun yritin normittaa toista kehvelin avainta joka lakkasi toimimasta.
Eli millä nuo on normisti järjestetty näissä. Ohjelmalla vai oliko siellä joku erillinen ohjaus??
No niin kuten tuolla kesluslukkopuolella tuli jo mainiteltuakin niin ny on molemmat avaimet hukannu toimintansa kaukosäädön osalta.
Eli jos ny oikein ymmärsin niin aam boksi lienee kypsyny jossain määrin.
Onko se mitenkään elvytettävissä vai mitähän tuo vaatisi?
Jos jollain on jotain viimekädentietoa niin vastaan otetaan kiitollisena. Staarikin löytynee lähipiiristä...
Eli jos ny oikein ymmärsin niin aam boksi lienee kypsyny jossain määrin.
Onko se mitenkään elvytettävissä vai mitähän tuo vaatisi?
Jos jollain on jotain viimekädentietoa niin vastaan otetaan kiitollisena. Staarikin löytynee lähipiiristä...