Appiukon Boxeri

Vastaa Viestiin
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Appiukon Boxeri

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Tollasen näkönen paitsi valkoinen, ei siis kuvan auto

[nettiauto]4737700[/nettiauto]

Olen jo monen vuoden ajan pitänyt appiukkoon hyviä välejä, normaalisti vähintään 100 km paitsi kun sen autot hajoo niin se tuo sen tänne - omat kuskaan korjaamoon :lol:

Nyt nypyttää Boxerin takajarrut ihan simona ja tuossa kesärenkaita vaihtaessani huomasin että jarrut on aika jumissa ja levyt/palat menee uusiksi ja satulan liukutapit olis syytä rasvailla. Appiukko kävi marmoritiskiltä kysymässä hintoja ja kuulemma palasarjakin on jo 100€. Saako tuollaiseen ranskalaiseen rohjoon motonetistä osia ja tekeekö niillä mitään? Entä onko kenellekkään tuttua tuollaisen auton jarrujen jumitus ja kuinka niitä voisi ehkäistä? En ole edes appiukon autosta jarruja koskaan rasvaillut :twisted: mutta onko jarruosiin olemassa jotain jumituksen estävää töhnää tai vastaavaa?
® Mesen linttaklubi
Klasu
Pienkonespesialisti
Viestit: 681
Liittynyt: 13.12.2006 20:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Klasu »

Osat pitäis olla samat kuin sitikan ja fiatin vastaavissa malleissa. Varaosia sai ainakin ducatoon hyvin paikallisesta varaosaliikkeestä.
Kuparitahna lie jarruihin se aine mitä ite laittaisin.. :D

Nii siis mulla oli joskus -99 ducato.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ranskalaisten jarruosia saa varaosaliikkeistä, tosin useimmiten oikeat osat saa vasta kolmannella kerralla :lol: (onko se ate vai bendix, onko 15 vai 16 tuuman pyörät, onko abseja, paljonko on levyn halkaisija....)
Jos yhtään jumittaa muualtakin kuin palojen päistä niin kaikki uutta, palat - levyt - vaijerit - satulat.

Ei tässä nyt pelota mutta ... ole hyvä äläkä saa päähäsi korjauttaa appiukkos autoa paikassa jossa minä olen töissä :eec: Porukalla neuvotaan tässä foorumilla ja itte teet kuten suunnittelit :idea: :!: laitetaan sitten 124ää ja sprinteriä joskus :pusuposkelle:
Klasu
Pienkonespesialisti
Viestit: 681
Liittynyt: 13.12.2006 20:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Klasu »

dealer kirjoitti:Ranskalaisten jarruosia saa varaosaliikkeistä, tosin useimmiten oikeat osat saa vasta kolmannella kerralla :lol: (onko se ate vai bendix, onko 15 vai 16 tuuman pyörät, onko abseja, paljonko on levyn halkaisija....)
Tämä on totta mutta ducatoon jossa ei ollut abseja, sopi hyvin abs-kehälliset vetoakselit ja etujarruhilppeet ainakin. Tuon ikäsessä-ja kokoisessa on kai 16" renkaat kaikissa? :nocando:
Yleensä se halvin ei sopinut mutta kallein ei silti ollut kestävin.. :D
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Kiitos paljon avusta, pitää sitten kiinnittää extra-huomiota osien sopivuuteen. Nämä appiukon auttamiset on siitä mukavia juttuja että hän on jo eläkeläinen eli hänellä ei ole kiireitä minnekkään ja auto sopii seistä pihassa vaikka parikin päivää ja lapsetkin tykkää jos auton laitto/vierailu venyy useampipäiväiseksi. Mikäs sen mukavempaa kun illalla vähän puuhastelee pihalla :D eli harrastusmielessä kötöstellään se mihin suinkin pystytään.
dealer kirjoitti:...ole hyvä äläkä saa päähäsi korjauttaa appiukkos autoa paikassa jossa minä olen töissä...
:lol: :lol:

Se se olisikin rangaistus :arrow: "mun mielestä sä olet nyt kuule dealer sen verran huonoja neuvoja antanut ja muutenkin töppäillyt että rangaistukseksi joudut ropaamaan ton ranskalaisen jarruja" :supersad:
® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jarrut”