Sprinteristä (2.9TD, vm 99) painuu jarrupoljin pohjaan saakka. Pumpaten saa painetta kasattua, mutta poljin menee silti pohjaan saakka jos jalkaa pitää suorana. Samalla punainen jarrujärjestelmän varoitusvalo syttyy.
Jarrulevyt ja -palat on vaihdettu eteen ja taakse, nestettä ei häviä jarrunestesäiliöstä tippaakaan. Poljin palautuu yläasentoon normaalisti.
"Normaaliajossa" auto kyllä pysähtyy, koska poljin painuu pohjaan saakka vasta 5-10 sekunnin raskaan jarrutuksen jälkeen, mutta pitkällä tähtäimellä tämä ei liene hyvä.
Mitä tästä pitäisi alkaa penkomaan seuraavaksi? Jarrupääsylinteri, pääsylinterin tiivisteet, jarrupaineen säädin, alipainepumppu?
Kommenteista kiittäen,
Matti
Sprinter 312D jarruongelma
Sprinter 312D jarruongelma
Viimeksi muokannut MattiKa, 20.3.2007 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Morjens Matti - tervetuloa foorumille.
Sprinterissä ei ole moista vaivaa tullut eteen, mutta ...
Kokeile tehdä hitaasta vauhdista muutama raju lukkojarrutus niin että ABS toimii mutta varo muuta liikennettä äläkä loukkaa itseäsi.
Aina parempi jos löydät liukkaan paikan, kunhan vaan saat ABS pumpulle toimintaa.
Vitoissa tämä auttaa kertomaasi ongelmaan.
Pääsylinterivika tietysti aiheuttaa polkimen painumisen pohjaan.
Sprinterissä ei ole moista vaivaa tullut eteen, mutta ...
Kokeile tehdä hitaasta vauhdista muutama raju lukkojarrutus niin että ABS toimii mutta varo muuta liikennettä äläkä loukkaa itseäsi.
Aina parempi jos löydät liukkaan paikan, kunhan vaan saat ABS pumpulle toimintaa.
Vitoissa tämä auttaa kertomaasi ongelmaan.
Pääsylinterivika tietysti aiheuttaa polkimen painumisen pohjaan.
Mulla painuu poljin melkein pohjaan ja pehmeesti
Läpi tuo on mennyt aina katsastuksesta ja jarru ratsioista
mutta mulla ei ole abs:sää
toi valon palaminen ihmetyttää onko sulla palat lopussa vai loppuuko alipaine :kasijarru: :abs:
Läpi tuo on mennyt aina katsastuksesta ja jarru ratsioista
mutta mulla ei ole abs:sää
toi valon palaminen ihmetyttää onko sulla palat lopussa vai loppuuko alipaine :kasijarru: :abs:
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Lainataan töpicia...
Pitkä-korkea 312d.
Tankin yläpuolelta tuli nesteet pihalle. Pumpaten toimii jarrut hieman.
Muistaako kukaan onko jarruputki samaa putkea ABS mötikältä keulasta ALB säätimelle vai onko jatkosta välis?
Edit:
Kuskin penkin kohdalla jatkos ja motonetin 310mm osanumero 23-2064, mutta sen pitää itse muotoilla kun on kiepillä
Pitkä-korkea 312d.
Tankin yläpuolelta tuli nesteet pihalle. Pumpaten toimii jarrut hieman.
Muistaako kukaan onko jarruputki samaa putkea ABS mötikältä keulasta ALB säätimelle vai onko jatkosta välis?
Edit:
Kuskin penkin kohdalla jatkos ja motonetin 310mm osanumero 23-2064, mutta sen pitää itse muotoilla kun on kiepillä