w903 316 cdi 3,5T takalaakerin vaihto

Vaihteistot, kardaani, perä, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Junnu88
Viestit: 110
Liittynyt: 15.8.2017 9:06
Paikkakunta: Laukaa

w903 316 cdi 3,5T takalaakerin vaihto

Viesti Kirjoittaja Junnu88 »

Heps, vuorossa takalaakerin vaihto...katsuri huomautti peräöljyn vuodosta ja tilasin hilpeet stefan vaihtoon. No vika oli vuotava O-rengas, tai pikemminkin rakokorroosio perän laipassa.



Päätin vaihtaa laakerin kun se tuli hommattua ja kun laakerien sekä peräöljyn kanssa on aina mukava puljata :lol:

Vetotangossa on lukkomutteri laakeria vasten, irtosi helposti ja ajattelin että ei ole muuta väliä kuin ettei kiristä liikaa. Oonko vikateillä vai pitääkö se kiriä johonkin momenttiin?? Kiinnihän siitä ei saa kuin kynsillä...
https://photos.app.goo.gl/JvvCqDfTDsUQUMuE9
Sprinter99
Viestit: 134
Liittynyt: 12.11.2018 12:22

Viesti Kirjoittaja Sprinter99 »

Laakerin sisäkehää se painaa. Miksi se pitäis laittaa momenttiin, kunhan on kireällä ja laittaa kiinni lukituksen?

Laakerin sisäkehä on helppo lämmittää vaikka kosaanilla ja tiputtaa laakeri paikalleen.

ABS johtoa ei kannatta katkaista, koska anturi painamalla kiinni.
Junnu88
Viestit: 110
Liittynyt: 15.8.2017 9:06
Paikkakunta: Laukaa

Re: w903 316 cdi 3,5T takalaakerin vaihto

Viesti Kirjoittaja Junnu88 »

Kiitti, näin ajattelinki että se on vain lukkona siellä, mutta kun en varmaksi tiennyt.

abs-anturin johdossa oli 4-6 jatkoskohtaa, uusi 15 euron anturi tulee 2 metrin johdolla...vaihdan sen kun kerran saa nyt hyvin moskallla lyötyä pois.
8)

Kosanilla otin pois, vetari pakastimeen ja laakeri uuniin + 100 asteeseen, niin ei tuu vahinkoja laakerille. :lol:
Sprinter99
Viestit: 134
Liittynyt: 12.11.2018 12:22

Viesti Kirjoittaja Sprinter99 »

No olipas halpa anturi, en tienny yhtään hintaa. Toivottavasti tulee kuntoon.

Ostin 26€ laakerin, ja siinä tuli kaikki tarvittavat tiivisteet ja stefa. Halpaa ja helppoa.

(abs anturia työntäessä pois, rikoin hammaskehän, joka maksoi 19€ Veholla, eli uusi anturi olis ollu halvempi :) )
Junnu88
Viestit: 110
Liittynyt: 15.8.2017 9:06
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Junnu88 »

No veholla olis tuo anturi maksanut lähes satasen.

Maksoin SKF:n laakerista (+tiivistesarja +stefa) 46 e.

Ei lähteny anturi kuin rautasahalla ja taltalla hajottamalla. Olipa hyvä etten jättäny vanhaa sinne jos se olis hajonnut viikon päästä niin olis menny vaikeeksi vaihto. :shock:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Voimansiirto”