W163 ML400cdi heittelee

Vaihteistot, kardaani, perä, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
W202C220SPORT
Viestit: 14
Liittynyt: 30.12.2010 13:12

W163 ML400cdi heittelee

Viesti Kirjoittaja W202C220SPORT »

Hei foorumille pitkästä aikaa.
On se vaan ML.llä pelannu,mutta ny tuli onkelma?
Tarttis apuja.
Siis ESP/BAS valo alko palamaan ja auto alko lumien tultua heitteleen peräpäästä.
viskoo sitä niin pahasti,ettei meinaa baanalla pysyä.
Starilla vika hakiessa ilmoitti vian olevan ohjauskulma anturissa.
Noinkohan ...Taka päästä oitin ton xenon sensorin pois oli rikki.
jotenki toi oikeen puolen takarengas oli niinku vinos,camper kulmako?
Pitäs vissiin tilata aika ohjauskulmien ja pyörän kulmien säätöön?
Olisiko muita vinkkejä?
T.ML
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Kokeile ensin normittaa se anturi. Rattia laidasta laitaan muutaman kerran auton pyöriessä. Aika tyypillistä näissä.

Eikö muuta herjaa kuin ohjauskulma-anturia?
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Sähköhommiin en ota kantaa, mutta kyllähän se jos takapyörä silminnähden väärässä asennossa, viskelee autoa vaikka ja miten liukkaalla...varsinkin jos harittaa reippaasti, miksei raju camberikin ja kun ainut suoraan kulkeva rengas joutuu liukkaammalle pinnalle, ohjaa väärässä oleva välittömästi persustaa sivulle oli siellä ESP:tai ei
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W202C220SPORT
Viestit: 14
Liittynyt: 30.12.2010 13:12

Viesti Kirjoittaja W202C220SPORT »

Timo V:lle
ei auta normaali ratin pyöritys ääri asennosta toiseen.
sain starilla ohjelmoitua esp/bas ohjelman alkuasetuksiin,eli resetoitua ton ohjaukulma anturin.
Toimi noin 200 km ja kun lähdin levikkeeltä, pieni tärähdys ja taas esp/bas valo palamaan
ja auto heittelehtimään.
Ei herjaa muuta kuin ohjauskulma-anturia.
Piipun kanta huomioidaan myös...
T.ML
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Pelaako ABS?

Onko se takapyörä kulunut tasaisesti verrattuna toisen puolen takaseen?
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Outoa jos heittelee vain silloin kun järjestelmä on poissa käytöstä....vai vilkutteleeko se "liukkauden kolmio" kokoajan ajossa silloin kun toiminnassa? :shock:

Siis yritän sanoa että kulkeeko auto normaalitilassa jatkuvan esp:n rauhoittamana ja kun esp tippuu pois pelistä, paljastuu totuus että auto kulkee kuin ajokoira kylkimyyryä?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7077
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ja onhan ratti suorassa kun auto kulkee suoraan?

W163 on aika herkkä tuosta. ei kestä ratin olla montaa astetta vinossa kun auto kulkee suoraan. Sytyttää juuri ESP/BAS valot.
Uskoisin että tuosta se kääntökulma-anturin vikakoodikin johtuu.

Mutta jos siellä toinen takarengas on silminnähden vinossa niin veteleehän se vaikka mihin, sehän on ihan päivänselvää.
Tukivarret uusiksi sinne ja nelipyöräsuuntaukseen.
W202C220SPORT
Viestit: 14
Liittynyt: 30.12.2010 13:12

Viesti Kirjoittaja W202C220SPORT »

Pelaako ABS? Pelaa

Onko se takapyörä kulunut tasaisesti verrattuna toisen puolen takaseen?Ei ole kuluneet tasaisesti ,toinen rengas kulunut epätasaisesti.
Outoa jos heittelee vain silloin kun järjestelmä on poissa käytöstä....vai vilkutteleeko se "liukkauden kolmio" kokoajan ajossa silloin kun toiminnassa? No tähän en osaa sanoa,mutta,kun lähdin ajamaan tuon starin ohjelmoinnin jälkeen,niin oli sula tie.Ja kun sitten ESP/BAS alkoi palamaan ajoin noin 30 kilometriä ja käännyin sellaiselle tielle,joka oli jäällä.tällä tiellä huomasin heittelyn,en osaa sanoa johtuuko ESP/BAS valosta?

Siis yritän sanoa että kulkeeko auto normaalitilassa jatkuvan esp:n rauhoittamana ja kun esp tippuu pois pelistä, paljastuu totuus että auto kulkee kuin ajokoira kylkimyyryä? Tämä juurikin näin
Ja onhan ratti suorassa kun auto kulkee suoraan? Ratti on suorassa!


W163 on aika herkkä tuosta. ei kestä ratin olla montaa astetta vinossa kun auto kulkee suoraan. Sytyttää juuri ESP/BAS valot.
Uskoisin että tuosta se kääntökulma-anturin vikakoodikin johtuu. Voi olla!

Mutta jos siellä toinen takarengas on silminnähden vinossa niin veteleehän se vaikka mihin, sehän on ihan päivänselvää.
Tukivarret uusiksi sinne ja nelipyöräsuuntaukseen. Näin minäkin aattelen, mutta tämä kommentti vielä kiinnostaa, Siis yritän sanoa että kulkeeko auto normaalitilassa jatkuvan esp:n rauhoittamana ja kun esp tippuu pois pelistä, paljastuu totuus että auto kulkee kuin ajokoira kylkimyyryä? mistä johtunee?
t.ML
E220D
C220CDI
E220CDI
ML400CDI
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Mika.T kirjoitti:Ja onhan ratti suorassa kun auto kulkee suoraan?

W163 on aika herkkä tuosta. ei kestä ratin olla montaa astetta vinossa kun auto kulkee suoraan. Sytyttää juuri ESP/BAS valot.
Uskoisin että tuosta se kääntökulma-anturin vikakoodikin johtuu.

Mutta jos siellä toinen takarengas on silminnähden vinossa niin veteleehän se vaikka mihin, sehän on ihan päivänselvää.
Tukivarret uusiksi sinne ja nelipyöräsuuntaukseen.
Juuri näin. Renkaiden asennot ihan ensin kuntoon jos kerran siellä selvää heittoa on. Oma on kerran sytyttänyt ESP/BAS valon ohjausyksikön uusimisen jälkeen. Liukkaassa risteyksessä vasemmalle kääntyessä ja oletan että syttyminen johtui nopeasta korjausliikkeestä jonka ohjauksella tein. Valo katosi kun auton starttasi uudelleen.bEn ole vikakoodeja lukenut tuon tapahtuman jälkeen. Pitäisi katsoa onko juuri ohjauskulma-anturista tuo herja ollut, mutta tätä epäilin. Purkki sai ristiriitaista tietoa eri antureilta ja sytytti valon.

Tuon kaltainen tilanne voi olla kokoajan päällä jos renkaiden asennot ei ole oikeat (tämä on nyt vain spekulaatiota), mutta lähtisin itse tuolla tukivarsien tarkastamisella (mahdollisesti vaihdolla) ja suuntauksella.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7077
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

W202C220SPORT kirjoitti:mutta,kun lähdin ajamaan tuon starin ohjelmoinnin jälkeen,niin oli sula tie.Ja kun sitten ESP/BAS alkoi palamaan ajoin noin 30 kilometriä ja käännyin sellaiselle tielle,joka oli jäällä.tällä tiellä huomasin heittelyn,en osaa sanoa johtuuko ESP/BAS valosta?
Ei johdu ESP:stä vaan pielessä olevista pyöräkulmista tai väljästä tukivarresta/nivelestä.

ESP ei tee normaali ajossa mitään toimia taustalla. Reagoi vasta sitten kun jokin pyörä lähtee luistamaan tai kuski tekee jotain äkkinäisiä ohjausliikkeitä.
W202C220SPORT
Viestit: 14
Liittynyt: 30.12.2010 13:12

Viesti Kirjoittaja W202C220SPORT »

Kiitos teille.
Otan Joulunpyhien jälkeen ML:n työn alle ja tarkastan nuo peräpään
tangot ja nivelet.
Siihen saakka joutun ajamaan kauppakassilla.
Ford Fusion 1.4 bensiini
T.
E220D
C220CDI
E220CDI
ML400CDI
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Voimansiirto”