W639 turbiiniko vialla?

Vaihteistot, kardaani, perä, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
kk70
Viestit: 32
Liittynyt: 09.1.2012 19:09

W639 turbiiniko vialla?

Viesti Kirjoittaja kk70 »

111cdi.Automaatti toimii muutoin ihan ok.
Mutta tasakaasulla ajettaessa,varsinkin n.40-70 nopeuksilla tuntuu kuin turbiini nappaisi kiinni aina pariksi sekunniksi tärinän kera.Tätä saattaa toistua suht tiuhaankin jopa aivan jatkuvasti n.10 sek välein.Joskus taas harvemmin.Kylmänä ilmiö on pahempi.
Myös yli 80 nopeudessa moottorin kierrokset tuppaa humppaamaan edestakas n.200 kier.verran.
Välillä pihaan ajaessa tuntuu moottorijarrutus,aivan kuin turbiini olisi lukossa.
Onkohan edessä turbiinin vaihto?
vai kannattaakohan kokeilla ohjausventiilin vaihtoa ensin?
Onhan tuolla jo 350tkm.ajettu,mutta n.60tkm.välein on vaihteistoöljyt vaihdettu huoltokirjan mukaan.
Viimeksi muokannut kk70, 15.1.2018 8:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4250
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: W639 turbiiniko vialla?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kk70 kirjoitti:115cdi.Automaatti toimii muutoin ihan ok.
Mutta tasakaasulla ajettaessa,varsinkin n.40-70 nopeuksilla tuntuu kuin turbiini nappaisi kiinni aina pariksi sekunniksi tärinän kera.Tätä saattaa toistua suht tiuhaankin jopa aivan jatkuvasti n.10 sek välein.Joskus taas harvemmin.Kylmänä ilmiö on pahempi.
Myös yli 80 nopeudessa moottorin kierrokset tuppaa humppaamaan edestakas n.200 kier.verran.
Välillä pihaan ajaessa tuntuu moottorijarrutus,aivan kuin turbiini olisi lukossa.
Onkohan edessä turbiinin vaihto?
vai kannattaakohan kokeilla ohjausventiilin vaihtoa ensin?
Onhan tuolla jo 350tkm.ajettu,mutta n.60tkm.välein on vaihteistoöljyt vaihdettu huoltokirjan mukaan.
Ensimäisenä kannatta *:rila katsoa mitä siellä on tapahtuvinaan
eli näykyykö arvoissa sinnä kohdin mitä kun outota toimintaa on
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kk70
Viestit: 32
Liittynyt: 09.1.2012 19:09

Viesti Kirjoittaja kk70 »

Joo niinhän se kannattais, kellä vaan olis moinen värkki siedettävän matkan päässä ?Ite oon kiinan kopioita katellu,muttaa maksaa nekin.
paikallisen merkkihuollon puoleen en käänny enää ikinä.
Viimeksi muokannut kk70, 15.1.2018 7:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4250
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kk70 kirjoitti:Joo niinhän se kannattais, kellä vaan olis moinen värkki siedettävän matkan päässä lohjalta??Ite oon kiinan kopioita katellu,muttaa maksaa nekin.
paikallisen merkkihuollon puoleen en käänny enää ikinä.
Suhteelista
Mikä on siedettävä matka

näin vielä eläkepäviä vietelessäkin on
usein vanhasta tottumksesta salkku mukkana
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kk70
Viestit: 32
Liittynyt: 09.1.2012 19:09

Viesti Kirjoittaja kk70 »

Joo suhteellinen käsite toi siedettävä matka,monesti tulee työmatkaakin ajettua 1,5 tuntia suuntaansa.
Sen verran kai viittii vapaa ajallakin tarpeen tullessa ajella.
On sitä tullu vag comin tarpeessa käytyä tampereellakin.
Tärkeintä toki löytää vika,etten summassa vaihtele osasia turhaan.
kk70
Viestit: 32
Liittynyt: 09.1.2012 19:09

Viesti Kirjoittaja kk70 »

Kyllä se turbiini taitaa tulla tiensä päähän.
Nyt alkanu tärisemään 70-90 nopeuksissa,ihan kun olis kardaani vika,mutta se on korjattu.
Satasen vauhdissa loppuu tärinä.
Onkohan henkilöautoissa sama turbiini?Vois löytyä helpommin.
kk70
Viestit: 32
Liittynyt: 09.1.2012 19:09

Viesti Kirjoittaja kk70 »

Kuntoon tuli ja onneksi helpolla ja halvalla.
Öljynvaihdolla tuli kuntoon,kaiketi oli öljynvaihdossa laittaneet väärät öljyt laatikkoon.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4250
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kk70 kirjoitti:Kuntoon tuli ja onneksi helpolla ja halvalla.
Öljynvaihdolla tuli kuntoon,kaiketi oli öljynvaihdossa laittaneet väärät öljyt laatikkoon.
Hyvä että tuli kuntoon :)
toivotavasti se väärä öljy ei vielä mittään muuta tehnnyt
no se selviä hetken ajelulla

Nykyisin näihin törmää usein ja vieläpä korjamoiden jäljiltä
uskomattoman vaikeet tuntuu olevan
tarkistaa että tynnyrissä/purikista löytyy merkintä että öljy on MB236:10 tai MB236:14
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Mou
Viestit: 1630
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Vähän eriskummalliselta tuntuu että voisi öljynvaihdolla tulla kuntoon, jollei sitten kyseessä ollut aiemmin vajaatäyttö tai todella paskaiset öljyt ja suodin. Noh kuten CDI203 totesi, aika näyttää. Toivotaan parasta.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Voimansiirto”