Atego 1528 kytkimen ilmaus?

Vaihteistot, kardaani, perä, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Vanhojaromuja
Viestit: 13
Liittynyt: 09.1.2016 21:37
Paikkakunta: Kurikka

Atego 1528 kytkimen ilmaus?

Viesti Kirjoittaja Vanhojaromuja »

Onko vinkkiä? Mitään ilmausruuvia ei löydy sen yhden lisäksi joka on hyvin esillä pääsylinterin(?) päällä... Onkohan sellainen jossain? Tuo yksi on huolella ilmattu ja kytkin toimii siten että viisi kertaa kun vauhdilla polkaisee pohjaan niin kuudennella kerralla vapauttaa kunnolla... Ei uskalla tien päälle lähteä :shock:
JTuom
Viestit: 104
Liittynyt: 29.10.2010 23:41
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja JTuom »

Variossa on ainakin ilmausruuvi työsylinterin kyljessä (vaihteiston kyljessä oleva). Nestettä voi myös koittaa työntää ilmausruuvin kautta sisään.
Onko ategossa kytkimen kevennysjousi? Jos on niin poljin pitää vetää käsin ylös asti muutaman kerran, kunnes poljin palautuu ylös itsestään (näin ainakin ategon edeltäjässä, LN2).
MB 817 rojekti
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
Vanhojaromuja
Viestit: 13
Liittynyt: 09.1.2016 21:37
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Vanhojaromuja »

Minulla on käsitteet ehkä sekaisin, juuri tuo vaihteiston kyljessä oleva sylinteri on ilmattu. Ja sen ilmausruuvista ei enää tunnu ilmaa tulevan. Polkimen sylinterihän se tietysti se pääsylinteri on, sieltä menee nesteputki vaihteiston kyljessä olevalle sylinterille johon menee myös paineilmaletku. Tältä sylinteriltä lähtevä nesteletku, joka mennee varsinaiselle kytkimen työsylinterille, meni rikki ja nesteet siitä mäkeen :shock:
JTuom
Viestit: 104
Liittynyt: 29.10.2010 23:41
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja JTuom »

Joko pelittää? Jos ei niin kannattaa kokeilla tuota nesteen pumppaamista ilmausnipan kautta sisään. Mistä hankit uuden letkun?
MB 817 rojekti
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Voimansiirto”