sprinter sprintshift tietäjiä?

Vaihteistot, kardaani, perä, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Avatar
apg
Viestit: 206
Liittynyt: 03.11.2007 22:28
Paikkakunta: urjala

sprinter sprintshift tietäjiä?

Viesti Kirjoittaja apg »

Naapuri foorumin puolella ei ole tärpännyt joten koitetaan täälläkin, alkaa oleeen hätä tämän kanssa .

Elikkä kierrokset karkaa vaihteenvaihdossa ,ajo onnistuu kunhan nostaa kaasupedaalin ylös vaihtohetkellä. Mistähän sitä lähtis pöyhimään vikaa?

Staari ei anna vikakoodeja vaihteiston puolelta eikä mistään muualtakaan.
Hydrauliöljyä pitäisi olla oikea määrä. Rele uusi. Hydraulipumppu näyttää uudelta.
Auto seissyt kauan, jäänyt ajosta seisomaan abs-pumpun hajottua, nyt pumppu vaihdettu ehjään.
Staarilla tehty vaihteiston ja kytkimen sopeutukset.

Pitääkö tuota hydraulijärjestelmää ilmata jotenkin? kuinka?
Sitten tuon hydraulipuolen huolto-ohjeet ,öljyntarkistus/vaihto-ohjeet ihan rautalangasta väännettynä ja mieluusti kuvien kera.

Jotenkin tuntuu siltä että tuo kytkin toimisi vaan hitaalla nyt.

316cdi vuosimallia 2000

Ja hyvät joulut meseläisille!
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312d
2x -87 124 tdt 4matic 2+3 paku
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Ilmeisesti auto on tuo allekirjoituksessa näkyvä -01 903 316cdi sprintshit.

Mikä tuon sprintsiftin mallinumero on ?

En tiedä sprintsiftistä mitään, mutta jos saisi vaihteiston mallinumeron, niin voisi ajankuluksi kaivella wis:stä että löytyykö sieltä mitään vinkkiä aiheeseen.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4250
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: sprinter sprintshift tietäjiä?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

apg kirjoitti:Naapuri foorumin puolella ei ole tärpännyt joten koitetaan täälläkin, alkaa oleeen hätä tämän kanssa .

Elikkä kierrokset karkaa vaihteenvaihdossa ,ajo onnistuu kunhan nostaa kaasupedaalin ylös vaihtohetkellä. Mistähän sitä lähtis pöyhimään vikaa?

Staari ei anna vikakoodeja vaihteiston puolelta eikä mistään muualtakaan.
Hydrauliöljyä pitäisi olla oikea määrä. Rele uusi. Hydraulipumppu näyttää uudelta.
Auto seissyt kauan, jäänyt ajosta seisomaan abs-pumpun hajottua, nyt pumppu vaihdettu ehjään.
Staarilla tehty vaihteiston ja kytkimen sopeutukset.

Pitääkö tuota hydraulijärjestelmää ilmata jotenkin? kuinka?
Sitten tuon hydraulipuolen huolto-ohjeet ,öljyntarkistus/vaihto-ohjeet ihan rautalangasta väännettynä ja mieluusti kuvien kera.

Jotenkin tuntuu siltä että tuo kytkin toimisi vaan hitaalla nyt.

316cdi vuosimallia 2000

Ja hyvät joulut meseläisille!
Siellä hydraulipuolen öljy pohjassa on roput
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
apg
Viestit: 206
Liittynyt: 03.11.2007 22:28
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja apg »

joo onhan siellä roppuja.. tälläinen tyhmempi kaveri vaan kaipaisi tarkempia käyttöohjeita.
Sieltä kyljestä ruuttasin öljyä missä luki fill ja pohjan tarkistus ropusta kun alko tulee tavaraa niin pinta ok? Tais siellä pohjassa olla kolmaski roppu? Entäs se ilmauksen tarve???
Viimeksi muokannut apg, 24.12.2015 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312d
2x -87 124 tdt 4matic 2+3 paku
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Avatar
apg
Viestit: 206
Liittynyt: 03.11.2007 22:28
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja apg »

Meissenkeri kirjoitti:Ilmeisesti auto on tuo allekirjoituksessa näkyvä -01 903 316cdi sprintshit.

Mikä tuon sprintsiftin mallinumero on ?

En tiedä sprintsiftistä mitään, mutta jos saisi vaihteiston mallinumeron, niin voisi ajankuluksi kaivella wis:stä että löytyykö sieltä mitään vinkkiä aiheeseen.
Jos vaan viitsit niin hienoa. Allekirjoituksen auto, alustanumero WDB9036621R236204

Edit: alustanumero korjattu, mutta oli se edellinenkin vastaavasta sprintshiftistä
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312d
2x -87 124 tdt 4matic 2+3 paku
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Auton tiedot:

Identification number: WDB9036621R236204 6
Chassis
Sales designation: 316 KA
Order number: 7 0 229 01399
Delivery date: 12 02 2001
Paint code 1: 9147 PAINT COLOR, ARCTIC WHITE MB 9147
Engine no.: 612981 50 303048
Transmission: 716643 01 218536
Steering: 010362366
Front axle 1: 730409 0Y 398431
Rear axle 1: 741408 0L 865646

Engine no.: 612981 50 303048
Major assembly variant: X 009 203 633

Front axle 1: 730409 0Y 398431
Major assembly variant: X 006 800 098
Part var. design.: 7304090
Text !!! ACHTUNG ACHSE OHNE BREMSSAETTEL, OHNE FEDERBEINE UND OHNE LENKUNG !!!
ACHSE VL0 1,6TO MIT:
SCHEIBENBREMSE
Rear axle 1
Rear axle 1: 741408 0L 865646
Major assembly variant: X 004 800 193
Part var. design.: 7414080
Text ACHSE HL0 2,2TO MIT:
SCHEIBENBREMSE
VERSCHLEISSANZEIGE S/W
ACHTUNG !! ACHSE OHNE BREMSSAETTEL !!

SA code
172 FUEL PREHEATER
424 SEQUENTRONIC
580 No code designation available
9147 PAINT COLOR, ARCTIC WHITE MB 9147
925
AC6 AXLE RATIO I = 3.727
BB0 BRAKING SYSTEM WITH ABS/ASR OR ABS/ETS
C40 FRONT AXLE STABILIZER
C42 STABILIZER,REAR AXLE UNDER THE FRAME
C47 H.D. SHOCK ABSORBERS
D51 CONT. COMPRTMNT.WALL WITH 1 WINDOW
E21 HEAVY-DUTY BATTERY/BATTERIES
E88 CIGAR LIGHTER
ET8 SOUND 30 AUTO PILOT SYSTEM (APS) WITH 2 SPEAKERS
F61 INSIDE REARVIEW MIRROR
F66 LOCKABLE GLOVE COMPARTMENT
F76 GRAB HANDLE CO-DRIVER SIDE
FG7 STORAGE BOX AT CO-DRIVER SEAT
FP1 FUNCTION PACKAGE 1 (CAB PACKAGE)
FS7 ASPHERICAL EXTERNAL MIRROR, DRIVER'S SIDE
FZ1 CENTRAL LOCKING WITH REMOTE CONTROL
GD5 SPRINTSHIFT (AUTOMATIC GEARSHIFT SYSTEM)
H12 HOT WATER ADDITIONAL HEATER
H21 ALL-RND.HEAT ABSORB.GL.W.BAND FLTR ON FR.WINDOW
H86 TIMER FOR HEATER BOOSTER
HH9 SEMI-AUTOMATICALLY CONTROLLED TEMPMATIC A/C
HZ9 HEATER BOOSTER, DIESEL
IL1 INLAND (GERMANY)
J10 SPEEDOMETER KM/H
J65 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
JA1 INDICATOR LAMP FOR WIPER FLUID LEVEL
JV4 UNIVERSAL PREINSTALLATION FOR MOBILE PHONE
JW6 ASSYST SERVICE INTERVAL INDICATOR
KL1 FUEL-LEVEL SENSOR FOR AUXILIARY HEATER
L16 HALOGEN FOG LAMPS
L62 CO-DRIVER READING LIGHT
M96 FUEL PREHEATER
MQ6 ENGINE OM612 DE27 LA 115KW (156HP) 3800RPM
MS3 ENGINE VERSION EURO III
Q67 REAR TOWING LUG
R65 SPARE WHEEL CARRIER UNDER FRAME END
RM9 TIRE MAKE SPECIAL REQUEST
RS0 STEEL WHEELS 6J X 15
S04 ADJUSTABLE FRONT PASSENGER SEAT
S22 DRIVER'S SEAT ARMREST
SA5 AIRBAG DRIVER SIDE
SB3 DRIVER SEAT SUSPENSION SEAT
T16 SLIDING DOOR RIGHT
V50 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY
W51 REAR-END DOOR, DOUBLE-WING WITH WINDOW
W54 REAR-END DOORS, DOUBLE-WING, OPENING TO SIDE WALL
W73 REAR-END DOOR STEP
X30 REGISTRATION CERTIFICATE, PART II
Y10 FIRST AID BAG
Y13 CUP HOLDER SUPPORT
Y43 HYDRAULIC JACK
Y44 HAZARD WARNING TRIANGLE
Z41 APPROVAL AS TRUCK
Avatar
apg
Viestit: 206
Liittynyt: 03.11.2007 22:28
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja apg »

Toimii. Moottorin ecun versiokoodaus, mekaaninen vaihteisto -> sprintshift :whistle:
Kilometritkin nollaantunut jossainkohtaa räpeltämisen yhteydessä, noh olkoon, nyt on ainakin toimiva "ajamaton" sprintteri. Seuraavaksi päivittämään koria vastaamaan mittarilukemaa.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312d
2x -87 124 tdt 4matic 2+3 paku
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
mikza
Viestit: 6
Liittynyt: 21.9.2012 19:00

Viesti Kirjoittaja mikza »

Pitikö sitä järjestelmää ilmata vai lähtikö pelittään kun kaato vaan niin paljo öljyä että rupes tulemaan pohjasta ?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Voimansiirto”