vuoden -85 mb 309 automaatin muutos manuaali vaihteiseksi

Vaihteistot, kardaani, perä, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

vuoden -85 mb 309 automaatin muutos manuaali vaihteiseksi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

eli kuten otsikko kertookin kaiken niin tässä olen pähkäillyt kyseistä muutosta mutta mitäs kaikkea eroa näissä on automaatti-manuaali vaihteisto malleissa,kardaanin pituus,vaihdelaatikon kannake? Ja sitten pitäis vielä jostain löytää tosi edullinen täydellinen 5-vaihteinen vaihteisto kytkimineen ja kaikkineen vielä jostain :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3029
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

On se hullu :shock: Suosiolla luopuisi automaatista.

Perävälitys? Onko sama?
Kardaani ei varmahan.
Vauhtipyöriläs uusiksi.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ensimmäinen vihje: Metsästä laatikko 310 kaapista, ei mistään x09 tai x07 laitteesta, saat ylivaiheviitosen :idea:

Perävälitys on kaikissa sama 4.4, ei mittään erua. Legendat kertoo että näihin olisi ollut joku matkaperä, mutta taitaa olla samanlaista huuhaata kuin graalin malja :P

Ihte saattasin vastaavassa vaihoksessa vauhtipyörylän ottaa 123:sta, tosin poorin sopivuus kytkinlevyyn pitäisi varmistaa. Jos saat jostain tietoon 123:n laatikon kytkinakselista halkaisijan ja poorien lukumäärän niin minulla on irtoloota josta voi kahtoa. Se on sitta suoraviitoslaatikko, siks en etes tarjoa sitä sulle myyntiin :wink:

Laatikon takakannake ja mahollisesti ainakin osa kartaanista löytysi jäsen Tiileriltä, mikäli siis kartaanin takaosa on erilainen :?

Löytyskö siitä automaatista välitystietoja? Onko se nelilovinen? Mikä on pisimmän vaihteen välitys? Onko lukkoturbaania? Onko se 722.mikä?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
wildfrontier
Viestit: 58
Liittynyt: 23.10.2010 14:02

Viesti Kirjoittaja wildfrontier »

Luulenpa että helpointa ois ostaa joku koriltaan loppuun ajettu kokonainen varaosaauto, tarjontaa ainakin on ja ei varmaan montaa satasta tartte laittaa peliin. Saisit samalla kaikki tarvittavat palikat, lootikon ja kardaanin lisäksi tarviit myös poljin asetelman, kytkimen pääsylinterin, vaihdekepin vivustoineen jne... On huomattavasti helpompi purkaa toisesta autosta osat ja pultata kiinni kun alkaa metsästämään jokaista osaa erikseen ja joiden sopivuudesta ei voi olla aivan varma. Muistathan myös että noita on eri akseliväleillä joten kardaanin pituuskin vaihtelee. Jos pitempi välitys kiinostaa, se löytyy myös malleista: 208, 308, 210, 410.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

jovihava kirjoitti:samanlaista huuhaata kuin graalin malja :P
Ei sunkhaan sole huuhaata, tuo malja?
Mulla ainaki oli semmonen käytössä nuorna miesnä ko vielä ruukasin sitä voimajumaa reiphaammin ottaa.... ainaki seuraavana aamuna kuulosti wessassa GRAALILTA :oops:
No Merc at the moment
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

nelilovinen aski on tässä alla,en nyt tähän hätään muista tuota laatikon tyyppiä mutta sen voin huomenna tarkistaa auton kantakortista :lol: En muuten luopuisi automaatista mutta tässä käytössä se ei ole hyvä yhdistelmä kun kesäisin tulee kuitenkin pyörittyä norjan suunnalla niin meinaa autosta alkaa puhti loppumaan kesken mäkien :lol: Itelläkin mieleen tullut tuollaisen varaosa raadon hankinta mutta vielä ei ole sopivaa tullut vastaan (lue tarpeeksi halpaa) :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

tietoa tälläiseen swappiin alkoi kardaanien osalta tänään löytymään,etummainen kardaanin osa menee vaihtoon jos joskus alan tätä muutosta tekemään :) kolmea eri pituutta on noissa ja tämän auton kardaanin loppupätkä sitten niiden kanssa käy keskenään :D jatkan vielä tietojen keruuta että tiedän kuinka iso töinen tälläinen muutos tulisi tosiaan olemaan :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

kantakortissa lukee vaihteiston kohdalla tälläinen numero kuin 720110 00 13860 Toi ei sano mulle yhtään mitään,kertokaas viisaammat mitä tosta koodista selviää :wink:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
petri r
Viestit: 81
Liittynyt: 23.11.2006 9:38

Viesti Kirjoittaja petri r »

Vieläkö tämä "ylivaihdelaatikon" tarve olisi ajankohtainen? Tuli vahingossa tällainen ylivaihteellinen 5v loota hankittua (ei kytkinkoppaa) kun piti hankkia sellainen pakun laatikko missä on se tihein ykkösvaihde eli 6.15. Eli olis kaupan tai sitten vaihto siihen 6.15 ykkösellä olevaan 5v lootaan.

T:Petri o4o8308284
ola
Viestit: 180
Liittynyt: 26.10.2011 20:44
Paikkakunta: Raattama

Viesti Kirjoittaja ola »

eipä taida olla kun ko.auto on jo myyty eteenpäin
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

joo,eipä ole enää tarvetta kun kalusto vaihtui totaalisesti :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
petri r
Viestit: 81
Liittynyt: 23.11.2006 9:38

Viesti Kirjoittaja petri r »

Tämäpä selvä :lol:
pavlik morozov
Viestit: 17
Liittynyt: 30.7.2014 9:08
Paikkakunta: raum

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

ampulanssiin ostin yheltä täkäläiseltä laatikon ja totesin että puuttuu vaihdekepistä jotain,

oiskohan missään kuvaa minkälainen se holkki ja tappi systeemi on, nyt kepissä ei ole muuta muovista kun vaihdekepin nuppi.

kl.llä oli joku sarja nro 6903 mitäs se pitää sisällään?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Olisiko siitä vaihdelaatikosta tarkkaa tyyppiä, niin voisi yrittää katsella kuvia.
pavlik morozov
Viestit: 17
Liittynyt: 30.7.2014 9:08
Paikkakunta: raum

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

pitää ryömiä alle kurkkimaan taskulampun kanssa kun kerkiää 8)
pavlik morozov
Viestit: 17
Liittynyt: 30.7.2014 9:08
Paikkakunta: raum

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

Siita vaihdekepin juuresta puuttuu sen peltikupin lukitustapit. Millaset kuuluis olla? Kayko 124 holkit niihin siirtovipujen tankoihin?

Miten kytkin pitais ilmata?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Satalankun holokit ei käy.

Kytkintä en ole koskaan ilmannut, mutta lienee sama proseduuri kuin henkilöautoissa mikä se sitten liekään :oops:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Voimansiirto”