ML 400cdi vikakoodia P2005

Vastaa Viestiin
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

ML 400cdi vikakoodia P2005

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Terve.

Ml herjaa vikakoodia P2005 "Tarkasta rakenneosa L5 (kampiakselin asema-anturi) Synkronointi kampiakselin ja nokka-akselin välillä : EI USKOTTAVA"

Autoon on kuulemma vaihettu tuo kyseinen anturi vast ikään toki varmuutta ei ole. Tuossa kun jonku aikaa staarittelin niin ei tullut enään uudestaan tuo mutta varmaan taas kun lähtee ajeleen nii heittää vikatilaan tuosta.

Välillä toimii ja vetää reilusti, välillä vetää vikatilan päälle. Kuulemma sammuillutkin joskus ja pitänyt silloin viettää kahvitauko ennenkuin on taas lähtenyt, mulla ei ole semmoista vielä tehnyt.

Onkohan niin että on ecu vika vai voisiko johtua kenties tarvikeanturista, tosin en tiedä onko tarvike vai alkuperäinen.

Lisäksi ihmetytti että miksi vänkärinpuolen imm oli johto irti? Laitoin paikalleen ja näytti arvoja, toki paljon isompia kuin toisenpuolen mutta siitä ei enää herjannut vikakoodia kun töpselin laittoi kiinni.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: ML 400cdi vikakoodia P2005

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Tosiaan tämmösiä vikakoodeja siellä oli, nyt vasta älysin tuon nokka-akselinki anturin. Se tosin ei enää uusinu kun nollasi. Tuo kampiakseli modi uusi ja sen jälkeen kun poisti nii ei enää uusinu mutta varmaan ajaessa taas tulee.

Imm koodit poistui kans kun laitoin vänkärinpuolen mittarin johon paikalleen.
9EC91142-5782-4E52-AD8E-6F4278F97F05.jpeg
9EC91142-5782-4E52-AD8E-6F4278F97F05.jpeg (464.92 KiB) Katsottu 2693 kertaa
3CF0040A-72AE-45F3-9D28-3DB1AD36CE54.jpeg
3CF0040A-72AE-45F3-9D28-3DB1AD36CE54.jpeg (502.69 KiB) Katsottu 2693 kertaa
Airbag ja AAM moduuliin mentäessä näytti tämmöstä.
F7192C94-A9C3-42D3-A9B4-557E57FC2478.jpeg
F7192C94-A9C3-42D3-A9B4-557E57FC2478.jpeg (547.72 KiB) Katsottu 2693 kertaa
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: ML 400cdi vikakoodia P2005

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eikös se ollu näissäki se venyvä jakoketju.

Tarpeeksi kun venyy niin alkaa herjaamaan kampiakselin ja nokan synkronointivirhettä.
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: ML 400cdi vikakoodia P2005

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Mika.T kirjoitti: 03.10.2022 10:26 Eikös se ollu näissäki se venyvä jakoketju.

Tarpeeksi kun venyy niin alkaa herjaamaan kampiakselin ja nokan synkronointivirhettä.
Joo on tuo venyvä kettinki ja oireet täsmäisi hyvin virheelliseen ajoitukseen, tuntuu vaan vähän erikoiselta että toisinaan toimii ja toisinaan ei. Luulisi että kun mekaanisesta osasta johtuva vika niin olisi kokoajan päällä. Tuskin se välillä normaalipituiseksi kitsahtaa 😁
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: ML 400cdi vikakoodia P2005

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Niimpä. Mutta jos se onkin vielä siinä rajoilla että kylmänä toimii ja ketjun kuumetessa se laajenee ja pituus kasvaa ja alkaa koiria. Kohta temppuilee kokoajan kun venyy lisää.

Mutta toki se kampuran anturi kannattaa ekana tarkistaa, suht yleinen vikapaikka alkupään cdi myllyissä. Tosin perinteisemmät koneet sammuu samantien eivätkä käynnisty kun anturi temppuilee, miten lie 400nen kun siinä on eri valmistajan moottorinohjaus.

Ilmamäärämittarit vois vaikka suhauttaa bläkleenillä tms puhtaaksi. Onhan niille olemassa ihan omatkin aineensa mutta hyvin on bräkleenikylvyn jälkeenkin toimineet.
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: ML 400cdi vikakoodia P2005

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Joo eihän tuo siis mikään mahdottomuus ole vaan ennemminki todennäköinen tässä myllyssä. Täytyy seurailla tilannetta ja alkaa ketjun vaihtoon jos ei muuten löydy ratkaisua. Pitää käydä irrottaan varaosa c-mallista nokan ja kampuran tunnistin, ne on vissiin samat kaikissa ainakin pikaisen varaosanumero haun perusteella?

MHHauto foorumilta löytyi vähän samantapainen juttu mikä jollaki ollu nelisatkuGeessä, se oli vaihtanu kettingin kiristimen ja alkanu toiminaan. Toki tuo taitaa olla vain hetken lumelääkettä kuluneeseen kettinkiin.

Onko muuten kokemusta tuohon moottoriin kettingin vaihosta uittamalla? Tarviiko mitään erikoistyökaluja?
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: ML 400cdi vikakoodia P2005

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onnistuu uittamalla, aikaa pahuksen kauan kun viimeksi olen vaihtanut mutta ei kai se taida muuta kuin jokin ohjari olisi hyvä vaikka itse tehdä kettinkiä nokkapyörälle painamaan että helpottuu uuden ketjun veivaus paikalleen...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: ML 400cdi vikakoodia P2005

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ja jos sattuu oleman alkupään koneita niin tasapainoakselille olis hyvä laitta se ketjun ohjuri
tosin silloin joutuu purkamaan paljon enmän kuin pelkän ketjun vaihdossa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: ML 400cdi vikakoodia P2005

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

dealer kirjoitti: 03.10.2022 15:03 Onnistuu uittamalla, aikaa pahuksen kauan kun viimeksi olen vaihtanut mutta ei kai se taida muuta kuin jokin ohjari olisi hyvä vaikka itse tehdä kettinkiä nokkapyörälle painamaan että helpottuu uuden ketjun veivaus paikalleen...
Hyvä tietää! Täytynee alkaa hommailemaan vermeet kettingin vaihtoa varten.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: ML 400cdi vikakoodia P2005

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

CDI203 kirjoitti: 03.10.2022 19:54 Ja jos sattuu oleman alkupään koneita niin tasapainoakselille olis hyvä laitta se ketjun ohjuri
tosin silloin joutuu purkamaan paljon enmän kuin pelkän ketjun vaihdossa
Tää on 2003 vuosimallia ja kone on koodilla om628.963 onko sit alkupään mallia vai miten?
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: ML 400cdi vikakoodia P2005

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Tänää huitasin 500km reissun marjaleenalla. Aamulla käyntii ja ei mitää ongelmaa, yritin myös kuunnella jakopäätä mutta ei ainakaa samanlaista rallatusta pidä kuin om642 kun ketju löysällä.

Menomatka noin 200km ei vikatilaa eikä mitään muutakaan normaalista poikkeavaa. Perillä ollessa piti käydä asioilla ja starttasin käyntiin niin vikatilaan.

Toisella starttauksella kun olin lähdössä pois niin ei vikatilaa mutta p2005 oli muistissa. (Torguen laitoin aamulla kiinni koko matkan ajaksi että saa ees jotain informaatiota)

(Starttaus 3) Takasitullessa kävin tankilla ja kaupassa -> vikatila päälle mutta sen sitten kuittasin pois vauhdissa ja löyly löytyi taas.

(Starttaus 4) kävin kotipaikassa kahvilla ja lähtiessä ei vikatilaa.

(Starttaus 5) kävin toisessa kaupassa ja lähtiessä eikö loppumatkalla vikatilaa eikä myöskään koodia muistissa.

Tuo puolilämpimällä moottorilla starttaus näyttäisi tekevän vikatilan, lämmin tai kylmä moottori ei sitä tee.

Ps kulutus oli vauhdikkaassa maantieajossa 10.8l/100km tankkauksista laskettuna, mittari näytti perillä 8.2l/100km 😂
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
NicoleTurtiainen
Viestit: 25
Liittynyt: 15.8.2021 11:49

Re: ML 400cdi vikakoodia P2005

Viesti Kirjoittaja NicoleTurtiainen »

Nyt kun tuo valo syttyy niin epäsäännöllisesti, voisiko olla hydraulisiin(?) ketjunkiristimiin/öljynpaineisiin/öljypumppuun liittyvä ongelma?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”