Suutin meni vai mikä tuli? W906 sprinter.

Vastaa Viestiin
transpot
Viestit: 21
Liittynyt: 06.5.2017 21:46

Suutin meni vai mikä tuli? W906 sprinter.

Viesti Kirjoittaja transpot »

Vm.08 rintteri 211, 2.1l tekniikalla. Pääsi diesel loppumaan ja tyhmänä vie koitin vielä pari kertaa starttailla ennen kun tajusin että loppuhan se diisseli on. No hain kannulla lisää mutta nyt naputtaa
Ja puhaltaa suuttimen juuresta ja hirveä sauhu ja käry (lähin suutin vaihdelaatikosta) . Mitäköhän vaihtoehtoja tässä nyt on..suutin menny vai joku tiiviste tms.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Ei se löpön loppuminen nyt varmaan tiivistettä rikkonut, Kattoo onko se vaan pohjaprikka vai onko kärkiholkki halki. jos oikein kunnolla kerran puhaltaa..
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
transpot
Viestit: 21
Liittynyt: 06.5.2017 21:46

Viesti Kirjoittaja transpot »

MHe kirjoitti:Ei se löpön loppuminen nyt varmaan tiivistettä rikkonut, Kattoo onko se vaan pohjaprikka vai onko kärkiholkki halki. jos oikein kunnolla kerran puhaltaa..
Ok. No ainakin heti löpön loputtua alko kuitenkin tämä vika. Saakohan tuon suuttimen irti kuinka helposti vai onko piukassa ja vaatii jotain erikoistyökaluja?? Putki siis irti, suuttimen pidike irti,liitin ja paluulinjan liitin irti..ne nyt simppeli mut miten itse auutin mahtaa irrota ..onko joku sprintterin suuttimia irrotellu
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Jossei se oo vuotanu kauaa niin nousee ihan nostamalla tai vähän pihdeillä rungosta kiinni pitäen kiertelemällä. Jos se on lujassa niin siihen on oma liukuvasaratyyppinen ulosvetäjä, joko haarukka siihen samaan paikkaan missä oma pidike oli, tai sähköpään kierteeseen kiinnitettävä (ei hyvä kun tuppaa mennä kakkaa sisään ja kuulia hukkua). Jaa olikos täss piezot (en koskaan muista missä koneessa ne tulee ja milloin), silloin pitää olla tarkka että ei aja sitä kuivana, eikä muutenkaan heittele pöydällä ympäriinsä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
transpot
Viestit: 21
Liittynyt: 06.5.2017 21:46

Suutin meni vai mikä tuli? W906 sprinter.

Viesti Kirjoittaja transpot »

Kuva

Tolta se irrotettu suutin nyt näyttää. Saakohan korjattua vai uusi vaan
transpot
Viestit: 21
Liittynyt: 06.5.2017 21:46

Viesti Kirjoittaja transpot »

Lisäksi toiseksi ylimmäisen uran kumitiivisteestä puolet hävinnyt
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Eli oli holkki halki niinkuin arvelin... dieselpajalta uus, bulkkikamaa.

Tuo o-rengas on mystinen osa, mulla ei niitä ole ollut enkä nyt oikein muista kuuluikokaan siellä olla... sinänsä ei mikään ihme että on kadonnut jos puhaltaa palokaasuja suuttimen juuresta niin kyllä siinä nbr sulaa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

O-rengasta ei tarvitse. eikä siellä yleensä olekaan.
Uusi holkki, tiiviste, pultti.
Momentti 7Nm+ 180 astetta, huolellinen puhdistus ensin pultinreiälle, ja toki pohjallekin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”