Kannessa halkeamia, onko The end vai velhon hitsattavissa?
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 23.7.2018 18:57
Kannessa halkeamia, onko The end vai velhon hitsattavissa?
Tervehdys.
Tuli tuossa pari viikkoa sitten -01 316 Cdi sprintteriin pikku häikkää ja alkoi puskemaan nestettä pihalle. Nestettä tuli paisarin saumasta mikä ihmetytti, että miksei korkin kautta päästänyt. No sivuseikka.
Pika korjaus oli tiivisteen irroitus korkista ja nesteet pysyivät sisällä. Nyt kun on komeat kelit ja kesälomaa niin mikäs sen mukavampaa kun pikku fiksaus..
Täytin paisarin pintaa myöten ja kupliahan sieltä tuli, välillä neste vähän vetäytyi ja sitten taas muutama iso kupla. Käyttelin useita minuutteja, lämmöt pysy normaalissa. Ajossa auto pelasi hienosti jopa iso asuntovaunu perässä mennyt ja kulkenut hienosti.
Testien tulos oli kuitenkin selkeä, että kannentiiviste todennäköisesti mennyt koska teki painetta syyläriin. Öljy ja neste oli normaalia.
Purin kannen irti ja kappas vaan, ihan yks ja kaks halkeamaa kannessa. Oli jokaisen 5 sylinterin hehkutulpan molemmilla puolin halkeama, lisäksi lähes jokainen venttiiliväli pako-imu oli halki.
Olen hämmentynyt. Odotin, että uusi kannentiiviste ja matka jatkuu. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että tarvitaan aika velho joka hitsaa kannen kuntoon. Epäilen että paine pääsi jäähdytyspuolelle ykkössylinterin halkeamasta termostaatin puolelle. Mahdollisesti jostain muualta, mutta näky aivan kuin olisi valua lohjennut jostain ja palanen oli termostaatin takana.
Mutta kysymys siis kuuluu. Millaisia velhoja Suomen maasta löytyy jotka noita kansia hitsaavat? Alla kuva yhden sylinterin kohdan halkeamista.
Tuomioita, idoita, arvailuja?
Yhteystietoja?
[/img]
Tuli tuossa pari viikkoa sitten -01 316 Cdi sprintteriin pikku häikkää ja alkoi puskemaan nestettä pihalle. Nestettä tuli paisarin saumasta mikä ihmetytti, että miksei korkin kautta päästänyt. No sivuseikka.
Pika korjaus oli tiivisteen irroitus korkista ja nesteet pysyivät sisällä. Nyt kun on komeat kelit ja kesälomaa niin mikäs sen mukavampaa kun pikku fiksaus..
Täytin paisarin pintaa myöten ja kupliahan sieltä tuli, välillä neste vähän vetäytyi ja sitten taas muutama iso kupla. Käyttelin useita minuutteja, lämmöt pysy normaalissa. Ajossa auto pelasi hienosti jopa iso asuntovaunu perässä mennyt ja kulkenut hienosti.
Testien tulos oli kuitenkin selkeä, että kannentiiviste todennäköisesti mennyt koska teki painetta syyläriin. Öljy ja neste oli normaalia.
Purin kannen irti ja kappas vaan, ihan yks ja kaks halkeamaa kannessa. Oli jokaisen 5 sylinterin hehkutulpan molemmilla puolin halkeama, lisäksi lähes jokainen venttiiliväli pako-imu oli halki.
Olen hämmentynyt. Odotin, että uusi kannentiiviste ja matka jatkuu. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että tarvitaan aika velho joka hitsaa kannen kuntoon. Epäilen että paine pääsi jäähdytyspuolelle ykkössylinterin halkeamasta termostaatin puolelle. Mahdollisesti jostain muualta, mutta näky aivan kuin olisi valua lohjennut jostain ja palanen oli termostaatin takana.
Mutta kysymys siis kuuluu. Millaisia velhoja Suomen maasta löytyy jotka noita kansia hitsaavat? Alla kuva yhden sylinterin kohdan halkeamista.
Tuomioita, idoita, arvailuja?
Yhteystietoja?
[/img]
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 23.7.2018 18:57
Riittääkö ajetut lähes 600tkm siihen, että kansi halkeillut? Itselläni auto ehtinyt olla vasta reilu 3kk joten huoltohistoriasta ei tietoa. Purkuvaiheessa ei ainakaan ollut merkkejä, että vuosiin olisi avatta konetta tai irroteltu suuttimia. Ja voiko tuollaiset halkeamat syntyä hetkessä? vai onko ajan kanssa syntyneitä?
Auto pelasi hienosti pari kuukautta ennenku ongelma ilmeni.. Vaikka pidän kyllä mahdollisena, että voinut painetta tehdä jo ostettaessa.. sitä kun ei tullut tarkistettua ostohetkellä. Ja siis ongelman ilmenemisen jälkeenkin auto veti ja kulki hienosti. Eikä haissut pahemmin jäähdytin nesteelle eikä öljy palanut. Siksi hämmästyttää nuo halkeamat. Odotus oli kun aloin purkamaan, että kannentiiviste tai pieni halkeama kannessa, mutta että koko kansi... Pitäsköhän autoliikkeeseen soitella mistä ostin..
Voisiko joskus olla ollut vesipumpussa tai termarissa vikaa jotka sit saatu korjattua ja silloin aiheutunut kanteen vauriota. Nyt vesi kierti kyllä hyvin kun tutkin paineen syntyä. Suuttimet pitää testata ennen takaisin laittoa.
Kun irroitin kannen 3-4-5 sylinterit näyttivät olevan normaalit, hieman nokea pinnassa joka irtosi pyyhkäisemällä ja männän laki oli kaikissa hieman valkoinen noen alta.
2-sylinteri oli lähes puhdas mitä ihmettelin pitkään, siinäkin oli hieman valkoista pintaa mutta oli tosiaan lähes kiiltävä. Joskus oli joku pieni epäpuhtaus käynyt männän päällä ja siinä oli noin 10-15 alle millin isku jälkeä.
1-sylinteri oli taasen hieman sellainen ruosteen värinen avattaessa, ruskea pöly lähti myös pyyhkäisemällä irti ja alla oli sellainen valkoinen palojälki.
Kertovatko nuo mitään ongelmista? Muuten oli terveen näköinen kilometreihin nähden kansi, sylinterit, männät, venttiilit, nokat yms.
Auto pelasi hienosti pari kuukautta ennenku ongelma ilmeni.. Vaikka pidän kyllä mahdollisena, että voinut painetta tehdä jo ostettaessa.. sitä kun ei tullut tarkistettua ostohetkellä. Ja siis ongelman ilmenemisen jälkeenkin auto veti ja kulki hienosti. Eikä haissut pahemmin jäähdytin nesteelle eikä öljy palanut. Siksi hämmästyttää nuo halkeamat. Odotus oli kun aloin purkamaan, että kannentiiviste tai pieni halkeama kannessa, mutta että koko kansi... Pitäsköhän autoliikkeeseen soitella mistä ostin..
Voisiko joskus olla ollut vesipumpussa tai termarissa vikaa jotka sit saatu korjattua ja silloin aiheutunut kanteen vauriota. Nyt vesi kierti kyllä hyvin kun tutkin paineen syntyä. Suuttimet pitää testata ennen takaisin laittoa.
Kun irroitin kannen 3-4-5 sylinterit näyttivät olevan normaalit, hieman nokea pinnassa joka irtosi pyyhkäisemällä ja männän laki oli kaikissa hieman valkoinen noen alta.
2-sylinteri oli lähes puhdas mitä ihmettelin pitkään, siinäkin oli hieman valkoista pintaa mutta oli tosiaan lähes kiiltävä. Joskus oli joku pieni epäpuhtaus käynyt männän päällä ja siinä oli noin 10-15 alle millin isku jälkeä.
1-sylinteri oli taasen hieman sellainen ruosteen värinen avattaessa, ruskea pöly lähti myös pyyhkäisemällä irti ja alla oli sellainen valkoinen palojälki.
Kertovatko nuo mitään ongelmista? Muuten oli terveen näköinen kilometreihin nähden kansi, sylinterit, männät, venttiilit, nokat yms.
Myyjäliikkeeseen otat yhteyksiä. Ei tuommoinen tule hetkessä. Sanoisin että on ollut halki jo ostettaessa.Pientä-laittoa kirjoitti:Riittääkö ajetut lähes 600tkm siihen, että kansi halkeillut? Itselläni auto ehtinyt olla vasta reilu 3kk joten huoltohistoriasta ei tietoa. Purkuvaiheessa ei ainakaan ollut merkkejä, että vuosiin olisi avatta konetta tai irroteltu suuttimia. Ja voiko tuollaiset halkeamat syntyä hetkessä? vai onko ajan kanssa syntyneitä?
Auto pelasi hienosti pari kuukautta ennenku ongelma ilmeni.. Vaikka pidän kyllä mahdollisena, että voinut painetta tehdä jo ostettaessa.. sitä kun ei tullut tarkistettua ostohetkellä. Ja siis ongelman ilmenemisen jälkeenkin auto veti ja kulki hienosti. Eikä haissut pahemmin jäähdytin nesteelle eikä öljy palanut. Siksi hämmästyttää nuo halkeamat. Odotus oli kun aloin purkamaan, että kannentiiviste tai pieni halkeama kannessa, mutta että koko kansi... Pitäsköhän autoliikkeeseen soitella mistä ostin..
Voisiko joskus olla ollut vesipumpussa tai termarissa vikaa jotka sit saatu korjattua ja silloin aiheutunut kanteen vauriota. Nyt vesi kierti kyllä hyvin kun tutkin paineen syntyä. Suuttimet pitää testata ennen takaisin laittoa.
Kun irroitin kannen 3-4-5 sylinterit näyttivät olevan normaalit, hieman nokea pinnassa joka irtosi pyyhkäisemällä ja männän laki oli kaikissa hieman valkoinen noen alta.
2-sylinteri oli lähes puhdas mitä ihmettelin pitkään, siinäkin oli hieman valkoista pintaa mutta oli tosiaan lähes kiiltävä. Joskus oli joku pieni epäpuhtaus käynyt männän päällä ja siinä oli noin 10-15 alle millin isku jälkeä.
1-sylinteri oli taasen hieman sellainen ruosteen värinen avattaessa, ruskea pöly lähti myös pyyhkäisemällä irti ja alla oli sellainen valkoinen palojälki.
Kertovatko nuo mitään ongelmista? Muuten oli terveen näköinen kilometreihin nähden kansi, sylinterit, männät, venttiilit, nokat yms.
Ammattilaiset varmaan osaa sanoa paremmin (huoltoammattilaiset , ei myyjäammattilaiset) Kauanko toi on kypsynyt tuolla. Pyydät myyjältä siihen ehjän kannen.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Sepä siinä onkin, kuluttajasuoja on sen 6 kk liikkeestä ostettaessa vaikka ois 600tkm ajettu. Siksi ne on liikkeessä kalliimpia kun voiton lisäksi hintaa nostaa tämmöiset ostohetkellä olleet piilevät merkittävät viat. Yksityiseltä kun ostaa niin takuu loppuu samalla hetkellä kun nimet paperissa kuivunut, ellei jotain erikseen sovita.epk kirjoitti:600tkm ajettu auto ja myyjän pitäis uusi kansi korvata autoon joka myydessä ja sen jälkeen toiminut normaalisti reilun aikaa, onnea yritykseen
Niin, eipä kukaan siihen ole uutta vaatimassa, mutta ehjää....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Samapa tuo mikä nimi asialla on mutta jos ostohetkellä on vika jota ei maallikko voi huomata ja vaikkei myyjäkään tietäisi tai huomaisi niin kuluttajasuojan alaiset kaupat kun tekee saa järkyttävän suoja vanhalle paljon ajetulle autolle.dealer kirjoitti:Takuuta ei ole liikkeestäkään ostetussa ellei erikseen sovita, virhevastuu on eri asia.
Halkeama kannessa on ostajan kannalta aika selvä juttu. Se miten helposti liike tulee vastaan ilman kuluttajaneuvojaa on eri juttu. Joku kamux nyt tiedetään ihan nettikirjoitteluiden osalta mutta asian ottaminen myyjän kanssa puheeksi ei ole turha asia 3kk sitten ostetussa jossa kansi halki nuin pahasti. Vaikka kuinka olisi ajettu 600tkm.
En minä niitä kuluttajasuojalakeja ole säätänyt....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Voi tosiaan olla tiukassa neuvottelut, kun ostaja myönsi ettei ollut paisarin painetta edes tarkistanut.
Näiden vanhojen ropposten kanssa on ns täytyy tarkistaa - homma öljyjen tarkistuksen lisäksi. Autohan on jo ns saattohoitovaiheessa 600 tkm ajettuna, joten neuvottelutaitoja kaivataan. Pidetään peukkuja että onnistuu! Voi toki herättää hilpeyttä myyjässä, kun alkaa asiaa esittämään.
Mielenkiinnolla odotan ratkaisua...
Näiden vanhojen ropposten kanssa on ns täytyy tarkistaa - homma öljyjen tarkistuksen lisäksi. Autohan on jo ns saattohoitovaiheessa 600 tkm ajettuna, joten neuvottelutaitoja kaivataan. Pidetään peukkuja että onnistuu! Voi toki herättää hilpeyttä myyjässä, kun alkaa asiaa esittämään.
Mielenkiinnolla odotan ratkaisua...
Kun auto on ollut 3 kuukautta omistuksessa ja
Siitäkin huolimatta että virhe katsotaan olleen kaupantekohetkellä jos se ilmenee 6 kuukauden kuluessa ostopäivästä.
Luettavaa:
https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkais ... okaupassa/
http://www.kuluttajariita.fi/fi/index/k ... 11298.html
voi olla vaikeaa saada virhevastuuseen vedoten myyjältä korvauksia.Tuli tuossa pari viikkoa sitten -01 316 Cdi sprintteriin pikku häikkää ja alkoi puskemaan nestettä pihalle.
Siitäkin huolimatta että virhe katsotaan olleen kaupantekohetkellä jos se ilmenee 6 kuukauden kuluessa ostopäivästä.
Luettavaa:
https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkais ... okaupassa/
http://www.kuluttajariita.fi/fi/index/k ... 11298.html
wiimax.fi
Se ehjä käytetty kansi ei varmaan paljoa maksa niin hyvinkin myyjä voi suostua sen maksamaan, varsinkin kun asiakas vastaa vanhan irroituksesta ja nähtävästi vaihto-osan asentamisesta.
Kuvauksesta päätellen myyjä ollut kannen viasta todennäköisemmin selvillä kuin ostaja. Siis jos vika ollut ostettaessa. Myyjä tekee auton arviointia rutiinilla, ostaja siinä aina heikompi löytämään oireita jostakin piilevästä viasta. Tosin hyvinkin todennäköistä että kansi ollut halki ostettaessa ja alkanut vuotaa vasta 2-3kk joten eipä se kummankaan syy ole mutta piilevä virhe se silti on.
Kuvauksesta päätellen myyjä ollut kannen viasta todennäköisemmin selvillä kuin ostaja. Siis jos vika ollut ostettaessa. Myyjä tekee auton arviointia rutiinilla, ostaja siinä aina heikompi löytämään oireita jostakin piilevästä viasta. Tosin hyvinkin todennäköistä että kansi ollut halki ostettaessa ja alkanut vuotaa vasta 2-3kk joten eipä se kummankaan syy ole mutta piilevä virhe se silti on.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
luuletko että autoliike ajelee autolla paljonkin että viat tulisi ilmipasi j kirjoitti:Jos liike(alan ammattilainen) kehtaa myydä tuommosen asiakkaalle,niin onhan sen kyllä kannettava myös vastuu!
Jos ei ole myydessä sovittu vioista
jos iso liike on kyseessä niin saattaa siinä 500m tulla fiksaus hallista myynti riviin
mahottomia vaadit jos ostajakin on joutunut ajaa monta kuukautta ilman ongelmaa niin silloin ei myöskään myyntihetkellä ole ollut vikaa/virhettä vähä
samat ajatukset kuin tummilla että kun he lastuttaa yli puolimiljoonaa ajetun
sonatan että sillä lastutuksella saisi moottoriin takuun ehkä jopa alustaan renkaineen
Audi A8
Ihime itkemistä kuussa käyneestä autosta (600tkm)
Ite en kyllä oleta tuon verran ajetun auton omaavan kuin "takavalo takuun"
Jos välttämättä haluaa kattavan takuun niin ostaa vähemmän ajetun...
Noita 270cdi kansia nyt luulis varsin helposti löytyvän (mm, C270cdi, E270cdi, jne) Ei muuta kuin toinen kansi ja mutkasta tietä näkymättömiin.
Kannen saa muuten tuohon kuntoon noilla tuhopokseilla + älyttömillä vedätyksillä
Ite en kyllä oleta tuon verran ajetun auton omaavan kuin "takavalo takuun"
Jos välttämättä haluaa kattavan takuun niin ostaa vähemmän ajetun...
Noita 270cdi kansia nyt luulis varsin helposti löytyvän (mm, C270cdi, E270cdi, jne) Ei muuta kuin toinen kansi ja mutkasta tietä näkymättömiin.
Kannen saa muuten tuohon kuntoon noilla tuhopokseilla + älyttömillä vedätyksillä
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 23.7.2018 18:57
Pieni tilanne päivitys...
Vaihto kansi on paikalla. Kone käy hienosti ja ongelmat poissa mitä oli...
Mutta mikähän on vialla kun paikallaan toimii kone hienosti, ei ylimääräisiä ääniä, mustaa lykkää vähän putkesta mutta normaalisti ainakin itselle. Kestää kierroksia paikallaan...
Mutta... Kun lähtee ajamaan niin heti kun ahto alkaa niin EDC valo syttyy ja kone sammuu. Pienen vihellyksen turbo kerkeää antamaan että nyt mennään, mutta sitten kaikki seis ja EDC valo syttyy. Lähtee heti käyntiin uudestaan ja EDC valo sammuu ja voi ajella kun vaan pitää alle 2000 kierrosta eikä paina paljon kaasua.
Mikähän mahtaa olla vikana. Kaikki Liittimet tarkistettu kahteen kertaa. Polttoaine vuotoja ei ole ei meno eikä paluu puolella, ei näy kuplia polttoaine putkissa. Ahto Putket kiinne ja paperi tolloset on kerätty pois. Ajettu nyt monta kilometriä mutta ei poistu ongelma.
Nyt ois hyvät vinkit kalliit.
Vaihto kansi on paikalla. Kone käy hienosti ja ongelmat poissa mitä oli...
Mutta mikähän on vialla kun paikallaan toimii kone hienosti, ei ylimääräisiä ääniä, mustaa lykkää vähän putkesta mutta normaalisti ainakin itselle. Kestää kierroksia paikallaan...
Mutta... Kun lähtee ajamaan niin heti kun ahto alkaa niin EDC valo syttyy ja kone sammuu. Pienen vihellyksen turbo kerkeää antamaan että nyt mennään, mutta sitten kaikki seis ja EDC valo syttyy. Lähtee heti käyntiin uudestaan ja EDC valo sammuu ja voi ajella kun vaan pitää alle 2000 kierrosta eikä paina paljon kaasua.
Mikähän mahtaa olla vikana. Kaikki Liittimet tarkistettu kahteen kertaa. Polttoaine vuotoja ei ole ei meno eikä paluu puolella, ei näy kuplia polttoaine putkissa. Ahto Putket kiinne ja paperi tolloset on kerätty pois. Ajettu nyt monta kilometriä mutta ei poistu ongelma.
Nyt ois hyvät vinkit kalliit.
Ei olisi eka kerta kun on ahtimen imupuolella vipperi tao paperituppo remontinkorjuun jälestä..... Perusasia katsella ne. Vaikka sanoitkin ettei ole... Näin on vaan käynyt ennenkin ja mietin että voisko olla niin simppeli juttu mutten sanonut mitään ja syy paljastui sit vähän ajan päästäPientä-laittoa kirjoitti:Pieni tilanne päivitys...
Vaihto kansi on paikalla. Kone käy hienosti ja ongelmat poissa mitä oli...
Mutta mikähän on vialla kun paikallaan toimii kone hienosti, ei ylimääräisiä ääniä, mustaa lykkää vähän putkesta mutta normaalisti ainakin itselle. Kestää kierroksia paikallaan...
Mutta... Kun lähtee ajamaan niin heti kun ahto alkaa niin EDC valo syttyy ja kone sammuu. Pienen vihellyksen turbo kerkeää antamaan että nyt mennään, mutta sitten kaikki seis ja EDC valo syttyy. Lähtee heti käyntiin uudestaan ja EDC valo sammuu ja voi ajella kun vaan pitää alle 2000 kierrosta eikä paina paljon kaasua.
Mikähän mahtaa olla vikana. Kaikki Liittimet tarkistettu kahteen kertaa. Polttoaine vuotoja ei ole ei meno eikä paluu puolella, ei näy kuplia polttoaine putkissa. Ahto Putket kiinne ja paperi tolloset on kerätty pois. Ajettu nyt monta kilometriä mutta ei poistu ongelma.
Nyt ois hyvät vinkit kalliit.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.