Kävi hienosti, sammu ja ei enää millään käyntihin..&#129

Vastaa Viestiin
TeemuMetso
Viestit: 3
Liittynyt: 09.6.2017 7:03

Kävi hienosti, sammu ja ei enää millään käyntihin..&#129

Viesti Kirjoittaja TeemuMetso »

Jos joku osaasi vähä jeesata, että missä vika..
Elikkäs tapaus olsi 220 riisseli E mersu ja vuosmalli taisi olla 98🤔
Ennyt varmaksi sano muttei kauaksi heitä..
Mutta teheny usiampaan kertaa jotta lähtöö ku palmun alta käyhtihin ja käy pitkän tovin, jopa saa avaamella sammutettua, mutta eileen kävi näin, että kävi pari tuntia ja sammuu.. eikä enää kirveelläkään käyntiin.. starttaa kyllä muttei vain inahdakkaan.. ainetta on melkein tankki täys ja järjestelmän ilmasin mutta ei auttanu mitään 😬 ja katoin kaikki mahdolliset sähkö "ongelma" paikat muttei vaikutusta.. voiko olla että pumpulta on mennyt joku hätä sammutin päälle mikä ei vain kytkeydy poies päältä vai mikä voi olla häikkänä🤔🙄 jos joku viittisi vähän jeesata niin olsin kiitollinen🤗
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Tämä oli vielä esikammiokone eli ei cdi? Koska vaihdettu pa-suodattimet viimeksi? Kampiakselin asentoanturi? Tällön saattaa kylmänä lähteä mutta lämmetessä kaiketi ei mitenkään.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Edellä mainittujen lisäksi sitten tutkia onko ajonesto päällä vai jotain muuta.
oulaistenliikenne.fi
TeemuMetso
Viestit: 3
Liittynyt: 09.6.2017 7:03

Viesti Kirjoittaja TeemuMetso »

Juu ei ole cdi koneella ja pa suodatin ei järin vanaha oo, kiitos paljon vinkeistä! Täytyypi alakaa nuita kokeilemaa
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

En nyt käsitä miksi käyttää autoa pari tuntia näin lämpimillä keleillä. Kyllä moisesta teosta sietääkin myllyn esittää nootti.

No, kävi tossa lumien aikaan että laitettiin m113 tulille ettei ihan haapetu kun oli seisonut jonkin aikaa. Tarkoitus oli sit ajella pukille remontinkorjuuseen. Sepä käy hiljaa oli kaveri tuumannu - mutta eikös ollu sammunu koko mylly.

No, kampiakselin anturihan se oli syypää moiseen. Sattumoisin sellainen oli siinä lähimmässä autotallissa ja sen vaihdolla lähtikin sitten taas käymään.

Kyseisen anturin vaihdon jälkeen autolle pitää suorittaa jonkinasteinen normitus/kalibrointi ajo erilaisilla kuormitus/vaihde/nopeus-alueilla. Itseasiassa sama homma tehtävä jos vaihtaa moottorin kumit...

Eli yksi ääni anturipuolen poikittaiselle bitille.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

AK47 kirjoitti: Eli yksi ääni anturipuolen poikittaiselle bitille.
Onkohan lucaksessa yhtään käyntiin vaikuttavaa anturia?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mika.T kirjoitti:
AK47 kirjoitti: Eli yksi ääni anturipuolen poikittaiselle bitille.
Onkohan lucaksessa yhtään käyntiin vaikuttavaa anturia?
Pakko siellä on olla kampiakselin anturi kun vaihettiin juurikin lukaksen pumpulliseen kerran jos toisenkin laatikkoa ja ei se turbon lootan turbiini käyny kun hammastus erilainen vauhtipyörässä. Tuskimpa se hammastus siellä ilman anturia oli....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
TeemuMetso
Viestit: 3
Liittynyt: 09.6.2017 7:03

Viesti Kirjoittaja TeemuMetso »

AK47 kirjoitti:En nyt käsitä miksi käyttää autoa pari tuntia näin lämpimillä keleillä. Kyllä moisesta teosta sietääkin myllyn esittää nootti.

No, kävi tossa lumien aikaan että laitettiin m113 tulille ettei ihan haapetu kun oli seisonut jonkin aikaa. Tarkoitus oli sit ajella pukille remontinkorjuuseen. Sepä käy hiljaa oli kaveri tuumannu - mutta eikös ollu sammunu koko mylly.

No, kampiakselin anturihan se oli syypää moiseen. Sattumoisin sellainen oli siinä lähimmässä autotallissa ja sen vaihdolla lähtikin sitten taas käymään.

Kyseisen anturin vaihdon jälkeen autolle pitää suorittaa jonkinasteinen normitus/kalibrointi ajo erilaisilla kuormitus/vaihde/nopeus-alueilla. Itseasiassa sama homma tehtävä jos vaihtaa moottorin kumit...

Eli yksi ääni anturipuolen poikittaiselle bitille.

Sen tautte käyteltiin pitempään kun ollu samaa häikkää jo pitempään.. mutta kiitos vain täytyy kokeilla josko korjaantus anturin vaiholla!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”