ml 320:sen käynti ongelmat

Vastaa Viestiin
ses75
Viestit: 6
Liittynyt: 07.9.2014 23:52
Paikkakunta: Hyvinkää

ml 320:sen käynti ongelmat

Viesti Kirjoittaja ses75 »

Moi
Elikkäs mulla on tuommoinen ml320 bensa. vm 2000.
Se alkoi pätkimään ja ei ottanut kierroksia(tultiin just pitemmältä ajelulta ja auto toimi normaalisti) nyt hyvä kun pysyy käynnissä ollut vähän samainlaista vikaa aikasemminkin mutta mennyt ohi itekseen noin päivässä.
Nyt kun painaa kaasua niin ei ota kierroksia (alkaa vaan röpötttään) mutta kun ottaa jalan pois polkimelta niin kierrokset nousee noin 500:dellä sadalla. Puolia olen testaillu ja toimii nyt alkaa mun ymmärrys loppumaan mut jos jollain olis kertoa mistä päin lähtis vikaa etsimään niin olis aikas paljon apua
Kiitos jo etukäteen :D
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Ehkä kannattaisi aloittaa vikakoodien lukemisella.
ses75
Viestit: 6
Liittynyt: 07.9.2014 23:52
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja ses75 »

Niinpä mutta lähin star on mäntsälässä (minkä tiedän) eikä autolla pääse sinne
Avatar
kuningatar
Viestit: 1358
Liittynyt: 20.10.2010 9:51
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja kuningatar »

Järvenpäästä löytyy myös *tar :wink:
Tinaruusun haltija :)

Miiteissä on tullut käytyä, päivitykset eivät enää toimi :)
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tuossa kans asiallinen korjaamo :arrow:
http://www.autosikorjaa.fi/

Star ei tuon ikäsiin anna kuin sinnepäin tietoa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Lucky-Dog kirjoitti:Star ei tuon ikäsiin anna kuin sinnepäin tietoa.
Mitä "sinnepäin" tietoa? Kyllä tuolla näkee tarkat arvot ihan joka paikasta, mistä ohjainlaitteet niitä kerää (jos tekee muutakin sillä kuin lukee vain vikamuistin) ja näitä tulkitsemalla vian saa usein seulottua melko tarkalleen.
Täysin järjetöntä alkaa arpomaan vikaa vaihtamalla osia plug&pray-tyyliin, paitsi jos ei sitten ole ihan tolkuttomasti ylimääräistä rahaa, mistä on välttämättä päästävä eroon :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

No hieno homma jos jossain semmonen star noille vanhemille on.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

No ei näitä kyllä muunlaisia olekkaan, vähä niin ku tuohon hommaan kehitetty koko laite :roll:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vanhoissa mennään Starilla HHT-WIN ehdoilla eli aika paljon huonommin kuin uudemmissa autoissa.

Itsehän tekisin tuon kanssa niin että lukisin vikamuistin, millä nyt sitten lukeekin, ja sitten kokeilisin uudella ilmamassamittarilla.
Näin niinkuin asentajan näkökulmasta, eli kun voi sitten palauttaa kyseisen osan ellei tule sillä kuntoon.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Olisipa joka korjaamolla noin upeaa toimintaa. Siis että osaa testataan konkreettisesti ja vaihdetaan vasta sitten jos se havaitaan tarpeelliseksi. ISO peukku 8)

Ei se HHTWin varsinaisesti sen huonompi ole, mitattavien ja ohjattavien komponenttien määrä itse sen alaisissa autoissa on vaan ymmärrettävästi pienempi kun DAS:n tai Xentryn. Mutta joka tapauksessa tuollaisessa vielä vanhemmassa w202:kaan ei ole yhtään anturia tms. minkä arvojen tarkkailu ei onnistuisi, mistä tässä nyt oli kyse :wink:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

M113:n tapauksessa ei 211:stakaan näe kaikkea. Mm. puolien ensiöjännitteet oisi kiva nähdä. Sytytysongelmien kanssa painiessa niistä voisi arpoa, onko jonkun tulpan johto menossa huonoksi yms. Vanhemmistakin vehkeistä taitaa nuo nähdä (esim. W140 S 600:sta).

ML 270:n DAS:sta en löytänyt semmoista moodia, että oisi ajon aikana voinut seurata CDI-boksin anturien tilannetta. Siellä oli kyllä kaikenlaisia erikoistilanteita (kylmäkäynnistys, lämpimäksi käyttö ...).

Kerran olin kiinnostunut näkemään, miten SBC ohjailee venttiileitä ajon aikana. Siellä on kyllä saatavana tieto kaikilta antureilta ja venttiilien ohjauksilta mutta kun sinne SBC:n alle meni, niin SBC:t kykettiin pois päältä ja vain etujarrujen varajärjestelmä jäi käyttöön. :lol:

Varmaan en vielä kunnolla osaa tuota systeemiä käyttää mutta jonkin verran siinä oisi parannettavaa. Toki siellä on sitten hyviä ohjeita, miten jonku anturin kunto mitataan ja paikallistetaan ongelma, jos vikakoodi hyppää päälle. Näitähän ei ole välttämättä ole yleistestereissä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
ses75
Viestit: 6
Liittynyt: 07.9.2014 23:52
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja ses75 »

Vika oli väsähtäneessä bensapumpussa nyt on uus pumppu ja suodatin ja toimii
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Hyvä että selvis.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hienoa. Tuollainen vika ei välttämättä ole helpoimpia löytää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”