Laiska 312 Sprinter -99

Vastaa Viestiin
MetAxi
Viestit: 3
Liittynyt: 01.10.2013 18:44
Paikkakunta: Sodankylä

Laiska 312 Sprinter -99

Viesti Kirjoittaja MetAxi »

Pitkä ja korkea Sprinteri kulkee pitkän poljennan jälkeen 130 km/h.
Vetää laiskasti alhaalta, eikä ns. voiman tuntua ole missään vaiheessa.

Kansijumppa on tehty reilu vuosi / 15 tkm sitten, samalla laitettu jakopää uusiksi. Kannentiivisteen öljykanava vuoti tuolloin 1-pyttyyn.

Vikakoodeja ei Boschin eikä Autocomin testerien mukaan ole (aiemmin uusittu ahtoilman lämpötilatunnistin ja ahtopaineanturi sekä ahtopaineen säätimen magneettiventtiili). Alipainevuotoja ei ole, ei myöskään ahtovuotoja.

Höpöhöpömittarilla sain ahtopaineiksi mitattua noin 0.8 bar ylipainetta.

Ajoitukset on kohdallaan, tarkastettu elokuussa.

Mulle on Mersut sen verran vieraita, että kysyä pitää: Mitä noissa pitäisi olla ahtopainetta? Jostain luin tuon 2.9 td:n vakioturbon pienuudestakin.
Kattia ei tässä vehkeessä ole, pakoputki uusittu noin 50 tkm sitten.

Autolla on ajettu mittarin mukaan 365 tkm nyt. Saksantuontilintta kyseessä, viimeisen 8 vuoden aikana ajettu kuitenkin varmuudella 100 tkm.

- Olisko jotain ideaa, mistä vikaa kannattaisi lähteä hakemaan? Vai suosiolla turbo uusiksi? Ja jos turbon vaihtaa, minkälainen/mistä isompaa tilalle?

EGR:n kalvo tuossa vuotaa, itse egr on kuitenkin tiivis ja letku tulpattu.

Kiitos jo etukäteen kommenteista
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Om606 (6cyl väyrynen vakioturbo) KKK K14 ja evry tai tuhoboksi :lol:
Egr voi laittaa sokeatiiviste imusarjan liitäntään, ainakin joissain koneis eikä mene vikatilaan.

Millainen perävälitys sulla on? Jos kuorma-auton niin tuo alkaa olla huiput mutta pakun peräksi tosi surkea.

Testeri pitäis olla star. Missäpäin vaikutat?

Edit: Taidat olla Lapista? Äkäslompolos saattaa olla vielä ovia....
MetAxi
Viestit: 3
Liittynyt: 01.10.2013 18:44
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja MetAxi »

Joo, auto kulki aikanaan reilun 150 mittariin. Ollut suvussa aiemminkin.
Paku tuo on ollut Saksassa ja Suomeen tuotaessa muutettu 3550 kg kokonaispainolle.

Volkkarin testereitä on itselläkin, mutta Staria ei täältä jänkien keskeltä vissin löydy keltään. Rovaniemeltä nyt luulis löytyvän.

Ei tuo vikatilaan käsittääkseni mene, vaikkei egr aukeakaan. Sokealla tiivisteellähän saa vain varmistettua, ettei pakokaasu kulje egr:n kautta.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Jep. Rovaniemeltä voi jopa ostaa Star paketteja.
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=51020&highlight=

Tuolta voi löytyä ovia.
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=52517&highlight=
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Saakeli. Meni -99 vikatilaan, tai ainakaan ei kierrä tarpeeksi ja mustaa ei saa millään. Saakohan tuota ilman Staria pois vikatilasta jos sen aivois sellanen tila on?

Edit: Sähkösuutin ei antanu liittimestä minkäänlaista vastusarvoa, perkule.

Noin 80km/h vauhdis vedot katos.
T.H
Viestit: 6
Liittynyt: 02.2.2014 1:40
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja T.H »

Entiiä onko samaa ongelmaa mutta meillä tuo 211cdi -01 tekee välistä sitä että ajosta häviää yhtäkkiä vedot pois, auttaa kun käyttää virrat pois ja takasin, niin taas saattaa toimia vaikka 1000km ilman ongelmia, mutta välillä saattaa temppuilla muutaman kilometrin välein. Raskoneella siihen turbon paineanturi tms vaihdettiin mutta eipä tuo vaikuttanut mitään, joten ei olla jaksettu tehä muutakaan,kun ei ajo niin paljon häirihe. Eräs tuttu jolla samantapaista ongelmaa ollu puhu että ois ilmamassamittarissa, mutta tiiä sitte?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei tarvi sprinteriä testerillä nollata kun saa kuntoon.

W211 samanlaista ongelmaa kuin edellä kerrottu on ollut jokaisella jolla auto on mennyt vikatilaan. Arpomalla turha osia vaihtaa, testeriin vaan.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”