Vito W638 110D termostaatin vaihto
Vito W638 110D termostaatin vaihto
Nyt on hyvät neuvot kalliit.
Kuinka ihmeessä termostaatin ylemmän kiinnitysruuvin saa auki/kiinni. Onko tähän olemassa joku erikoistyökalu, vai enkö vaan ymmärrä
Auto on pukilla laturi irrotettuna, mutta termarin ylemmän kiinnityspultin irrotus on mysteeri ja työ kesken.
Kaikkiin muihin mersuihin olen termarin vaihtanut kahvikuppi toisessa kädessä
Kuinka ihmeessä termostaatin ylemmän kiinnitysruuvin saa auki/kiinni. Onko tähän olemassa joku erikoistyökalu, vai enkö vaan ymmärrä
Auto on pukilla laturi irrotettuna, mutta termarin ylemmän kiinnityspultin irrotus on mysteeri ja työ kesken.
Kaikkiin muihin mersuihin olen termarin vaihtanut kahvikuppi toisessa kädessä
Viimeksi muokannut ram, 13.6.2013 13:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Nonii... Unehtu tietty, että 2.3 litranen tiisseli turbolla, eli ns. 110D
Totesin jo, ettei termari ole tehty ihmisen vaihdettavaksi. Pulttasin laturin takaisin paikoilleen ja aloin vitutuksen siivittämänä suunnittelemaan omaa termarisysteemiä alavesiletkuun. Niin on piilossa termarin ylempi kiinnityspultti, ettei siitä saa edes valokuvaa. Joku turbon säätökello siinä on tiellä
Totesin jo, ettei termari ole tehty ihmisen vaihdettavaksi. Pulttasin laturin takaisin paikoilleen ja aloin vitutuksen siivittämänä suunnittelemaan omaa termarisysteemiä alavesiletkuun. Niin on piilossa termarin ylempi kiinnityspultti, ettei siitä saa edes valokuvaa. Joku turbon säätökello siinä on tiellä
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Kuvan ottaminen on helpppoa
Muutama huomio, termostaattia ei kannata alkaa vaihamaan ellei se ole selvästi rikki, on tuo niin vittumainen homma ja mikäli on niin eiköhän siellä koneessakin ole kannentiivisteen vaihtamistarvetta.
Mikäli haluaa ja tarvitsee lisää tilaa voi varovasti tiputtaa koko konepakettia joko molemmin puolin tai vain toiselta puolelta alemmas. Ei kuitenkin niin paljon, että vesiletkut, vetoakselit tai pakoputki hajoavat.
Vesiputkessa on O rengas, ja putken paikalleen/pois saaminen on myös sellaista aerobista jumppaa.
Muutama huomio, termostaattia ei kannata alkaa vaihamaan ellei se ole selvästi rikki, on tuo niin vittumainen homma ja mikäli on niin eiköhän siellä koneessakin ole kannentiivisteen vaihtamistarvetta.
Mikäli haluaa ja tarvitsee lisää tilaa voi varovasti tiputtaa koko konepakettia joko molemmin puolin tai vain toiselta puolelta alemmas. Ei kuitenkin niin paljon, että vesiletkut, vetoakselit tai pakoputki hajoavat.
Vesiputkessa on O rengas, ja putken paikalleen/pois saaminen on myös sellaista aerobista jumppaa.
Kiitokset vihjeistä. Tuo moottorin pudottaminen pois oli toki tiedossa. Kannentiivisteen vaihtotarve on kummitellut mielessä, sillä vettä näyttäisi johonkin häviävän, aiheuttaen kerran vuodessa pienen lisäyksen. Termaria kun sain jonkin verran näkösälle, oli ilmeistä, että sen tiiviste hieman vuotaa.
Tuo ilmanputsarin poisto ja sitä kautta tapahtuva moottorin halailu, ei silloisessa tappiomielialassa käynyt mielessäkään. Erittäin hyvä idea ja kiitos siitä.
Viton kannentiivisteen vaihtoväli on tunnetusti pieni, mutta koska öljykorkki vuotaa, ei mahdollista öljyvuotoa ole onneksi helppo havaita. Syyläri on toistaiseksi siisti.
Tuo ilmanputsarin poisto ja sitä kautta tapahtuva moottorin halailu, ei silloisessa tappiomielialassa käynyt mielessäkään. Erittäin hyvä idea ja kiitos siitä.
Viton kannentiivisteen vaihtoväli on tunnetusti pieni, mutta koska öljykorkki vuotaa, ei mahdollista öljyvuotoa ole onneksi helppo havaita. Syyläri on toistaiseksi siisti.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Kannentiivisteen vaihtotarve ilmenee ensin pienenä äänenä käynnissä ja sitten alkaa tulla väärän väristä savua pakoputkesta.
Jos oikein jaksaisi tutkia niin vetäisi sinne reilun barin painetta jäähdytysjärjestelmään ja makaisi auton alla juhannuksen läpi suu auki ja katsoisi mistä tulee tippuja alas.
"aiheuttaen kerran vuodessa pienen lisäyksen"
Itse en tekisi yhtään mitään tuon suhteen...rankkoja polkaisuja niin kyllä se oikea remontin tarve sieltä eteen tulee. Vesipumpun vaihdoin juurikin siitä ilmanputsarin poistamisen jälkeen...oli siinäkin muutama vittumainen pultti jossakin, oikeita suunnittelun kukkasin (lue: minkä vitun suunntitelun, vito on bolt what you have and sell for anybody suunnittelua)
Jos oikein jaksaisi tutkia niin vetäisi sinne reilun barin painetta jäähdytysjärjestelmään ja makaisi auton alla juhannuksen läpi suu auki ja katsoisi mistä tulee tippuja alas.
"aiheuttaen kerran vuodessa pienen lisäyksen"
Itse en tekisi yhtään mitään tuon suhteen...rankkoja polkaisuja niin kyllä se oikea remontin tarve sieltä eteen tulee. Vesipumpun vaihdoin juurikin siitä ilmanputsarin poistamisen jälkeen...oli siinäkin muutama vittumainen pultti jossakin, oikeita suunnittelun kukkasin (lue: minkä vitun suunntitelun, vito on bolt what you have and sell for anybody suunnittelua)
Juu... kerran on kannentiiviste vaihdettu ja kyllä se muistaakseni aika selkeästi itsestään ilmotteli... On siitä tosin jo yli 10 vuotta aikaa.
Jaa, että vesipumppukin vaihtuu yläkautta
Olikos ne termarin kiinnityspultit Torx E11 tms. kokoa ??
Täytyy vissiin käydä lenkki hakemassa ja odottaa inspiraatiota.
Jaa, että vesipumppukin vaihtuu yläkautta
Olikos ne termarin kiinnityspultit Torx E11 tms. kokoa ??
Täytyy vissiin käydä lenkki hakemassa ja odottaa inspiraatiota.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho