313cdi ei käynnisty kylmänä

Vastaa Viestiin
jas
Viestit: 25
Liittynyt: 25.11.2006 11:30

313cdi ei käynnisty kylmänä

Viesti Kirjoittaja jas »

eli sprintteri -03 313cdi ei lähe käyntiin alle 0 asteessa ellei lämmitä lohkolla tai eberillä hetken ajan.. missähän voisi vika olla vai onko ominaisuus??
joskus hehkuvalo jää palamaan vähäks aikaa käynnistyksen jälkeen mutta sammuu sitten..
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Hehkun merkkivalo "sanoisi" jonkun hehkun olevan ainakin rikki.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Paljonko ajettu?
Myös suuttimet kannattaa testauttaa.
jas
Viestit: 25
Liittynyt: 25.11.2006 11:30

Viesti Kirjoittaja jas »

Lucky-Dog kirjoitti:Hehkun merkkivalo "sanoisi" jonkun hehkun olevan ainakin rikki.
mutta eikös sen valon pitäs jäädä palaa jatkuvasti??
se jää hetkeksi palamaan (ehkä 10s) joskus ei aina...

ajettu 155tkm

onko suuttimien testaus iso/kallis homma??
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Paljonko on eberillä tai lohkolla "hetki"? Koska se, jos lämmittää "hetken", niin ei paljoa moottoria lämmitä, ja sitte jos herää käymään, niin ei oikein tuntuis ainakaan sille, että ois suuttimissa tai hehkuissa vika, varsinkin jos se hehkujen valo ei jää palamaan... Tosin en näistä mitään tiiäl... :lol:

Voisko olla moottorin lämpöanturissa? Jos se haistaa kun lämmittää vähä vettä, että kone on pikkusen lämmin ja sitte se tajuaa startata? :roll: :?:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
WK
Viestit: 237
Liittynyt: 30.9.2005 23:04
Paikkakunta: loimaa

Viesti Kirjoittaja WK »

Vitossa jäi myös valo hetkeksi palamaan ja vika oli yksi palanut hehkutulppa.
jas
Viestit: 25
Liittynyt: 25.11.2006 11:30

Viesti Kirjoittaja jas »

Vensku_ kirjoitti:Paljonko on eberillä tai lohkolla "hetki"? Koska se, jos lämmittää "hetken", niin ei paljoa moottoria lämmitä, ja sitte jos herää käymään, niin ei oikein tuntuis ainakaan sille, että ois suuttimissa tai hehkuissa vika, varsinkin jos se hehkujen valo ei jää palamaan... Tosin en näistä mitään tiiäl... :lol:

Voisko olla moottorin lämpöanturissa? Jos se haistaa kun lämmittää vähä vettä, että kone on pikkusen lämmin ja sitte se tajuaa startata? :roll: :?:
no hetki on -5 asteen pakkasessa joku 10min lohkolämppärillä niin jo lähtee.. kyllä se jo moottoriakin vähän lämmittää...
mutta hehkun valo ei tosiaan jää palaa kun hetkeks joskus, aika harvoin..

pystyykö hehkuntulpan mittaamaan jotenkin helposti paikallaan??
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Entäs se termostaatissa oleva lämpöanturi ?
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

jas kirjoitti: no hetki on -5 asteen pakkasessa joku 10min lohkolämppärillä niin jo lähtee.. kyllä se jo moottoriakin vähän lämmittää...
mutta hehkun valo ei tosiaan jää palaa kun hetkeks joskus, aika harvoin..

pystyykö hehkuntulpan mittaamaan jotenkin helposti paikallaan??
No noin lyhyt lämmitys ei mun järjen mukaan konetta kyllä vielä niin paljoa lämmitä, että vaikuttais käynnistymiseen oli sitten hehku pimeenä tai ei... :roll:

Lucky-Dog heitti sellaisen, mitä itekin ajattelin, että jonkin sortin lämpöanturi...

Hehkut on helppo mitata, jos siinä cdi:ssäkin on se hehkurele siinä akun vieressä, ikäänkuin jarrutehostimelta alespäin, sellanen 13x3cm rasia... Sieltä vaan mittaa maata vasten, neljä piuhaa pitäis näyttää jotain vähä päältä nolla ohmia... :roll: (eikös se näin menny? :oops: )
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Niin ihmeellistä kun se onkin, niin tuo lyhytkin lämmitys saattaa herättää cdi:n pakkasesta. Kaverilla oikkuili 270cdi viime talvena. Tutkin siis tapausta foorumin hakutoiminolla ja sen mukaan tyypilliseen käynnistymisongelmaan auttaa korkeapainepumpun lämmittely kuumailmapuhaltimella, 5 minuutin lämmitys lohkolämmittimellä tai sitten apuvirran antaminen paksuilla kaapeleilla, vaikka omassa akussakin on virtaa. Näitä on myös testattu käytännössä ja todettu toimiviksi konsteiksi.

Näistä kylmäkäynnistymättömistä cdi-moottoreista löytyy haulla rutkasti tarinaa. Vaikuttaa ominaisuudelta joka tulee kun moottorilla on ajettu yli 150tkm.

Se hetken aikaa palava hehkuvalo ilmoittaa palaneesta hehkusta. Se tulppa pitää vaihtaa HETI, jos ei sitten halua itselleen ikäviä ongelmia kanteen juuttuneesta hehkutulpasta. Viisas vaihtaa tietenkin kaikki tulpat kerralla, muut tulpan viikossa kunnes kaikki on vaihdettu.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
salesone
Viestit: 256
Liittynyt: 31.10.2005 22:41
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja salesone »

Perttu k jo tuossa heitti tuonkorkeapainepumpun lämmittelyn, samaa oisin itekki ehottanu.

cdi:n käynnistysvaivoista löytyy täältä ja naapurivoorumilta niin paljon luettavaa että hirvittää, sattuneesta syystä itekki kaks iltaa niitä tavannu. :roll:
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05

Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Kyllä tuo cdi on sitte ihme värkki... :eec:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
jas
Viestit: 25
Liittynyt: 25.11.2006 11:30

Viesti Kirjoittaja jas »

no joo, tähänkin löytyi ratkaisu.. ja vielä halvalla!

aloin tässä taannoin mittailla hehkuja, eli releestä liitin irti ja siihen sitten yleismittarilla tökkimään. no lukemat oli kunnossa. siinä sitten liitintä takasin laittaessa huomasin että akulta tuleva virtajohto heilui! ja oli aika pahasti hapettunut siitä releestä, mutterin alta.. ei muuta kun pätkä johtoa pois ja uusi liitin päähän ja vielä tinalla juottaen. lisäksi hioin kaikki hapettumat pois ja kuparitahnaa väliin niin johan alkoi hehkuttelee :oops:
joo, ei se oikein ollu hehkutellu kunnolla kun ei saanu tarpeeks virtaa..
tällä kertaa selvittiin todella edullisella korjauksella.. :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”