miten lisä potkua vito v 110TD -98

Vastaa Viestiin
tvaiski
Viestit: 10
Liittynyt: 30.1.2007 22:19
Paikkakunta: iisalmi

miten lisä potkua vito v 110TD -98

Viesti Kirjoittaja tvaiski »

miten saisi pikkasen piristettyä viton kulkuja 110d -98
mallia V ja 1+6 matkailuauto "festvalia".

Turbon toimivuus pitää kanssa tarkastaa.. millainen ahtopaine mittari kannattaa hankkia ja miten kytketään?
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Otappa yhteyttä Lamsijärven Pasiin :arrow: http://www.ppdiesel.com/ Siitä se lähtee :wink:
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei tarvitse ottaa yhteytteä keneenkään, tästä lähtee:

Pumpun säätäminen itse (noin 4 h työ / 150 HP):
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/02062006.html
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 36&start=0

HUOM ! w638_2 sivulla olevan ohjeen mukaan, älä nosta vetäviä kierroksia kuutta kierrosta vaan korkeintaan 4. Muuten kone kiertää lähes 6000 rpm. Eilen juuri laskettiin kyseisen auton kierrokset järkevälle tasolle.

Lisää tehoa, 7 mm elementit ja ahtimen vaihtaminen (ei mitään järkeä / 200 + HP): http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/31102004.html

Uusi pakoputki, onhan se kiva (katu-uskottavuutta roppakaupalla): http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/03052005.html

Ahtopainemittari: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/28072004.html

MUISTA: Tuossa ei ole sitten mitään järkeä:
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/21092006.html
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 091#232091
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

No niin Tommi, nyt vain rassaamaan kun on hyvät ohjeetkin :wink:
tvaiski
Viestit: 10
Liittynyt: 30.1.2007 22:19
Paikkakunta: iisalmi

niinpä

Viesti Kirjoittaja tvaiski »

Joo pitäis kait ruveta vai pitäiskö ootella ens kevättä ku kelit lämpiäis....
Kyllähän tuo nyt näyttää kylmillä ja kosteilla keleillä liikkuvan paremmin....

Pitää asennella ekaks tuo ahto mittari niin tietää ettei siellä ainakaan ole mitään vikoo..... :P
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Re: niinpä

Viesti Kirjoittaja veskola »

Pumppu kannattaa säätää samalla kun ottaa öljyt pois koneesta, ja suosittelen vakaasti, että kun tekee sen ekan kerran ja muutenkin, niin purkaa keulan ja jäähdyttimen edestä pois. Vaikka tuo on tehty monen monta kertaa, jälleen eilen se oli yhtä tuskaa. Öljynsuodatinjalan takaisin laitto kesti tuntitolkulla ja kädet on nyt verillä. Suodatinjalan pultit on kireässä, ja niitä ei kannata vääntää paskaksi.

Kaksi tiivitettä pitää ostaa, toinen pumppuun ja toinen suodatin jalkaan. vanhoissa koneissa on parempi tiiviste, Vitoon kun osti sai sellaisen paperitiivisteen, joka ei kestä avaamista. 80 luvun om601:stä onneksi löytyi käytetty tiiviste ja homma pelastui. Ehkä se pumpun kumirinkulaki (punasen mokkulan alla) kannattaa uusia, tai ainakin pistää sinistä hylomaria siihen niin ei vuoda.

Tee homma tallissa, nii ei huku niin paljoa pultteja.

Liikkelle lähtöön saa potkua siitä pumpun päällä olevasta morkoolista, 10 mm mutteri auki, ja tappia ylös 4 kierrosta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”