Sprinterin kansi vaihdettu, muut korjailut jatkuu...

onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

janiperho kirjoitti:Ja muuten nokat tuntui ihan sileiltä, joten pisteet dealerille.
Mä käytin ~600tkm tienoilla ex 200 CDI:stä venttiilikopan auki eikä nokissa ollut mitään sanomista. Kyllä ne kestää.
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

dealer kirjoitti:Alkaapa olla hyvässä mallissa purun osalta :D
Ja vielä jos osaa laittaa kaikki takaisin paikoilleen :roll:
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

onre kirjoitti: Mä käytin ~600tkm tienoilla ex 200 CDI:stä venttiilikopan auki eikä nokissa ollut mitään sanomista. Kyllä ne kestää.
Laatua :!:
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

LAITETAAN TÄNNEKIN.
Hiukan huonolaatuinen scannaus, mutta sopii kuvioon varmaan.

Kuva
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

Kuva
Kuvakollaasi projektin kohteesta.
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

Tänään pääsi tunnin pari jatkamaan, hommat loppui vielä kanteen, kun ei ollut e18 torx päätä, piti käydä ostoksilla. Isomman momenttiavaimen ostin myös. Kansi tuntui olevan aika tiukassa kun 15 hokilla vähän kokeilin. No huomenna varmaan lähtee kansikin vihdoin.
Kuvia.
Kuva
Nokat lähti, paketoin kelmuun odottelemaan.

Kuva
Roikotus, huomenna vaihdan vielä sillälailla, että rautalangalla kahdenrattaan väliseltä alueelta kiedon ketjun niin pysyy ilman roikottamista, helpottaa kannen nostamista paikoiltaan.

Kuva
kelkka hydraulisilla nostimilla myös kelmuun.

Kuva
Ja kansi siis enään jäljellä.

Osa hintoja tiedustellut ja kannen pultit ainakin jo valmiina, kansi pitäis hakee ensiviikolla, ehkä ensiviikonloppuna pääsee kasailemaan :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ketjun voi tiputtaa alas odottamaan, ihan turhaa roikottaa edessä.
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

juu hyvä, niin kattelin, ettei se pääse kyllä putoamaan minnekään.
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

No niin.

Nyt on kansi irti. huh.
Oli aika tiukalla pultit, mutta lähtihän se.

Pari kysymystä/neuvoa tuli vastaan:

Siellä oli metallinen tiiviste, onko tälläisessa normaalisti alunperin se vaiko pahvi? Kiinnostaisi tietää, jos on tehty kansiremppa jo aiemmin.
Kuva

Ja toinen asia:

Kun otin hammasrattaat pois huomasin ketjukotelossa kannen alareunan tasalla muovisen valkoisen osan
Kuva
Eli tuon mustassa laatikossa olevan valkoisen osan näköinen osa, ja muistelin, että olen jossain nähnyt samanlaisen, ja taisi olla tuossa polttoaine pumpussa ?

Kuva
Ja se osa oli tuossa ja tuollein kun tuo punainen piirros, ja kun nostin kannen pois se putosi tuonne sinisen nuolen osoittamaan paikkaan.
Eli ketjukoteloon, ja kuului kun se putosi sinne pohjalle.

Eli mikä neuvoksi, mitä on siellä ketjukotelon pohjalla? onko siitä haittaa siellä? Riskit?
Vaiko purkamaan lisää :?

Tässä muita kuvia tältä päivältä
Kuva

Kuva

Kuva

Neuvoja odotellessa?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Peltitiiviste on aina.
Sanoisin ettei tuo muoviosa mitään riko jakopäässä, mutta hirvittäähän se...
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

Hyvä tietää tuo peltitiiviste, kun muutenkin availlessa kaikki pultit vaikutti ensikertalaisilta, oli sinistä päissä kaikissa, niin aloin jo miettiä, että onko jo kansiremppakin tehty kertaalleen...

JA tuo muoviosa jonkin verran kyllä hirvittää... :eec:
Onko mahdollista, että pääsee jakopään pohjalta, sieltä jostain kampiakselin rattaan alta, öljynkierron mukana liikkeelle tukkimaan öljykanavia tai jotain muuta vastaavaa, tai hyppää ketjuun ja laittaa sen solmuun tai tekee jotain muuta ikävää. Menee palasiksi ja sitten kulkeutuu jonnekin...
Jos olisi tietoa mitä sijaitsee siellä alhaalla minne se putosi ja onko sieltä pääsy minne?

Kiitos, ensimmäinen vastaus jo kyllä helpotti aika paljon.
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

Niin ja arvelut..
paffi vs. pelti ?
h.hartikainen
Viestit: 120
Liittynyt: 21.6.2008 21:08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

eiköhän se pötkötä öljypohjassa nyt.
tuskinpa tuosta haittaa on.. on noista vanhemmista vehkeistä jokusen kerran kolissu öljyastiaan alipainepumpun kuulia jne..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

janiperho kirjoitti:Niin ja arvelut..
paffi vs. pelti ?
Mitäkä että "paffi vs. pelti" ? :D
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

dealer kirjoitti:
janiperho kirjoitti:Niin ja arvelut..
paffi vs. pelti ?
Mitäkä että "paffi vs. pelti" ? :D
Lähinnä se, että jos sorrun pahviseen, kuinka hyvin se siellä kestää. Puolet halvempi :)
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

janiperho kirjoitti:
dealer kirjoitti:
janiperho kirjoitti:Niin ja arvelut..
paffi vs. pelti ?
Mitäkä että "paffi vs. pelti" ? :D
Lähinnä se, että jos sorrun pahviseen, kuinka hyvin se siellä kestää. Puolet halvempi :)
Lähinnä se, että koska haluat tehdä tämän projektin uudestaan? :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Äh, en ole aiemmin kuullutkaan että kiinanpoika on alkanut tekemään cdi kansitiivisteitä pahvista :shock: :shock:

Yläpään tiivistesarjan hinta taitaa olla satasen nurkilla ja siihen imusarjan tiiviste, vk-tiivistesarja ja parinkympin kansipulttisarja lisäksi.
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

Kuten aiemmin on tullut ilmi, ja nyttenkin :oops:
Ei mulla ole paljon hajua moottoreista taikka niiden osista yms. nimistä. Yritän nyt kuitenkin. Tiivisteistä olen kysynyt juuri tuota reilu sadan euron yläpään tiivistesarjaa, ja luulin, että tuo olisi halvempi, ja jotain muuta materiaalia, kun peltinen. Varmasti olen käsittänyt väärin jotain. En nyt enään tiedä mikä on mikä.
No sittenhän se selviää kun uuden saa käsiin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei mulla ole paljon hajua moottoreista taikka niiden osista yms. nimistä. Yritän nyt kuitenkin.
Ei haittaa yhtään mitään. Rohkeasti vaan kyselet kuten tähänkin asti, aihe on vallan mukava ja peukut pystyssä odotellaan että saat paikat onnistuneesti kasaan :wink:
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

Kiva kuulla.
En olisi tähän edes ryhtynyt ilman teidän apujanne.
Kyllähän tuo hiukka jännittää, että miten tuo onnistuu, ens viikonloppuna pitäisi päästä kasailemaan, mutta yritän edetä hitaasti/ tarkasti kasauksenkin kanssa, ettei pahempia virheitä tulisi.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

dealer kirjoitti:
Ei mulla ole paljon hajua moottoreista taikka niiden osista yms. nimistä. Yritän nyt kuitenkin.
Ei haittaa yhtään mitään. Rohkeasti vaan kyselet kuten tähänkin asti, aihe on vallan mukava ja peukut pystyssä odotellaan että saat paikat onnistuneesti kasaan :wink:
Nimenomaan! :beerhug: :nerd:

Nopeastihan tuo on tuntunu etenevän. :)

Ootko kannen missä käyttäny oikaistavana?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

Vensku_ kirjoitti: Ootko kannen missä käyttäny oikaistavana?
No kyseessä on kannen vaihto kokonaan tehdasuuteen, kun edellistä eräät "autokorjaajat" porasivat suuttimien kierteet niin pahasti pilalle, ettei voinut holkeillakaan korjata. Kyllä sen koneistamolla olis kuntoon saanut, mutta tuleepahan nyt sitten uudet kaikki.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Aivan. :D
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

Tänään tuli putsattua imusarjat ja tutkailtua niitä muutenkin, 4 läppää alaosassa pelaa ja yläosan isompi myös. Egr:n kin purkasin ja kurkkasin olisi kohta ollut venttiili jumissa, oli töhnää sopivasti. Imusarjoissakin oli sellainen parin millin karsta kauttaaltaan, ilkeää putsata, kun tuntuu ettei koskaan oo riittävän hyvä.
Tuli vielä mieleen se turbon putsaus, se on vieläkin kiinni pakosarjoissa ja puhaltelin vaan ilmalla sitä puhtaaksi, tekisi mieli puhdistaa jotenkin, mutta...
Onko siihen mitään konstia vai onko vaan parempi jättää näin, sen verran kokeilin myös, että läppä liikkuu, ja tuntui liikkuvan ihan hyvin?

Huomenna tampereen suunnalle kantta hakemaan, vanha mallina mukana.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Turboja VAG pojat pesee Mr. Musclella. :)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

Kansi haettu, toivotaan et sopii, myöhemmin kuvia.
Yksi nopee kysymys:
Kannessa ohjeet sanoo, et pitää asentaa 8 mm kuula kanteen jos vanhassa on ollut samanlainen.Vanhassa ei ollut kuulaa, ainakaan enään. Sattuuko olemaan tietoa kuulan tarkoituksesta ja siitä onko mun om 611.98*: n kannessa sitä alunperin?
Taks.
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

Kansi haettu, toivotaan et sopii, myöhemmin kuvia.
Yksi nopee kysymys:
Kannessa ohjeet sanoo, et pitää asentaa 8 mm kuula kanteen jos vanhassa on ollut samanlainen.Vanhassa ei ollut kuulaa, ainakaan enään. Sattuuko olemaan tietoa kuulan tarkoituksesta ja siitä onko mun om 611.98*: n kannessa sitä alunperin?
Taks.
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

Vielä kukkumassa.
Ilta epäilys heräsi.
(kansi odottaa toisen auton takakontissa pääsyä omalle paikalleen, josko huomenna).
Nyt tuli sellainen pelkotila ( tarvitaan foorumilaisten neuvoja/rauhoittelua), että voisiko männät ottaa kiinni uuteen kanteen????

Koska, muistaakseni vanhassa kannessa ( jäi vaihdossa nokialle) venttiilien ympäristö (pyöreä alue, näkyy ylemmissä kuvissa) oli hiukka sisällä kannen pinnasta (pohjasta), ja taas mäntä tulee hiukka lohkon tasopinnan yläpuolelle joiltakin osin (ei venttiilien kohdalta), kun taas uusi kansi on täysin tasainen pohjastaan??????

Tietysti kannen tiiviste nostaa tasoa vähän, mutta riittääkö, vaiko pitäisikö näissä yleensä laittaa paksumpi tiiviste?

Mitä materiaalia on männän pinta?

Hölmöjä kysymyksiä tietysti taas, mutta rupesi nyt oikeesti vaivaamaan.
Eikä nyt taas heti viitsisi alkaa paksumpaa tiivistettä metsästämään. Nyt mulla normaali elringin peltinen 1,8 mm muistaakseni hommattuna.
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

dealer kirjoitti:Äh, en ole aiemmin kuullutkaan että kiinanpoika on alkanut tekemään cdi kansitiivisteitä pahvista :shock: :shock:
Niinpä niin. Peltinenhän tuo perustiiviste oli :oops:
Pää mennyt fissiin pyörälle liiasta foorumien selailusta aiheeseen liittyen.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Katot eka viivaimella ett tuleeko ne männät lohkon tasosta ylös, mulla oli ainakin ihan tasanen toi kansi 220cdi koneessa tosin c mesen keulilla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”