Suuttimen rungon vuoto
Suuttimen rungon vuoto
Terve.
Ois polttoaine vuotoa suuttimessa.
Vuotaa ison mutterin ja rungon välistä,onkohan o-rengas via kartio liitos.
Valuttaa suuttimen juureen tulee hiljalleen moottorin takapäästä tulevasta juoru reijästä tulevaa letkua myöten.
Pistin letkun päähän pienen limsa pullon,parin viikon välein olen tyhjennellyt vajaa desi vois olla mitä tulee.
Mitäs vois kotikonstein tehdä,uskaltaako vain kiristää isoa mutteria suuttimen ollessa paikoillaan.
Hyviä ideoita otetaan vastaan.
Muuten potilas on ML 163 270.
Ois polttoaine vuotoa suuttimessa.
Vuotaa ison mutterin ja rungon välistä,onkohan o-rengas via kartio liitos.
Valuttaa suuttimen juureen tulee hiljalleen moottorin takapäästä tulevasta juoru reijästä tulevaa letkua myöten.
Pistin letkun päähän pienen limsa pullon,parin viikon välein olen tyhjennellyt vajaa desi vois olla mitä tulee.
Mitäs vois kotikonstein tehdä,uskaltaako vain kiristää isoa mutteria suuttimen ollessa paikoillaan.
Hyviä ideoita otetaan vastaan.
Muuten potilas on ML 163 270.
Suuttimen rungon vuoto
Terve.
Suuttimen mysteerivuoto jatkuu,tein testin kuivasin suuttimen juuren käärin tiukkaan valkoiseen paperiin jakopukelta tulevan putken ja paluuputket.
Ajo lenkin noin 100km jälkeen paperit kuivia,silti suuttimen juuressa hiukan polttoainetta.
Ihmetyttää auto käy nätisti,elikkä vuoto tulee mahdollisesti paluupuolelta,
mutta paluuputket oli kuivat.
Mutta voiko suutin olla alapäästä rikki,vaikka auto käy normaalisti.
On kyllä mysteeri pitää seurata tilannetta,vuoto kuitenkin aika vähäistä
noin 100km,vuotanut polttoaine pysyy vielä vuotavan suuttimen kolossa.
Aikaisemmin epäilyni ison mutterin ja rungon välisestä vuodosta ei pidä paikkaansa.
Suuttimen mysteerivuoto jatkuu,tein testin kuivasin suuttimen juuren käärin tiukkaan valkoiseen paperiin jakopukelta tulevan putken ja paluuputket.
Ajo lenkin noin 100km jälkeen paperit kuivia,silti suuttimen juuressa hiukan polttoainetta.
Ihmetyttää auto käy nätisti,elikkä vuoto tulee mahdollisesti paluupuolelta,
mutta paluuputket oli kuivat.
Mutta voiko suutin olla alapäästä rikki,vaikka auto käy normaalisti.
On kyllä mysteeri pitää seurata tilannetta,vuoto kuitenkin aika vähäistä
noin 100km,vuotanut polttoaine pysyy vielä vuotavan suuttimen kolossa.
Aikaisemmin epäilyni ison mutterin ja rungon välisestä vuodosta ei pidä paikkaansa.
Suuttimen rungon vuoto
Onko muuta kuin hommata uus suutin,tarviiko koodata erikseen vai meneekö vai että vanha ylös uus paikoileen.
On tullu homattua kalvaimet ja oheis tarvikkeet jo aijemmin mersuja omistaneena.
On tullu homattua kalvaimet ja oheis tarvikkeet jo aijemmin mersuja omistaneena.
Suuttimen rungon vuoto
Terve.
Joo ostiin mb osasta suuttimen pääty mutterin ja muut oheistarvikkeet,meinasin illan ratoksi näpätä suuttimen ylös ja vaihtaa pääty mutterin.
Irottelin suuttimen, suurin osa suuttimesta jäi alapääähän kiinnni mangeetilla sain tapit neulan ylös talteen.
Mutteri oli kierreosan jälkeen poikki.
Ala osa oli juntturassa kannessa kiinni en saanu irroteltua liuottimen kans irti sitä,löin käpälän ruuvilla kiinni ja rikkoja väliin pyöritin moottoria startilla niin kuului pamaus onneksi oli lakananippu ja pölkky painona.
Kysymys kuuluu että suuttimen pultin kiertestä lähti 5mm pultin mukana,mittailuni mukaan jäi ehjäksi n.14mm.
Saanko tarpeeksi tiukalle uutta suutinta,vai pitäskö laittaa uudet kierteet.
Heligon laittoon tarvisin ohjeta
Suutin on niin pieninä osina ei kannata kasata.
Joo ostiin mb osasta suuttimen pääty mutterin ja muut oheistarvikkeet,meinasin illan ratoksi näpätä suuttimen ylös ja vaihtaa pääty mutterin.
Irottelin suuttimen, suurin osa suuttimesta jäi alapääähän kiinnni mangeetilla sain tapit neulan ylös talteen.
Mutteri oli kierreosan jälkeen poikki.
Ala osa oli juntturassa kannessa kiinni en saanu irroteltua liuottimen kans irti sitä,löin käpälän ruuvilla kiinni ja rikkoja väliin pyöritin moottoria startilla niin kuului pamaus onneksi oli lakananippu ja pölkky painona.
Kysymys kuuluu että suuttimen pultin kiertestä lähti 5mm pultin mukana,mittailuni mukaan jäi ehjäksi n.14mm.
Saanko tarpeeksi tiukalle uutta suutinta,vai pitäskö laittaa uudet kierteet.
Heligon laittoon tarvisin ohjeta
Suutin on niin pieninä osina ei kannata kasata.
Suuttimen rungon vuoto
Aika lyhyen mallisia tuntuu olevan m6*1.0 olevan,pitäskö mennä m8 kokoon .
Suuttimen rungon vuoto
Tere.
Joo sain tilattua oulusta tiistaiksi boschin runkoon kunnostetun suuttimen samalla osanumerolla,kuten aijemmin joku mainitsi ei vissiin tarvi koodata uutta.
Väkertelin 6mm lvi jatkomutterista keirre holkin n.20mm pitkän,tein kannen yläosaan 10 millin kierteet ja tietysti viilasin mutterin pyöreiksi pyörintin kierre pakan läpi.
meisseli hahlolla varusten mutterin asensin lukitteen kans n.kannen yläpinnan tasoon.pulttia lyhensin 8mm menee vielä alhaalla olevaan ehjään kierteeseen n.10mm.
Kokeilin vasiten vanhaa pulttia momentti avaimella,laiton pultin 20 mm matkalta viilapenkkiin kestää ainakin 15nuuttonia pikku momenttiavaimen max.
Joo suuttimen kireys mietityttää asennus vaiheessa,pitää alottaa ainakin 7nm ja
pyöräyttää ainakin puolikierrosta päälle.
Joo sain tilattua oulusta tiistaiksi boschin runkoon kunnostetun suuttimen samalla osanumerolla,kuten aijemmin joku mainitsi ei vissiin tarvi koodata uutta.
Väkertelin 6mm lvi jatkomutterista keirre holkin n.20mm pitkän,tein kannen yläosaan 10 millin kierteet ja tietysti viilasin mutterin pyöreiksi pyörintin kierre pakan läpi.
meisseli hahlolla varusten mutterin asensin lukitteen kans n.kannen yläpinnan tasoon.pulttia lyhensin 8mm menee vielä alhaalla olevaan ehjään kierteeseen n.10mm.
Kokeilin vasiten vanhaa pulttia momentti avaimella,laiton pultin 20 mm matkalta viilapenkkiin kestää ainakin 15nuuttonia pikku momenttiavaimen max.
Joo suuttimen kireys mietityttää asennus vaiheessa,pitää alottaa ainakin 7nm ja
pyöräyttää ainakin puolikierrosta päälle.