sprinterin käyntihuolia

Vastaa Viestiin
veijari
Viestit: 23
Liittynyt: 06.12.2010 10:02
Paikkakunta: jämpsä

sprinterin käyntihuolia

Viesti Kirjoittaja veijari »

moi. -95 312 sprinteri käynnistyy pitkällä sahauksella ja välistä sammuu lennosta kun tulee risteykseen. onkos näissä jonkunlaista siirtopumppua naftalle vai millä periaatteella kulkeutuu syöttöpumpulle.

tankille asti vaihdettu uusi imuletku ja tutkittu mahdolliset ilmavuodot mutta niitä ei pitäisi olla.kuuluisiko imuputkessa olla joku "takaisku" joka jättäisi putken aina täyteen.

tankin sisäänkin kurkistin ja ihmettelin imuputkissysteemiä, mikähän ajatus sillä säiliöllä siellä päässä on?

mielestäni on jonkin sortin polttoainepulaa mutta en keksi että miksi, syöttöpumppuko paska?

lueskelin kyllä muita vastaavia aiheita mutta ei löytynyt vastaukia omiin kysymyksiini joten avasin uuden aiheen
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Ensimmäinen joka tuli mieleen on kulunut syöttöpumppu joka yleensä tekee ton että saa sahata käymään :roll:
Se taas että sammuu ajosta kuulostais joltain anturi- tai muulta sähköiseltä vialta.
Käytäs töplselin päässä (lukemassa vikakoodit ja anturidata) niin sieltä selviää mikä kiikastaa.
veijari
Viestit: 23
Liittynyt: 06.12.2010 10:02
Paikkakunta: jämpsä

Viesti Kirjoittaja veijari »

kiitoksia, huomenna on ajatuskin käydä kattelemassa mesen aivoituksia. mittarilukema autossa 415 000, koskas niilä pumpuilla on tapana ollu kulahtaa?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Ei yleensä noissa kilometreissä vielä tarvitse pumppua laitella :wink:
Mulla on omassa 312D bussissa 561 tkm mittarissa ja alkuperäinen pumppua sielläkin on :lol:
Näissähän on loppujen lopuksi aika paljon sähköä (antureita yms) mutta harvoin ne autoa kokonaan sammuttaa.
2. sylinterin suutin on muista poikkeava koska se on sähköinen, sen voi mitata että näyttääkö oikeanlaisia arvoja.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2561
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Mulla on -98 312D ja sekin kovemmilla pakkasilla vaatii pientä saattoa startilla käynnistyäkseen. Ajettu 335 tkm. Nii, asiahan mulla oli se että mun autossa tuo sähkösuutin on ykkössylinterissä :roll: .
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
veijari
Viestit: 23
Liittynyt: 06.12.2010 10:02
Paikkakunta: jämpsä

Viesti Kirjoittaja veijari »

tässä valioyksilössä tuo sähkösuutin 3 tai 4 ylinterissä, liekkö tällä väliä? mitäs tuon suuttimen pitäis arvoltaan olla?

ei ole väliä onko kylmä vai lämmin moottori ja heti sammutuksen jälkenkin sahauttaa n 10-15 sekuntia mikä on mielestäni liian pitkä aika
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Juu se sähkösuutin voi löytyä mistä sylinteristä vaan :D
Ehjän yksilön resistanssi pitäisi olla 100-120 ohmia. Rikkinäinen suutin voi aiheuttaa vaikka mitä häiriöitä ja ainakin tehottomuutta.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

veijari kirjoitti:tässä valioyksilössä tuo sähkösuutin 3 tai 4 ylinterissä, liekkö tällä väliä? mitäs tuon suuttimen pitäis arvoltaan olla?

ei ole väliä onko kylmä vai lämmin moottori ja heti sammutuksen jälkenkin sahauttaa n 10-15 sekuntia mikä on mielestäni liian pitkä aika
Sillä ainakin on väliä että se on siinä sylinterissä missä se on alkujaan ollut
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
veijari
Viestit: 23
Liittynyt: 06.12.2010 10:02
Paikkakunta: jämpsä

Viesti Kirjoittaja veijari »

ja syöttöpumpun rungostahan se vika loppuviimein löytyi. siellä kulumaa niin ei lähtenyt käyntiiin. nyt uusi ja rokkaa paremmin kuin koskaan. aika kalliikshan tuo vaan tuli :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”