Sprinter W906 319cdi pitkä startti

Vastaa Viestiin
Taksipepe
Viestit: 11
Liittynyt: 08.7.2017 10:20
Paikkakunta: Rusko

Sprinter W906 319cdi pitkä startti

Viesti Kirjoittaja Taksipepe »

Olisiko neuvoa seuraavaan, kun vikakoodiakan ei löydy :roll: Elikkä Sprinteriä startatessa meinaa heti hörähtää tulille, mutta jatkaa kuitenkin starttaamista muutaman sekunnin ennenkuin kone käynnistyy. Ihan sdama on ko lämmin tai kylmä kone. Käy nätisti eikä ajossa mitään hämminkiä. Alkaa olemaan ideat vähissä, voisko olla polttoainesuodatin-vika.. :shock:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Korkeapainepumppu hörppää ilmaa jos ensin hörähtää ja sen perää starttauttaa pitkään.
Eli aluksi ruiskutuspaine nousee tarpeeksi että suuttimet saa avautumiskäskyn ja paine romahtaa alas kun korkeapainepumpulle menee ilmaa.

Eikö tuossa ole jo sähkönen siirtopumppu kuten henkilöautoissa? Toimiiko se tai käynnistyykö paremmin jos käytät enne starttausta pari-kolme kertaa virtoja päällä muutaman sekunnin että pumppu kerkeää nostaa siirtopaineen.
Taksipepe
Viestit: 11
Liittynyt: 08.7.2017 10:20
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja Taksipepe »

Mika.T kirjoitti:Korkeapainepumppu hörppää ilmaa jos ensin hörähtää ja sen perää starttauttaa pitkään.
Eli aluksi ruiskutuspaine nousee tarpeeksi että suuttimet saa avautumiskäskyn ja paine romahtaa alas kun korkeapainepumpulle menee ilmaa.

Eikö tuossa ole jo sähkönen siirtopumppu kuten henkilöautoissa? Toimiiko se tai käynnistyykö paremmin jos käytät enne starttausta pari-kolme kertaa virtoja päällä muutaman sekunnin että pumppu kerkeää nostaa siirtopaineen.

Kiitos vastauksestasi, en ole kokeillut joten tämä pitää testata!
Taksipepe
Viestit: 11
Liittynyt: 08.7.2017 10:20
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja Taksipepe »

Taksipepe kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Korkeapainepumppu hörppää ilmaa jos ensin hörähtää ja sen perää starttauttaa pitkään.
Eli aluksi ruiskutuspaine nousee tarpeeksi että suuttimet saa avautumiskäskyn ja paine romahtaa alas kun korkeapainepumpulle menee ilmaa.

Eikö tuossa ole jo sähkönen siirtopumppu kuten henkilöautoissa? Toimiiko se tai käynnistyykö paremmin jos käytät enne starttausta pari-kolme kertaa virtoja päällä muutaman sekunnin että pumppu kerkeää nostaa siirtopaineen.

Kiitos vastauksestasi, en ole kokeillut joten tämä pitää testata!
Ei vaikutusta, mutta kun laitoin virtoja päälle/pois, niin aina virran ollessa päällä konehuoneesta kuului tasainen "surina" koko sen ajan :jerkit:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

no seuraavaksi nokka-akselin asentotunnistin.

Siitä pitäisi löytyä vikamuistista jälki jos ei toimi.
Taksipepe
Viestit: 11
Liittynyt: 08.7.2017 10:20
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja Taksipepe »

Mika.T kirjoitti:no seuraavaksi nokka-akselin asentotunnistin.

Siitä pitäisi löytyä vikamuistista jälki jos ei toimi.

Vikakoodit otettiin Atoylla, muttei mitään ilmennyt :( :roll: Työnjohtaja sanoi vielä että ihan normi pitkä startti, no ei todellakaan ole.. :!:
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Venyny ketju vois tehä tuota oska ajotus ei oo kohillaa. terveisin 18 vitjaa vaihtaneena. työkalut on. :arrow:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Taksipepe
Viestit: 11
Liittynyt: 08.7.2017 10:20
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja Taksipepe »

hotari kirjoitti:Venyny ketju vois tehä tuota oska ajotus ei oo kohillaa. terveisin 18 vitjaa vaihtaneena. työkalut on. :arrow:
Koneella menty vasta 260 t. joten tää ei nyt mielestäni ihan todennäköiseltä tunnu :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Saattaa alkaa olla ketjunvaihdon aika noilla kilometreillä, mutta en silti usko että ketjun venyminen pitkää starttia tuossa aiheuttaisi.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Taksipepe kirjoitti:
hotari kirjoitti:Venyny ketju vois tehä tuota oska ajotus ei oo kohillaa. terveisin 18 vitjaa vaihtaneena. työkalut on. :arrow:
Koneella menty vasta 260 t. joten tää ei nyt mielestäni ihan todennäköiseltä tunnu :roll:
140tkm oli 1ärrä mihin vaihoin. Mut keskimäärin 250-350 on vaihdot ollu. Niminerkillä 18kpl vitjoja vaihtanu
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Taksipepe
Viestit: 11
Liittynyt: 08.7.2017 10:20
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja Taksipepe »

hotari kirjoitti:
Taksipepe kirjoitti:
hotari kirjoitti:Venyny ketju vois tehä tuota oska ajotus ei oo kohillaa. terveisin 18 vitjaa vaihtaneena. työkalut on. :arrow:
Koneella menty vasta 260 t. joten tää ei nyt mielestäni ihan todennäköiseltä tunnu :roll:
140tkm oli 1ärrä mihin vaihoin. Mut keskimäärin 250-350 on vaihdot ollu. Niminerkillä 18kpl vitjoja vaihtanu
Tässä on nyt Sprinter W906 319cdi kyseessä. Mulla ollut ammattikäytössä 1 x 316cdi -06 ( 711 tkm), 1 x 318cdi (574 tkm)-08, 1 x 316cdi -14 (324 tkm nyt) ja kyseinen 319 cdi -11 vaihtomoottorilla menty tuo 260 tkm. Alkuperäinen kone väsyi 558 tkm kampiakselin laakerivikaan ja sekin osittain korjaamon osaamattomuuden takia. Käyn tänään MB-shamaanin/Starin nokassa ihmettelemässä tätä mysteeriä :shock:
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Taksipepe kirjoitti:
hotari kirjoitti:
Taksipepe kirjoitti: Koneella menty vasta 260 t. joten tää ei nyt mielestäni ihan todennäköiseltä tunnu :roll:
140tkm oli 1ärrä mihin vaihoin. Mut keskimäärin 250-350 on vaihdot ollu. Niminerkillä 18kpl vitjoja vaihtanu
Tässä on nyt Sprinter W906 319cdi kyseessä. Mulla ollut ammattikäytössä 1 x 316cdi -06 ( 711 tkm), 1 x 318cdi (574 tkm)-08, 1 x 316cdi -14 (324 tkm nyt) ja kyseinen 319 cdi -11 vaihtomoottorilla menty tuo 260 tkm. Alkuperäinen kone väsyi 558 tkm kampiakselin laakerivikaan ja sekin osittain korjaamon osaamattomuuden takia. Käyn tänään MB-shamaanin/Starin nokassa ihmettelemässä tätä mysteeriä :shock:
Mun 319 EX sirra oli 603tkm jakopäällä menty ja siin oli pitkää tarttia. Sitten vaa kerra ei lämpimänä. Riittäny kiristäjään ölynpainetta. Kävi kun sepelimylly tyhjäkäyntii
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Taksipepe
Viestit: 11
Liittynyt: 08.7.2017 10:20
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja Taksipepe »

hotari kirjoitti:
Taksipepe kirjoitti:
hotari kirjoitti: 140tkm oli 1ärrä mihin vaihoin. Mut keskimäärin 250-350 on vaihdot ollu. Niminerkillä 18kpl vitjoja vaihtanu
Tässä on nyt Sprinter W906 319cdi kyseessä. Mulla ollut ammattikäytössä 1 x 316cdi -06 ( 711 tkm), 1 x 318cdi (574 tkm)-08, 1 x 316cdi -14 (324 tkm nyt) ja kyseinen 319 cdi -11 vaihtomoottorilla menty tuo 260 tkm. Alkuperäinen kone väsyi 558 tkm kampiakselin laakerivikaan ja sekin osittain korjaamon osaamattomuuden takia. Käyn tänään MB-shamaanin/Starin nokassa ihmettelemässä tätä mysteeriä :shock:
Mun 319 EX sirra oli 603tkm jakopäällä menty ja siin oli pitkää tarttia. Sitten vaa kerra ei lämpimänä. Riittäny kiristäjään ölynpainetta. Kävi kun sepelimylly tyhjäkäyntii
Minun kehrää nätisti, eikä mitään sivuääniä. Pitänee kuitenkin sulkea pois tämä jakopään vikamahdollisuus :jerkit:
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Taksipepe
Viestit: 11
Liittynyt: 08.7.2017 10:20
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja Taksipepe »

Taksipepe kirjoitti:
hotari kirjoitti:
Taksipepe kirjoitti: Tässä on nyt Sprinter W906 319cdi kyseessä. Mulla ollut ammattikäytössä 1 x 316cdi -06 ( 711 tkm), 1 x 318cdi (574 tkm)-08, 1 x 316cdi -14 (324 tkm nyt) ja kyseinen 319 cdi -11 vaihtomoottorilla menty tuo 260 tkm. Alkuperäinen kone väsyi 558 tkm kampiakselin laakerivikaan ja sekin osittain korjaamon osaamattomuuden takia. Käyn tänään MB-shamaanin/Starin nokassa ihmettelemässä tätä mysteeriä :shock:
Mun 319 EX sirra oli 603tkm jakopäällä menty ja siin oli pitkää tarttia. Sitten vaa kerra ei lämpimänä. Riittäny kiristäjään ölynpainetta. Kävi kun sepelimylly tyhjäkäyntii
Minun kehrää nätisti, eikä mitään sivuääniä. Pitänee kuitenkin sulkea pois tämä jakopään vikamahdollisuus :jerkit:
Eipä ollut jakopäässäkään vikaa ja kaikki polttoaineletkuihin/putkiin/suodattimeen/korkeapainepumppuun ja tankin pumppuun liittyvä on suljettu pois. Kampi- ja nokka-akselin asentotunnistimet on vaihdettu. Suuttimen juuret on kuivat puhtaat, joten sieltäkään ei paineet pääse vähenemään.
Kysymyksiä: Voiko suutin vuotaa myös takaisinpäin? Voiko tällaisen todeta ohivuotomittauksella? :roll:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Taksipepe kirjoitti: Eipä ollut jakopäässäkään vikaa ja kaikki polttoaineletkuihin/putkiin/suodattimeen/korkeapainepumppuun ja tankin pumppuun liittyvä on suljettu pois. Kampi- ja nokka-akselin asentotunnistimet on vaihdettu. Suuttimen juuret on kuivat puhtaat, joten sieltäkään ei paineet pääse vähenemään.
Kysymyksiä: Voiko suutin vuotaa myös takaisinpäin? Voiko tällaisen todeta ohivuotomittauksella? :roll:
Kuinka pitkä se startti aika on ?
Miten vaiva alkoi ?
Miten siirto ja korkeapaine pumppu tutkittu
Mitä kaikkea tehty tähän mennessä?
Mitä shamni guru sieltä löysi tai epäili ?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Taksipepe
Viestit: 11
Liittynyt: 08.7.2017 10:20
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja Taksipepe »

CDI203 kirjoitti:
Taksipepe kirjoitti: Eipä ollut jakopäässäkään vikaa ja kaikki polttoaineletkuihin/putkiin/suodattimeen/korkeapainepumppuun ja tankin pumppuun liittyvä on suljettu pois. Kampi- ja nokka-akselin asentotunnistimet on vaihdettu. Suuttimen juuret on kuivat puhtaat, joten sieltäkään ei paineet pääse vähenemään.
Kysymyksiä: Voiko suutin vuotaa myös takaisinpäin? Voiko tällaisen todeta ohivuotomittauksella? :roll:
Kuinka pitkä se startti aika on ?
Miten vaiva alkoi ?
Miten siirto ja korkeapaine pumppu tutkittu
Mitä kaikkea tehty tähän mennessä?
Mitä shamni guru sieltä löysi tai epäili ?
Startti on noin 4-6 sekuntia, lupaa heti, mutta jatkaa tosiaan tuon ajan. Kone käy tosi nätisti. Tää on 260 tkm ajettu vaihtokone -07 318 CDI. Siihen sitten soviteltiin rikki menneestä -11 mallista 319 cdistä tarvittavat komponentit.
Siirtopumppu testattu ja kp-pumpussa ei korjaamon mukaan viikaa (?).
En päässyt gurun luokse kun joutui leikkaushoitoon ja on saikulla edelleen 🤒.
Auto oli perjantaina huollossa (kone ja laatikkoöljyt) tsekattiin kaikki pa-letkujen tiiviydet, vaihdettiin yksi hehku ja evääksi sivistynyt arvaus, että suutin voi myös vuotaa ikäänkuin takaisinpäin(?).
Tähän asti ehdyt asiat näkyy tässä ketjussa .
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Taksipepe kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Taksipepe kirjoitti: Eipä ollut jakopäässäkään vikaa ja kaikki polttoaineletkuihin/putkiin/suodattimeen/korkeapainepumppuun ja tankin pumppuun liittyvä on suljettu pois. Kampi- ja nokka-akselin asentotunnistimet on vaihdettu. Suuttimen juuret on kuivat puhtaat, joten sieltäkään ei paineet pääse vähenemään.
Kysymyksiä: Voiko suutin vuotaa myös takaisinpäin? Voiko tällaisen todeta ohivuotomittauksella? :roll:
Kuinka pitkä se startti aika on ?
Miten vaiva alkoi ?
Miten siirto ja korkeapaine pumppu tutkittu
Mitä kaikkea tehty tähän mennessä?
Mitä shamni guru sieltä löysi tai epäili ?
Startti on noin 4-6 sekuntia, lupaa heti, mutta jatkaa tosiaan tuon ajan. Kone käy tosi nätisti. Tää on 260 tkm ajettu vaihtokone -07 318 CDI. Siihen sitten soviteltiin rikki menneestä -11 mallista 319 cdistä tarvittavat komponentit.
Siirtopumppu testattu ja kp-pumpussa ei korjaamon mukaan viikaa (?).
En päässyt gurun luokse kun joutui leikkaushoitoon ja on saikulla edelleen 🤒.
Auto oli perjantaina huollossa (kone ja laatikkoöljyt) tsekattiin kaikki pa-letkujen tiiviydet, vaihdettiin yksi hehku ja evääksi sivistynyt arvaus, että suutin voi myös vuotaa ikäänkuin takaisinpäin(?).
Tähän asti ehdyt asiat näkyy tässä ketjussa .
Ainakin paluu kiertoon suutimet voi vuotaa,
ok ei jaksa kahlata koko ketjua ja poimia sieltä täältä mitä/milloin
tehty ja mitä se on vaikuttanut
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Junnu88
Viestit: 111
Liittynyt: 15.8.2017 9:06
Paikkakunta: Laukaa

Re: Sprinter W906 319cdi pitkä startti

Viesti Kirjoittaja Junnu88 »

Taksipepe kirjoitti:Olisiko neuvoa seuraavaan, kun vikakoodiakan ei löydy :roll: Elikkä Sprinteriä startatessa meinaa heti hörähtää tulille, mutta jatkaa kuitenkin starttaamista muutaman sekunnin ennenkuin kone käynnistyy. Ihan sdama on ko lämmin tai kylmä kone. Käy nätisti eikä ajossa mitään hämminkiä. Alkaa olemaan ideat vähissä, voisko olla polttoainesuodatin-vika.. :shock:
Pelkkä arvaus, nokan tai kampiakselin asentotunnistin tai niiden johdot temppuilee.
Selviää starilla, bochilainen ei löytäny tota vikaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”