312d huoltoa

Vastaa Viestiin
vanahanaama
Viestit: 2
Liittynyt: 24.9.2015 17:17

312d huoltoa

Viesti Kirjoittaja vanahanaama »

Tuli ostettua 98 312d sprintteri harrastevehkeiden kuskaukseen... Sikäli harvinainen että varusteita on ilmastoinnista ja vakkarista lähtien :) Mitä ööliä moottoriin kannattaa käyttää? Entä laatikkoon ja perään, täytyykö olla jotain erikoista öljyä? Mitä määriä öljyä menee manuaali lootaan ja perään? Muuten kaikki toimii hienosti mutta abs rutisee monesti juuri ennen kun auto pysähtyy vaikka renkaat ei ole lähelläkään lukkiutumista, liekkö haittaa katsastusta kun abs valot yms toimii normaalisti?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Moottoriin on ihan sama mitä kaataa, delvaccia tai kyllä sille synteettisetkin kelpaa.

Lootaan (oletan että manuaalilootalla) mobilin 317

Perään esim. mobilin HDA tai sitten synteettinen vaihtoehto SHC.

Toimiiko se abs valo edes? tai mikä polttimo siellä abs:lle kuuluvassa reiässä on? :lol:
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

http://www.rvs.fi/diagnostic/page94.html

(OM 602LA) 1995-00, moottori 8.5, manuaaliaski 2.2, perä 1.8
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29099
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Luultavasti anturin ilmaväli väärä, yleensä takana Sprinterissä.
wiimax.fi
vanahanaama
Viestit: 2
Liittynyt: 24.9.2015 17:17

Viesti Kirjoittaja vanahanaama »

Toimii abs valo... Itsekkin veikkaan väärää anturin ilmaväliä tai huonoa kehää.... Mistä ootte koneelta ottanu letkut lisälämppärille? Onko valmiita lähtöjä? Jos tuonne jatko ohjaamoon jonkun kennon ja rupellin värkkäis...
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

vanahanaama kirjoitti:Toimii abs valo... Itsekkin veikkaan väärää anturin ilmaväliä tai huonoa kehää.... Mistä ootte koneelta ottanu letkut lisälämppärille? Onko valmiita lähtöjä? Jos tuonne jatko ohjaamoon jonkun kennon ja rupellin värkkäis...
Itsellä on ainakin otettu t-haaralla, siitä mistä lämmin vesi nousee kannen päästä kennolle, kylmä sitten t-haaralla sinne josta kylmä vesi laskee hantin puolelta kennolta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”