Saksassa onnistuu Sprinterin kokonaismassan muutos pakettiauton kiloista kevyt kuorma-auton kiloihin ymmärtääkseni helposti.
Onko tietoa miten on asian laita Ruotsisssa? Siellä saattaisi löytyä hyviä vaihtoehtoja...
Sprinterin kokonaismassa muutos Ruotsissa
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1913
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
"Tuosta vain" == Annan x summan rahaa ja hetken päästä saan sellaiset paperit että sen kokonaismassa on sitten esim. 3550kg ja rekisteröitävissä kevyeksi kuorma-autoksi. Saksassahan tuo tapahtuu merkkiliikkeessä hetkessä (olettaen ettei auton alustalle tms. tarvitse tehdä mitään.)
3-sarjan Sprintereissä ilmeisesti kantavuus on vain kirjattu sellaiseksi "joka asiakkaalle sopii parhaiten" jolloin samoista autoista tehdään joko <3500kg tai >3500kg ja autot ovat alustaltaan aina "kuorma-autoja"?
Esim. Ford Transitin (350) painonkorotustodistus tyyppikilven kanssa 110e, mutta esim. Peugeot Boxerin kokonaispainon muutos ei onnistu Suomessa (Eri alustanumero kuorma-autoilla, Maan Auto).
3-sarjan Sprintereissä ilmeisesti kantavuus on vain kirjattu sellaiseksi "joka asiakkaalle sopii parhaiten" jolloin samoista autoista tehdään joko <3500kg tai >3500kg ja autot ovat alustaltaan aina "kuorma-autoja"?
Esim. Ford Transitin (350) painonkorotustodistus tyyppikilven kanssa 110e, mutta esim. Peugeot Boxerin kokonaispainon muutos ei onnistu Suomessa (Eri alustanumero kuorma-autoilla, Maan Auto).
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1913
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Siis se autohan on heti rekisteröity N1:ksi jos kokonaispaino on nostettu 3550 kiloon.
Ei ainakaan uudet Sprinterit kaikki ole nostettavissa N1-painoihin, kantakortissa on maininta jos onnistuu.
Saksassakin tarvitaan hyväksyntäpaperit mutta kuten sanoit, onnistuu helposti. En tiedä onko Ruotsin byrokratia lähempänä suomalaista vai saksalaista. Kai täällä joku on tuon Ruotsissa tehnyt ja voisi kommentoida.
Ei ainakaan uudet Sprinterit kaikki ole nostettavissa N1-painoihin, kantakortissa on maininta jos onnistuu.
Saksassakin tarvitaan hyväksyntäpaperit mutta kuten sanoit, onnistuu helposti. En tiedä onko Ruotsin byrokratia lähempänä suomalaista vai saksalaista. Kai täällä joku on tuon Ruotsissa tehnyt ja voisi kommentoida.