Sprinterin kokonaismassa muutos Ruotsissa

Vastaa Viestiin
Hannu123
Viestit: 5
Liittynyt: 21.1.2015 9:48

Sprinterin kokonaismassa muutos Ruotsissa

Viesti Kirjoittaja Hannu123 »

Saksassa onnistuu Sprinterin kokonaismassan muutos pakettiauton kiloista kevyt kuorma-auton kiloihin ymmärtääkseni helposti.

Onko tietoa miten on asian laita Ruotsisssa? Siellä saattaisi löytyä hyviä vaihtoehtoja...
Hannu123
Viestit: 5
Liittynyt: 21.1.2015 9:48

Viesti Kirjoittaja Hannu123 »

Vai onnistuuko kokonaismassan muutos Suomessa ihan tuosta vaan? 3-sarjan pirssit siis kyseessä.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1913
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Miten tulkitset "tuosta vain"? Kyllä se onnistuu Suomessa jos onnistuu Saksassa tai Ruotsissa mutta vaatii Veholta todistuksen (EU Suomessa ei tehtaan paperit riitä). Sitten vielä katsastuksessa paperit väliseinän ja kiinnityspisteiden lujuuksista, olikohan muuta.
Hannu123
Viestit: 5
Liittynyt: 21.1.2015 9:48

Viesti Kirjoittaja Hannu123 »

"Tuosta vain" == Annan x summan rahaa ja hetken päästä saan sellaiset paperit että sen kokonaismassa on sitten esim. 3550kg ja rekisteröitävissä kevyeksi kuorma-autoksi. Saksassahan tuo tapahtuu merkkiliikkeessä hetkessä (olettaen ettei auton alustalle tms. tarvitse tehdä mitään.)

3-sarjan Sprintereissä ilmeisesti kantavuus on vain kirjattu sellaiseksi "joka asiakkaalle sopii parhaiten" jolloin samoista autoista tehdään joko <3500kg tai >3500kg ja autot ovat alustaltaan aina "kuorma-autoja"?

Esim. Ford Transitin (350) painonkorotustodistus tyyppikilven kanssa 110e, mutta esim. Peugeot Boxerin kokonaispainon muutos ei onnistu Suomessa (Eri alustanumero kuorma-autoilla, Maan Auto).
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1913
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Siis se autohan on heti rekisteröity N1:ksi jos kokonaispaino on nostettu 3550 kiloon.

Ei ainakaan uudet Sprinterit kaikki ole nostettavissa N1-painoihin, kantakortissa on maininta jos onnistuu.

Saksassakin tarvitaan hyväksyntäpaperit mutta kuten sanoit, onnistuu helposti. En tiedä onko Ruotsin byrokratia lähempänä suomalaista vai saksalaista. Kai täällä joku on tuon Ruotsissa tehnyt ja voisi kommentoida.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”