Aaltojarven tikitiisseli, 311 CDI, leimattu
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Aaltojarven tikitiisseli, 311 CDI, leimattu
Jostain kun on pakko luopua, luovuin puolilämpimästä ohjaamosta ja otin tilalle arkkupakastimen .
Ostin siis -01 311 CDI Sprintterin ja törkkäsin vanhan 312D:n vaihdossa. Auto on keskimittanen, matala, kuorma-auto Rogamin väliseinällä ja pehmeällä neljäpaikasella takapenkillä.
Pistän tähän ajankuluessa jotaki tarinaa ja kysymyksiä, mulle kun tuo on eka tikitaali diesel...
Ostin siis -01 311 CDI Sprintterin ja törkkäsin vanhan 312D:n vaihdossa. Auto on keskimittanen, matala, kuorma-auto Rogamin väliseinällä ja pehmeällä neljäpaikasella takapenkillä.
Pistän tähän ajankuluessa jotaki tarinaa ja kysymyksiä, mulle kun tuo on eka tikitaali diesel...
Viimeksi muokannut aaltojarvi, 04.7.2018 20:21. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Emmää vaihtanukkaa akkua... Vanhas oli vajaa puolivuotta vanha possi. Saa niitä kaupasta jos pilaantuu.
Mahtaa olla saksalaine mersukauppias toi rookami? Väliseinän ikkunassa ainaki on mersun tähti. Vai olisko ottanu alkup. ikkunan ja puristellu kuttaperkasta tyköistuvan väliseinän...
Mahtaa olla saksalaine mersukauppias toi rookami? Väliseinän ikkunassa ainaki on mersun tähti. Vai olisko ottanu alkup. ikkunan ja puristellu kuttaperkasta tyköistuvan väliseinän...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
ei tartte edes sörkkiä ohjelmaa pelkällä lukemisellakin saa jo start errorin aikaiseksi ihan kantapään kautta opittuaaltojarvi kirjoitti:Tuo nikki oli jk mielessä, eikä taida lähempää edes löytyä. Nooo, katellaa nyjolle kirjoitti:Laitas cdi203:lle viestiä, noissa kun on mahdollisuus että tulee start erroria ohjelman sorkkimisen jälkeen
905 Sprintterin poksi pitää ohjelmoida irroitettuna pöydällä ei tuu start erroria
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Laitoin hätäpäissäni Sergeyn kuvittaman letkutermari jutskan. Oli tosin Porin Motonetistä loppu tuo 92 asteinen, otin 89, sama numero muuten mut loppuu kutoseen.
Webasto toimii ja kellokin käynnistelee pyydettäessä. Mitenkähän se kuitenkin olis lohkolämmitin, liekö hankala asennella? Onhan se weba tehokas, mut työmatka on 12km ja sähkö käytettävissä molemmissa päissä. Ei tarttis latailla akkua välillä...
Webasto toimii ja kellokin käynnistelee pyydettäessä. Mitenkähän se kuitenkin olis lohkolämmitin, liekö hankala asennella? Onhan se weba tehokas, mut työmatka on 12km ja sähkö käytettävissä molemmissa päissä. Ei tarttis latailla akkua välillä...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tuomoinen ttthermo tuli 251 mallin pellin alle, helppo laitella ja toimii
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_d ... php?p=1341
E: siis tuo Letkulämmitin TT-Thermo 1000KLD
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_d ... php?p=1341
E: siis tuo Letkulämmitin TT-Thermo 1000KLD
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Joopa joo, oli jonku nyrkkipaja kuitti hanskalooras suuttime pohjatiivistee vaihdost. Alko eile supsuttaa ja tunki pakokaasu hyttii. Samaise, juur työnalla ollee suuttime juurest poksuu ja käryttää. P #%¤&//%. Haaruka ruuvi on erilaine (M8 kuusiokolo kannalla...) ku muis suuttimis. Sillai kai. Kokeili kiristää. Supsuttelu hiljeni mut ruuvist o "tunto" pois...
Oti töist helikoilivehkeet lainaa ja kattele huame päiväsnävöl sin uude kiamura ja pulti. Ugh.
Oti töist helikoilivehkeet lainaa ja kattele huame päiväsnävöl sin uude kiamura ja pulti. Ugh.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Miksei helicoilia? Holkilla ja orkkis ruuvilla sais tietty momentit kohdillee, mut kertooko kokemus et coili ei pysy tms? Mun täytys holkkia ja ruuvia lähtee aamulla hakee . Ja kaine nyrkkimiähet o haarukasta jo reiänki kairannu isoksi...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Oikea pultti toimii venymäjousena, paksumpi pultti ei. Homma toimii jos suutin ei hirtä reikäänsä (liian vähän sitä valaanrasvaa tehtaalta), jolloin lämpölaajenemavaihtelu nostelee takertuneen suuttimen ylös.
Pultin idea on siis joustavana elementtinä pitää suht tasainen ja riittävä paine pohjatiivisteellä, lämpövaihteluista riippumatta. Ongelmana on tiukka suutinreikä ja vähäinen rasvaus.
Tiivistettä vaihtaessa suutinpultin kierteitä ei osata puhdistaa huolellisesti, jolloin pultti pohjaa siihen s**tanan pikeen jota koko v*tun suutinkaukalo on muutenkin ääriään täys ja näin ne kierteet porsii. Tulee äkkiä hätäseen loppupäivästä tämmösiä p*llurallivirityksiä. Believe it or not, se kakka ui jotenkin sinne pultinreikäänkin, pohjalle.
Joku erimielinen oikokoon näkemystäni.
Pultin idea on siis joustavana elementtinä pitää suht tasainen ja riittävä paine pohjatiivisteellä, lämpövaihteluista riippumatta. Ongelmana on tiukka suutinreikä ja vähäinen rasvaus.
Tiivistettä vaihtaessa suutinpultin kierteitä ei osata puhdistaa huolellisesti, jolloin pultti pohjaa siihen s**tanan pikeen jota koko v*tun suutinkaukalo on muutenkin ääriään täys ja näin ne kierteet porsii. Tulee äkkiä hätäseen loppupäivästä tämmösiä p*llurallivirityksiä. Believe it or not, se kakka ui jotenkin sinne pultinreikäänkin, pohjalle.
Joku erimielinen oikokoon näkemystäni.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Kuulosti nuo perustelut sen verran tosipuheelta että:
Tilasin kooällästä kaikki neljä pulttia, joka suuttimeen uuden tiivisteen ja varoiksi pari käpälää. Tutulta wurthin myyjältä saanen holkkeja, jossei töistä löydy...
Mahtaako kolme viikkoa paikallaan ollut venttiilikopan tiiviste toimia vielä vai onko sekin kertakäyttönen?
Tilasin kooällästä kaikki neljä pulttia, joka suuttimeen uuden tiivisteen ja varoiksi pari käpälää. Tutulta wurthin myyjältä saanen holkkeja, jossei töistä löydy...
Mahtaako kolme viikkoa paikallaan ollut venttiilikopan tiiviste toimia vielä vai onko sekin kertakäyttönen?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Voi #¤%tu, sitä olis varmaa tullu samas paketis Jyväskylästä... No, mahtavat myydä sitä mulle vaikka marmorilta jossei muuten löydy.Easy Rider kirjoitti:Ja läträä sillä keraamirasvalla joka suhutin kunnolla kun sitä joudut myöskin tilaamaan tai hankkimaan. Vuotaneen tiivisteen alta pitää kansi kalvata suoraksi, jollain haulikkohoonilla on hyvä hiveltää myös suutinreiän seinämät puhtaaksi pikijäämistä.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Motonetistä sitä virallista valaanrasvaa löytyyaaltojarvi kirjoitti:Voi #¤%tu, sitä olis varmaa tullu samas paketis Jyväskylästä... No, mahtavat myydä sitä mulle vaikka marmorilta jossei muuten löydy.Easy Rider kirjoitti:Ja läträä sillä keraamirasvalla joka suhutin kunnolla kun sitä joudut myöskin tilaamaan tai hankkimaan. Vuotaneen tiivisteen alta pitää kansi kalvata suoraksi, jollain haulikkohoonilla on hyvä hiveltää myös suutinreiän seinämät puhtaaksi pikijäämistä.
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/602214/190156
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Nyt on suuttimet ja venttiilikoppa pois. Aika pirun syvällä on se kierre vieläkin, tulee pitkä matka M10 jenkulia ennen ko holkki o pohjas. Että sikälikin se coili olis ollu hankala
Huomenna tuskin ehdin muuta ko siivoilemaan suuttimia tms. Tarttee sitte seuraavaks mittailla reikien syvyyksiä ja kierteen pituuksia et saa holkin edes lähelle oikeeta syvyyttä.
Oli muuten kolmosessa kaks pohjatiivistettä, toivottavasti vahingossa jääny...
Huomenna tuskin ehdin muuta ko siivoilemaan suuttimia tms. Tarttee sitte seuraavaks mittailla reikien syvyyksiä ja kierteen pituuksia et saa holkin edes lähelle oikeeta syvyyttä.
Oli muuten kolmosessa kaks pohjatiivistettä, toivottavasti vahingossa jääny...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori