Sergeyn Ambul... Paket... Matk... K-A Sprinter 2010

Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Sergeyn Ambul... Paket... Matk... K-A Sprinter 2010

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kuten aikaisemmin mainitsin, niin vaihoin väykyn päittäin rikkinäiseen sprintteriin.


Mercedes-Benz 311 CDI-9036-3.55T-KASTEN/355
Valm.kuukausi: 200311
Rekisteröintipvm: 20031218
Alustan nro: WDB9036621R603529
Sylinteritilavuus: 2148
Moottorin koodi: OM611.981
kW: 80


TÄnään Tapio89:n kanssa haettiin se tallille.
Kuva

Ja sitten katsottiin mikä vikana, oli suuttimen pultti korkannut ja yritetty korjata Helicoililla mutta mokattu, tehty liian pieni ja kiriä reikä, ei pultti mennyt. Sai helicoilin kuitenki ryplättyä ulos
Kuva

Sitten Tapio fiksas uudelleen reijän kondikseen. Auto oli seissyt tämän takia puoli vuotta.

ja Lopputulos on tämä:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hoE8Zk5nqLE[/youtube]
Kuva

Vikalista on seuraava:

Suutinremontti mennyt pieleen
Vakionopeudensäädin ei toimi
Vilkunviiksi rikki
Pakoputki poikki
Moottorinkannakeet huonot
Renkaat on entiset nastarenkaat ja pintaa 3mm
Viimeksi muokannut Sergey, 15.5.2019 22:33. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Sprintshift keljuilee miettimällä että mikähä vaihe pitäs olla.

Tänään pesasin matot jne hytistä ja vaihdoin vilkunviiksihässäkän. Oli täynnä tupakantuhkaa ja puruja kotelot niin piti sitten ne muovit ja ratti tiskata. Ämpäriin tuli oikein tummanharmaata pesuvettä joka haisi kivasti röökille. Renkaita en ehtinyt vielä vaihtamaan, mutta huomenissa jos ehtisi.

Kyl tuosta vilä auton saa. Jos vaihtas manuaalilootan sprintshiftin tilalle. VÄliseinän siirtoakin harkitsen, ja muuttamista 6 paikkaiseksi.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Määpä näin sut tännää kuusamon tiellä.... :roll: :wink: Rupesko ne vilkut pellaamaan nyt?
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo pelaa hyvin ny.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Www.lamppu.fi LED nauhaa kattoon pari metriä, 4 taitaa olla sopiva
Kuva
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Sergey kirjoitti:Www.lamppu.fi LED nauhaa kattoon pari metriä, 4 taitaa olla sopiva
Niin, tuolta siis toimitukset rahtivapaasti meseläisille koodilla MESE2014 :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Sergey kirjoitti:Www.lamppu.fi LED nauhaa kattoon pari metriä, 4 taitaa olla sopiva
Omaani suunnittelin peruutusvaloksi jotain tuontyyppistä. Tiijä sitten riittääkö valoteho alkuunkaan ja toki vähän etsimällä saattaisi varmaan löytyä ihan siihen käyttöön suunniteltuakin valolistaa.

Katonrajassa sijaitseva melkein auton levyinen lisäjarruvalokin olis aika pähee. :tuumaus:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

No metrisiä kiskojahan tuolla on :) Tuo o kyllä nii mahtavaa materiaalia tuo ledinauha. Nyt kun tuli hämärää, niin nuo kaksi metriä riittää aivan täysin, jos haluaa työskennellä tarkemmin, niin sitten se on laitettava 4 metriä. Pitää vielä ohjaamon kattoon laittaa puolimetrinen pätkä.

AInii ja tällänen kaunokki tää on nyt ku Orsii laittoi mulle renkaat alle 235/65/16 Bridgestone kitkat.
Kuva

Tälläsiä lukemia tulee kun ajelee moottoritiellä lappu lattiassa. Kohtulliset kierrokset.
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kerrohan sitten jossain vaiheessa ylläpitokuluja. Verot vakuutukset yms.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo laitetaan summia esille kun lappusia tulee kotiin. tankkaus.com tunnuksenkin tein, eka täysi tankki meneillään.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Kaikki verot on tuossa yht. 78,84 ekee/v. 8)

Itellä on kolme vuotta vanhemmassa LT:ssä vakuutuksen perusvuosimaksu pelkälle liikennevakuutukselle 776,50. :shock: Ja maksualue on ilmeisesti halvin kun maalla ollaan.

Välityksetkin näyttäis olevan samat volsun 2,5:ssa koneessa.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Vaihdoin Sprintshift releen kun laatikko mietti pakkia ja toimii heikosti. Uudella releellä alkoi vakionopeudensäädin toimia mutta Parkiin ajaessa kun laitoin pakilta vapaalle, löi se ykkösen pesään ja sammui. se ykkönen vain vilkkui eikä mennyt vapaalle :(
Kuva
Tämä oli tiedossa, riskillä ajelen. Napautus vasaralla sprintshift pötikkään niin muljahti vapaalle. saatiin hinuroitua auto tallille :lol:

Nyt o hommattu sitte varaosa-auto, manuaalilooda.
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

15" pellivalssia ois pari kierrosta jos tarvii. :idea: Tuskin tarpeen, mutta tulipa tännekin mölistyä joutavaa. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joh tuossa varaosa-autos tuli kahdet renkaat mukana, nyt meillä riittää kyllä vanteita :)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

No onpas tutun oloinen rintteri tuo vanha ambulanssi. Taidan arvata mitä tuossa mustassa tarrassa lukee.. :roll:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tunkattiin keula ylös että saa lootan jne pois :) Aika tiukassa pulltit ja ruuvit oli. Huomenna lisää... jiitek, ei oo lasi ehjä
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Kaikkialta se sinäkin kerkeät kuvia räpsimään. :lol:

Muistaakseni tuon keltaisen paholaisen bonukseton vuosimaksu oli turvassa 640e. Ja täyskasko jotain 150-200e välissä.

Tuossa lanssissa ois paikoillaan ainoa harvempi perä joka olisi koodattavissa tuohon 316cdi+oikea automaatti komboon, mutta se volisee tasaisesti nopeudesta riippumatta veto päällä.
Onko sillon hammaspinnat sökönä vai laakeri/t? Kuka semmoisen osaa laakeroida jos on laakerivika?
Tähdellisen parantola
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

On sillä lanssilla menty jo semmoinen siivu, että en ihmettelisi jos alkaa hampaat jo antautua.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Jiitek kirjoitti:On sillä lanssilla menty jo semmoinen siivu, että en ihmettelisi jos alkaa hampaat jo antautua.
Vajaa milli perimätiedon mukaan. Mutta oisko lie alkuperäistä juuri mikään tuossavaiheessa, ellei jo monesti vaihtettukin.
Tähdellisen parantola
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ainaki vaiheloota pelas nii hyvin että se ny ei ainakaa tuntunu millin ajeltulta. Samoten ilmastoinnin paneeli on napakka, ja viikset peelaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Purkasin vähä ambulanssista sisältä kojelaudan osia. ilmastoinnin paneelia, hanskalokeron yläpuolen muovia, vaihekeppiä yms. vaijereineen

ja sitten ku tapio oli ehtiny jo nyysimään kuskinpenkistä käsinojan, niin mun piti sitte improvisoida. Ensin apukuskin penkistä käsinoja pois ja osiksi. Tuurnalla 10mm putkisokka pois ja saahaan akseli irti.
Kuva

Sitten porataan 10mm reikä 90 asteen kulmaan vanhaan reikään verrattuna, ja laitetaan rauta takaisin peilikuvana, ja lyödään putkisokka takaisin juuri porattuun reikään.
Kuva
Kuva

Sitten vain fiilistellään nahkan läpi misä ne ruuvinreijät ovat, ja iskevällä pulttipyssyllä tehdään pulttia avuksi käyttäen KIERTEET selkänojaan. Reijät siis on aavistuksen liian pienet ja kierteitä ei siis ole, ne pitää ajaa pultilla. Nää pultit on 12.9 kovia että ilmeisesti se on jopa tarkoitus.
Kuva

Ja Tadaa, valmis
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Noinhan se käy. :D
E46 330D & E46 328i
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Kuva

Kuva

Hyvä vai huono? Luonnossa ei näytä noin karkealle, eikä sormellakaan tunnu mitään.
Jarrukliinerillä putsattu tuosta. Huuto oli tasainen kiihdyttäessä, eikai se hampaista ainakaan tullu?
Tähdellisen parantola
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo huomasin että kuvattaessa tuo pinta huurtui ja tuli tollaseksi karkeen näköseksi. Mitään kulumaa ei tosiaan näkynyt saatika ollut mitään pykälää. Minusta hampaissa ei ollut vikaa, olen nähnyt paljon huonompiakin.

SPrintshift vauhtipyörä taas oli tiensä päässä, nyt tiedämme miltä hajonnut näyttää ja tuntuu :D Oli jo lastua keränny. Laitettiin varaosa-autosta eli w203 ehjä. mutta kuinka paljon ne eroaa toisistaan? numero Sprinterissä on 611 030 19 05 kun Ceen limpussa lukee että 611 030 16 05. Mitoiltaan nuo näytti olevan samanlaiset.

Kuva

EI jaksettu hinata ja työntää kun käännettiin tuo niin 8)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0MruKoCr74U[/youtube]
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

Hyvältä tuo näyttää, toki kuva ei nyt ihan paras mahdollinen ole. Toisaalta kosketus näyttäisi ulottuvan koko hampaan alalle, joka ei ole hyvä asia. Kannattaisi laittaa hampaaseen ohut väri ja kevyesti kuormittamalla pyöräyttää uudestaan.

Saattaa korjaantua laakerien vaihdolla, mutta perän äänettömäksi saaminen sen jälkeen saattaa vaatia pientä puuhaaa => kosketus on saatava kohdalleen.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tuo kosketus on 2/3...

ja jos saatas vihdoin moottori siihe sinun farmariin? :D no ainaki osia... :lol:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Vähän taas eteni. Lattiaan reikä kepin vaijereille. Poljinhässäkän otin ambulanssista ja laitoin tähän autoon. Tietysti kytkimen putken sokka putosi maahan eikä löydy :D

Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Kuva

Kyllä kohta passaa auton oma kardaani manuaalin kanssa. 8)
Tähdellisen parantola
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

tapio89 kirjoitti:Kyllä kohta passaa auton oma kardaani manuaalin kanssa. 8)
Tuon verranko on SprintShiftin loota normimanuaalia pidempi? Kolomisen senttiä? Onko tuossa mitään sen kummempaa sovitusta vai vaan pidennyskappale?

Siistin näköinen palikka.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Tuo on ihan vaan pultattava jatkopulikka. Jako on sama yms.
Sprintshifthän on yhtäkuin 6v manuaali henkilöautossa, siihen on vaan askin takaosaan pultattu magneti marellin hydraulinen pienimies vaihtamaan vaihdetta ja painamaan kytkintä.
Tuommoisen vanhan sprintterin oikea manuaali on 5v aski ja se on ihan oma mallinsa ja myöskin n. kolme senttiä lyhyempi.
Tähdellisen parantola
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”