ML 270cdi W163 saksasta. Huoltoa, kuvia ja kertomuksia.
Dodii.... ML olis kasassa ja lyöty käyntiinkin... hetken sahaamisen jälkeen, jotta polttoaineletkut ja suodattimet jne.. on saanut tarpeeksi juotavaa...
Annoin hetken käydä ja tarkastelin, ettei mikään vuoda mistään.... kurkistus alapuolelle... lammikko ja valuu.... MISTÄ??
Hetken tarkkailun jälkeen selviää... korkeapainepumpun alapuolelta... eli tiiviste on sieltä pettänyt... joten sen tiiviste pitää vielä vaihtaa...
Hetken jo ehdin riemuita... mutta takapakkia tuli jälleen...
Kaippa tuo tiiviste on suhteellisen helppo vaihtaa..? (dealer..)
Ja keskuslukon kaukosäätimet ohjelmoin uudelleen, mutta ei ota kuin yhden painalluksen ohjelmoinnin jälkeen, eli ilmeisesti muisti kadonnut tai jotain muuta vastaavaa...
Mutta nyt laitoin pillit pussiin ja maanantaina tiivisteen ostoon ja jos sen sitten maanantai - tiistai akselilla vaihtaisi.... ellei vaadi jotakin ihme konsteja...
Annoin hetken käydä ja tarkastelin, ettei mikään vuoda mistään.... kurkistus alapuolelle... lammikko ja valuu.... MISTÄ??
Hetken tarkkailun jälkeen selviää... korkeapainepumpun alapuolelta... eli tiiviste on sieltä pettänyt... joten sen tiiviste pitää vielä vaihtaa...
Hetken jo ehdin riemuita... mutta takapakkia tuli jälleen...
Kaippa tuo tiiviste on suhteellisen helppo vaihtaa..? (dealer..)
Ja keskuslukon kaukosäätimet ohjelmoin uudelleen, mutta ei ota kuin yhden painalluksen ohjelmoinnin jälkeen, eli ilmeisesti muisti kadonnut tai jotain muuta vastaavaa...
Mutta nyt laitoin pillit pussiin ja maanantaina tiivisteen ostoon ja jos sen sitten maanantai - tiistai akselilla vaihtaisi.... ellei vaadi jotakin ihme konsteja...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Näytti alta tippasevan.... omasta mielestä se ei tullut ko. putkesta...
Ellei sitten valunut jotenkin sinne alapuolelle ja antoi ymmärtää, että sieltä tippasee... Pitänee varmaan vielä käydä riipasemassa kylmä käynnistys varmuuden saattelemaksi.
Mutta 90% varmuudella tuli tuon korkeapainepumpun alapuolelta, jostakin, jonne ei päässyt suorilta katsomaan.... eli veikkaan itse että olisi tiiviste alapuolelta pettänyt....
W210 tuossa taannoin oli termostaatin kopan alapuolen tiiviste karahtanut palasiksi... joten tuntuisi alapuolelta menevän.... (ei nyt liittynyt ko. ongelmaan mitenkään..)
Mutta tuskin mikään aivan mahdoton homma vaihtaa tiivistettä...?
Ellei sitten valunut jotenkin sinne alapuolelle ja antoi ymmärtää, että sieltä tippasee... Pitänee varmaan vielä käydä riipasemassa kylmä käynnistys varmuuden saattelemaksi.
Mutta 90% varmuudella tuli tuon korkeapainepumpun alapuolelta, jostakin, jonne ei päässyt suorilta katsomaan.... eli veikkaan itse että olisi tiiviste alapuolelta pettänyt....
W210 tuossa taannoin oli termostaatin kopan alapuolen tiiviste karahtanut palasiksi... joten tuntuisi alapuolelta menevän.... (ei nyt liittynyt ko. ongelmaan mitenkään..)
Mutta tuskin mikään aivan mahdoton homma vaihtaa tiivistettä...?
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Ilmeisesti kannattaa tuon tiivistevaihdon yhteydessä vaihtaa korkeapaineventtiilit pumppuun (3kpl), sekä O-rengas?
Vai kannattaako toimivaa pumppua alkaa availemaan...?
Vai kannattaako toimivaa pumppua alkaa availemaan...?
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Korkeapainepumppu nostettu pöydälle ja alettu vaihtelemaan tiivisteitä.
Mutta ainahan pitää jotakin murhetta matkassa olla..
No pultit sai sentään auki, kun antoi käsistä jerkkua lisää, mutta sitten itse tiivisteet... Kaikki olisi ollut ok, jos olisin saanut oikeat tiivisteet..
Pussissa oli kova valkoinen (ok), joustava musta (ok), iso joustava musta (ok), hentoinen alumiininen (ok), kova ruskea (??) ja joustava hopeinen (??)... Eli tuosta kovasta ruskeasta ei ole hajuakaan, eikä eteen moisia tiivisteitä tullut ja tuo hopeisen pitäisi ajaa vissiin nyt pumpussa ollutta joustavaa sinistä. Mutta kun tuo sininen oli jo kuluneenakin hiukan paksumpi kuin hopeinen uutena.
Joten pitää vissiin mennä diesel turuselle kysymään ko. tiivisteitä.
Sekä halusin nimeenomaan sen O-renkaan (joka tulee koneen etuosan ja pumpun väliin) uuden ja heillä ei ollut tietoa muusta, kuin tuosta tiivistesarjapussista, jonka mulle myivät. (MB osa ja hinta 23€).
Samalla uusin sen pienen väliputken, joka menee pumpulta jollekin anturalle, kun siinä O-renkaat ihan kulahtaneet.
Joten pumppu jäi levälleen vielä autotallin pöydälle ja huomenna olisi jatkettava.. Ja jos hyvä tuuri käy, niin saan kaikki kasaan huomen illalla..
Tuo pikku prikka oli kyllä yhden luukun sorvauksiin jotensakin "sulahtanut" ja joutui kaivelemaan... en tiedä lähtikö vieläkään kaikki pois, mutta kun jäi jo nyt hiukan jälkiä siihen.. niin en sitten uskaltanut enää kaivella.. Toivottavasti ei siitä nyt vuoda...
Eli ko. prikka ja kohta....
Mutta ainahan pitää jotakin murhetta matkassa olla..
No pultit sai sentään auki, kun antoi käsistä jerkkua lisää, mutta sitten itse tiivisteet... Kaikki olisi ollut ok, jos olisin saanut oikeat tiivisteet..
Pussissa oli kova valkoinen (ok), joustava musta (ok), iso joustava musta (ok), hentoinen alumiininen (ok), kova ruskea (??) ja joustava hopeinen (??)... Eli tuosta kovasta ruskeasta ei ole hajuakaan, eikä eteen moisia tiivisteitä tullut ja tuo hopeisen pitäisi ajaa vissiin nyt pumpussa ollutta joustavaa sinistä. Mutta kun tuo sininen oli jo kuluneenakin hiukan paksumpi kuin hopeinen uutena.
Joten pitää vissiin mennä diesel turuselle kysymään ko. tiivisteitä.
Sekä halusin nimeenomaan sen O-renkaan (joka tulee koneen etuosan ja pumpun väliin) uuden ja heillä ei ollut tietoa muusta, kuin tuosta tiivistesarjapussista, jonka mulle myivät. (MB osa ja hinta 23€).
Samalla uusin sen pienen väliputken, joka menee pumpulta jollekin anturalle, kun siinä O-renkaat ihan kulahtaneet.
Joten pumppu jäi levälleen vielä autotallin pöydälle ja huomenna olisi jatkettava.. Ja jos hyvä tuuri käy, niin saan kaikki kasaan huomen illalla..
Tuo pikku prikka oli kyllä yhden luukun sorvauksiin jotensakin "sulahtanut" ja joutui kaivelemaan... en tiedä lähtikö vieläkään kaikki pois, mutta kun jäi jo nyt hiukan jälkiä siihen.. niin en sitten uskaltanut enää kaivella.. Toivottavasti ei siitä nyt vuoda...
Eli ko. prikka ja kohta....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Voi V*TT*!!!!!!
Aluksi ehti hienosti iloita.... mersu käynnissä ja ajettuna talliin takaisin.... Tupakin verran mersu kävi vielä tallissakin ja pienen rupattelu tuokion jälkeen (mersu käynyt n. 10-15min) kattelin uudestaan alle ja :thumbdown: aivan pieni lätäkkö, siis hävyttömän pieni, mutta lätäkkö kuitenkin oli alla......
Tarkastelua pumpulle ja putkiin... mistä vuotaa... ja lopulta syyllinen löytyi. Ylin kansi vuosi tai siis vuotaa... ei paljoa, mutta tarpeeksi....
:crazy: :crazy: :shh:
Nyt joudun muutenkin pitämään pienen tauon ja pitänee perjantaina purkaa pumppu pois, ottaa töistä ruuvipenkki ja istuttaa pumppu siihen kiinni. Sitten vääntää maan perkeleesti. Nyt kiristykset tapahtui jalkojenvälissä maassa.... Eli TOIVOTTAVASTI vuoto loppuu tuon viimeisten kiristysten jälkeen.
Samalla vaihdan tuon alkuperäisen akun pois, jaksaa taas sahata käyntiin....
Nyt ei haittaisi, vaikka tulisikin joitakin pieniä vihjeitä, mitä voisi vielä tarkastaa kun seuraavan kerran puran pumpun pois...... Kolmatta kertaa sitä en tee, vaan vien vaikka diesel turuselle tai jotakin muuta vastaavaa....
Aluksi ehti hienosti iloita.... mersu käynnissä ja ajettuna talliin takaisin.... Tupakin verran mersu kävi vielä tallissakin ja pienen rupattelu tuokion jälkeen (mersu käynyt n. 10-15min) kattelin uudestaan alle ja :thumbdown: aivan pieni lätäkkö, siis hävyttömän pieni, mutta lätäkkö kuitenkin oli alla......
Tarkastelua pumpulle ja putkiin... mistä vuotaa... ja lopulta syyllinen löytyi. Ylin kansi vuosi tai siis vuotaa... ei paljoa, mutta tarpeeksi....
:crazy: :crazy: :shh:
Nyt joudun muutenkin pitämään pienen tauon ja pitänee perjantaina purkaa pumppu pois, ottaa töistä ruuvipenkki ja istuttaa pumppu siihen kiinni. Sitten vääntää maan perkeleesti. Nyt kiristykset tapahtui jalkojenvälissä maassa.... Eli TOIVOTTAVASTI vuoto loppuu tuon viimeisten kiristysten jälkeen.
Samalla vaihdan tuon alkuperäisen akun pois, jaksaa taas sahata käyntiin....
Nyt ei haittaisi, vaikka tulisikin joitakin pieniä vihjeitä, mitä voisi vielä tarkastaa kun seuraavan kerran puran pumpun pois...... Kolmatta kertaa sitä en tee, vaan vien vaikka diesel turuselle tai jotakin muuta vastaavaa....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Hämärä muistikuva,että yksi kaveri olisi puhunut noitten luukkujen tai vastakappaleiden oikaisusta?
Lasin päälle santapaperi ja silleen.
Oli kumminkin samanlaista ongelmaa kuin sinulla.
Eppäilisin ettei kohtuuton voimankäyttö tuossa hyväksi.
Lasin päälle santapaperi ja silleen.
Oli kumminkin samanlaista ongelmaa kuin sinulla.
Eppäilisin ettei kohtuuton voimankäyttö tuossa hyväksi.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Diesel Turusella sanoivat, että noita luukkuja saa uusiakin... joten sekin kävi mielessä, että olisi uudet pultit ja uudet luukut laittanut...kilander kirjoitti:Hämärä muistikuva,että yksi kaveri olisi puhunut noitten luukkujen tai vastakappaleiden oikaisusta?
Lasin päälle santapaperi ja silleen.
Oli kumminkin samanlaista ongelmaa kuin sinulla.
Eppäilisin ettei kohtuuton voimankäyttö tuossa hyväksi.
Kun jotenkin yhtä tyhjän kanssa varmaan tuo hiominen ja kuitenkin se mistä se voi vuotaa on se musta isompi tiivisterengas tai sitten niiden pienten suuttimien ohi (hopeinen + valkoinen + suutin + valkoinen + hopeinen)....
No, tiedä sitten.. kerran ainakin vielä kokeilen....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Nyt olis sitten akku vaihdettu ja korkeapainepumpun tiivisteet vaihdettu, otettu irti uudestaan ja kiristetty ruuvipenkissä.... testiajo päälle ja ainakin toistaiseksi on pitänyt nesteet sisällä....
Toki vielä ei voi hengähtää... kuhan ekat pakkaset on ohi, niin sitten pystyy hiukan puhaltamaan....
Mutta mitä siihen nyt saksanreissun jälkeen vaihdettu tai pikemminkin suomeen tulon jälkeen vaihdettu, niin... :
-Ilmasuodatin
-Raitisilmasuodatin
-Polttoainesuodatin
-Jäähdytysnesteet
-Korkeapainepumpun tiivistesarja
-Termostaatti
-Akku
-Polttoaineletkut
Ja vielä tulee lohkolämmitin kylkeen, sekä ennen talvea öljynvaihto + suodatin. (niitä en vaihtanut nyt, kun juuri saksassa vaihdettu huollon yhteydessä).
Keväällä sitten uusia ilmastointiin aineet.
Ainoa, joka jäi vielä hiukan kaivelemaan oli noiden kaukosäätöisten avainten toiminta. Eli toimii kerran ohjelmoinnin jälkeen, mutta sitten ei enää pelitä, vaikka olen patteritkin vaihtanut säätimeen. Ja samaan hommaan liittyy nimeenomaan se, että ovet aukeaa avaimella (mekaanisesti) , mutta ei mene lukkoon...... Tuota pitäisi vielä ihmetellä...
Muuten ML olisi ajoa vaille tienpäällä.... vaikkakin vielä pienen jännityksen saattelemana....
Toki vielä ei voi hengähtää... kuhan ekat pakkaset on ohi, niin sitten pystyy hiukan puhaltamaan....
Mutta mitä siihen nyt saksanreissun jälkeen vaihdettu tai pikemminkin suomeen tulon jälkeen vaihdettu, niin... :
-Ilmasuodatin
-Raitisilmasuodatin
-Polttoainesuodatin
-Jäähdytysnesteet
-Korkeapainepumpun tiivistesarja
-Termostaatti
-Akku
-Polttoaineletkut
Ja vielä tulee lohkolämmitin kylkeen, sekä ennen talvea öljynvaihto + suodatin. (niitä en vaihtanut nyt, kun juuri saksassa vaihdettu huollon yhteydessä).
Keväällä sitten uusia ilmastointiin aineet.
Ainoa, joka jäi vielä hiukan kaivelemaan oli noiden kaukosäätöisten avainten toiminta. Eli toimii kerran ohjelmoinnin jälkeen, mutta sitten ei enää pelitä, vaikka olen patteritkin vaihtanut säätimeen. Ja samaan hommaan liittyy nimeenomaan se, että ovet aukeaa avaimella (mekaanisesti) , mutta ei mene lukkoon...... Tuota pitäisi vielä ihmetellä...
Muuten ML olisi ajoa vaille tienpäällä.... vaikkakin vielä pienen jännityksen saattelemana....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Ah niin... nyt kun ML on pesty sisältä ja päältä, niin pitänee huomenna napsia tuoreita kuvia....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Naps, naps... eipä olekaan vielä tuoreita kuvia, mutta maasto-ominaisuudet tuli metsästysretkellä testailtua... Meneehän se mukavasti ja maavaraa riittää... Kuvapäivityksiä myöhemmin....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Mulla oli ML:stä menny se keskuslukon ohjainboksi kun oli samanlaiset oireet. n 800 € Niemelän autossa asennettuna (muistaakseni). Ei voi laittaa käytettyä. Ovet ei mekaanisella avaimella menekkään lukkoon, pitää muistaa aina napsauttaa siitä keskikonsolista kun nousee autosta, ja sitten vielä vääntää kuskin ovi avaimella lukkoon.
Dodii.... joo olihan täältä hiukan hiljaista, mutta johtui tuosta pisemmästä metsästysreissusta. Ja siitäpä puheen ollen, ML suoriutui vallan mainiosti 800km reissusta. Tästä 800km sora- ja pikku suosoratitä n.400km.Bomber4 kirjoitti:Joko olisi kuvien/kokemuksien aika ?meze1 kirjoitti:Naps, naps... eipä olekaan vielä tuoreita kuvia, mutta maasto-ominaisuudet tuli metsästysretkellä testailtua... Meneehän se mukavasti ja maavaraa riittää... Kuvapäivityksiä myöhemmin....
4 ukkoa + 2 koiraa oli jatkuvasti kyydissä ja iso kuomukärry tuli mökille ja takas.
Vikoja ei ilmaantunut ja reissu sujui kuten pitikin.
Laitetaas nyt hiukan kokemuksia huonommilta teiltä.
Sorateillä ja savisilla taipaleilla alusta saisi olla hiukan pehmeämpikin, mutta ei mikään kivireki nytkään ole.
Testasin tienreunalta yksi rengas kokonaan tieltä ojan puolelle ja hyvin se sieltä nousi. Ei meinannut ollenkaan alkaa vikisemään vastaan.
Pieni miinus siitä, että tyhjäkäynnillä ei tahdo kone lämmetä kovinkaan nopeasti, mutta kun lähtee ajamaan, niin hetken päästä koneen lämpötila on jo yli 80 astetta.
Oikeastaan luottamus ML:ää kohtaan kasvaa kilometri kilometriltä. Mutta vielä tuo W210 oma eemeli on luotettavempi oman päänupin sisällä.
Laitetaas hiukan tuolta ekalta reissulta kuvia tähän.....
Itse asiassa enempää oikeita kunnon kuvia ei vielä olekaan.
Pitänee pestä ravasta ja sotkusta nyt tällä viikolla ja ottaa kunnon kuvia vasta sitten. Nuo metsästys hommat tekee tästä normaalista arjesta hiukan kiireistä.
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Pitäskö päivitellä...
Dodiin.. kirjoitellaas tänne hiukan kokemuksia näin talven jälkeen pohojolan olloista.
No totta helevatasti jännitti talvi. -40 astetta pakkasta ja saksasta tuotu ML alla... mitä voikaan tapahtua....???
Ensin hiivittiin -10.. eikä mitään. Sitten tulikin -20 astetta ja pakkohan jostakin tuon on pursia.. mutta. eipä veijaroinutkaan.
Sitten tulikin karvaa vaille -40 astetta. Paljoa ei huvittaisi autoa nyt muutenkaan tuolloin käyttää, mutta töihinhän sitä on kuitenkin mentävä.
Ajelemaan vain ja odottelemaan 500€ laskua... vaan niitäpä ei tosiaankaan kuulunut koko talvena. Siis EI YHTÄÄN MITÄÄN.
Mutta silti, vaikka mitään ei kuulunut, ei saanut sitä samaa tunnetta kuin aikaisemman W210 kanssa. Sen tuntui uskaltavan paukauttaa mistä vain milloin vain miten vain. Tokihan siihen voi vaikuttaa yhteinen 4.5 vuoden taival ja 250tkm. Eli se suhde oli jo syntynyt. Ehkäpä tämänkin kanssa syntyisi.
Pahvit löin eteen heti kun meni -20 asteeseen. Auttaa kummasti lämpötilaan sisällä ja konehuoneessa.
W210 ei ollut lähellekkään yhtä nopea lämpenemään kuin tämä W163.
Valehtelematta 1min päästä, jopa -20 pakkasessa tuulilasi oli alhaalta ihan sula.
Ainoa "murhe" on ollut tuo keskuslukitus hommeli, jota kukaan muukaan ei ole osannut tai halunnut kertoa. Eli kaukosäätimet eivät ota ohjelmointia, kuin sen kerran.... Tuo on tosiaan ainoa "kummitus" koko tämän talven ja 12tkm jälkeen.
Ei vuotoja, eikä pätkimisiä, vaan ML:llä on menty kuin junanraiteilla. Urat, jää, eikä lumi ole haitannut menoa ollenkaan. Tokihan sitä on välillä v*ttanut kun porukka jää kyhnäämään valoihin ja risteyksiin.. kunnes tajuaa vasta itsekin olleensa tuo kyhnääjä (perän luisuttaja..)
On ollut mahtavaa, kun kiihdytys on ollut lähes samaa kuin kesällä eikä ole tarvinnut suttailla.
Toki kaksi pientä "pärinän" aiheuttajaa on ollut ilmassa kokoaika. Toinen on nokia 6250 (8-10 vuotta vanha malli) teline, kun autossa tosiaan tuo mobilekeskus ja toinen on peräluukun suojamuovit sisällä. Sieltä on jo aikaisemmin katkennut pari klipsiä ja se välillä hiukan pärisee. Mutta jotenkin noiden kanssa pystyy elämään.
Nyt siis mersulla ajettu sen n.14tkm ja mieli ihan hyvänä.
Ajo-ominaisuudet ovat kyllä, varsinkin talvella, aivan loistavat. Tekniikaltaan ainakin tähän saakka hyvä. Toki siis tein ne "suomihuollot" ennen syksyä, mutta kuitenkin.
Nyt tosiaan ilmaantui ensimmäinen (ehkä) vika, josta olenkin kirjoittanut tekniikka osastolle. (hummaaminen kylmänä)
Joten joka miettii W163 maasturia, niin voin suositella lämpöisesti.
Ja muuten, tämäkin olisi tuossa kuukauden päästä myynnissä. Kuhan käytän katsastuksessa ja saan kesävanteet alle. Puunattua ja pestyä. Mutta pitänee tosiaankin piristäytyä noiden kuvien saralla.
Lupaan ottaa heti kuvia, kun ML kiiltelee kevään loskakelien jäljiltä.
Dodiin.. kirjoitellaas tänne hiukan kokemuksia näin talven jälkeen pohojolan olloista.
No totta helevatasti jännitti talvi. -40 astetta pakkasta ja saksasta tuotu ML alla... mitä voikaan tapahtua....???
Ensin hiivittiin -10.. eikä mitään. Sitten tulikin -20 astetta ja pakkohan jostakin tuon on pursia.. mutta. eipä veijaroinutkaan.
Sitten tulikin karvaa vaille -40 astetta. Paljoa ei huvittaisi autoa nyt muutenkaan tuolloin käyttää, mutta töihinhän sitä on kuitenkin mentävä.
Ajelemaan vain ja odottelemaan 500€ laskua... vaan niitäpä ei tosiaankaan kuulunut koko talvena. Siis EI YHTÄÄN MITÄÄN.
Mutta silti, vaikka mitään ei kuulunut, ei saanut sitä samaa tunnetta kuin aikaisemman W210 kanssa. Sen tuntui uskaltavan paukauttaa mistä vain milloin vain miten vain. Tokihan siihen voi vaikuttaa yhteinen 4.5 vuoden taival ja 250tkm. Eli se suhde oli jo syntynyt. Ehkäpä tämänkin kanssa syntyisi.
Pahvit löin eteen heti kun meni -20 asteeseen. Auttaa kummasti lämpötilaan sisällä ja konehuoneessa.
W210 ei ollut lähellekkään yhtä nopea lämpenemään kuin tämä W163.
Valehtelematta 1min päästä, jopa -20 pakkasessa tuulilasi oli alhaalta ihan sula.
Ainoa "murhe" on ollut tuo keskuslukitus hommeli, jota kukaan muukaan ei ole osannut tai halunnut kertoa. Eli kaukosäätimet eivät ota ohjelmointia, kuin sen kerran.... Tuo on tosiaan ainoa "kummitus" koko tämän talven ja 12tkm jälkeen.
Ei vuotoja, eikä pätkimisiä, vaan ML:llä on menty kuin junanraiteilla. Urat, jää, eikä lumi ole haitannut menoa ollenkaan. Tokihan sitä on välillä v*ttanut kun porukka jää kyhnäämään valoihin ja risteyksiin.. kunnes tajuaa vasta itsekin olleensa tuo kyhnääjä (perän luisuttaja..)
On ollut mahtavaa, kun kiihdytys on ollut lähes samaa kuin kesällä eikä ole tarvinnut suttailla.
Toki kaksi pientä "pärinän" aiheuttajaa on ollut ilmassa kokoaika. Toinen on nokia 6250 (8-10 vuotta vanha malli) teline, kun autossa tosiaan tuo mobilekeskus ja toinen on peräluukun suojamuovit sisällä. Sieltä on jo aikaisemmin katkennut pari klipsiä ja se välillä hiukan pärisee. Mutta jotenkin noiden kanssa pystyy elämään.
Nyt siis mersulla ajettu sen n.14tkm ja mieli ihan hyvänä.
Ajo-ominaisuudet ovat kyllä, varsinkin talvella, aivan loistavat. Tekniikaltaan ainakin tähän saakka hyvä. Toki siis tein ne "suomihuollot" ennen syksyä, mutta kuitenkin.
Nyt tosiaan ilmaantui ensimmäinen (ehkä) vika, josta olenkin kirjoittanut tekniikka osastolle. (hummaaminen kylmänä)
Joten joka miettii W163 maasturia, niin voin suositella lämpöisesti.
Ja muuten, tämäkin olisi tuossa kuukauden päästä myynnissä. Kuhan käytän katsastuksessa ja saan kesävanteet alle. Puunattua ja pestyä. Mutta pitänee tosiaankin piristäytyä noiden kuvien saralla.
Lupaan ottaa heti kuvia, kun ML kiiltelee kevään loskakelien jäljiltä.
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Hinta tulee olemaan suhteellisen edullinen. En meinaa alkaa "tienaamaan" tuolla, joten siksi hinta tulee olemaan diesel ML:stä n. 10 halvimman joukossa..Mika.T kirjoitti:Ja hintaa paljonki?meze1 kirjoitti: Ja muuten, tämäkin olisi tuossa kuukauden päästä myynnissä.
Eli, jos joku sattuu tuossa kuukauden päästä tarvitsemaan hyvin huollettua ja hyvin pelannutta ja pelaavaa ML:ää, niin skarppina vain.
Niin ja vaihtopeliksi kelpaa W210 tai W211 bensa automaatti.
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Joo.. jotenkin tuo bensa voisi olla se seuraava menopeli...XUX63 kirjoitti:No hömeze1 kirjoitti:Niin ja vaihtopeliksi kelpaa W210 tai W211 bensa automaatti.
Mutta koskaanhan ei pidä sanoa ei koskaan.
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Oliskos noiden uusien kuvien aika...
Ensin voisin tuon RAIL paineanturin kuvaa hiukan laittaa.
Eli pieni jälkihän tuossa näytti päässä olevan, mutta siihen ei edes kynsi mennyt tai sitä ei tuntenut edes. Joten ei vaaraa ja tiivisteiden vaihdolla homma korjaantui.
Ja tuossa olisi tiivistesarja jolla homma korjaantui.
Ensin voisin tuon RAIL paineanturin kuvaa hiukan laittaa.
Eli pieni jälkihän tuossa näytti päässä olevan, mutta siihen ei edes kynsi mennyt tai sitä ei tuntenut edes. Joten ei vaaraa ja tiivisteiden vaihdolla homma korjaantui.
Ja tuossa olisi tiivistesarja jolla homma korjaantui.
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Ja sitten voisi laittaa autosta enemmän kuvia.
Eli kesärenkaat vaihdettuna ja pari päivää sitten pestynä
Ja lopuksi takakaartakin.
Eli kesärenkaat vaihdettuna ja pari päivää sitten pestynä
Ja lopuksi takakaartakin.
Viimeksi muokannut meze1, 30.4.2012 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Tarina saa tai sai päätöksen omalta kohdaltani. Ei siksi, että ML:ssä olisi ollut vikaa tai olisin ollut siihen tyytymätön. Oikeastaan käyttötarve muuttui senverran, että oli aika vaihtaa menopeli toiseen.
Eli ML jatkaa onnellista kulkua siellä, missä sen on hyvä olla.
Eli pohjoisen (lapin) sorateillä ja tiettömien teiden takana.
Joten katsastuksen jälkeen, sekä raidetankojen (päät) ja alapallonivelten vaihdoksen jälkeen, ML lähti kohti pohjoista.
Kiitoksia n.12500km:stä ja hyvästä (sanoisin loistavasta) kyydistä ja hyvää tulevaisuutta vuosille 2035 saakka.
Mutta tokihan ehkä tästä topicista on jotakin vinkkiä nykyisille tai tuleville ML:n omistajille.
Uuden MB:n kuvia ja mahdollisia tilanne päivityksiä tulee tuossa ajallaan omalle puolelleen.
Eli ML jatkaa onnellista kulkua siellä, missä sen on hyvä olla.
Eli pohjoisen (lapin) sorateillä ja tiettömien teiden takana.
Joten katsastuksen jälkeen, sekä raidetankojen (päät) ja alapallonivelten vaihdoksen jälkeen, ML lähti kohti pohjoista.
Kiitoksia n.12500km:stä ja hyvästä (sanoisin loistavasta) kyydistä ja hyvää tulevaisuutta vuosille 2035 saakka.
Mutta tokihan ehkä tästä topicista on jotakin vinkkiä nykyisille tai tuleville ML:n omistajille.
Uuden MB:n kuvia ja mahdollisia tilanne päivityksiä tulee tuossa ajallaan omalle puolelleen.
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i