Kaappihullujen Veljaskunta kutsuu 20x, 3xx, jne omistajia!

Vastaa Viestiin
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tarvijaisko kukaan Kaappimersun 14" peltivanteita? Ovat suorat ja ruosteettomat, 5" leviät eli passaa perus 185/195 rengastukselle.

Oisi jouten, hinnasta ei jää kauppa tarvitsijalle kiinni :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Jarrullisen perävaunun tai asuntovaunun vanteiksi passelit, kun kantavuuskin riittää.

Vai oliko nuo ne, missä keskiosa tuli paljon ulospäin. Silloin ne eivät ole hyvät.

Minulla on jo vanteita riittävästi.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Näissä ei tule keskiosa paljoa ulospäin, ihan fiksun näköinen offsetti. Jakohan on 5x130 eli sama kuin rintterissä ja porssessa :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

jovihava kirjoitti:Näissä ei tule keskiosa paljoa ulospäin, ihan fiksun näköinen offsetti. Jakohan on 5x130 eli sama kuin rintterissä ja porssessa :wink:
Ei nuo passannu perävaunuun jaonkaan puolesta.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Käykäähän lataamassa omanne ennenkuin joku hoksaa ja poistuu serveriltä: http://klobouk.fsv.cvut.cz/~zubr/auta/w ... ual_EN.pdf
:hvm_asentaa:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tämä on mainos/det är en reklam: viewtopic.php?t=52021&highlight= :contract:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Sain kuningas idean, että pitää olla hattuhylly mihin saa irtokamaa roikkumaan. Tori.fi tyttö myi halvalla.

Tyttö halus myydä, muttakun mä sanoin että mä olen täs hotellin kohdalla Kallios niin meinas mennä puihin. Tyttö sanoi että täällä on vain vastaanottokeskusia eikä yhtään hotellia kun mä väitin että olen hotellin edes.

Alkaa olla noita vastaanottokeskuksia niin paljon ettei enää muistakaan..
Marskiin ne pitäis majoittaa.
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

Ostimma kans tuollaasen symppaatisen näköisen otuksen kaveriporukan rymyautoksi, tarkootus olis vähä kierrellä ens kesänä kattelemas tractorpullingeja yms.Kuva
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Sebu
Viestit: 35
Liittynyt: 28.6.2011 12:49

Viesti Kirjoittaja Sebu »

Hommasin 410Dhen 215 R 14 renkaat ja siitä se ongelma sitten syntyikin.

Vaikka ohjekirjassa mainitaan isoimmaksi vaihtoehdoksi tuo 215 niin eivätpä menekkään paikalleen ilman että ottavat toisiinsa kiinni. Tietääkös joku tai näkeekö joku viisaampi jostakin että mitä eri vannevaihtoehtoja paripyörällisiin on ollut tarjolla? ET noissa nykyisissä on 100.

Ajattelin että teetän jossakin 6mm levyn vanteiden väliin. pultissa riittää hyvin pituutta mutta sitten ei enää vanne keskitä navan kanssa. Onkohan niin että vanne myös kantaa navalla vai riittääkö että pultit kantaa?

Jos jollakin olisi tarjolla lääkettä kuuntelen ja voisin ostaa 2 vanetta jos sopivaa löytyy? Tai jos joskus on saanut MB "lisävarusteena" moista laippaa olen kiinnostunut myös niistä x 2

Help :lippu:
Kissa
Viestit: 61
Liittynyt: 12.2.2015 23:00

Viesti Kirjoittaja Kissa »

Tuntematta tommosta asiaa tarkemmin, toteaisin että jos sisempi pyörä keskittää navalla ja ulommassa on edes hieman kartiota pultin rei'issä, ni kitka hoitaa loput. Sä kun tarkasti momenttiavaimella laitat pultit sopivaan kireyteen, ni ne painaa vannetta välilaippaan semmosella painolla ettei se siitä ihan hevin mihinkään liikahda.

Edit: ku tommosen välilaipan tekemisen ainakin pitäis olla hyvin tarkkaa hommaa, ni kuinka paljon isompi homma olis teettää semmoset laipat jossa olis toisella puolella sopiva kolonen että napa keskittäis laipan, ja toiselle puolelle sit sorvauttais kohouman imitoimaan napaa. Että ku jonnekin pajalle kuitenkin tarvii mennä...
Sprinter on pakettiautojen Mersu.
Sebu
Viestit: 35
Liittynyt: 28.6.2011 12:49

Viesti Kirjoittaja Sebu »

Menisihän se kai niinkin. Ja vasta jälkeenpäin huomasin että olisi myös mahdollista ottaa lastua rummusta niin saisi spacerin niin paikalleen että myös ulompi vanne keskittäisi navalle normaalisesti.

Pitää tänään piipahtaa oikein marmoritiskillä kyselemässä asiaa miten noita on aikoinaan tehty.

Eniten tässä nyt arveluttaa se että en ole oikein mikään piirustusmies. Pitää vielä löytää joku joka piirtäisi mulle kuvan tuosta spacerista niin saisi kiikittaa sen sorvarille/leikkaajalle.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kuulostaa nyt sellaselle projektille, että turvallisempi vaihtoehto olisi etsiä ne leveämmät vanteet joissa tn. myös isompi et, eli sille 215 leveelle speksatut.. :idea:

Muutaman millin spaceri ei paljoa tee. Kuorman kans voi tulla muhjua renkaan kyljistä. Muutenkaan en nuihin virityksiin lähtis, kun ne irtokartiojousiprikalliset mutteriviritykset ovat luonnostaankin joskus ranttuja pysymään auton matkassa.

Rengaskaan ei toimi oikein vääränlevyisellä vanteella :arrow: Kantavuusmerkinnät eivät ehkä päde.

Jarrujen sorvaus kuulostaa jo ajatuksena niin jokkisluokan hommilta että. Jos Rummukaiset kasassa pysyyvätkin voi pikku vipatus olla jarrupolkimeen havaittavissa. En ehkä kokeilis kummin käy.

Jos on väkisinpakko tai vastustelematon himohalu survoa töppöset väärillä valsseilla alle, muuttaisin mieluimmin vanteiden ET:tä. Keskiöt irti, vaikka etunavalla kellottaa rihtiin, heppaa ja hitsaa läjäkseen. En suosittele sitäkään tosin.

:roll:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Sebu
Viestit: 35
Liittynyt: 28.6.2011 12:49

Viesti Kirjoittaja Sebu »

Kävin siellä marmoritiskillä ja ei ole 410iin muuta kuin tuo yksi vanne saatavilla. Se korvaava vanne pitäisi etsiä sitten ihan muualta.

Olisiko tosiaan niin että olisi ollut aikanaan eri levyistä ja ET listä vannetta saatavilla? Jos olisi niin mistä asian voisi tarkastaa ja saada varman vastauksen?

Oliko alkupään sprinttereissä heti 15" vanteet vai oliko niissä alkuun 14" ?
Sebu
Viestit: 35
Liittynyt: 28.6.2011 12:49

Viesti Kirjoittaja Sebu »

Rengashuolet jäi taakse kun vaihdoin koon 195 R14

Onkos tietoa onko alkuperäisen kuskin jakkaran sivulla piilotettuna mutteria tai muttereita jos haluaisi laittaa käsinojan/t ? Bssa oli myynnissä 2 käsinojaa maltilliseen hintaan. Kuuluvat johonkin heidän myymään lavittaan mutta muokattua saisi kaappiinkin. Helpottaisi silpomispäätöstä jos tietäsi onko rungossa mutteri piilossa.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Sebu kirjoitti:Rengashuolet jäi taakse kun vaihdoin koon 195 R14

Onkos tietoa onko alkuperäisen kuskin jakkaran sivulla piilotettuna mutteria tai muttereita jos haluaisi laittaa käsinojan/t ? Bssa oli myynnissä 2 käsinojaa maltilliseen hintaan. Kuuluvat johonkin heidän myymään lavittaan mutta muokattua saisi kaappiinkin. Helpottaisi silpomispäätöstä jos tietäsi onko rungossa mutteri piilossa.
Tästä ny on jokunen aika, kun 309 sarjaan kuuluvalla kaapilla ajellu, mutta mulla sellanen muistikuva että 20X-30X-40X-ja 50X sarjan kuskin jakkaroissa EI ole sitä mutteria eikä ylipäätään mitään mihkä se noja kiinnitetään, mutta mutta, sen asentaa sinne hyvinkin äkkiä :D

Mun pitää katella, kun saattaapi olla että mulla olis 1 täysin ylimääräinen noja, joka kuuluu johonkin henkilömersuun, sen saa liitettyä siihen 200/300 sarjan kaappimersun kuskin jakkaraan kun tekee sivuosaan pultin meintävän viillon, ja saman tekee taustapuolelle, sellsen mihkä oma sormi ja lattaraudan palanen mahtuu sisälle. Lattaraudan palasta tarvii siihen jotta saa sen siihe kylkeen kiinni, tottakait siinä latassa pitää olla joko kierretai sellanen reikä josta pultti menee läpitte, muuten menöö henkien manailu touhuiks, eikä sellasella saa mitään pysyvää kiinni.

Halvinta ois, ku löytyis jostaki romikselta tms paikasta joku 209/309 kuskin jakkara jossa näkyis ne pokatut pellit, jotta kui ne selkänojan kyljet on tehty, kantattua eli pokattua peltiä ne kuitenki on, ja toisaalta, saahan ne itekki langalla ja neulalla tikattua yhteen, vaan jos pitää vallan reistenttiä hienompia tikkaukset ja systeemit olla, ni eihä se silloin käy.....tai no, saahan ne piiloho päällyksillä...liimalla...silikonilla ja vaikka lehmän psskalla, mutta kovin hienoja ei tuu..eikä alkuperäisen näköisiä, pikemminki just näköisiä....ja erilaisia :lol:

Ootko muuten kattonu ettei ne saumat oo jo ratkennu selkänojan alaosasta :?: :?:

ne näkyy ku kaataa nojaa nii taakke ku se menee....eli jakkara pois kulkineesta ja eikun vääntelemään..jos kallistusta ei oo, ne näkee sen kuitenki, ja se lähtee irtipois se selkänoja...ku ensin hetken eli tunnin tihrustaa...mitenkä :?:

Helpoin on kuitenki, ku laittaa jonku saapin, audin tai jyllkisen jakkarat, niissä parempi istua ku mennähän soratietä näkymättömiin...ja tullahan joskus tai jouluna takasin..ehkä, ei niissä se miehenkään perse eikä keskiselekä puudu...naisporukasta en tiedä, ku en oo valituksia kuunnellu...eikä sellasia oo kyydissä ollu, aina vaimo jääny kotio :lol:

Jos ny kuitenki lörät sellaasen paikan, notta saat sen kyynärpää nojan kiine, eikä sulla sellaasta kokeilukappaletta ole, ni just tarkistin, mulla on.

Luovun siittä hyvinkin edullisesti, hinnaks oo aikonu kesäistä ja janon pikkasen siirtävää, tai sitte muksuille sokerista mässytettävää ja pakastettua ja värjättyä maitua.

Yhteyttä saa, joko yyvee tai: 046-6308911 Ny juhannuksen tienoossa saatan luuriin vastailla mitä ny mieleen juolahtaa, mutta jo sunnuntaina oletan olevani hiukan enempi järjissäni :lol:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Sebu
Viestit: 35
Liittynyt: 28.6.2011 12:49

Viesti Kirjoittaja Sebu »

Mulle on tulossa tollanen varaosa 4kymppi ja siinä on ihan ehyt kuskin penkki. Sen voisi sitten silpoa ja laittaa nojat. On jopa samaa kuosia kun nykyinen.

Onko se sun noja sellanen "limppu" jollasia oli 123 sissa? Vai kapiampi? Otan yhteyksiä jussin jälkeen jos silloin olisi mieli kirkas ja lauluäänikin palautunut.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

ON.
Eikä mulle soitettaessa tarvii olla lauluääntä, en tykkää ku ihmiset luurissa alkaa lauleskelemaan 8)

Nii, se tuki, se on 124:sesta..muistaakseni ja aika liki samanlainen ku 123:sessa eli just se "limppu".

Mutta ottaa yhteyttä kun kirkkaat on nautittu ja ääni taas karheahko :D
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Oulun Isokadun työmaalla on tuommonen avolava näköjään hommissa:
Kuva
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Minkähän mallinen ois 1969 rekisteröity 406 bensakoneella, huhun mukaan 2.2 litrainen ??

Oisko vielä mallia lerppahuuli ??
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tuolta yritin kartoittaa: http://500sec.com/the-history-of-the-me ... benz-vans/

Kyllä kait se pitäs vielä olla lerppahuuli :? Niissä tosin mallimerkinnät pitäs olla jotain L 419 tms.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

jovihava kirjoitti:Tuolta yritin kartoittaa: http://500sec.com/the-history-of-the-me ... benz-vans/

Kyllä kait se pitäs vielä olla lerppahuuli :? Niissä tosin mallimerkinnät pitäs olla jotain L 419 tms.

Joo. Näin toivonkin, hitto, täähän menee jännäks. Saattaa löytää kodin meiltä, jos on Lerppa
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Ei se kyllä välttämättä ole.

Kuva

Tää malli tuli 1967, lerpan vika vuosimalli oli 1968.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

onre kirjoitti:Ei se kyllä välttämättä ole.

Kuva

Tää malli tuli 1967, lerpan vika vuosimalli oli 1968.

Joo. Kintaalla menee. Rekattu Suomeen -69. Hitto ku myyjä ei saa kuvia aikaseks. Onks tuota uudempaa ollu bensa 2.2 koneella ??
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

On ollu, mutta mallimerkintä on silloin 408. Koneen tyyppi M115, vuodet '68-'74.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Lerpan bensakone on näköjään 1,9-litrainen.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Jep. Ei ollut Lerppoja tämä, eli ei muuttanut meille.


Josko jotakuta kuotenkin innostais, tuolla myynti ilmo, mä voin välitellä myyjälle soittopyyntöjä tarvittaessa. Ite en autosta tiedä mitään, enkä oo edes nähny.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=136677
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
joikke
Viestit: 29
Liittynyt: 08.2.2012 9:35
Paikkakunta: Nyt taas Raahesa

Viesti Kirjoittaja joikke »

Kuva
Terve.
Enempi tullut kirjoiteltua mersufoorumin puolelle, mutta nyt ajattelin tänne alkaa enempi tarinoimaan.
Tuli ostettua tuommoinen 508D Schneider Mobil asuntoauto. Alusta on -83 ja asunto-osa tilattu saksasta ja nostettu mersun rungolle Raahessa vuonna -89. Historiasta sen verran, että isäni osti kyseisen auton heti "uutena" matkailuautona ja auto oli varhaislapsuuteni ajan perheellämme käytössa. Auto myytiin 1994 Kittilään ja oli siellä 21 vuotta samalla omistajalla ja nyt tänä kesänä sain auton ostettua takaisin. Isompia suunnitelmia autolle ei ole, mitä nyt pientä ehostelua ja kunnostelua tehhään.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Komia on femmakasi 8) Tuollehan kyllä kelpaisi tehä vaikka oma topikkinsa :contract:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

No nyt on kyllä niin vakuuttava ilmestys että ei muutakuin oma topikki tosiaan tuolle vaan pystyyn :P
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
G280E
Viestit: 140
Liittynyt: 04.2.2008 18:50
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

pekkovee kirjoitti:Jep. Ei ollut Lerppoja tämä, eli ei muuttanut meille.


Josko jotakuta kuotenkin innostais, tuolla myynti ilmo, mä voin välitellä myyjälle soittopyyntöjä tarvittaessa. Ite en autosta tiedä mitään, enkä oo edes nähny.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=136677
juu LPO messereiden valtakunta on viel aika hakuses,tarkoitan mulla..tehtiinkö näit oikeesti bensa koneillaki???meil oli laulu autona aikoinaan aikas leuhka LPO..en sen jälkii ees ajatellu,josko bensakoneil näit..mut taas pekkolle pinnoi;)))oli myös 409:n isolla kopilla..jovi saattaa muistaa..sit oli 240 hymer,mihin sit tuhosin Geeni kolmesatasen molottorin ta se oli ennen 409:sääi,mut siit tykkäsin eniten ikinään mistää...Gee meni sit raaheen auroineen...kyl nää tästä taas lähtee jA Miks ei lähtiis:D
W163 400CDI
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”