Mese 300:sen Sprinter 312D&W164 280CDI

Vastaa Viestiin
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo960&V70

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Eilinen päivä menikin nuorimman velipojan dx corollan hitsauksien parissa ja tänä aamuna klo 8:30 oli 70:mpi hallissa ja alkoi puhaltimen moottorin vaihto operaatio,kuvia en ottanut koska suoraan sanoen kyrsi aika tavalla edes alkaa kyseiseen hommaan kun olin varautunnut siihen että menee taas koko päivä auton kimpussa niinkuin eilinenkin päivä meni :lol: Mutta kun autoa alkoi purkamaan niin alkoi homma näyttää jo todella valoisalta kun vartin yli 9 oli jo autosta purettu kaikki tarvittavat paneelit,mittaristo,penkki ja lattiaverhous apukuskin puolelta sekä tietokone irroitettu telineestä sekä itse telinekin oli jo irti :shock: Mutta sitten alkoi se hauskuus kun piti alkaa raitisilma "häkkiä" alkaa irroittamaan :evil: 3ruuvista vain yksi on näkyvillä kun osaa oikeasta kulmasta katsoa :mrgreen: Loput kaksi sitten sellaisissa paikoissa että turha edes yrittää niitä katseella etsiä :evil: Tuon yhden näkyvillä olevan ruuvin saa tietenkin helposti irti mutta ne joita ei näe vaati aikamoisen akrobaatti tempun asentajalta kun pitää kirjaimellisesti "sukeltaa" pää edellä kojelaudan alla avaimen kanssa ja selällään kun makailee auton kojelaudan alla kintut etupenkin selkänojan päällä niin ruuvit löytää kyllä tulipellin puolelta ylhäältä yksi ja alhaalta toisen :mrgreen: Ja tähän voisi sanoa että ennenkuin auton sammuttaa niin pitää muistaa laittaa sisäkierto päälle koska muuten ei tuo häkki tule ilman rikkomista irti :wink: Mulla meni tuon häkin irroituksessa aikaa tunnin verran ja sitten kun sen sa irti niin se ei tahdo mahtua mitenkään tulemaan pois kojelaudan alta vaan sitäkin pitää vielä pyöritellä sitten siellä kojelaudan alla että mahtuu pois edestä :lol: No sittenpä se onkin enää työkalua vaille valmis että saa moottorin irti kun ensin muistaa käydä kuskin puolelta ottamassa sen liittimen irti mittariston aukon kautta ja samalla kammeta tässä tapauksessa kun yksin tein tarpeeksi ison meisselin sellaisen lukitus kynnen alle että moottoria pystyy sitten kääntämään sillä työkalulla noin 30astetta vastapäivään :roll: Ja voin sen sanoa ettei sekään ole mikään että käännänpäs tästä ja vedän vanhan pois vaan taas sai ittensä sovittaa sinne kojelaudan alle ja ihan tosissaan vääntää ennenkuin alkoi moottori lähtemään paikoiltaan :mrgreen: No sitten kun vanhan saa pois niin samointein kannattaa sinne se uusi laittaa paikoilleen koska tuonne alle sukellus ei ole mikään mukava homma varsinkaan tälläisellä pillari kuskin vartalolla vaikkei sitä elopainoa ukossa olekkaan kuin 105kg verran :lol: Uudenkin paikoilleen laitto vaati vähän voimaa sekä näppäryyttä että sen saa paikoilleen :lol: No tuon jälkeen voikin sitten muistaa että se perhanan raitis ilma häkki onkin auton katolla joten ei muutakuin könyä jälleen kerran alta pois ja iske taas kerran polvi kunnolla ovipillariin että ärräpäät lentää ja silmissä tähdet lentelee :lol: 3kertaa itse sitä riemua kokeilin ja vikalla kerralla vielä sai oikean käden kyynärpääkin kunnon osuman :lol: Itse häkin asennus menikin vastavuoroisesti sitten todella nopeasti verrattuna siihen mitä sen irroittamiseen meni aikaa :shock: Tämän jälkeenhän se tehdään kaikki päinvastaisessa järjestyksessä että saa romppeet takaisin paikoilleen ja koekäyttö kuntoon auton :roll: Lievästi sanoen jännitti että minkälainen disco valo show mittaristossa odottaisi ekalla käynnistyksellä rempan jälkeen ja vieläkin isompi jännitys että herääkö se uusi puhallin pyörimään :escape: Huolet oli sitten täysin turhia koska käynnistyksen jälkeen ei tarvinnut kuin kello laittaa oikeaan aikaan ja se puhallinkin heräsi henkiin 8) Koko hommaan meni näin ekakertalaiselta aikaa 3,5tuntia :o Mittarissa oli tämän rempan kohdalla 336372km ja näytti olevan vielä alkuperäinen puhallin tuolla paikoillaan kun oli vielä volvon koodit paikoillaan siinä mutta laakerissa oli jo reilun 2sentin klappi,ihme ettei tuo kuitenkaan pitännyt mitään ääntä ennen kuin hajosi :shock:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo960&V70

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ottelu- ja erävoitto. Pisteet sulle. :rock:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo960&V70

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Ja tänään sitten pyöräytin farkun alle jo talvirenkaat pyörimään kun lupailivat ensi yölle pakkasta ja tiet olivat aivan märät töistä kotia tullessa :roll: Itse asiassa voisi vielä bensa volvoon ja asuntoautoonkin nastat pyöräyttää alle ja asuntoautosta samalla kiriä vähän käsijarrua kuskin puolelta kun viime katsastuksessa oli aavistuksen heikompi kuin oikea puoli :roll:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo960&V70

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Nakuttaja volvo on tässä parin viimeisen viikonlopun aikana saanut huomiota osakseen :happy: Viime viikon lauantaina vaihdoin lämmönsäätö läpän moottorin apparin puolelle ja tänään sitten kävin Nokialla auton kanssa jossa nollattiin webaston käynnistys laskuri :lol: Hölmö systeemi tämän ikäisissä diesel volvoissa kun webastolle on ohjelmoitu käyntikerrat jonka jälkeen menee laite lukkoon vaikka toimisikin vielä :evil: 800kerran jälkeen menee automaattisesti lukko tilaan jonka jälkeen ei sitten sisälle enää piisaa kunnolla lämpöä :lol: Tänään sitten kotimatkalla joutui ekaa kertaa viileällä kelillä kääntämään lämpötila toiveen 24asteeseen ja siltikään ei ollut puhetta että olisi voinut takki päällä autoa enää ajaa eli webasto alkoi pelkällä laskurin nollauksella toimimaan heti 8) Ja nyt se tuntuu taas oikealta Volvolta kun lämpöä tuntuu näillä keleillä nyt riittävän sisällekin asti reilusti 8) No kyllä minä viime viikonloppuna asuntoautokin kanssa hetken aikaa temusin kun vaihdoin senkin alle hakkapeliitta10 nastarenkaat vuodelta -88 ja pistin sisälle nyt kosteuden syöjiä kolme kappaletta vaikka ei se tunnu kosteutta keräävän yhtään tuolla hallissa talven aikana :shock:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo960&V70

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Tänään tuli sitten mieleen kun aamulla oli pakkasta vajaa 20astetta että asuntoauton tankissa on vielä kesälaadun dieselit tankissa mitä siellä nyt jäljellä oli vajaa neljännes :shock: No kaupassa kun kävin niin toin kannulla 20litraa talvilaatua ja kun keli iltapäivällä lauhtui 13 asteen pakkaseksi otin auton liikenne käyttöön ja täräytin sen automaatin luokse josta tankkasin tankin täyteen talvilaatua :lol:
KuvaAsuntoautokin vielä hetkeksi ulos (1)Netti by ah, on Flickr
KuvaAsuntoautokin vielä hetkeksi ulos (2)Netti by ah, on Flickr
KuvaAsuntoautokin vielä hetkeksi ulos (3) by ah, on Flickr
Jos huomenna keli pysyy pakkasella ilman että teitä aletaan suolaamaan niin käyn tällä ajamassa vähän pidemmän lenkin ja sen päälle vielä uudestaan tankin kautta tankki täyteen jonka jälkeen se voikin mennä takaisin hallin suojaan talveksi mikäli ei tässä talvella innostu autolla tekemään pikku reissua :roll:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Asuntoauto sai tänään väistyä 960 Volvon edestä pois koska tuo ns.edustus volvo lähti omistuksesta pois ja sen tilalle tuli vuoden 1989 Volvo 740 GLT farkku :shock: Ei olisi muuten tuo auto mielenkiintoa herättänyt mutta taika sanana iski takaluukun tekstit GLT 16V eli konehuoneesta löytyy 2.3 16venttiilinen moottori kera 5-vaihteisen manuaali askin :shock: Tarkoitus tuo nyt museo katsastaa ja pitää se täysin puhtaasti harraste autona 8) Täytyy illemmasta laittaa muutama kuva autosta sitten :D
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Laitetaan nyt muutama kuvatus "uudesta" tulokkaasta :lol:
KuvaVolvo740 GLT 1989 2.3 16V (3) by ah, on Flickr
Tälläinen tekstin pätkä löytyy kontin reunasta mikä herätti mielenkiinnon kyseistä autoa kohtaan kun auton entinen omistaja sitä tarjosi 960:iin vaihdossa :roll: Reilu 10vuotta sitten olin ostamassa samanlaisella moottorilla olevaa volvoa mutta silloin ei päästy kauppoihin asti :lol:
KuvaVolvo740 GLT 1989 2.3 16V (4) by ah, on Flickr
Pitää etsiä yksi tuollainen vanteen keskilätkä vielä sitten jostain jollei auton entinen omistaja sitä löydä nyt omasta jemmastaan :roll:
KuvaVolvo740 GLT 1989 2.3 16V (5) by ah, on Flickr
KuvaVolvo740 GLT 1989 2.3 16V (6)NETTI by ah, on Flickr
Täytyy nuo valot laittaa suoraan jossain välissä nyt kun joskus kerkeän :lol: Jännä homma muuten nuo lisä-ja sumuvalot kun ovat ostettu heti uutena autoon Volvo liikkeestä kun satuin auton papereista löytämään kuitin niistä suoraan vuodelta -89 :shock:
KuvaVolvo740 GLT 1989 2.3 16V (8) by ah, on Flickr
Ja siellä pellin alla se voimanpesä lymyää :lol: Virallisesti tuosta pitäisi irrota kaikki 159konia ulos kun kaasupoljinta survotaan kohti konehuonetta :mrgreen: Öljyt ja suodattimet tähän pitää kyllä vaihtaa mutta jakopää tähän onkin keretty jo vaihtamaan kesällä 8)
KuvaVolvo740 GLT 1989 2.3 16V (9) by ah, on Flickr
Hyvin hukkuu tämän tiiliskiven taakse tuo uudempi volvo :lol:
KuvaVolvo740 GLT 1989 2.3 16V (10)NETTI by ah, on Flickr
Kyllä se näissä on jo ulkonäössä aikamoiset erot vaikka tuosta uudemmasta on ehkäpä hieman aistittavissa mistä siihenkin on mallia saatu vuosikymmenien aikana :twisted: No loppuun sitten laitetaan sellainen kuva mistä selviää mitä tähän pitää tehdä että saisi museorekisteriin tämän yksilön :roll:
KuvaVolvo740 GLT 1989 2.3 16V (7) by ah, on Flickr
Eli pitää nyt laittaa etsintä käyntiin ehjälle kojelaudalle,alkuperäiselle tai vastaavan ikäkauden soittimelle,etu ovipahveille kun säilytyslokeroiden muovit yllättäen osittain murusina ja käyttää kuskin penkki verhoilijalla tai etsiä vastaavanlainen ehjä vanhan tilalle,nykyisestä yksi sauma on vähän auki ja toppaus toisesta reunasta läntässä :roll: Mutta loppuun voisi tehdä sellaisen yhteenvedon mitä tästä löytyy :D Varusteilla ei tätä ole pilattu kiitos siitä kun on alkuperäinen suomi auto joka on vieläpä ostettu Jyväskylän Volvo liikkeestä eli Hämeen autosta 4/1989,varusteita on ruksittu jopa sen verran että on keskuslukitus,tuo 16V moottori nappi vitos vaihteistolla ja lukkoperällä sekä 7-paikkainen kera vetokoukun sekä takana ilma iskarit ja sitten nuo lisävalot keulassa :lol: Autolla on ajettu vasta 275tkm ja kaikki kilsat ovat mittarissa koska autoon löytyy kaikki vuosikatsastus laput ja liput mitä on vuosikymmenien aikana kertynnyt :roll: Joten omasta mielestä tämä on hyvinkin sellainen menopeli mikä kannattaa nyt saattaa museokilpien väliin ja pitää harrasteautona itsellä 8)
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hieno ! Ehdottomasti museokilpiin.
Kojelaudan osalta sanoisin että ellei ehjää löydy tuon kohdan saa verhoomolla korjattua museointikelpoiseksi. Osin voi tietysti peittää jollain aikakautensa lisävarusteellakin (julmetun kokoinen sisälämpömittari :lol: )
oulaistenliikenne.fi
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Kävi tuokin jo mielessä että jos siihen löytää aikakaudelle tyypillisen koristeen tai lisävarusteen niin sillähän tuo piiloon menisi :lol: Mutta loppuviikosta lähden tällä uudella tulokkaalla käymään tutun museoauto harrastajan luona niin kyselen samalla häneltä missä hän on autojen verhoiluja laitattanut kuosiin kun muistan joskus aikanaan hänen mainostaneen että joku teki loistavaa jälkeä kohtuu pienellä rahamäärällä niin voi saada jopa ihan kuosiin tämänkin osat :D Mieluusti laittaisin kyllä ihan kuntoon asti koko kojelaudan ilman mitään virityksiä nyt :D
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja dealer »

https://www.mg-verhoilu.fi/ osaa viimeisen päälle ja hintataso on mielestäni edullinen.
Kannattaa kysyä tarjousta kuvien kera.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Täytyypä pitää mielessä tuo jos ei tästä lähistöltä löydy sellaista joka osaa ja tekisi järkevällä hinnalla tuollaisen homman,toki noita tuollaisia penkkejä löytyy vielä ehjinäkin ihan kohtuu rahalla :D Tänään sitten tein autolle perushuollon eli moottoriin uudet öljyt kera suodattimen,ilmasuodatin ja kaikki virtavehkeet uusiksi johtoja myöden :D Kilsoja autossa tämän toimenpiteen aikana 275541km ja ihan suoraan sanoen ihmettelen miten tälläiset bensa volvot vaan toimii vaikka kaikki virtavehkeet ovat jo ihan lopussa :shock: Tulpat oli Volvon alkuperäiset ja ihan loppu,kaksi tulpanjohtoa katkesi irroittaessa,virranjakajan kansi aivan täynnä kaiken maailman töhnää plus että kontakti pinnoista ei ollut kuin muistot enää käytännössä jäljellä ja sama koski vielä pyörijääkin :roll: Ilmanpuhdistajan koteloon oli myös joku jyrsijä kantannut talvivarastonsa mutta onneksi se koko hiton kotelo on helppo näistä ottaa pois kuin ei tarvitse kuin vähän apparin puolelle siirtää ja nostaa pois paikaltaan ja käydä sen sisältö kippaamassa suoraan roskapönttöön :lol: No huomenna pitää vielä hakea oikean mittainen laturin hihna tähän ja otan kyllä nyt myös vielä polttoaine suodattimenkin ja vaihdan senkin nyt vielä varmuuden varalle :wink: Itse en tiedä mitään niin tympeämpää kuin jäädä tien päälle auton kanssa juurikin jonkun tuollaisen normi huolto-osien vaihdon takia joita ei ole ajallaan tehty :evil:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Bensa volvon kanssa asiat alkaa toteutumaan museokilpien väliin saamiseksi :happy: Kävin tänään autoa näyttämässä museotarkastajalle että sain tietoon mitä pitää autoon tehdä että se saa museo statuksen sitten ja lista oli yllättävän pieni 8) Kuskin penkin verhous korjattava,etu ovikotelot vaihdettava ehjiin ja konepeltiin sisäpuolelle uusi äänieriste matto sekä autolle kunnon pesu ja vahaus joten ei mikään iso rasti enää ole jäljellä enää 8) Noiden toimenpiteiden jälkeen sitten enää jäljellä museo tarkastus ja muutoskatsastus autolle että status muuttuu museoautoksi :D
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja dealer »

No hyvä ! Miten kojelaudan siistiminen, haittaako halkeamat ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
körmy
Viestit: 318
Liittynyt: 27.12.2007 16:33
Paikkakunta: Nivala

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja körmy »

Meniskö nuo koelaudan halkeamat piiloon tämmösellä lisävaruste lokerolla. Ainaki nuo päällä olevat. Muutamassa tuommosen nähny
Liitteet
187612-2fd0702c0d18f4358b610d7e3b37f0f2.jpg
187612-2fd0702c0d18f4358b610d7e3b37f0f2.jpg (53.87 KiB) Katsottu 19584 kertaa
MB 190 2.5D
quattro
½ 123
mb 913
Vipukirves
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja mese300 »

dealer kirjoitti: 09.1.2022 15:43 No hyvä ! Miten kojelaudan siistiminen, haittaako halkeamat ?
Eivät kuulemma haittaa koska niistä näkee auton historiaa :D Tarkastaja tuumasi että tuo musta osahan näistä hajosi jo heti uutenakin auringon paisteessa :lol: Körmy,tuollainen ns.silmälasi lokero on etsinnässä juurikin sen takia että sillä saisi siistittyä nopeasti kojelautaa ja tarkastajakin hyväksyi heti sen idean ja sanoi että laitat sitten siihen sellaisen kun satut saamaan tuollaisen alkuperäis lisävarusteen :D Mutta ettei nyt menisi pelkäksi vanhan volvon kehumiseksi niin palataanpas uudempaan ja mitä sille tapahtui tänään pajalla :shock: Etupyörän laakeri alkoi pitämään meteliä siitä viime viikolla ja varasin ajan pajalle mikä oli tänään sitten ja noin puolitoista tuntia pajalle jätöstä soi puhelin :roll: Vasen etujarru aivan jumissa ja näin ollen sitten pitää laittaa etujarrut myös samalla kuntoon kun ensin saavat osat irti ja apukuskin puolelta laakerin esille :roll: No hetkeä myöhemmin soi taas puhelin,apukuskin puoleinen laakeri oli kuulemma pyörinnyt hallin lattialle kun olivat ottaneet irti sen ja kun olivat saanet kuskin puolelta jarrusatulan irti niin sieltäkin oli laakeri mennyt sekä jumittunut satula tuhonnut myös jarrulevyn :shock: No eipä siinä auttanut muuta sanoa että mikäs kustannusarvio nyt on kun tilanne selvillä ja kun sen kuulin niin oli vaan pakko sanoa että laittakaa kaikki rikkinäiset osat kuntoon :| No tottakai noiden päälle tuli vielä sitten kuskin puolelle vielä lisäksi raidetangon pään vaihto ja nelipyörä suuntaus mutta paja missä auto oli niin saa täyden kympin tästä hommasta miten saadaan ainakin tämä asiakas jälleen kerran uudelleen käymään jos jotain isompaa tulee autoissa vastaan koska sanoivat rehellisesti että nivel meni rikki irroittaessa ja siitä ei veloita yhtikäs mitään eikä myöskään näin ollen pyörien suuntauksesta :o Autossa oli mittarissa 348124km lukemat kun se kävi Palokan autohuollossa missä laitettiin sitten molemmat etupyörän laakerit,etujarru levyt sekä palat,kuskin puolen etu jarrusatula sekä raidetangon pää kuskin puolelle sekä tehty nelipyörä suuntaus :D Osat kustansi 564e verran plus kolmen tunnin työt päälle mistä antoivat myös aika reilun alennuksen myöskin :o
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Eilen oli illasta Volvojen pesu aika :lol:
Kuvakuuratut autot (1)NETTI by ah, on Flickr
Kuvakuuratut autot (3) by ah, on Flickr
Ensin sai käyttö auto kuurauksen ja vein sen siksi aikaa hallin lämpöön kuivumaan kun pesin sitten tuon "vanhuksen" myös... :roll:
Kuvakuuratut autot (4) by ah, on Flickr
Siinä se on nyt pestynä ja jäi odottamaan tämän iltaista hommaa sille :lol:
KuvaPuunattu 740 (4)NETTI by ah, on Flickr
Tänään sitten oli vuorossa maalipinnan kiilloitus eli ensin putsaavalla kliineri vahalla auton läpikäynti jonka jälkeen sitten autoglymin punainen vaha vielä pintaan ja kuten kuvasta näkyy niin löytyi se auton kadonnut maalipinnan kiilto takaisin 8)
KuvaPuunattu 740 (3) by ah, on Flickr
Tuosta konepellistä sen jotenkin huomaa millainen ero maalipinnassa oli vahojen välillä ja miten se kiillottui tuolla autoglymillä :shock:
KuvaPuunattu 740 (5) by ah, on Flickr
Mukavasti peilaa nyt kupeestakin kaikki mitä auton vierellä on hallissa joten ei ollenkaan turha homma ollut kyllä :mrgreen:
KuvaPuunattu 740 (6)NETTI by ah, on Flickr
Sinne se nyt sitten jäi halliin odottamaan seuraavaa hommaa eli etu ovipahvien irroitusta että pääsen vaihtamaan sinne uudet etuovien ovikotelot kun sellaiset ehjät löytyi vihdoin ja viimein :D On kuulemma tuo vaalean ruskea/beige sisusta kaikkein vaikein löytää ehjiä osia rikkoutuneiden tilalle kun mitä olen nyt osia kysellyt ihan volvo harrastajiltakin :o Sinne kun pitäisi vielä löytää se kuskin penkki tai vaihtoehtoisesti samanlaista kangasta mistä saisi tehtyä korjauspaikan penkkiin :roll: Hallin valot kyllä hämää kuvassa suuresti tuota konepellin kohtaa koska ei se luonnossa ole yhtään samea vaan valaistus tekee siihen tuollaisen efektin :? Sitten pitäisi vielä sen penkin lisäksi löytää yksi tälläinen keskikapseli...
KuvaPuunattu 740 (8) by ah, on Flickr
Auton myyjä kun ei ole vieläkään sitä puuttuvaa löytännyt niin taitaa olla helpoin metsästää yksi tuollainen ja ostaa sellainen tähän niin sitten kun penkki,tuo lätkä ja konepellin äänieriste on laitettu paikoilleen niin voisi varata autolle museo tarkastuksen :D Tänään ostin vielä yhden volvon sitten lisääkin mutta varaosiksi tosin josta ei paljoa pysty omaan autoon osia hyödyntämään koska on vuoden -85 760GLE mallia ja sitä ei kyllä pysty ennen ensi kesää edes hakemaan kun ei sen luokse pääse nyt millään lailla helposti,siinä on muutama sellainen piste osa mitkä käy tuohon 740:iin jotka otankin omaan käyttöön siitä ja sitten menee loppu auto osiksi eli ensi keväänä/kesällä kun saan tuon varaosa yksilön koti pihaan niin silloin tulee 760 Volvon osia myyntiin :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja dealer »

autoglymin punainen vaha vielä pintaan
Hyvä tuli, mutta kannattaisi vielä vahata lopuksi :pappa: tuo punainen glym ei kauaa pysy, on lähinnä puhdistus"vaha". Itsekin käytän, hyvä aine, mutta aina sen päälle vielä vaikka Collinite 476...
Tänään ostin vielä yhden volvon sitten lisääkin
Aah 8) Mahtavaa, että meitä sekopäitä riittää, kuka mitäkin merkkiä ja milloinkin :twisted:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

dealer kirjoitti: 16.1.2022 19:48 Aah 8) Mahtavaa, että meitä sekopäitä riittää, kuka mitäkin merkkiä ja milloinkin :twisted:
:happy:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Viikonloppuna katselin kun kaveri vahasi autonsa. Fusso luki purkissa ja valmis pinta näytti kyllä omaan silmään hyvältä. Kestosta en osaa sanoa. Liukas ainakin oli kun sormella hiukan kokeilin.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Vissiin kait sitä joku täräys on osunnut pääkoppaan romuja roplatessa kun nyt alkaa noita maailman nopeimpia traktoreita kertymään omistukseen :lol: Unohdin eilen tosiaan vielä kirjoittaa että tarkoitus vielä yksi kerros vahaa laittaa auton pintaan ja joko fussoa tai colliniteä tulee pintaan kun niitä on kaikki kehuneet 8) Ensi viikonloppuna tulikin sitten oikeaa remppaa vanhukseen kun äsken kävin kurkkaamassa autosta sisustan värikoodin konepellin alta niin siellä oli vesipumpun ympärystä märkänä ja näytti olevan pumpun tiiviste pettänyt joten huomenna sitten töiden jälkeen haettava uusi vesipumppu siihen
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja Mou »

Hienoja nuo vanhat laatikko-Volvot. Muutenkin tuon aikakauden autot koskettaa erityisesti näinä heikkojen ihmiten sensitiivisinä aikoina. Sitä haluaisi matksutaa pikkiriikkisen ajassa taaksepäin.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Samaa mieltä olen kyllä Mou kanssasi :lol: Tai ylipäätään itselle iskee 6-7-ja 80-luvuilla tehdyt autot koska silloin niissä oli vielä selvästi eroja keskenään enemmän. Mutta eipä tässä ole vielä mitään kerennyt alkaa tekemään kummallekaan autolle mutta onneksi on vielä maanantai vapaata töistä niin vielähän tässä on 3päivää vapaata touhuta näiden kanssa varsinkin kun tämän päivän uhrasin autossa istumiseen ja tein sellaisen vajaan 700km reissun...
KuvaVolvon puuttuvat osat (1) by ah, on Flickr
Eli nyt on tuohon tulevaan museo autoon kaikki tarvittavat osat haalittu kasaan niin voi alkaa hyvillä mielin niitä ruuvailemaan paikoilleen ja alkaa toteuttamaan auton museointi homman loppuun 8)
KuvaVolvon puuttuvat osat (2) by ah, on Flickr
Auton perässä näytti että niitä olisi ollut enemmänkin mutta kun en niitä sinne kauheasti viitsinnyt järjestellä niin täytti hyvin takakonttia tuosta nakuttajasta :lol: Tuosta penkistä lähtee nyt kangas osat tuohon auton kuskin penkkiin mutta ensin pitää kyllä tuo penkki pestä kunnolla ennenkuin alkaa siitä osia ottamaan irti :mrgreen: Ei tuo nakuttaja malli kyllä ole perso polttoaineelle kun tankkasin sen vielä tuossa reissun jälkeen niin 36l meni tankkiin ja kilsoja kuitenkin kertyi tasan 700km tankkauksien välissä joten karvan päälle 5l/100km oli kulutus :shock:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Tänään jatkui sitten vanhuksen parissa kun ensin laitoin asuntoauton roikkaan että saa siitäkin ladattua akut nyt :D Mutta aloitetaanpas kuvilla minkälainen tuosta maalipinnasta nyt sitten tuli kun se sain viimeisen silauksen päälle 8)
Kuvavolvon ehostusta (2) by ah, on Flickr
Kuvavolvon ehostusta (3)NETTI by ah, on Flickr
Kuvavolvon ehostusta (4)NETTI by ah, on Flickr
Kuvavolvon ehostusta (5)NETTI by ah, on Flickr
Eiköhän tuo jo nyt ala kelpaamaan museotarkastajallekin pikku hiljaa :roll: Viimeinen pintavaha tuli kuitenkin autoglymiltä tähän kun ei täältä löytynnyt fussoa tai colliniten vahaa mutta kyllä tuolla kultaisella autoglymilläkin pinnan kiillon sai esiin ja tuli hyvinkin liukas pinta :D No kun auton ulkokuori on nyt saatu kuosiin niin sitten olikin aika syventyä konepellin alle...
Kuvavolvon ehostusta (6) by ah, on Flickr
Eli nyt siis sen vesipumpun vaihtoon siis,onneksi se ei näihin autoihin ole temppu eikä mikään ja helposti sen tekee tuntiin kun ei pidä edes kiirettä :roll:
Kuvavolvon ehostusta (8) by ah, on Flickr
Ja siellä onkin jo uusi paikoillaan :lol: Samalla kun keulasta oli purettu osia edestä pois niin tarkistin jakopään että onko ajoitus merkit kohdillaan kun pikkuinen epäilys jäi auton myyjän viitseliäisyydestä auton remppojen suhteen mutta huoli oli turha koska kaikki merkit täsmäsi kun koneen pyöritteli oikeaan asentoon :D
Kuvavolvon ehostusta (9) by ah, on Flickr
Ja sitten konepeltiin vielä viimeinen loppu silaus ja vanha äänieriste pois paikaltaan ja ehjä sen tilalle 8) Kojelaudan ruuvin reiätkin paikkasin ja laitoin niiden päälle sitten täpän oikean sävyistä maalia niinkuin museotarkastaja neuvoi tekemään(toissa päivänä kävin maaliliikkeessä teettämässä oikeaa sävyä sisustan värin mukaan kun sattui löytymään rikkinäisen ovikotelon kappale malliksi mukaan) 8) Konehuoneen puolella pitää vielä vähän siistiä pölyjä yms. ja laittaa noiden lisävalojen piuhat kuosiin ja laittaa nekin kulkemaan mustan suojakuoren sisässä ettei enää ota silmään nekään :D Nyt ei enää puuttuisi muutakuin ovikoteloiden vaihto ja kuskin penkin ehostus että voisi alkaa tilamaan aikaa museotarkastukseen 8) No pistetään vielä yksi kuva loppuun että missä alkaa huomenna penkin puhdistus ja purkaminen :lol:
Kuvavolvon ehostusta lisää (3) by ah, on Flickr
Se on hyvä kun yksin asustelee vielä niin voi kantaa auton osia tuvan sisälle ja touhuta tuo penkki lämpöisessä leivin uunin vieressä kuosiin :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä on hieno. Miten ajattelit konepellin äänieristeen puhdistaa, oliko tuo materiaali sellaista että saa kuivaksi jos varovasti painepesurilla huuhtelee tms ? Lisävalojen ym. jälkiasennusjohdotukset kannattaa siistiä.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Tuo konepellin äänieriste on kyllä sellaista huttua että on viisaampaa ettei sinne suihki yhtään mitään pesuainetta tai painepesurilla vettä :evil: Tuo kura lähtee ihan harjalla pyyhkien pois tuosta :D Lisävalojen johdot joutuu muutenkin uusimaan niin samalla vaivalla ne sujahtaa samanlaiseen suojasukkaan mitä auton omissakin johtosarjoissa on käytetty :wink: Tänään olikin sitten vuorossa penkin purkaminen eli tuo varaosa penkki pääsi työn alle ekana :roll:
KuvaPenkin purkua (2) by ah, on Flickr
Siinä jo sitä ihmetellään että miten se lähtee purkautumaan :lol:
KuvaPenkin purkua (1) by ah, on Flickr
Istuin osan verhoilu on kiinni tuollaisella kahdella klipsillä ja parilla jousella jonka jälkeen voikin koko istuin osan pehmusteineen päivineen nostaa pois paikaltaan :D No tämän jälkeen onkin sitten aika käydä selkänojan kimppuun mikä alkaakin sitten ristiselän säädön pyörän ja kallistuksen pyörän irroituksella :roll: Ristiselän tuen rulla irtoaa ihan rullaa vastapäivään pyörittämällä koska siellä on vasenkätiset kierteet mutta tuo kallistuksen rulla olikin sitten vähän kinkkisempi :roll: Ensin siitä pitää saada peitelevy pois edestä joka irtoaa sillein että takapuolelta painetaan ruuvimeisselillä se ulos koska siellä on takana rullassa useampia reikiä sitä varten,no laitetaan mieluummin kuva mistä selviää helpommin :lol:
KuvaPenkin purkua (4) by ah, on Flickr
Ja tuo itse rulla irtoaa sitten aikas helposti vaikka moni ei sitä edes tajua miten sen saa irti vaan käyttää väkivaltaa mitä ei tarvita laisinkaan tässä hommassa :lol:
KuvaPenkin purkua (3) by ah, on Flickr
Eli tuo rulla on tuon peltilärpän takana ja moni vääntää tuon pellin sakarat väkisin ulos mutta sitä ei suinkaan tarvitse tehdä koska kun meisselin kärjen työntää tuon rullan ja pellin väliin ja varovasti pyörittää rullan oikeaan asentoon niin se loksahtaa pois paikaltaan jolloin sen saa irti :D
No sitten kun pylpyrät on irti niin onkin aika tutkia mitä seuraavaksi puretaan että saa verhoilun irti ja sieltä löytyykin sitten "mukavia" metalli klipsejä jotka pitää käännellä oikeaan asentoon jolloin ne pystyy aukaisemaan ja venyttämään toisen pään suoraksi että saa ne pujoteltua pois paikaltaan :roll:
KuvaPenkin purkua (6) by ah, on Flickr
Eli tuollaisia on selkänojan alaosassa piilossa mitkä irroittamalla aukeaa selkänojan verhoilun alaosa auki jolloin verhoilua voikin alkaa rullaamaan ylös päin pois paikaltaan :roll:
KuvaPenkin purkua (10) by ah, on Flickr
Mutta vain niin kauan rullaus onnistuu kunnes tullaan selkänojan puolen välin paikkeille jossa kulkee poikkisauma joka on kiinni myös tuollaisilla hakasilla :lol: No nuo kun on pois paikaltaan niin voi verhoilun rullausta jatkaa kunnes tulee niskanojan irroitus eteen mikä ei suinkaan ole niin helppo taaskaan mitä voisi ajatella :lol: Yleensähän ne lähtee autosta ihan vetämällä pois mutta eipä vaan näissä :twisted: Selkänojan sisäpuolella on niiden irroitusta varten omat lukitus palikat mitkä painamalla pohjaan voidaan niskanoja vapauttaa ja voin sanoa muuten että se hiton noja lähtee sitten vauhdilla kun sen saa liikkeelle :twisted: Itse sen kävin hakemassa keittiöstä kun irtosi :mrgreen: :lol: No sen jälkeen se ei ole muutakuin verhoilun rullaus pois penkin päältä jonka jälkeen tilanne näyttääkin tälläiseltä...
KuvaPenkin purkua (11) by ah, on Flickr
Kuvassa myös näkyy se keittiöön karannut niskanojakin :lol: No sitten olikin vuorossa tuon toppauksen irroitus rungosta vielä koska vaihdan senkin nyt samalla tuohon autossa olevaan penkkiin ja tuohan lähtee ihan vain työntämällä irti rungosta :D
KuvaPenkin purkua (13) by ah, on Flickr
Siinä on sitten etualalla istuin osa toppauksineen päivineen ja takana selkänojan verhous ja kuten kuvista saattaa nähdä niin tuli niitä hinkattua jo myöskin puhtaammiksi samantien :D
KuvaPenkin purkua (14) by ah, on Flickr
Ei siinä paljoa osia ole enää pelkässä istuimen rungossa kiinni kun siitä toppaukset ja verhoukset irroitetaan :lol: Siinä olisi jollekin ehjä ja toimiva penkin runko nyt joutilaana nyt sitten vielä hetken aikaa ennenkuin viskaan sen metalliromun sekaan :lol: Huomenna kun saan vaihdettua ensin tuohon diesel volvoon öljyt ja suodattimet niin puran vanhuksesta sen kuskin penkin ja tuon senkin talon sisälle ja teen sille saman homman kuin tälle penkille ja yhdistän nuo tänään irroitetut osat siihen sitten niin saa autoon ehjän penkin 8)
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Näille on oma työkalu olemassa.

https://www.puuilo.fi/katiskasinkila-800g

Järki voittaa voiman verhoiluja purkaessa.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Nuo vanhat sain irti ilman että yksikään hukkui niin ei tarvinnut niitä edes uusia :lol: Mutta tänään oli ekana vuorossa autojen öljynvaihtoa,ensin isäukon c5 sitikkaan vaihdoin kurat ja suodattimen ja sitten sama homma tuohon nakuttaja volvoon jossa 351254km lukemalla moottoriöljyt&suodatin ja öljyiksi jälleen kerran Mobil super 3000FE 5w30 ja suodatin alkuperäisenä osana kun ei maksa juuri mitään :D Jännä kun tuossa bensa sitikassa ja diesel pösön koneessa on samat suodattimet niin ei tarvitse kyllä yhtään arpoa niiden kanssa :lol: No noiden pikahuoltojen jälkeen kävin sitten jälleen kerran bensa volvon kimppuun :roll:
KuvaVolvon penkin entraus (1) by ah, on Flickr
Siinä se kuskin penkki nyt odottaa että saa verhoukset ja toppaukset lähteä siitä :lol:
KuvaVolvon penkin entraus (2) by ah, on Flickr
Noin puoli tuntia myöhemmin oli penkki purettu osiin ja kankaat ja toppaukset riisuttu istuimen rungosta :D Yllätti kyllä tuo auton oma penkki kun ei tuntunnut että olisi ollut edes kovin läntässä niin kun sen purki auki niin kaikki toppaukset olivat hajalla :shock:
KuvaVolvon penkin entraus (4) by ah, on Flickr
On tuossa kuskin penkin rungossa vähän enemmän tavaraa verhouksien alla mitä apparin puolella :roll:
KuvaVolvon penkin entraus (5) by ah, on Flickr
No siinä sitten näkyvillä loppu tulos noin 1,5tunnin ähräyksen jälkeen :o Osasi muuten olla mukava paikka tuolla selkänojan keskellä olevat hakaset saada takaisin paikoilleen kun sinnehän ei juurikaan näe enää siinä vaiheessa kun kangas alkaa olla sopivasti edessä kun ne pitää saada paikoilleen :lol:
KuvaVolvon penkin entraus (6) by ah, on Flickr
Pikkuisen näyttää topakammalta ja paremmalta kuin mitä lähtökohta oli 8) No sittenhän se pitäisi enää kantaa takaisin halliin ja asentaa myös paikoilleen että pääsee koe istumisen tekemään miltä tuntuu ehjä penkki persauksen alla mikä on kuitenkin itse kasattu ja ihan eka kerta kun tuollaisen homman tein :roll:
KuvaVolvon penkin entraus (8) by ah, on Flickr
Aikalailla parani sisätilan olemus ja persaus myös kertoi että nyt on tukeva ehjä penkki paikoillaan,toki putsasin kaikki paikat penkin rungosta kun ei verhoilut olleet edessä ja voitelin jokaisen vivun ja linkun sieltä :wink: Nyt se olisi enää ovikoteloiden vaihtoa ja konetilan pikku siistimistä vaille valmis museotarkastukseen mutta tottakai vielä ennen sitä puunaan auton myös sisältä vielä puhtaaksi kunnolla :wink:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja Mou »

Upean näköset siistit ja puhtaat. 👍
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Tänään on autolle varattu aika museotarkastukseen mikä tapahtuu ensi viikonlopun aikana sitten :D Eli tänään tuli sitten tehtyä loput sipistelyt autolle :wink:
Kuvaloppusipistelyt (8) by ah, on Flickr
Kuvaloppusipistelyt (7) by ah, on Flickr
Samalla puunasin auton sisältä myös puhtaaksi kun nuo kotelot laitoin paikoilleen mitkä vaatii ovipahvien irroituksen kun ovat ruuveilla kiinni niissä mutta ei ole iso rasti käyttää pahveja irti näistä,oisko noin 5minuutin homma kun ovipahvi on irti :lol: Lisävalotkin toimivat nyt kun vaihtoi niille uuden releen ja samalla tietenkin menivät niiden piuhatkin sujuvasti piiloon kutistesukkaan ja auton oman johtosarjan taakse vielä piiloon :D Laitetaanpas sitten loppuun pari bonus kuvaa :mrgreen:
Kuvaloppusipistelyt (3) by ah, on Flickr
Tämähän ei siis ole myöskään normi 5-paikkainen vaan peräluukusta löytyy vielä kaksi paikkaa lisää mutta ei tuonne aikuinen kyllä mahdu :lol: Ja sitten olisi parille osalle vielä tarvetta kun en ole löytännyt järkevän hintaisia vielä...
Kuvaloppusipistelyt (4) by ah, on Flickr
Eli tuollaiset ehjät ja siistit kivisuojat pitäisi löytää lisävaloille sekä pienemmille sumuvaloille mistä en hoksannut ottaa mittoja :oops:
Kuvaloppusipistelyt (5) by ah, on Flickr
Kuvaloppusipistelyt (6) by ah, on Flickr
Tuossa niiden isompien valojen suojien mitat siis :roll:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo740 GLT&V70

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Ehjät kivisuojat löytyi toki valojen kera niin lunastin ne itselle ja eilen iltasella vähän pyörittelin niitä käpälissä ensin pesun muodossa...
KuvaLisävalojen kivisuojien entraus (1) by ah, on Flickr
No pesun jälkeen näkymä oli tälläinen haalistunnut maali pinta joten sitten pientä ähräystä maalien kanssa siis luvassa tai pientä ja pientä kun otti sekin mokoma homma pari tuntia aikaa :lol:
KuvaLisävalojen kivisuojien entraus (2) by ah, on Flickr
Hieman koheni suojien näkö maalien avulla joten eipä jää epäselväksi sitten kesällä mitkä valot keulalla on :twisted: Mutta tänään sitten soitin museo tarkastajalle että milloinkas me auto tutkitaan niin yllätys oli suuri kun sanoi että ajahan tänne niin syynätään heti :shock: No puhelun jälkeen reilua tuntia myöhemmin auton tarkaastus suoritettu ja hyväksytty museo status Volvolle 8)
KuvaMR hyväksytty Volvo (2) by ah, on Flickr
KuvaMR hyväksytty Volvo (1)NETTI by ah, on Flickr
Ja siinä auto sitten kotipihassa takaisin ja on nyt sitten minun eka museo statuksen saanut auto mutta ei tosiaan varmaan jää viimeiseksi tätä lajia koska 7vuoden päästä täytyy myös asuntoauto saattaa samaan rekisteriin ja kukapa sitä tietää mitä kaikkea sillä välin vielä kerkeää eksymään lisää käsiini :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”