ML 400cdi

Vastaa Viestiin
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

ML 400cdi

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Tuollaine v8 mölli polttelisi hiukan näin kevään tullen.
Onkos jollain kokemusta, kuinka sysip*skoja laitteita nuo on?

Kaikki konepellin alla tapahtuva työ on lie s*akelin ahdasta?
Jakoketju näissä on vissiin valmista ~100tkm. ajolla, onkohan kuinka hintava vaihtaa?
Jumiutuvia suuttimia, katkeavia hehkutulppia, ynnä hajoavia turboja on tieten tuplasti taksimalliin nähden mutta sehän on oma valinta :lol:

Nykyinen S211 320cdi on mennyt 3v/100tkm. noin 5000€ huolloilla ja korjauksilla, mahtaako olla paljonkin kalliimpaa kyytiä luvassa v8 möllillä?
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

ML kokemuksella tuo 5000€ menee vuodessa jo 270 kanssa :wink:
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Aki P kirjoitti:ML kokemuksella tuo 5000€ menee vuodessa jo 270 kanssa :wink:
Mistä se johtuu että ML:t tuntuu olevan löyhempää tekoa kuin samanikäinen eemeli.
Onko amerikkalainen alihankintaketju syynä? Vai kasaako jenkit sen muuten vain hutiloimalla
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Eniten mulla on Möllissä mennyt rahaa alustaan. Syykin lienee selvä; helkkarin painava auto ja yritetty silti tehdä mahdollisimman kevyt alusta.

Joka katsastukseen menee niveliä, raidetangon päitä, koiranluita, jousia yms. edullisia osia. Muuten se toimii aika hyvin.

Nokivasarasta en tietenkään tiedä mitään.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ei semmosta uutena yli 100t€ ökymaasturi ole suunniteltu edullisuutta silmällä pitäen :lol:

270:ssa jo yli 900€ verot ja 400:ssa päästöt likemmäs 300g :wink:

Siitä huolimatta valtava korkean nelikon kaipuu päällä kun yrittää näillä vetorajoitteisilla henkilöräppänöillä selvetä täällä hiihtokeskuksen mäkisillä parkkialueilla jossa sohjo pettää alta :evil:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4371
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Sähkövikoja on kyllä riittänyt 163 sekä 164 malleissa.
Kerran on tainnut johdon päässä käydä "normaalitapaus" eli oli vain ilmamassamittari ihan kuollut.
Jos maasturi pitää olla ja ei tykkää harrastaa ylimääräistä "huoltamista",niin täältä ääni hybridi Lexukselle tai LandCruiserille.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7125
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ABS:n johtosarjan hankautumista lukuunottamatta en ole kyllä kuullut 163sen sähkövioista. :shock:
Vikakoodejahan niistä varmasti tulee. Tuli minullakin, mutta kaikki tarpeellinen toimi aina. Ei se huono auto ole kun varautuu tosiaan joka leimalla siihen että niveliä menee.
Jousituksessa ei ollut hämminkiä.

Ajoin autolla ~3v/120tkm niin sinä aikana meni tekniikan puolelta yksi hehkutulppa ja yksi suuttimen pohjatiiviste.
Ostaessa vaihdoin ilmamäärämittarin niin sekään ei oireillut koskaan.

Faceliftin keskuslukkokin on vissiin parempi vs. "vanhakoppanen"
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole tullut kovin vikaista kuvaa ML:stä. Omat juttunsa, mutta ei jatkuvasti korjaamolla.
wiimax.fi
ePa-
Viestit: 38
Liittynyt: 24.5.2013 8:23
Paikkakunta: 90xxx

Viesti Kirjoittaja ePa- »

60tkm / 2v oli w163/270 alla ja alun kunnostuksen jälkeen ei vian vikaa.

Alussa laitetteein alustan nivelet ~1000e ja suuttimien tiivisteet. Sen jälkeen naftaa tankkii ja ajoa. En väittäisi kovin vika herkäksi yksilöksi.

Nyt alla w164 ja toivottavasti on yhtä luja kuin edeltäjä.
G280E
Viestit: 140
Liittynyt: 04.2.2008 18:50
Paikkakunta: oulu

Re: ML 400cdi

Viesti Kirjoittaja G280E »

Leemu kirjoitti:Tuollaine v8 mölli polttelisi hiukan näin kevään tullen.
Onkos jollain kokemusta, kuinka sysip*skoja laitteita nuo on?

Kaikki konepellin alla tapahtuva työ on lie s*akelin ahdasta?
Jakoketju näissä on vissiin valmista ~100tkm. ajolla, onkohan kuinka hintava vaihtaa?
Jumiutuvia suuttimia, katkeavia hehkutulppia, ynnä hajoavia turboja on tieten tuplasti taksimalliin nähden mutta sehän on oma valinta :lol:

Nykyinen S211 320cdi on mennyt 3v/100tkm. noin 5000€ huolloilla ja korjauksilla, mahtaako olla paljonkin kalliimpaa kyytiä luvassa v8 möllillä?
MOI.
Itse olen kyllä tyytyväinen MARJA-LEENAANI..163 on toki jo sitä ikäkategoriaa että käyttäjän allekirjoitus ei välttämättä näy päällepäin,mutta sisältä siitä ei tiedä.mainettaan huomattavasti parempi auto.itsekin kun tääl ennen omani hankintaa luin käyttäjätietoutta,olin niin hilkulla laittaa 270..onnittelen ostovalintaani kuitenkin joka aamu kun polkaisen tuonne liikenteen sekaan sopivalla määrällä oikean jalan alle asennettua voimalinjan ohjauspoljinta.tuo jakoketjun vaihto/100tkm.on kyllä liioiteltua.omastani on tieto et ketjua ei ole vaihdettu,auto on 340tkm ajettu ja kiristin on vasta hieman ulkona..veholla ketjun vaitohinnoittelu on valtava,mutta menetelmällä millä ne homman hoitaa,löytyy hinnoittelulle kyl perusteetkin.ne purkaa koko koneen keulan yksiin osiin,vain nähdäkseen että liuut ja laaharit on hyvässä kunnossa.Rakentelen täs ku ehdin telineen,koneen omiin pultteihin kiinnitettävän,jolla tämänkin moottorin ketjun vaihto käy niin kivasti uittamalla,ettei niin välii vaik vaihtais kerran vuodessa.ketjun ja yhden venakopantiivisteen hinnalla.
Kuule,jos oikeesti haluut laittaa auton joka painaa hyvin rapiat paritonnii,mut tuntuu jalan alla parilta sadalta kilolta,ni pistä nää itkumuurisivustot kiinni ja ala valita sopivaa väriä itselles..palaat sit takas ku haluut tietää ajokistas jotain.Todella hieno ja mieluinen kulkine nelisatasena!!211 320 cdi mullakin edellinen,hieno auto kaikin puolin ja sairaan luotettava.sanoisin ett ml on erilailla parempi ajaa,mut kautta linjan ajateltuna 211 on hienostuneella tavallaan parempi ajaa,oli paska kelit kun kävin omani vaihtaan tampereen liepeilt.en paljoo mittarii seuraa nopeuden puolest,mut sellanen jää mieleen et mennessä keskinopeus oli luokkaa 80+kmh ja tullessa reippaat 110..kulkee ku juna ja tulee hetkessä hyvä turvallisuusfiilis päällensä.Hellu ajanu jo yhdet ylinopeussakot mulle ja yhden kirjallisen varoituksen..siitä tulee vähän miinuksia,..
se viel et noi suihku ja hehku ongemat tulee joka cdi diesel merkin mukana,ei yksinominaisuutta mersulle..
amg400
Viestit: 13
Liittynyt: 18.11.2012 21:17
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja amg400 »

Nelisatasessa ketjunvaihto reilussa sadassatonnissa, kylmäkäynnistyksessä kuulee kun sen hetki viimeistään on. Samalla päivitettävä mm.hyppäyksenestimet kuten uudemmissa kaseissa jo on. Jos päivitys tehty, ketjun vaihto ujuttamalla helppo/halpa. Jos ei, pitää purkaa mm. oikea kansi ym pois tieltä. Ja alkuperäisosilla sitten se kasaus. Omaan autoon Heino-motors Herttoniemessä teki jakopäärempan. Työn laajuudesta riippuen 2000-3000,-. Myös Veho tekee, muttei moni muu pk-seudulla...W163 :ssa on tismalleen samat viat, kuin muissakin Meseissä, verrattavissa W210. Toki neliveto tuo alustaan ja voimalinjaan lisää kustannuksia iän myötä. Käteen sopiva ketterä auto ja todella mahtava kone. Omalla oli 401000km ajettu kun myin. Tällä hetkellä maasturi Mersuna W164 350, hengetön tyttöjen kauppakassi nelisataseen verrattuna.
G280E
Viestit: 140
Liittynyt: 04.2.2008 18:50
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

amg400 kirjoitti:Nelisatasessa ketjunvaihto reilussa sadassatonnissa, kylmäkäynnistyksessä kuulee kun sen hetki viimeistään on. Samalla päivitettävä mm.hyppäyksenestimet kuten uudemmissa kaseissa jo on. Jos päivitys tehty, ketjun vaihto ujuttamalla helppo/halpa.
Täytyy compata amg400:sta voimakkaasti.
Ketjun vaihto uittamalla,oli helppo ja myöskin halpa.reilun neljäsataa osat kaikkineen(ketju veholta),eikä tietty muuta kun itse teki..
ai ni se ketjuniittari...mut se pääsee tulevas viel monesti töihin:)
ni sen reilun 340tkm oli menny ilman vaihtoa,eikä kummitellu viel millään lail..vaihdoin mielenrauhan ja tutustumisen vuoksi..
sen sijaan egr venttiilin vaihto operaatio olikin jotain ihan muuta..mielummin yhdeksän jakopäätä ku yks egr venttiilin vaihto 628:aan..
W163 400CDI
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Tulipas kokeiltua tällaistakin, ihan vahingossa :shock:
Tähtäimessä on ollut hiukan uudempi kalusto, mutta bongasin tällaisen jobbarin rivistöstä ja kävin kävelemässä ympäri niin kohta oli myyjä selän takana :lol:
Tämä on melko varmasti suomen halvin 400cdi tällähetkellä, hintapyyntö on 6900€. Nousee kuulemma hiukan kun saavat huollettua. Mittarinlukema 436tkm.

Muutama huomio
-Tuulilasi on halki keskeltä vaakasuunnassa, joutuu takuulla vaihtamaan leimalle.
-Starttaa omituisen pitkään, n.3 sekuntia sitten heräsi heti kaikilla pytyillä.
-Joku nostaja naputti muutaman sekunnin käynnistyksen jälkeen, sittemmin ei kuulunut ylimääräisiä ääniä.
-Srs-valo syttyy muutaman sekunnin kuluttua käynnistyksestä ja jää palamaan.
-Kolmiovalo villkui liikkelle lähtiessä ja jarrupoljin tärähti jalkaa vasten risteykseen pysähdyttäessä :arrow: näissähän on tavattu abs-johtosarjavikoja.
Kylmällä laatikolla kierroslukumittari jumppaa ~500 kierrosta edestakaisin tasakaasulla ajettaessa.
-Ajoltaan ihan ok, jopa parempi kuin odotin. Voimaa tuntuu olevan
:lol:
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

käy ny kokeilemasa tuollaistakin
http://www.nettiauto.com/volkswagen/touareg/6823118

tuttava piirissä on kaksi isäntää joilla ei ollut minkäänlaisia auton osto suunnitelmiakaan ennen kuin erehtyvät ajamaan v10 koneella toinen on vieläpä autoliikkeen pitäjä

olen luullut että pemarissa on hiljainen sisämelu mutta touaregissa kuulee ajatuksetkin :shock:
kyyti on todella hyvä ima jousitus varmaan syö ne rengasäänetkin

molemmat olen lastuttanut siinä varmaan n. 400hv ja 1000nm
voin sanoa että kyllä lähtee kuulemma kelaa mittariin 250
onhan se vakionakin 7s/0-100 ja 231 km/h

kyydissä olen ollut mutta ajamaan en ole suostunut epä tule mitään pakko hankintoja

auto joppari on nyt kaksi vuotta ajanut ja ilajousituksen kompuran on joutunu vaihtaa ei muuta
mutta kalliiksikin voi aina erikoisen auton pito huonolla tuurilla tulla
Avatar
Jallmari
Viestit: 55
Liittynyt: 16.7.2011 23:57
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Jallmari »

xr kirjoitti:käy ny kokeilemasa tuollaistakin
http://www.nettiauto.com/volkswagen/touareg/6823118

---mutta kalliiksikin voi aina erikoisen auton pito huonolla tuurilla tulla
Kuvassa V10:n huoltoasento, kannattaa pitää mielessä :wink:

Kuva
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Jallmari kirjoitti: Kuvassa V10:n huoltoasento
:shock:

Kyllä sen verran on itsesuojeluvaistoa, että pysyn kaukana volkkarista v-koneella ja automaattiaskilla :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Leemu kirjoitti:-Starttaa omituisen pitkään, n.3 sekuntia sitten heräsi heti kaikilla pytyillä.
Kasi ei taida normaalistikaan lähteä niin lyhyellä startilla kuin vähempisylinteriset cdi:t.
wiimax.fi
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Se "nostin naputus" voi hyvinkin olla ketju.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Aki P kirjoitti:Se "nostin naputus" voi hyvinkin olla ketju.
Ihan oli sellainen nostajan oloinen vieno naputus, kesti muutaman sekunnin.
No samapa tuo, ei ole kyseinen yksilö kyllä meidän auto. Kohtuullisella lisäpanostuksella saa huomattavasti ehjempiäkin :wink:

Tähänastisten kokemusten perusteella ottaisin kyllä ennemmin W163:sen kuin W164:n :shock:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”