Kytkin/laatikko?

Vaihteistot, kardaani, perä, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Kytkin/laatikko?

Viesti Kirjoittaja audimies »

Non niin nyt se myrkyn lykkäs?
Eli rakkaan vaimoni A140 rupes hajoomaan. Menikö kytkin vai vetäytyykö espanjalaisten tekemä keksintö siestalle?
Kytkin on välillä ihan tunnoton ja jotenkin "lerppa". Vaihteet rusahtaa melkoisesti , kun ilmiö esiintyy. Peruutusvaihdetta saa kikkailla päälle. Autolla on nyt ajettu 130tkm ( huollot suoritettu). Meneekö auto paaliin vai onko toivoo?
Taitaa mennä euroja melkoinen nippu , sillä tutkiskelin että täytyy purkaa koko auto saadakseen laatikon pois? Onko parempaa tietoo? Vai menenkö vaihtamaan pois ja hankin volkkarin tilalle? :wink:
big jopo
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5927
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Mitäänhän en asiasta tiedä mutta veikkaisin kytkinsylinteriä :roll: Luultavasti senkin vaihtamiseen joutuu purkamaan hieman yli puoliautoa.

Juu,vaihda Volkkari, nehän ei kuulemma hajoa ikinä?
Avatar
dealer
Viestit: 27618
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En ole moiseen kytkinremonttia joutunut tekemään mutta jo startin irrottamiseksi pitää irrottaa moottori kiinnikkeistään ja paljon muuta... :(
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7709
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Jos haluaa vaihdelaatikon irti;
- etuakselisto alas, mukana tulee moottori sekä vaihteisto
- moottori / vaihteisto irti akselistosta
- vaihteisto irti moottorista... :shock:

Pariin Aapeliseen toi savotta tehty.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Lucky-Dog kirjoitti: Pariin Aapeliseen toi savotta tehty.
Siis onko tämä ns. tyyppivika? :roll:
Onneksi kone ei ole iso kooltaan vaan aikas kompakti , joten varmaan..... Jaahas tuntejahan menee 8h+. Taitaa olla helpoin vidä bestille ja vinkuttaa mastercardia :cry:
big jopo
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

No niin, taas myöhäinen vastaus, mutta:
Omassa Babyssä oli kanssa kytkinmurhetta ja kun en kiireiltäni kerennyt sitä itse katsomaan, vei vaimoni sen näytille huoltoliikkeeseen. Heidän kommenttinsa oli, että on siinä jotain outoa, muttei sille voi mitään tehdä.

Loppuviikolla sain sen tutkittua omakätisesti:
Kytkinpoljin on muovia ja sylinteriä painava 8 mm tappi oli kulunut lähes puoleenväliin, samoin kytkinpolkimessa oleva tapin reikä oli kulunut toiselta puolelta soikion muotoiseksi.

Tilapäiskorjauksena tein M8 kierteen kytkinpolkimen tapinreikään ja laitoin M8 pultin alkuperäisen muovitapin tilalle. M8 pulttia virittelin siten, että kierre alkaa vasta n. 20 mm päästä kannasta. Pultin pituus siten, että ulottuu viitisen milliä yli kytkinpolkimen, jolloin siihen saa puolimutterin lukitukseksi (enemmälle ei ole tilaa).

Täytyy seurailla tilapäiskorjauksen kestoa, autolla nyt 121 th mittarissa ja jos viritys ei kestä, pitää vaihtaa kytkinpoljin ja se pahuksen tappi.
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Enins kirjoitti:No niin, taas myöhäinen vastaus, mutta:
Omassa Babyssä oli kanssa kytkinmurhetta ja kun en kiireiltäni kerennyt sitä itse katsomaan, vei vaimoni sen näytille huoltoliikkeeseen. Heidän kommenttinsa oli, että on siinä jotain outoa, muttei sille voi mitään tehdä.

Loppuviikolla sain sen tutkittua omakätisesti:
Kytkinpoljin on muovia ja sylinteriä painava 8 mm tappi oli kulunut lähes puoleenväliin, samoin kytkinpolkimessa oleva tapin reikä oli kulunut toiselta puolelta soikion muotoiseksi.

Tilapäiskorjauksena tein M8 kierteen kytkinpolkimen tapinreikään ja laitoin M8 pultin alkuperäisen muovitapin tilalle. M8 pulttia virittelin siten, että kierre alkaa vasta n. 20 mm päästä kannasta. Pultin pituus siten, että ulottuu viitisen milliä yli kytkinpolkimen, jolloin siihen saa puolimutterin lukitukseksi (enemmälle ei ole tilaa).

Täytyy seurailla tilapäiskorjauksen kestoa, autolla nyt 121 th mittarissa ja jos viritys ei kestä, pitää vaihtaa kytkinpoljin ja se pahuksen tappi.
Hyvä että kerroit tuossa tuli ostettua tuollainen "rantapallo" sunnuntaina ja kytkin pedaali vähän outo niin jostain putos kasimillin pultti jalkatilaan kurkistin niin oli ollut vissiin tuossa pedaalin ja poljinsylinterin tapin välissä lähinnä aattelin hameväen autoksi mutta kun meinaa omia st mersun kun sillä on niin kiva ajaa :D ja eeberi lämmittää niin on tuolla jääkaappi cdi tullut pari päivää ajettua
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W168 voimansiirto”